MuscleMeat

Kixat's logje

Bezoekers in dit topic

Thnx zal hem van de week ff bekijken.



Lijkt me common sense, mag toch hopen dat elke fysio dat doet. Maar herken het probleem, wij krijgen ook nooit duidelijk te horen wat je nou goed voor revalidatie kan doen. Eventueel krijg je dan een richtlijn maar die zijn ook redelijk onspecifiek. Krijgt wel wel een specificatie van a-fucntioneel naar funtioneel en naar specifiek, cyclisch etc. Maar voor mijn gevoel mis je echt veel harde ''trainingsparameters'' (en dan vooral voor mobliteit/stabiliteit) of iig beargumentatie van hoe het er ongv. uit zou moeten zien (als dat je punt was?). Uiteindelijk heb ik dan het gevoel dat je maar wat doet met de kleine aantal oefeningen waar je zelf ervaring mee hebt. In mijn geval zijn is dat krachttraining (i.e squat & lunges) en een paar simpele oefeningen voor knie stabiliteit die ik destijds heb meegekregen. Zonde dat ze je daar ook niet meer in verrijken qua ideeën.


Yup je slaat de spijker op zn kop.
 
Net 1ste consult fysio bij mn gym, gaan precies doen wat ik wou dus das mooi. Paar testen bij me gedaan die ik nog niet kende en een artike over de schouder doorgestuurd gekregen en als ik wil had die ook nog ern paar boeken voor me :cool: awesome.

Erna nog ff snel korte training gedaan, kort en snel omdat ik in tijdsnood zit vandaag.

Bp
8x20
8x40
8x60
6-8?x62,5> kerel wou ingrijpen :roflol: zei rustig nee em deed nog 2 reps
6x60

Incline db press
8x14
8x20
7x26. Ook hier wou iemand ingrijpe, why... Anyway weer nee geroepen en nog een rep gedaan
8x18

Dips
8
5x+10kg +3 bw
Ditto

Klaar
 
Vandaag rugdag. Wat krom gelopen op me voeding vandaag dus ik moet zo wat inhalen daar.

Niet gedeadlift want ik ben een mietje en had nog spierpijn in me poten.

Pendlay rows
2x10x20
10x40
8x50
8x60 gvd wat lelijk
8x60 belediging voor het woord lelijk
8x60 ... Bij laatste 2 setjes trouwens kort rust tussendoor.

Lat pulldown, pronated
12x45
8x66
8x81,3
8x81,3
6x81,3
2kg lichter zijn maakt wel een wereld van verschil met naar de beginpositiw komen :roflol:
Repout met 45
V grip cable rows
8x45
8x66
8x66
8x66

Supinated lat pulldown
2x10x66

Biceps. Was druk dus kon geen incline db curls doen
Scottbench? Barbell curls
8x25
5x30+5x25
8x25

One armed cable curls
3x10x20

Wrist curls, pronated ss supinated
3x15/20 x10/15

Shrugs
2x12x50( stangen waren bezet dus moest ff vaste stang pakke)
10x70
10x80
10x80

Nu snel naar huis en eten aangezien ik nog 4 maaltijden moe ramme :o
 
Trainin van gister voor ik het vergeet.

Eerst wat mobility.

Back squats
2x10x20
8x40
8x60
5x72,5
5x80
5x80
10x20
Merk dat ik me bovenrug nog niet helemaal goed krijg, maar ben er mee bezig om daar mobiliteit te krijgen. Knie ging ook weer naar binnen (linker) dus besloten pistol squats te doen. Als je ergens coordinatie/stabiliteit en kracht mee traint zijn die et wel

Pistol squats
2 links, 2 rechts
2 links, 1 rechts, 1 rechts
1 links,1 rechts
En nog wat.
Moeilijk, zwaar en leuk. Rechts had er meer moeite mee, was ook lastiger om in positie te komen dus ergens zit een bperking, even zoeken waar.

Dumbell lunges
2x24x36(2 18kg dbs)

Alternating leg extensions
24x15
24x20
24x20

Sldl
10x60
10x80
?8x80? Weet niet meer of het 2 of 3 sets waren

Leg curls, liggend.
10x25
8x35
5x35 > 1-0-3/4

Kuiten niet gedaan, waarom? Ik kreeg mezelf er gewoon niet voor gemotiveerd.

Maat van me zei dat het leek alsof ik was afgevallen. I cry :sad: gewicht was 70,4. In de spiegel ben ik nogsteeds van mening dat mn vp hetzelfde is dus waar de **** gaan die kgs heen.
 
Chestday. Vandaag weer met een maat getraind, zijn manier gevolgd.
Minder "feeler"sets en meteen door naar werksets

Bp
vaakx20
8x50
8x65
8x65 (2 spot)
5x65( handen gleden weg...) reset en toen nog 1tje.

Incline db press
Meteen de 26 dbs
8x26
8x> 3 met spot
5x >

Machine flyes
10x41
10x41
10x47

Cable flyes, pulleys laag.
3x10x14?

Pulley opt midde
2x10x14

Dips
8x+10kg
5x+10kg +3 bw
3x+10kg +2+1+1 bw en 1x+10kg. Zwaar geirriteerd hier haha

Cable pressdowns(strict elleboog) was ff klooien omdat ik het al lang niet zo had gedaan. Voelde goed.
3x10x41

Overhead cable extensions
3x10x40

Goeie training.
 
Laatst bewerkt:
Rugtraining.

Grip was vandaag WEER de belemmerende factor, heel irritant.

Deadstop deadlift
2x8x60
8x80
5x100
1x110
3x125> grip liet 4de en 5de niet toe. Wtf srs.
8x100

Hammer "wide" pullups
8xbw
8x+10
6x+15 &2bw
6x+20 ( maat hielp met omhoog, ik traag omlaag) ook hier zei grip dikke later na 6 reps

Cable rare handgreep ding row
3x8x45

Yates rows, supinated.
8x46
8x50
8x60
8x60

Straight arm lat pulldown
3x8x50

Incline alternating bicep curls
10x10( per arm dus, links/rechts/links etc)
Dat nog 3 setjes

Bb curls, small grip straight bar
12x20
12x20
10x25

Wrist curls, pronated SS supinated, 10-20 sec rust en dan volgende ronde
15x10 Ss 15x 15
Fx10 ss Fx15
Ditto
Ditto

Holds met schijven, schijven zijn lomp qua grip dus perfect
3xF,20kg schijf per arm.
Ergens nog wat shrugs maar grip was dood dus dat leek nergens op.
 
Haha Vince, als ik jou afgelopen trainingen lees, dan herken ik mijzelf echt in jou. Met bepaalde dingen waar je tegen aan loopt:) Bazige bezig man!

Bijvoorbeeld met pistols. Links kom ik makkelijk in positie. Tevens is links erg mobiel, maar ook juist de been die mij het meest last geeft. Daarbij is rechts een beetje lomp, maar geeft mij bijna geen last.
 
Haha Vince, als ik jou afgelopen trainingen lees, dan herken ik mijzelf echt in jou. Met bepaalde dingen waar je tegen aan loopt:) Bazige bezig man!

Bijvoorbeeld met pistols. Links kom ik makkelijk in positie. Tevens is links erg mobiel, maar ook juist de been die mij het meest last geeft. Daarbij is rechts een beetje lomp, maar geeft mij bijna geen last.

Alleen ben jij sterker :sad: thx, trainen gaat en voelt heerlijk laatste tijd.

Pistol probleem rechts is denk ik mn heup en dan waarschijnlijk mn rectus femoris. Merkte het toen ik net een nieuwe manier uit probeerde om de anteflexie te mobiliseren dat rechts een stuk strakker aanvoelt.
En indd, de kant met het meeste last is volgens de "testjes" juist het meest normaal van de 2 :roflol:

Laatste maaltijd op van vandaag, nu slapen en morgen beginnen met stage in het ziekenhuis (afdeling fysiotherapie). Hopelijk krijg ik zo'n doktersjas :cool:

Elke dag vroeg opstaan = meer strctuur
Meer structuur= betere voeding en trainingen
Betere voeding en trainingen = moar gainzzz!

Overigens ook weer bij musclemeat wat besteld om voeding wat draaglijker te maken.
 
Flink sterk op de pullups kerel, gaat lekker vooruit.

Hoezo zou een strakke rectus femoris problematisch bij pistol squats zijn, die word dan toch niet op rek gebracht?

..
it band foamrollen is alleen op de manier waarop iedereen het doet nogal waardeloos, tijdje terug de beredenering waarom het dus waardeloos is van kelly starlett geluisterd via youtube en hij had eigenlijk wel goeie punten.

Filmpje trouwens gekeken. Ik hoor hem niet zeggen dat het waardeloos is? Hij zegt wel dat er vanuit gaan dat je hem kan stretchen naiëf is, als dat is waar je op doelde. Maar het idee dat je dergelijk weefsel kan stretchen lijkt me sowieso idioot. Wat hij verder zegt dat het een soort halve I balk is, lijkt me niet te kloppen, de in het frontale vlak lopende vezels is volgens mij toch wat anders dan de IT band (septum intermusculareblabla?), alhoewel ze vast wel met elkaar in verbinding staan.

Moet zeggen dat ik het hele concept van foamrollen van IT band altijd ietwat vreemd heb gevonden, als je foam rollen ff puur zou gebruiken om triggerpoints eruit te halen. Geen idee wat het nog meer doet, maar het hele idee rond triggerpoints & vooral ''myofascial release'' snap ik ATM de ballen van.

Ik neem aan dat het idee achter het it-band rollen vooral gericht is op het verbeteren van het spierweefsel dat er rondom en onder ligt (ff beredeneerd met de beperkte kennis die ik er over heb), wat kelly eigenlijk ook al aangeeft wat je moet doen. (voorzover ik weet passen fysio's ook gewoon fricties toe op tractus, hoezo zou foam rollen dan waardeloos zijn).

Enfin, wat hij dus wilt dat je doet?
-Je TFL rollen;
-je vastus lateralis rollen met name bij de insertie (retinaculum en uistralingen naar caput fibulae & patella?) en je tractus;
-je biceps femoris rollen en stretchen;
-kapsel stretchen (dat stukje snapte ik ff niet, wat wil hij nou precies bereiken/stretchen?);
 
Flink sterk op de pullups kerel, gaat lekker vooruit.

Hoezo zou een strakke rectus femoris problematisch bij pistol squats zijn, die word dan toch niet op rek gebracht?

Filmpje trouwens gekeken. Ik hoor hem niet zeggen dat het waardeloos is? Hij zegt wel dat er vanuit gaan dat je hem kan stretchen naiëf is, als dat is waar je op doelde. Maar het idee dat je dergelijk weefsel kan stretchen lijkt me sowieso idioot. Wat hij verder zegt dat het een soort halve I balk is, lijkt me niet te kloppen, de in het frontale vlak lopende vezels is volgens mij toch wat anders dan de IT band (septum intermusculareblabla?), alhoewel ze vast wel met elkaar in verbinding staan.

Moet zeggen dat ik het hele concept van foamrollen van IT band altijd ietwat vreemd heb gevonden, als je foam rollen ff puur zou gebruiken om triggerpoints eruit te halen. Geen idee wat het nog meer doet, maar het hele idee rond triggerpoints & vooral ''myofascial release'' snap ik ATM de ballen van.

Ik neem aan dat het idee achter het it-band rollen vooral gericht is op het verbeteren van het spierweefsel dat er rondom en onder ligt (ff beredeneerd met de beperkte kennis die ik er over heb), wat kelly eigenlijk ook al aangeeft wat je moet doen. (voorzover ik weet passen fysio's ook gewoon fricties toe op tractus, hoezo zou foam rollen dan waardeloos zijn).

Enfin, wat hij dus wilt dat je doet?
-Je TFL rollen;
-je vastus lateralis rollen met name bij de insertie (retinaculum en uistralingen naar caput fibulae & patella?) en je tractus;
-je biceps femoris rollen en stretchen;
-kapsel stretchen (dat stukje snapte ik ff niet, wat wil hij nou precies bereiken/stretchen?);

Word niet op rek gebracht inderdaad maar ik kon even geen andere verklaring geven. Aangezien dat momenteel de enige aangetoonde musculaire "afwijking" daar is en er geen trauma of iets is geweest, ik verder geen osteofyt vorming verwacht en het belangrijkst, na wat mobility en stretching drills is het redelijk verholpen.

Ik plakte er mischien wat snel het stickertje "waardeloos" op, zoals ik al zei is het algemene beeld " hey laat ok enkel dat ding aanpakken". Als je foamrolled pak je uiteraard delen mee en mij is vanmiddag veteld door een therapeut dat hij wel degelijk ervaart dat er op sommige delen in die tractus dan een soort "zwelling" lijkt te zitten, Frictie en dergelijke verwijderen deze dan. Dat T-constructie ding zag ik eigenlijk gewoon zo voor me
T------T. Zie niet zo snel in dat die dwars door de Vl gaat om nog even op het bot te gan. Hij zou misschien nog onderlangs kunnen gaan maar hier moet ik een goed anatomisch programma hebben om te kijken want zo zit die niet in mn hoofd.

Kapsel stretchen kan ik me even niet herinnerwn uit het filmpje, ik zal er morgen na me stage nog ven naar kijken en dan ook de anatomie van de knie wat terughalen. Ik wist overgens niet van de huidige behandelmethode simpelweg omdat mijn lessen in behandelingonderste extremiteit zoals eerder aangeeven waardeloos waren.

Ben ik ergens vergeten antwoord op te geven? Overzicht is zwaar k*t via telefoon :o.

Edit: correctie. RF komt wel op rek, been is geflecteerd, anteflexie wel aanwezig maar er is absoluut een verlenging in die positie. Hoe minder flexie/meer anteflexie relatief minder maar ook hier kom ik morgen op terug. Hersens moeten uit nu want morgen weer stage.

Leuk feitje trouwens. Uitganspositie meting van de verkorting is in de afgelopen 2 maanden met +/- 35 graden verbeterd. /gainz
 
Laatst bewerkt:
Vind die T beam nog steeds vaag as shit :o

Ja natuurlijk komt hij wel iets op rek, maar tenzij je echt een enorme verkorting hebt leek het me niet echt een beperkende factor bij de pistols (alhoewel, als je al 35 graden gewonnen hebt was hij toch wel aardig verkort ja :p)
 
Vind die T beam nog steeds vaag as shit :o

Ja natuurlijk komt hij wel iets op rek, maar tenzij je echt een enorme verkorting hebt leek het me niet echt een beperkende factor bij de pistols (alhoewel, als je al 35 graden gewonnen hebt was hij toch wel aardig verkort ja :p)

Ze waren aardig verkort ja :o Zijn nu wel redelijk normaal maar ik kan me voorstellen dat ernog wat verklevingen zitten, die zou ik redelijk makkelijk weg moeten kunnen werken.

Vandaag weer fysio voor schouder gehad, nog wat oefeningen meegekregen een een boek te leen gekregen ! Hier rustig eens doorheen lezen en de komende 2-4 weken ga ik aan de slag om gewoon de basis schouder musculatuur wat gains te laten maken. Daarna gaan we het dynamischer aanpassen.

Merkte dat ik toch wat moeite heb om me lage trapezius gespannen te houden dus die krijgt bij de nadruk.


Ook wrd er nog getraind vandaag, Beentjes. Geen mobility gedaan van tevoren.

Backsquats
2x10x20 > 1ste set ging wat rommelig
10x40
10x40 frontsquat tussendoor
8x60 > vanaf hier deed ik samen met iemand anders die de stang wat lager heeft hangen, is altijd even stuntelen :o
5x80
5x70

Frontsquat
12x40
12x50
?10x50?
> had het idee dat ik bij de frontsquats veels te diep ging. Was ook echt even totaal iet bezig met de bolling van mn onderug en het enige wat ik mn hoofd zat was DOWN UP DOWN UP

Alternating leg extensions
24x15
24x25
20x25 + 4 na paar sec rust.
16x25 Dropst F x15

Liggende leg curl
10x35> haalde naar me gevoel erg veel uit me onderrug
10x30
10x30

Staande Calve Raise
12x80
12x120
12x140
12x140

Seated calve raise
3x12x40
 
K*tste training ooit, nieteens zin om de oefeningen e.d op te schrijven.

Schouder deed zwaar k*t, links bewoog mn schouderblad gewoon echt amper! Verder met cto mobilisaties luxeerde me links ook 3x dus ik werd helemaal gek.

Hopen dat het morgengeen last geeft, heb het idee dat het van de oefeningen is voor mn lower/middle traps(spanning houd de laterorotatie tegen).


Om de dag nog mooi af te sluiten heeft me moeder mijn pizza opgegeten :mad:
 
Late training vandaag

Grip ging weer waardeloos

Deadlifts
8x60
8x80
6x100
1x112,5
3x125 > doel was wederomm 5. Die grip nakt me gewoon keihard en iksnap niet waardoor dat zo achteruit is gegaan.

Lat pulldown, pronated.
8x52
8x79
8x79
8x79
> laatste setje hielp maaje met onderste stukje en paar reps.

Alternating one armed cable row.
8x39
3x8x47,3

High row
8x30
8x40
8x45

Straight arm lat pulldown ding
3x8x45

Incline alternating ecto db curls
3x24x10

Preachers curls
3x8x25

Cable "schwarzenegger"curls? soort FDB en dan curlen.
3x8x14

Giant set wristcurls pronated/supinated en reverse curls
reps :doel was 15/15/10 Gewicht was : 10/15/20
3x gedaan.
 
Vanavond nog getraind, weer eens gezeik met me ma dus af en toe wat extra door gezet.

Ik ben sindskort het idee gaan volgen van de 30 min squat challenge. Kelly starlett roept al vaker een 10 min challenge en Ido Portal gooide dus een 30 min challenge erop. Ik time het nog niet echt en denk dat ik over de dag meestal rond de 10 min zit maar het voelt goed. Ook tijdens de training net dus gedaan, als ik mn rust pakte ging ik in die positie zitten, vandaag zeker 15 min gehad waarvan 10 tijdens de training.

Verder krijg ik vaker te horen dat ik droger aant worden ben, me ma begon net ook weer te zeuren over me voeding en gaf aan dat ik slanker was geworden. Kan me eigenlijk niet schelen want ik voel me er wel lekker bij, zolang ik niet onder de 70kg raak :o Zit tegenwoordig ook een ader op de buitenkant van mn bicep door te schijnen, nice.

Back squats
10x20
10x20
8x50
5x70
5x80
5x80
5x80
5x70 paused

Front squats
10x20
10x40
10x50
10x50

Leg press, plate loaded.
Hier wat rustig gedaan.
10x80
8x120
8x160

Modified glute ham raise
4x8

Alternating Leg extensions
24x15
2x24x20

Standing Calve Raise, plate loaded.
12xbw +40 > warmup, gewoon los op de grond
12x120
12x160
10x180
10x180

Seated Calve Raise
2x10/12x40

Planks, tijdens rust in squatpositie gezeten.
3x

Leg raises, ook hier squatpositie
3x+/- 15, soms wat "fietsen in de luch" en dan gewoon een paar reps minder.

Benen voelde HEERLIJK na afloop, Voelde echt alsof overal gewoon rust was. Heerlijk.
 
Leuk zon voedingschema onder onderhoud maar is biet leuk trainen zo. Kon er ook aan liggen dat ik dit keer voor de training endo/exorotaties deed etc maar een bw van 69,6 liegt niet, die ader op mn babycep ook niet trouwens.

Training was weer zwak dus, wel beter dan vorige keer want me schouder luxeerde niet.
Verder begon die amateuristische instructeur weer over mn "deadlifts" ( waren pendlay rows....) en dat ik daardoor last heb van mn schouders...... Pls go en gooi jezelf weg.

Tevens was het kapot druk

Ga alle onzin nieteens loggen want was gewoon slecht.
 
Dacht dat de zwakte kwam door voeding en de semi cut maar misschien valt dit nog mee.

Rugdag > eerst wat kort mobilty warming up.

Ik kwam aan in het krachthonk en het was druk.. 2 anderen waren aan het dlen dus ik vroeg vriendelijk hoeveel setjes ze nog moesten. Stang lag met 120totaal (?
Volgens mij weegt deze stang gewoon 20 maar kan ook iets minder zijn, tis imo de enige stang die niet krom is dus hij is wel wat steviger maar dunner)
op de grond en kerel die er mee bezig was zei "als je die 3x op kan tillen dan gaan wij weg" zogezegd zo gedaan :cool: instant blikken van verbazing haha.

Dus deadstop deadlifts:
3x120
6x100
Fx140 > hij had er 140 op gezet voor zn lift, liep weg en zei "nu jij". Kreeg hem niet goed van de grond, krachtsverdelig was niet goed.
20-30 sec rust en gereset
1x140 PR. Booya, grip was wel kantje boord hier :o
2x5x100
Die kerel deed zelf nog 1x180, ging nog redelijk makkelijk dus denk dat 190 er ook wel voor hem in zat.

Hammer pullups
8x bw
7xbw+15kg , schijf gereset en nog 1
5xbw+15kg +3x bw> deze 3 traag excentrisch
8xbw+15kg > concentrisch assisted, langzaam excentrisch.

Cable alternating rows
3x24x45
24x39> andere positie

Hammer atrength high row
8x30
8x40
8x50

Dip shrugs
20x
3x15x+15kg

Bb shrugs
2x12x60

Straight arm lat pulldown
3x8x50

One armed reverse cable fly
12x4,5
3x10x9

Straight bar bicep curls
2x8x30

One armed cable curls
8x20
8x20
8x15

Hammer rope curls
3x8?10?x32

Reverse straight bb curls
2x10?8?x20
Na 2de set direct door met de 15, 5-6 reps ofso.

Lekkere training, deadlift was behoorlijk onverwacht. Meerdere keren het gewicht nageteld omdat het zonhars ging.
 
Net getraind.

Mobility, voelde goed.

Backsquats
10x20
10x50
5x70
3x85> techniek voelde k*t
2x85> steek rechter lies regio.
10x50
10x20

Frontsquats
10x20
8x40
3x50 nope voelt niet helemaal lekker (rug en beetje lies)

Alternatig leg extensions
24x20 (dit keer zaten de schijven aan de buitenkant)
24x30
24x30
24x30
Gvd watvoelde dit lekker

Leg curls, liggend
8x35
8x40
Stop > dit ding is te habbiebabbie. Schroeven waren wruit en vervangen door een smal schroefje wiebelde als een malle die voetensteun.

Semi hack squat calve raise
4x10x? Gewicht niet onthouden, rond de170-190 wrs

Seated calve raise
3x12x45

Seated shoulder press (uitprobeersel)
10x20
8x30
8x30
Voelde redelijk

Bb exoratie press (clean jerk weet ik veel hoe het heet, dan maar zo)
10x20
2x12x30
Voelde ook redelijk
 
Know that feel met mams. Wat is dat gezeik met je schouders nou precies?

Gefeliciteerd met DL PR!
 
Know that feel met mams. Wat is dat gezeik met je schouders nou precies?

Gefeliciteerd met DL PR!

Thx brah, nog even en ik deadlift je deruit :cool:

Schouder is laks aan alle kanten, subluxeerde laatst een paar keer en sindsdien is die weer k*t. Nu dagelijks rotator cuff oefeningen aan het doen om dat kreng zo stevig mogelijk te krijgen.
Verder lijk ik iets van impingement klachten te hebben op het AC maar die zijn niet heel duidelijk en geeft mn SC wat klachten maar dat is simpelweg omdat die er daar redelijk vaak subluxeert
 
Back
Naar boven