MuscleMeat

Kixat's logje

Minder met je hoofd je trainen en meer met je gevoel. Als ik je bezig zie overanalyseer je alles.

Nu zijn je doelen mij totaal onbekend, je trainingen laten mij ook niet zien waar je heen wil.

• Topic Starter Topic Starter
Minder met je hoofd je trainen en meer met je gevoel. Als ik je bezig zie overanalyseer je alles.

Nu zijn je doelen mij totaal onbekend, je trainingen laten mij ook niet zien waar je heen wil.
Ik overanalyseer dingen nou eenmaal, zo ben ik. Als ik iets niet zeker weet vraag ik het 3 keer aan anderen of tot het duidelijk is voor ik er een mooi antwoord van maak. Mocht eens zo zijn dat als ik op gevoel trainde dat alles dan technisch goed was maar helaas daar is mijn basistechniek simpelweg niet voldoende voor. Qua oefeningen ben ik gewoon een techniek nazi en dit is nou niet een slechte eigenschap naar mijn mening.

5x5 op de compounds zou toch duidelijk moeten zijn? Ik ben bezig om kracht op te bouwen op de grote 3, ik volg geen stronglifts of rippetoe ondat ik de overhead oefeningen niet uit kan voeren(luxerend sleutelbeen). De overige oefeningen zijn gewoon assistance oefeningen, totale volume is maar met zo'n 3 setjes verhoogd en ik heb (nog) nergens last van dus dit gaat prima.

Gister een wat "speeltraining" gehad met achterkant schouders, zat een beetje met de bewegingem van het schouderblad te spelen etc.

15 min zonder gewicht/ met 2,5 kg schijf een rondje nagelopen om specifiek de stabiliteit en coordinatie van schouder te trainen (abc schrijven, langzaam bewegen in problematische beweging/bosubal/gym-stick).

Reverse flyes
4x31

Pendlay rows> filmpje even opnieuw kijken, had geen goed beeld meer van hoe het moest.
10x20
10x20
10x30
10x40
10x40

Shrugs
4x8-10x70

One handed Cable reverse flyes ( andere was kapot..)
2x14

Face pulls
3x12x41

Buik

Dbb train&vreet meet

Squats

2x10x15?
8x40
3x5x62,5
Wederom te horen gekregen dat ik meer vanuit de hakkenmoet duwen en wat rechterop moet proberen te blijven. Ik val alleen altijd naar achter als ik actief rechterop ga squatten dus ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Gevalletje oefening baart kunst denk.
> 1 setje hiervan was trouwens met links 20 rechts 22,5.... :o

Deadstop Deadlifts
5x60
5x90
3x5x105

Pullups
10x hammergrip
5x+2x+2 langzaam negatief
4x+2x+1x langzaam negatief

Lat pulldown, supinated
3x10x? 50 volgens mij.

Db rows
8x16
2x8x24

Barbell curls
3x10x23 Volgens mij 20, stang weegt12kg volgens D D G dus dat maakt 23.

Vervolgens gruwelijk gegeten bij de all you can eat sushi tent, hoop kip/eendenborst en zalm gegeten omnomnomnom Was gezellig! leuk om een paar oude gezichten van de rotterdammeet te zien en wat nieuwe gezichten te plakken bij nicknames ( al ben ik er een hoop alweer qua naam+nick vergeten), scoobzor is nog langer in rl dan ik me had voorgesteld.

Skyblazer had wat samples geregelf via b&f ( beker,whey,eiwitreep) en musclemeat gaf ook een zak kipfilet! Ben erg benieuwd naar de kip, zeker omdat ik het al een tijdje in mn hoofd had om er te bestellen.

Volgende trainingen zijn nog een vraagteken aangezien ik de komende 2 welen van 8-6 op een zomercursus zit ( soort minor) dus ik weet nog niet hoeveel tijd en zin om te trainen dan heb aangezien er veel word stabiliteitstraining plaats zal vinden en ook een paar dagen zal worden gesurft/gelongboatd etc.

Laatst bewerkt:
Toch nog even wezen trainen, was pas om half 9 thuis dus lekker laat dgje.

BP
10x20
10x30
5x50
4x5x62,5
4x62,5+2 spot :fuu: had em echt net niet, spotter deed precies wat ik aangaf en dat is pas helpen als de stang niet meer in beweging was, vervolgens liet die me nog een repdoen en toen was ik wcht leeg, triceps vooral> te merken bij de dips.

Incline db press
8x18
7(8?)x22
6(7?)x22

Incline flyes
2x10x8

Dips
6+2
5+2+1

Geen tijd meer, moet echt richting huis morgen weer een vroege dag. Borst voelt goed en triceps voelen leeg aan dus een geslaagde training iniedergeval.

Me handen glijden trouwens weg waardoor ik steeds breder kom bij de bench, nou bench ik al aardig breed. Tips? Behalve magnesium, probeerde het net "af te drogen" met een doekje maar dat werkt ook niet echt, rep 4 en 5 gaan gewoon glijden. Zat te denken aan wrist wraps zodat ik de stang wat beter vast kan houden en misschien een pushups op vuisten regime toe te voegen op 1-2 dagen zodatdie polsen wat sterker worden?

Dbb train&vreet meet

Squats

2x10x15?
8x40
3x5x62,5
Wederom te horen gekregen dat ik meer vanuit de hakkenmoet duwen en wat rechterop moet proberen te blijven. Ik val alleen altijd naar achter als ik actief rechterop ga squatten dus ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Gevalletje oefening baart kunst denk.
> 1 setje hiervan was trouwens met links 20 rechts 22,5.... :o

Deadstop Deadlifts
5x60
5x90
3x5x105

Pullups
10x hammergrip
5x+2x+2 langzaam negatief
4x+2x+1x langzaam negatief

Lat pulldown, supinated
3x10x? 50 volgens mij.

Db rows
8x16
2x8x24

Barbell curls
3x10x? Volgens mij 20, geen idee hoeveel die korte stang woog.

Vervolgens gruwelijk gegeten bij de all you can eat sushi tent, hoop kip/eendenborst en zalm gegeten omnomnomnom Was gezellig! leuk om een paar oude gezichten van de rotterdammeet te zien en wat nieuwe gezichten te plakken bij nicknames ( al ben ik er een hoop alweer qua naam+nick vergeten), scoobzor is nog langer in rl dan ik me had voorgesteld.

Skyblazer had wat samples geregelf via b&f ( beker,whey,eiwitreep) en musclemeat gaf ook een zak kipfilet! Ben erg benieuwd naar de kip, zeker omdat ik het al een tijdje in mn hoofd had om er te bestellen.

Volgende trainingen zijn nog een vraagteken aangezien ik de komende 2 welen van 8-6 op een zomercursus zit ( soort minor) dus ik weet nog niet hoeveel tijd en zin om te trainen dan heb aangezien er veel word stabiliteitstraining plaats zal vinden en ook een paar dagen zal worden gesurft/gelongboatd etc.

die korte stang weegt 13kg;)

Druk met school dus eindelijk weer wat tijd vandaag:

Deadstop Deadlift
5x60
5x80
5x5x105

Heavvyyy

Pullups supinated
8
6+2
5+2+1 negatief

Cablerows. V achtige grip ding
2x8x46 > schouder begon te steken, waarschijnlijk te wijten aan de bhandeling van donderdag en anders weet ik waar het aan ligt.

Straight bar pulldown
3x8x46

8/10 training, was kapot.

Lekkere temperatuur in de gym

Squats
10x20
10x20
10x40
5x60
5x65
5x70

Leg extension
3x10x20

Leg curl
3x10x20

Semi hack squat calve raise
Opwarmen: gewoon staand met +30 x8
6x127,3
6x167,3
6x187,3

Seated calve raise
3x12x40

Hammer curls
3x10x12/14/12

21en
2 sets x20

Zo lekker traininkje. Net als vorige keer vandaag even niet 5x5 omdat ik 2 weken amper getraind had en even een normale training wou.

Schouder opwarmen + roeien

Bp
2x10x20
8x40
8x52,5
5x60. Oef die viel tegen, had meer gepland
5x60
5x60+3 spot, laatste rep was echt helemaal leeg, perfecte spotter.

Incline db press
8x16
6x20
6x24
5x24
4x24+3 spot. Bij de 7de voelde me sleutelbeen niet in de goede positie dus 8ste niet geprobeerd, was toch leeg dus maakt niet veel uit.

Machine flyes
2x10x?

Skullcrushing pullovers
3x8x25

Dips
3x8xbw. 1x rust tussendoor om setje af te maken bij set 2 en 3

Cable pressdown supinated
2x46

Triceps zijn dood, borst heeft goeie pomp. Lekkere training.

Meteen een deadline afgesproken met een instructeur, aankomende zondag bespreekt hij mn voedingschema met me.

Wopwop

Schouder warming up+ 2 min roeien

Deadstop deadlift
5x60
5x60
5x80
5x90? Weet even niet zeker of ik deze eb gedaan of meteen doorging voor 100
5x100
5x105
5x110
Merk dat ik naar gevoel echt veeeeelste veel naar voren leun en dus meer maar achter moet zitten, is kijken of ik binnenkort kan filmen. Ging wel lekker trouwens

Pullups supinated
8
6+2
5+2+1
Grip nakte me hier hard

Cable row small neutral grip
8x46
2x8x52

Lat pulldown small neutral grip
8x66
2x8x70,6

Straight arm lat puldown
2x8x46

Barbell curls, zittend > nooit meer, k*t bank.
2x8x20

Staand, smal
2x8x20

One armed cable curl
2x8x15 per kant

Zo dat was wel weer genoeg, lekkere training, jammer van de temperatuur in de gym

Training van gisteren:

Squat
2x10x20
5x40
5x60
5x5x65

Paused Squats
3x5x45 > ongeveer 3 seconde pauze onderin.

Alternating leg extensions
3x30x10

"modified" Leg Curls
3x8x25

5x97,3
5x127,3
5x167.3
5x187,3

Seated calve raise
3x12x40

Nog wat lopen babbelen met een instructeur over het training van de tibialis e.d wat verantwoordelijk is voor de dorsaalflexie aangezien daar in de fitness eigenlijk nooit tijd aan word besteed, op internet wat gezocht maar kan verder niet echt ratios vinden die zeggen dat A zoveel hoort te zijn in vergelijking met B. Had wel iets gevonden maar dat was niet wetenschappelijk en dat zei dat de kuiten 3x zo sterk zouden moeten zijn maar dan waren niet de vergelijkende oefeningen weergeven dus eigenlijk weet ik nog niks.

Edit: Vanuit de hakken duwen ging een stuk beter met squatten dan vorige keren.

Schouder opwarmen

Bp
10x20
10x20
6x40
5x52,5
3x5x60

Incline db press
10x16
10x18
10x20

Machine flyes
10x41
10x46
10x56
10x56

Dips
8
8
5 + 2 + 1

Cable tricep pressdown, supinated als leeg > pronated
3 sets, repa weet ik niet meer.

2 setjes met dubbeltouw tegen elkaar wegdrukken.

Lekkere training ondanks ik maar 1 broodje had gegeten.

Gewicht schommelt tussen 71,5 en 72,5.

Trainin van vanmiddag

Deadstop deadlifts
5x60
5x60
5x85
5x100
5x110
>technisch niet heel netjes

Pullups
8
8
5+2+2,5

Ellbowing rows
10x16
8x22
8x22

Straight arm lat pulldown (zwart station)
8x36
8x41
8x41

21en en nog wat wide grip ss close grip barbell curls

Doe tegenwoordig onbedoeld ook aan cardio, dagelijks fiets ik 1-2,5 uur dus me conditie begint ook weer ergens op te lijken.

Trainin van vanmiddag

Deadstop deadlifts
5x60
5x60
5x85
5x100
5x110
>technisch niet heel netjes

Pullups
8
8
5+2+2,5

Ellbowing rows
10x16
8x22
8x22

Straight arm lat pulldown (zwart station)
8x36
8x41
8x41

21en en nog wat wide grip ss close grip barbell curls

Doe tegenwoordig onbedoeld ook aan cardio, dagelijks fiets ik 1-2,5 uur dus me conditie begint ook weer ergens op te lijken.

let op he bro, jou lichaam kan zich dat eigenlijk niet veroorloven denk ik

let op he bro, jou lichaam kan zich dat eigenlijk niet veroorloven denk ik

Klopt, tis dat ik op de een of andere manier me zwaartepunt tever naar voren weet te brengen. Stang blijft dicht bij me (rode lijnen op me schenen geven dat wel aardig aan). Ik denk dar het komt omdat er een blaar op me hak zit maar ik moet er even naar kijken, ik kan me eigenlijk niks anders bedenken. Zit beter naar achter, activeer me rugstrekkers beter dus idk het moet in de voet zitten.

Legday

Squats, Ohnee squatrek is bezet :fuuu:

Iemand anders claimde het incline bench rek dus ik ben maar weer dat korte stangrek gaan afladen..

Backsquats werden hem niet want dan gaat me linker arm telkens slapen, heeft met die schouderklacht te maken.

Atg Frontsquats dus maar:
10x20
10x40
10x50
10x50
9x50> verloor hem bijna van me schouder :o
Leuk voor de verandering, voelde wel lekker.

Alternating leg extension 1-squeeze-3
3x12x15 per been

Walking lunges
3x24 stappen x 16

Leg curl
3x10x25

Semi hacksquat calve raise
6x+40
6x127,3
6x167,3
6x197,3
6x197,3
5x197,3

Seated calve raise
12x40
12x40
12x30

Buik:
Planks 30 sec, rechter arm voor 15 sec,rechter arm+linker been 15 sec, linker arm 15 sec, linker arm en rechter been 15 sec, normale plank en dood.

Side plank, 30 sec, beide kanten

Stir the por, 5 draaien elke kant op

Leg raise
3x15

Weltrusten :cool:

RANTMODE
Zie spoiler bij BP

Schouder opwarmen

Pendlay Rows
8x20
8x30
8x40
8x45
8x45

Chinups
8
6+2
5+2+2

BP
10x20
GRR
Word spontaan "gecorrigeerd" door iemand terwijl ik bezig ben, omdat ik het zogenaamd fout doe > wacht voortaan even tot ik klaar ben, vraag waarom ik het op deze manier doe en vertel dan wat ik volgens jou zou moeten veranderen en leg niet meteen de heilige manier op..
Anyway, discussie dus: Ik moet de stang hoger neerleggen, hij brengt hem praktisch naar m'n bovenste stuk sternum (manubrium, google) en dit geeft simpelweg een ontiegelijke druk daar wat simpelweg niet fijn is en wat mijn sleutelbeen al zeker niet leuk vind.
Nog leuker, oude trainingsmaatje drukte vroeger op ongeveer die manier en heeft net zo lang als mijn rugblessure met een schouderblessure gelopen bij een verdomd goede fysio. Maar nee dit is de geoie manier, want ik train nu alleen mijn onderkant borst en op deze manier druk ik vanuit mijn schouders :rolleyes:
> lopen mijn schouders voor? nee. Is mijn borst redelijk in balans? ja. Broscience? zeer zeker.
Vervolgens nog commentaar op dat ellebogen naar binnen tucken verkeerd is want die moeten naar achter , , ik vertel dat ellbows in blessuretechnisch beter is (en het drukt gewoon fijner) en dan krijg ik het argument dat hij nog nooit een blessure heeft gehad en ervaring heeft. Ja leuk maar onderbouw jezelf dan grrr. Prima, ik geef aan dat ik z'n kritiek waardeer maar het over het algemeen er niet mee eens ben. Vervolgens vraagt die hoelang ik train en wat mn doel is, ik geef antwoord "iets van 2 jaar inclusief blessuretijd en ik wil minimaal 80 wegen" en wat gooit die in de strijd? weet het niet meer precies maar het kwam neer op dat het bagger was. Knap dat je dat kan zeggen zonder te weten waar ik vandaan kom, hoe mn dagelijks leven eruitziet, hoe ik train, blessures, etc GRRR. Prima ik geef aan dat ik weet dat het aan mn voeding ligt maar dat ik alsnog van de 56/58 kom en al een stuk meer tevreden ben met mijn fysiek dan ik toen was.

/rant geen zin om er meer tijd in te steken.
10x20
10x40
10x50
8x55

Incline Db press
8x16
8x18 (20 was constant bezet)

Dips
8
7+1
5+2+1

Poging tot side/front raises, blijft klikken, krijg de beweging niet goed dus maar doorgegaan naar de volgende oefening

Machine shoulder press?
2x10x30, sleutelbeen plopte afentoe, misschien een idee om de komende 3 weken niet uit te locken? dan kom ik niet in het gebied waar die plopt.

Moest eigenlijk nog biceps en triceps maar had er geen zin meer in en had honger

- het gezeik toch & de incomplete training toch een 3/5

RANTMODE
Zie spoiler bij BP

Schouder opwarmen

Pendlay Rows
8x20
8x30
8x40
8x45
8x45

Chinups
8
6+2
5+2+2

BP
10x20
GRR
Word spontaan "gecorrigeerd" door iemand terwijl ik bezig ben, omdat ik het zogenaamd fout doe > wacht voortaan even tot ik klaar ben, vraag waarom ik het op deze manier doe en vertel dan wat ik volgens jou zou moeten veranderen en leg niet meteen de heilige manier op..
Anyway, discussie dus: Ik moet de stang hoger neerleggen, hij brengt hem praktisch naar m'n bovenste stuk sternum (manubrium, google) en dit geeft simpelweg een ontiegelijke druk daar wat simpelweg niet fijn is en wat mijn sleutelbeen al zeker niet leuk vind.
Nog leuker, oude trainingsmaatje drukte vroeger op ongeveer die manier en heeft net zo lang als mijn rugblessure met een schouderblessure gelopen bij een verdomd goede fysio. Maar nee dit is de geoie manier, want ik train nu alleen mijn onderkant borst en op deze manier druk ik vanuit mijn schouders :rolleyes:
> lopen mijn schouders voor? nee. Is mijn borst redelijk in balans? ja. Broscience? zeer zeker.
Vervolgens nog commentaar op dat ellebogen naar binnen tucken verkeerd is want die moeten naar achter , , ik vertel dat ellbows in blessuretechnisch beter is (en het drukt gewoon fijner) en dan krijg ik het argument dat hij nog nooit een blessure heeft gehad en ervaring heeft. Ja leuk maar onderbouw jezelf dan grrr. Prima, ik geef aan dat ik z'n kritiek waardeer maar het over het algemeen er niet mee eens ben. Vervolgens vraagt die hoelang ik train en wat mn doel is, ik geef antwoord "iets van 2 jaar inclusief blessuretijd en ik wil minimaal 80 wegen" en wat gooit die in de strijd? weet het niet meer precies maar het kwam neer op dat het bagger was. Knap dat je dat kan zeggen zonder te weten waar ik vandaan kom, hoe mn dagelijks leven eruitziet, hoe ik train, blessures, etc GRRR. Prima ik geef aan dat ik weet dat het aan mn voeding ligt maar dat ik alsnog van de 56/58 kom en al een stuk meer tevreden ben met mijn fysiek dan ik toen was.

/rant geen zin om er meer tijd in te steken.
10x20
10x40
10x50
8x55

Incline Db press
8x16
8x18 (20 was constant bezet)

Dips
8
7+1
5+2+1

Poging tot side/front raises, blijft klikken, krijg de beweging niet goed dus maar doorgegaan naar de volgende oefening

Machine shoulder press?
2x10x30, sleutelbeen plopte afentoe, misschien een idee om de komende 3 weken niet uit te locken? dan kom ik niet in het gebied waar die plopt.

Moest eigenlijk nog biceps en triceps maar had er geen zin meer in en had honger

- het gezeik toch & de incomplete training toch een 3/5

Daarom kijk ik vaak evil en heb ik mijn koptelefoon op :D Zit niet op wijsneuzen te wachten hahahaha Trek het je vooral niet aan.

:roflol:

Oh shit, ik ben blij dat mn ma een rolstoel heeft aangeschaft want die heb ik morgen zeer waarschijnlijk nodig.
Ik kon met iemand meedoen, super relaxte kerel.

Paused squats
8x20
8x20
6x40
6x55
6x67,5 booya. Pr

Plate loaded linear leg press, heb dees echt anderhalf jaar niet gedaan.
Ding zelf weegt 36, reken ik voor het gemak even niet mee.
8x120
8x160
6x180 ( met hulp)
5x190(met hulp)
Pfff heavyy, kerel moedigde goed aan. Dit is geen oefening die ik solo kan doen, dat is zeker.

Lunges (2x14kg dbs) normaal gesproken 1 van 18 of 20
Loopt wat lomper, volgende keer 1 van 28 denk.
2x8 of 10

Sweet lord eindelijk toe aan isolatie

6x137,3
6x177,3
6x207,3> net iets te zwaar, kan rep 5 en 6 niet volledig pakken.
Weet niet of ik nog een set had gedaan of dat er nog iets tussenzat. Mentaal beetje dood :o

Seated calve raise
2x15x30
12x30

Versnellingen kapot dus op zwaarste versnelling met wind tegen naar huis, wat heb ik een hekel gekregen aan de tunnel die ik onderdoor moet :o

Welke legpress is dat die jij deed die aan de kant van de dumbells of andere kant?

Terug
Naar boven