Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Zaterdag zeer waarschijnlijk een presentatie volgen over voeding bij de gym van een klasgenoot (hij is PT en collega's geven die presentatie), nog even kijken of het mogelijk is om hier bij te zijn. Hierom heb ik vandaag en morgen geen training zodat ik zaterdag sowieso kan gaan trainen.
Wel doe ik zometeen nog wat single legged abductorse loop ik de trap een paar keer op met 3 treden per keer om tenminste nog iets te doen.
Presentatie van zaterdag ging niet door en tegen dw tijd dat ik gebeld werd dat de training wel door kon gaan lag ik alweer in me bedje . Heb er een bank/beddagje van gemaakt.
Vandaag wel getraind, ging niet helemaal lekker maar iets eter dan vorige keer.
Bp
10x20
8x40
8x52,5
8x60
7,3x60. Dafuq @ fail
Incline db press
8x18
8x22
7x24
Barbell rows
8x40
8x50
8x60
8x70
Hammer pullups
2x8
1x5+1+1+1 ....
Dips
8
2x8+8kg
Straight bar bicep curls
3x8x25
Tricep cable pressdown/extension
8x50
8x59, veels te zwaar trok volledig bol in boventug
8x50 dropset fx41
Rope hammer curls
3x8x41
Goeie pomp, weer ff wat frequenter trainen en beter eten. Sinds eergister houd ik alles weer nettjes bij jn fatsecret.
Thx brahs, moet eerlijk zijn. Ik weet niet zeker of dit geld als barbell row, volgens mij is het eerder een yates row maar omdat ik geen zin heb om uit te zoeken wat het precies is en in de praktijk ik een barbell pak en hiermee een roeibeweging maak gooi ik het gewoon op barbell rows. Stang blijft altijd vlak boven me bovenbenen en gaat richting me navel/heup.
@ daan
--------------
People have always been working labor jobs for long hours. There are single moms working two jobs and still finding time for their kids. There are soldiers that fought for our country that were hungry, tired, thirsty, and with pieces of steel stuck in their bodies, but somehow they were able to pull it together in combat. Why can't you get your shit together for an hour and do a couple sets of squats? - Jim Wendler
Zijn de eerste paar reps wel strikt? Want ik heb zelf namelijk soms dat bij die laatste paar reps ik steeds verder rechtop ga staan (yates row), terwijl die eerste paar dan bijv bor zijn.
Zijn de eerste paar reps wel strikt? Want ik heb zelf namelijk soms dat bij die laatste paar reps ik steeds verder rechtop ga staan (yates row), terwijl die eerste paar dan bijv bor zijn.
70% is sowieso strikt, daarna ga ik inderdaad of wat rechterop staan of ik haal de beweging meer uit me traps ipv lats. Wat ik me iniedergeval aanhoud is dat de beweging die ik voor ogen heb niet kleiner mag worden, als dat gebeurt of als er teveel "gecheat" word dan is de set gewoon eerder klaar.
Maar moet zeggen, vind dat totaal geen probleem. Traps mogen namelijk ook wel wat massa pakken.
Ik ga trouwens wat experimenteren met m'n kcals, voortaan is het doel om 2k kcal VOOR me training op te hebben en de laatste 1000 kcal worden na het trainen gegeten.
2 redenen,
1. werd mij verteld/had ergens gelezen (weet niet meer waar/van wie) dat het toch wel beter is het meeste van je kcal voor de avond naar binnen te gooien.
2. Eens kijken of dit dat gapen tijdens de training weghaalt. Meestal begin ik een halfuurtje in de training te gapen en een beetje in te kakken, aangezien mijn trainingen meestal 70-90 minuten duren is het wel fijn als dit niet gebeurd.
Verder ben ik nog opzoek naar wat simpele voedingstips. Brood komt me namelijk echt de keel uit zetten en zoek dus een goedkope variant om mee naar school te nemen. Minder brood eten staat gelijk aan minder kaas/pindakaas dus dan krijg ik ook een groot deel van mijn vetten niet meer binnen. Vetten haal ik meestal uit kaas/pindakaas/eieren/noten, tips hiervoor zijn dus zeer welkom.
Ben zelf nog veels te veel een leek in verdeling van de vetten maar michieln hier op het forum raad volgens mij aan om meer "verzadigde vetten" te eten dan "meervoudig onverzadigde vetten", hier ga ik dus ook wat meer naar kijken.
Nu zeg ik wel dat ik een hoop ga doen maar we weten allemaal dat de helft ervan toch (nog) niet gaat gebeuren, simpelweg omdat ik in me tentamenperiode zit. Het staat iniedergeval op de planning!
Ja op zich maken die cheatreps ook niet echt uit, heb ik zelf ook wel. Moet op zich ook wel kunnen met rows.
Alleen wel zonde dat je na een half uur al in begint te dutten. Misschien ander schema proberen en wat vaker trainen maar dan bijv max 45-60 minuten ofzo. Ik doe nu zelf 3 daagse split en dan heb je aan 45-60 minuten meestal wel genoeg (ik althans).
Ik nam vroeger ook pindakaas mee als vetbron maar neem nu gewoon kipfilet. Buiten het feit dat ik dat lekkerder vind, is het ook makkelijker op te eten. Pindakaas kreeg ik echt niet meer weg. Nu doe ik gewoon olijfolie door mn shakes om aan vetten te komen en 's avonds 80-100 gram pinda's. Om eerlijk te zijn boeit mij die verhouding vetten niet echt. Ik neem gewoon onverzadigde vetbronnen en zorg dat ik qua kcal iets boven mn onderhoud zit. Uiteindelijk blijft het toch experimenteren met je voeding wat wel en niet werkt.
Hoort inderdaad niet, das het hele rare. Zou toch denken dat vetpercentage stijgt = kcal overschot = ook wat meer gains qua kracht etc. Ik kijk morgen even of ik me vp kan laten meten door een klasgenoot en anders volgende week, moet even getallen hebben..
Mogelijke verklaring die ik hiervoor kan geven is dat ik een verkeerde recomp achtig iets aan het doen ben? Eet soms namelijk niet netjes me 3000 kcal maar zit er wat onder, dat het tekort dan dus zorgt voor de krachtverlies en het overschot (de 3000 kcal) op andere dagen er dus weer zorgt voor de vetgains. Vind ook dit wat vergezocht en denk dat ik het beter gewoon op het uitgaan+niet frequent trainen+tentamenstress kan gooien. Dus, minder zeuren, harder trainen.
Kabel, kabel. Als het dumbells waren dan had ik niet van die mini armpjes
Anyway, vergeten dit in vorige post te zetten dus hoe het maar hier: was gister langs fysio geweest voor me knie omdat ik er zelf geen raad meer mee wist. onderhuids Weefsel linksboven knieschijf staat behoorlijk strak, dit zorgt er voor dat mijn patella vol naar lateraal word getrokken. In de 1ste 20-30 graden gaat dit nog wel goed maar daarna dus niet. Conclusie: Bindweefselmassage en vastus medialis obliquus trainen = quarter squats
Vind het zelf een beetje hokus pokus verhaal om eerlijk te zijn (vooral hoe hij het effect van bindweefselmassage uitlegde) zie nog niet helemaal in hoe de opgenoemde factoren voor die duidelijke klik zorgt.
Die klik is te vergelijken met een pees/spier die verschiet, het vage is dat iets wat lijkt op het gevoelde daar niet zit. Het is dus iets anders, enige wat ik mij dus kan voorstellen is dat de knieschijf wat weefsel ophoopt en duwt waardoor het lijkt op een peesje. Al vind ik dit zelf iets vaags om voor te stellen.
Huidige behandeling iniedergeval 2 weken aankijken en als er geen verbetering optreed dan weer even babbelen met therapeut wat het plan gaat worden.
Wou nog vragen wat je nou eigenlijk aan je knie had, maar je zit dus ook met klik in je knieën.
Daar wordt je idd paranoid als fck van.
Ik mocht destijds ook quarter squats gaan doen, hopelijk doet het wat voor je want voor mij deed het jack shit (net als al het andere overigens).
Maar wat je vind je vaag eraan dan? Volgens mij geeft hij gewoon het standaard verhaal, lateraal is dominant of VMO is niet actief genoeg/stuurt niet goed aan -> dus klik. Lukte het jouw fysio overigens om klik te beïnvloeden?
Wou nog vragen wat je nou eigenlijk aan je knie had, maar je zit dus ook met klik in je knieën.
Daar wordt je idd paranoid als fck van.
Ik mocht destijds ook quarter squats gaan doen, hopelijk doet het wat voor je want voor mij deed het jack shit (net als al het andere overigens).
Maar wat je vind je vaag eraan dan? Volgens mij geeft hij gewoon het standaard verhaal, lateraal is dominant of VMO is niet actief genoeg/stuurt niet goed aan -> dus klik. Lukte het jouw fysio overigens om klik te beïnvloeden?
Indd redelijk standaard verhaal bij de behandeling van een niet sporende knieschijf, de klik waar ik echter mee zit is nogal vaag en is niet de patella(of in theorie wel) maar zit op een wat aparte locatie en is zeer duidelijk voelbaar en zelfs zichtbaar dat er iets "verschuift". Aangezien de klachten niet echt overeenkwamen met wat wij leren kwam ik er dus niet helemaal uit. Overigens was de afwijking van de patella tijdens het lopen niet heel groot, wel was er een wat stugheid van de patella bij verplaatsing naar lateraal, daarom de binweefselmassage. Ben zelf vergeten om te kijken of de klik weg was, wel was het lopen een stuk aangenamer.
Quarter squats qas overigens eigen invulling, ik pas de oefeningen voornamelijk toe in het adl, dus tijdens traplopen ervoor zorgen dat ik de vmo wat meer prikkel bijvoorbeeld. Leg extensions in de gym wat lichter maar duwen/tikken op vm zodat die ook wat meer prikkeling krijgt.
Anyway beentraining net gedaan. Moest even wat afleiding hebben van al het geleer (k*t fysiologie).
*Handdoek vasthouden @ pullup stang, eerst tot bovenin optrekken en op een begeven moment naar armen 90 graden en daarna weer wat lager en dan uithangen.
3xfaal. 1ste set ging zoals hierboven beschreven,2de ook maar al een stuk korter,3de was heel kort (hooguit 10 sec)
Barbell holds
50sx60
30sx80
20sx80
Yup werk aan de winkel voor me gripkracht. Als het wat rustiger is doe ik voortaan farmer walks, hier was et nu jammer genoeg te druk voor en de looppaden zijn dan simpelweg te smal.
Eten bankhangen en weer leren heujj, volgende training zal misschien woensdag zijn. Tentamens en moet nog veels te veel leren, had eerder moeten beginnen
Gister eindelijk weer eens getraind, door alle tentamens te weinig tjd en zin gehad. Ma di en woe nog 3 tentamens en dan ben ik er eindeljjk klaar mee. Dan ga ik ook op naar een nder schema namelijk weer een split, kreeg vandaag het commentaar dat me armen dunner waren geworden( en die zijn al minimaal) dus daar moet zeker aan gewerkt worden. Als alles goed gaat wil ik 1 januari dan beginnen met PHAT of PHUl.
Bij ub/lb vind ik zelf de nadruk op benen liggen. Bij lb traingen doe je dan soms 5 oefeningen en bij ub 8-9 dat vind ik zelf wel wat uit verhouding. Dus vandaar dat ik voor een andere split gekozen heb. P.H.A.T. lijkt mij zelf iets te zwaar qua herstel, je gaat dan echt een stuk meer volume doen en het is maar de vraag of je daarvan ook beter gaat groeien. De enige manier om daar achter te komen is door het te proberen