XXL Nutrition

Kixat's logje

late nachttraining, wel al je shiny fragments ingeleverd he?

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag met jay getraind, hij heeft een homegym en blijkt op 2 minuten loopafstand te wonen dusdat geeft weer aan hoe klein de wereld is. Kerel ging creatief dippen en vertelde ook hoe die zn pullups deed :roflol: geniaal.

Bp
10x30
10x40
5x60
?x67,5 ging k*t iniedergeval , zat eerst 3 reps te klooien want de stang voelde zo vaag (links voelde een stuk zwaarder) bleek dat ik de 10kg schijf er niet af had gehaald :o
8x60 meh
5x60 mehhh

Incline db press
10x15
8x25
8?x25

Incline db flyes
3x12x10

Wat wezen klooien met zon tricepstang maar dat vond ik niks dus ez curl stang gepakt.
Incline tricep extensions, gok dat de stang on 2kg was
10x12
10x22

Pushups op vuisten
2x10

Diamond pushups
2x10

Cleanjerkpushding.
12x15
2x12x25

Pomp in borst was goed, triceps minder maar daar heb ik ook een stuk minder voor gedaan. ik ben wel erg verwend met wat golds allemaal heeft :o

Cocktease ben je ook he, zeggen dat je relatie tot de schouder heb getrokken maar niet wat. Zeggen dat jay op een geniale manier pullups doet maar niet wat.... tststs

Attention_14473d_927036.gif

Cocktease ben je ook he, zeggen dat je relatie tot de schouder heb getrokken maar niet wat. Zeggen dat jay op een geniale manier pullups doet maar niet wat.... tststs

Attention_14473d_927036.gif

Oefening van de schouder vergeet ik telkens. Stang begint onder de knie en dan breng je de stang in een vloeiende beweging naar een press. Ik pak em iets breder en lock niet altijd wegens sleutelbeen.

Creativiteit van jay: zet zn rek van de stang aan de rechterkant en zijn schijvenstandaard links, daartussen gaat die dippen. Ene kant is wat hoger maar boeie, gains worden gemaakt.
Qua pullups zette die die dingen op zn bed en bureau ofso :roflol:

wat

Oefening van de schouder vergeet ik telkens. Stang begint onder de knie en dan breng je de stang in een vloeiende beweging naar een press. Ik pak em iets breder en lock niet altijd wegens sleutelbeen.

Power clean?

Creativiteit van jay: zet zn rek van de stang aan de rechterkant en zijn schijvenstandaard links, daartussen gaat die dippen. Ene kant is wat hoger maar boeie, gains worden gemaakt.
Qua pullups zette die die dingen op zn bed en bureau ofso :roflol:

:roflol::roflol: wat

that's dedication right there

Net weer een latenight training. Om de een of duistere reden had ik echt geen zin in deadliften dus ben ik barbell rows gedaan.

Bb rows
2x12x20
10x40
10x50
10x60
8x70
?8x70? Not sure of ik dit setje deed
2x > 12x40 + 8x40 explosief. Kort rust momemtjen tussendoor

Lat pulldown > ging slecht
8x66
8x79, gd dit voelde zwaar
6x79 +2
5x79+ 3
Repout op 59

Cable alternating rows > heerlijk
24x45
19+5x59. Kort rustmoment
17+8x59
Bij laatste 2setjes af en toe beide tegelijk ipv alternating.

Incline alternating db curls
3x24x10 >gvd wat ben ik zwak in biceps. Moest vaak ff rust pakken tussendoor

Concentration curls
3x10x8> weaaaaakkkk, eerste keer in heel wat maanden dat ik dit doe dus dat hersteld mn eer een heeeeel klei. Beetje. Rechterkant vloog de dumbell, links niet zo.

Cable hammer curls
2x12x32

Reverse bb curls
2x12x20

Rug was meh, wel voldoenig maar niet zo van yeey. Armen waren wel heerlijk vol en dood

Borst tricep training vandaag, afgelopen dagen echt verschrikkelijk geslapen en gegeten wegens zware schijttoetsen. Meerdere dagen van 9-9 op school gezeten of direc door naar me werk. Dit resulteerde in een nieuw dieptepunt van gewicht, voor de trainin was ik 69,5. Aan het eind van de training 70. Normaal gesproken verlies ik best veel vocht(500-1kg) tijdens het trainen dus dit zegt ook weer wat.

Bp was bezet dus eerst 6 setjes opgewarmd op de hammer strength apparaten.

Bp
10x20
10x40
8x52,5
5x6
8x65
5x65 +3 met lichte spot
4x65+3 lichte spot

Incline db press
8x14
8x20 :eek: deze was een stuk zwaarder dan normaal
5x26.. Nope not my day
8x20

Cable flyes, pulley laag, zwart station
2x10x14/18k?
Pulley op medium
2x10x14/18?

Dips
8, voelde lekker
5x+10kg en +2 bw
3x+10kg en +2 bw
?6xbw

Overhead tricep cable extension
10x30
8x50
8x40

Cable kickbacks
3x10x18 (wit station)

Nu ff snel me bord voer opeten en med bed in. Vanaf morgen volg ik officieel een voedigschema van instructeur bij golds, dit houd ik 4 weken vol en dan komen er aanpassingen. Dit schema kost wat duiten de komende maand en het is nieteens heel strict maar ik ga me best doen om het na te leven!

Shiit kerel... Wat moet je allemaal oefenen dan dat je zo lang bezig bent? :bang:

Shiit kerel... Wat moet je allemaal oefenen dan dat je zo lang bezig bent? :bang:

Stationstoets msa/fysiotechniek/cna/massage

Ivt rca

Rca was dinsdag en begon om half 5 dus was vanaf 10-9 op shool. Maandag was rca kt om 9 uur en was tot 4 uur op school> werken om 5:15 tot 22:00 dus was ook leuk. Toets van vandaag begonnpm half 9 en was half 8 op school .

Toetsweken overigens afgesloten met 2 onvoldoendes en 6 voldoendes.

Gewoon je handelingen wat gestructureerder inplannen om te leren dan krijg je dit soort dingen niet :o

Ivt rca

Rca was dinsdag en begon om half 5 dus was vanaf 10-9 op shool. Maandag was rca kt om 9 uur en was tot 4 uur op school> werken om 5:15 tot 22:00 dus was ook leuk. Toets van vandaag begonnpm half 9 en was half 8 op school .

Gewoon je handelingen wat gestructureerder inplannen om te leren dan krijg je dit soort dingen niet :o

Dus bij de meet word ik gemasseerd? :)

Dus bij de meet word ik gemasseerd? :)

Ik ga niet man :o

Vandag rugbgetraind, gewicht was 70,2 bij aankomst. Voor de training 3 van de 7 maaltijden opgehad.

Deadlifts> gingen belachelijk slecht, grip ook trouwens.
8x60
8x60
6x80
5x100
1x112,5
1x127,5> bedoeling was 5 maar me grip wou gewoon niet... Zelfs met paar sec reset niet.

Hammer pullups> gingen heerlijk
8xbw
8xbw+10kg
5xbw+15kg & 3 be
5xbw+20(2 met spot) & 3xbw. Booya

Cable alternatig row
3x24x45

Hammer strength high row
8x20
8x30
8x40

Cable straight arm lat pulldown
3x8x50

Standing bb curls, wide grip straight bar
8x30
8x30
6x30 +4x20

One armed cable curl
3x10x15

Rug voelt lekker, biceps voelen lekker. Heel erg jammer van die deadlift maar die pullups waren goddelijk.

Edit:

Zo, dag 1 van het voedingsschema zit erop. 2 dingen die me behoorlijk tegenvallen. 1. De tonijn 2. de bak kwark.

Hier overigens het schema
Maaltijd 1:
50gr brinta + 30 gr whey + 20 gr blauwe bessen /OF/ 30 gr ultra fine oats,30 gr whey

Maaltijd 2:
3 boterhammen
100 gr mager beleg

Maaltijd 3:
3 boterhammen
100 gr mager beleg

Maaltijd 4:
1 blik tonijn /OF/ 2 gekookte eieren
halve komkommer > (dit ding heb ik niet gegeten, heb wel een mandarijn gegeten).

Maaltijd 5:
Avondeten thuis

Maaltijd 6:
4 ei-eiwitten /OF/ 150/200 gr mager vlees > ik vind het zonde om de eigelen weg te gooien, had dus 21 gr whey gepakt om op hetzelfde uit te komen.
50 gr eiermie

Maaltijd 7:
500 gr magere kwark
20 gr noten (ongezout)

Meestal doe ik sochends een shake ipv brinta, simpelweg omdat ik dat lekker makkelijk vind. De blauwe bessen doe ik dan dus door de kwark.
Avondeten thuis was er vandaag niet dus dat werd 100 gr muesli, 200 ml volle melk en 15 min later nog een simpel hamburgertje van de MCdonalds :o Nam een simpel burgertje omdat me maag nog knorde en ik niet teveel wou afwijken.

Waarom beviel de tonijn niet? Die zooi is te droog, ik had de blikken gekocht in pikante saus maar zelfs dan ist niks. Iemand tips?
De kwark deed ik vroeger altijd met wat whey erdoorheen voor de smaak maar dat zit nu niet int schema, zitten namelijk meer dan genoeg eiwitten in.

Laatst bewerkt:
Ik ga niet man :o

Vandag rugbgetraind, gewicht was 70,2 bij aankomst. Voor de training 3 van de 7 maaltijden opgehad.

Deadlifts> gingen belachelijk slecht, grip ook trouwens.
8x60
8x60
6x80
5x100
1x112,5
1x127,5> bedoeling was 5 maar me grip wou gewoon niet... Zelfs met paar sec reset niet.

Hammer pullups> gingen heerlijk
8xbw
8xbw+10kg
5xbw+15kg & 3 be
5xbw+20(2 met spot) & 3xbw. Booya

Cable alternatig row
3x24x45

Hammer strength high row
8x20
8x30
8x40

Cable straight arm lat pulldown
3x8x50

Standing bb curls, wide grip straight bar
8x30
8x30
6x30 +4x20

One armed cable curl
3x10x15

Rug voelt lekker, biceps voelen lekker. Heel erg jammer van die deadlift maar die pullups waren goddelijk.

Ga je niet vanwege mij? :(

:eek: jij eet mij op man met je 125kg.

Vandaag legday
Squatrek was constant bezet..

Leg press plate loaded(basisgewicht is 50 kg ofso, niet meegeteld)
10x100
8x150
8x190
8x190
8x190

Bb rek maar gebruikt als squatrack
2x10x30
2x10x50
Squatrek vrij yeey
8x60
4x75 afgehaakt wegens slechte techniek. Knieenngingen veels te veel naar binnen.

Alternating leg extensions, was met maatje dus je rust was zolang als de ander zn set
2x12x15 per kant (benen om en om)

Leg curls
12x20 easy
Dropsettime
10x35
10x25
?x20
?x15
?x10
?x

Standing calve raise (plate loaded vaag apparaat)
12x100
12x140
12x160? Idk

Seated calve raise
2x15x30

Planks
2x+/-1min

Plank icm halve bosuball "autorijden"
2x 16 reps

Leg raises
3x20

Benen zijn dood. Morgen spierpijn

Ivt rca

Beetje tevreden?

Dit idd, hebben we precies 1 blok volgehouden :roflol:

Godzijdank heb ik het oude systeem nog. 8 toetsen, de t*ring zeg. Heb er nu pas 1 gehad, nog 3 te gaan.

Heb jij overigens nog een goede link voor stabiliteit/mobliteit oefeningen?

Beetje tevreden?

Mwua, 1 vaardigheidstoets niet gehaald waar ik van tevoren wel dacht dat ik hem zou halen. Docent toetste alleen heel raar, volgende keer ist een eitje. 1 Kennistoets niet gehaald de rest wel allemaal gehaald.

Dit idd, hebben we precies 1 blok volgehouden :roflol:

Wij waren ook wat afgedwaald dit blok :o

Godzijdank heb ik het oude systeem nog. 8 toetsen, de t*ring zeg. Heb er nu pas 1 gehad, nog 3 te gaan.

Heb jij overigens nog een goede link voor stabiliteit/mobliteit oefeningen?

..

Ligt er natuurlijk heel erg aan voor wat je stabiliteit wilt hebben en op welk niveau.
Mobiliteit kijk ik meestal wat ideeën via t-nation of mobilitywod. De Agile 8 vond ik er wel leuk uitzien, it band foamrollen is alleen op de manier waarop iedereen het doet nogal waardeloos, tijdje terug de beredenering waarom het dus waardeloos is van kelly starlett geluisterd via youtube en hij had eigenlijk wel goeie punten.

..

Ligt er natuurlijk heel erg aan voor wat je stabiliteit wilt hebben en op welk niveau.
Mobiliteit kijk ik meestal wat ideeën via t-nation of mobilitywod. De Agile 8 vond ik er wel leuk uitzien, it band foamrollen is alleen op de manier waarop iedereen het doet nogal waardeloos, tijdje terug de beredenering waarom het dus waardeloos is van kelly starlett geluisterd via youtube en hij had eigenlijk wel goeie punten.

Bedoel gewoon basic revalidatie oefeningen voor VHBAE (knie, heup), ben beetje inspiratieloos atm :o

---------- Toegevoegd om 16:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:56 ----------

Heb je trouwens een linkje naar die uitleg over het foamrollen?

Bedoel gewoon basic revalidatie oefeningen voor VHBAE (knie, heup), ben beetje inspiratieloos atm :o

---------- Toegevoegd om 16:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:56 ----------

Heb je trouwens een linkje naar die uitleg over het foamrollen?

linkje : http://www.youtube.com/watch?v=KdHah3xPx6E

basic revalidatie oefeningen? eerlijk is eerlijk, behandeling voor heup en knie is ons echt WAARDELOOS uitgelegd/geleerd. Simpele vragen
1. Wat is de klacht?
2. Wat veroorzaakt de klacht?
3. Wat kan je hier aan doen?

1.Stel er is een verminderde beweeglijkheid van de patella en dit veroorzaakt auwie rondom de patella.
2. Mogelijk verkorting van bijvoorbeeld de kniestrekkers. (meerdere mogelijkheden aanwezig he)
2B(elangrijk). Wat heeft deze verkorting veroorzaakt?
3. normaliseren van dit weefsel

Vaak word er bij bovenstaande verhaalte dus je patella gemobiliseerd, en er word gewerkt aan de vastus medialis. Maar zoals ik al zei, les hierin is waardeloos geweest dus ik bekijk de klachten gewoon op logica.

Is het echt revalidatie, dus iemand met een nieuwe knie. Dan heb je eigenlijk hetzelfde riedeltje.
1. verminderde kracht/beweeglijkheid knie
2. Knieprothese
2B. Littekenweefsel, chirurg die dingen kapot heeft gezaagd.
3. loop abc/ mobiliseren/ krachttraining (uitstappen, met 1 been dingen aantikken, etc etc etc)
Volgens mij is er voor dit knieverhaal trouwens een kngf richtlijn (moet die dingen weer eens gaan bestuderen).

Komen we bij de heup aan, hier word het voor mij echt puur theoretisch gok geneuzel en doe ik simpelweg wat er in mijn hoofd logisch lijkt. Zelfde stappen door als hierboven, belangrijkste voor mij is iniedergeval dat je altijd probeerd erachter te komen wat precies de klacht heeft veroorzaakt, anders blijft de patient maar terugkomen. Leuk voor de portomonee maar wij weten allebei dat het voor de patient niet leuk is.

Thnx zal hem van de week ff bekijken.

basic revalidatie oefeningen? eerlijk is eerlijk, behandeling voor heup en knie is ons echt WAARDELOOS uitgelegd/geleerd. Simpele vragen
1. Wat is de klacht?
2. Wat veroorzaakt de klacht?
3. Wat kan je hier aan doen?

1.Stel er is een verminderde beweeglijkheid van de patella en dit veroorzaakt auwie rondom de patella.
2. Mogelijk verkorting van bijvoorbeeld de kniestrekkers. (meerdere mogelijkheden aanwezig he)
2B(elangrijk). Wat heeft deze verkorting veroorzaakt?
3. normaliseren van dit weefsel

Vaak word er bij bovenstaande verhaalte dus je patella gemobiliseerd, en er word gewerkt aan de vastus medialis. Maar zoals ik al zei, les hierin is waardeloos geweest dus ik bekijk de klachten gewoon op logica.

Is het echt revalidatie, dus iemand met een nieuwe knie. Dan heb je eigenlijk hetzelfde riedeltje.
1. verminderde kracht/beweeglijkheid knie
2. Knieprothese
2B. Littekenweefsel, chirurg die dingen kapot heeft gezaagd.
3. loop abc/ mobiliseren/ krachttraining (uitstappen, met 1 been dingen aantikken, etc etc etc)
Volgens mij is er voor dit knieverhaal trouwens een kngf richtlijn (moet die dingen weer eens gaan bestuderen).

Komen we bij de heup aan, hier word het voor mij echt puur theoretisch gok geneuzel en doe ik simpelweg wat er in mijn hoofd logisch lijkt. Zelfde stappen door als hierboven, belangrijkste voor mij is iniedergeval dat je altijd probeerd erachter te komen wat precies de klacht heeft veroorzaakt, anders blijft de patient maar terugkomen. Leuk voor de portomonee maar wij weten allebei dat het voor de patient niet leuk is.

Lijkt me common sense, mag toch hopen dat elke fysio dat doet. Maar herken het probleem, wij krijgen ook nooit duidelijk te horen wat je nou goed voor revalidatie kan doen. Eventueel krijg je dan een richtlijn maar die zijn ook redelijk onspecifiek. Krijgt wel wel een specificatie van a-fucntioneel naar funtioneel en naar specifiek, cyclisch etc. Maar voor mijn gevoel mis je echt veel harde ''trainingsparameters'' (en dan vooral voor mobliteit/stabiliteit) of iig beargumentatie van hoe het er ongv. uit zou moeten zien (als dat je punt was?). Uiteindelijk heb ik dan het gevoel dat je maar wat doet met de kleine aantal oefeningen waar je zelf ervaring mee hebt. In mijn geval zijn is dat krachttraining (i.e squat & lunges) en een paar simpele oefeningen voor knie stabiliteit die ik destijds heb meegekregen. Zonde dat ze je daar ook niet meer in verrijken qua ideeën.

Terug
Naar boven