MuscleMeat

Kixat's logje

• Topic Starter Topic Starter
Indrukwekkend volume :eek:

Ik doe maar 3 oefeningen 3x per week :p

O.0 daar zou ik echt geen voldoening uit kunnen halen gewoon. Misschien als ik een pl doel gehad zou hebben maar zelfs dan betwijfel ik het.

Ik heb altijd al wel redelijk wat volume gedraait, vind het ook fijn. Snap daarom ook nooit de opmerkingen dat beginners minder sets/reps/oefeningen horen te doen omdat ik er nooit slecht op ben gegaan.

Maar 3x perweek squatten deadliften en benchen neem ik aan? Hoe deel je dat dan in? 1 dag max effort 1 dag high rep en dan nog iets ofso?

Maatje heeft zich ingeschreven voor pl wedstrijd dus Hoe meer ik weet hoe meer ik hem kan helpen :)

Laatst bewerkt:
Upperbody week 3 dag 1:

Pendlay rows - 8x20
-8x40
-8x50
-8x60 >V(PR) Wopwop like a baws.

Chinups
3x8 EINDELIJK

Flat BP - 8x20
6x50 Paused.
5x60 paused + 3 Touch & Go.
5x60 paused
Had vandaag zin om is te oefenen met paused :)

Incline DB Press -8x16
8x22 >wrist wraps
8x24 > wrist wraps + 2x24 met hele lichte spot (z'n handen zaten niet vol om mijn polsen heen, was meer een beetje sturen volgens mij. Maar ik gaf alles dus dit kan best wat meer geweest zijn) Was wel een super relaxte spotter, hij luisterde tenminste naar wanneer die mag helpen.

Dips
2x8

Smith Press
8x40
8x50
7x60 V(pr) , deze gaat echt lekker hard vooruit!

Side laterals
10x6 G, 2 armen tegelijk
10x8 R, 1 arm per keer
10x8 G, 2 armen tegelijk

Ez Curls
8x20 Wijd
8x25 Smal
8x25 Wijd
8x20 Smal

Skullcrusher(pullover)
8x20
5x30 > iets overschat :o
*volgende 2 setjes waren alleen skullcrusher*
-10x20
-8x25

Beetje lopen babbelen met een maatje over voeding etc, is echt nog een hoop onduidelijk voor me :(

Veel oefeningen man.. Poeh.

Wat is onduidelijk over voeding?

Ik heb net een bulk schema samengesteld, check even:

3142ved.png

Wat is onduidelijk over voeding?

Ik heb net een bulk schema samengesteld, check even:

3142ved.png

Schema ziet er mooi uit man, ik zou alleen maaltijd 1 tot en met 4 iets verlaten. Je hebt nu wel een heel groot gat tussen maaltijd 4 en 5. Ik zou ook je voeding uit wat meer verschillende bronnen halen, je eeet nu eigenlijk alleen maar brood, pindakaas, kaas en kipfilet. Vervang een maaltijd van brood met bijvoorbeeld rijst met kip of pasta met vis of andersom.

Wat niet onduidelijk is qua voeding bedoelde ik meer de dingen als; Hoe verlies je nou het beste vet? Waarom wordt dit altijd aangeraden met een lage hoeveelheid koolhydraten? Hoe moet je je voeding aanpassen als je meer energie wilt hebben tijdens de training?
Hoe weet je dat je glycogeen waarden "vol" zitten. Dat soort dingen, je leest namelijk wel altijd dat het uiteindelijk gaat om je calorie overschot of deficit maar als je dan verder gaat lezen dan lees je dat bijvoorbeeld bij koolhydraten, dat ze eerst worden opgenomen als "energie" maar als dat niet nodig is dan worden ze opgeslagen als glycogeen. Zijn je glycogeen voorwaarden vol dan worden alle overige koolhydraten die je binnen krijgt opgeslagen als vet.

Ja ik kan misschien de banaan van maaltijd 3 gebruiken voor tussen maaltijd 4 en 5 ergens, ik kan in die tijd gewoon niets groot eten omdat ik dan geen pauze heb op het werk.

S avonds eet ik soms wel pasta met vis in de plaats, maar gewoon simpel houden is makkelijker

S avonds eet ik soms wel pasta met vis in de plaats, maar gewoon simpel houden is makkelijker

Makkelijker ja, beter? das de vraag. Wordt altijd aangeraden om gevarieerd te eten, als je dus elke dag dit zou volgen dan wordt het dus een beetje eentonig. Eet af entoe bijvoorbeeld een havermoutpannekoekje als ontbijt, of bak gewoon voor een week kip/vis met rijst/pasta en groenten. Halfuurtje-uurtje werk voor een hele week extra eten.

Vandaag lekkere training neergezet, maar had geen papiertje/pen mee .......... dus hier is het ongeveer.

Squats
3x8x20
3x6x60

front squats
6x20
6x40
6x50

Leg extension
10x35
10x45
10x55

Lying Legg curl
10x25
8x35
8x35

SLDL
3x8x60

Calve gezeur.

Crunches
3x16x+10kg.

Heb hiervoor 3 weken letterlijk op kip en rijst geleefd en werd het niet beu

Week 3 UB dag 2.

Pendlay Rows -6x40
-8x50
-8x55
-6x60>7de kwam niet tot de borst.

Chinups
-8
-8
-2 negatives > was een maatje het voor aan het doen, hij kan namelijk niet eens 1 pullup o.0.
-5

Flat BP -6x20
-8x50
-8x60
-8x60

Incline DB Press -5x14
-8x20
-8x24 > de laatste was met spot en de 5de met een halve spot (ik riep NOG NIET toen die me ging helpen, bastard).

Hier zat flink wat rust tussen omdat ik een maatje wat aandachtspunten bij zijn deadlift ging uitleggen, hij haalde de lockout namelijk uit zijn schouders ipv uit zijn heup.

Dips
-2x8

Smith press
-8x40
-8x60
-8?x60 kan ook 7 of 6 geweest zijn, was niet echt aan het tellen

Side Laterals
-8x8 2 dumbbells en gebogen armen.
-8x8 ditto
-8x8 armen recht en 1 arm per keer.

EZ-curls
8x25 wijd
8x25 smal
8x25 wijd
8x25 smal

Skullcrushing pullovers.
8x25
8x25
8x25
8x25> alleen skullcrushers

+6 x dumbbell skullcrushers. Zag hier heel duidelijk dat rechts sterker is dan links :mad:

Week 3 LB dag 2

Schouder stabilisatie oefeningen. Ik heb deze te lang niet meer gedaan en ga ze nu voortaan elke LB dag weer doen!

Squats
8x20
8x20
6x50
4x70 > Meneer ging me spotte na de 2de rep maar ik zei dat dat nog niet hoefde :o , spieruithoudingsvermogen ftw lol.
2x80 +1 met lichte spot (was eigenlijk nog niet nodig) + 1 met normale spot.

Squat gaat weer de goede richting op hier ben ik echt heel erg blij mee!

Deadlifts
5x60 deadstops, beetje speedrep achtig.
5x100 same story
2x110
1x120
1x130 > volgens ryan was die goed maar voor me eigen goedkeuring niet echt. Me grip faalde namelijk op het laatste stukje (me duim schoot eronderdoor waardoor ik hem met links zonder duim vasthield). Maakte de rep dus snel af, er zat nog wel meer in want hij ging redelijk makkelijk omhoog. Erg jammer want ik had niet verwacht dat me grip een issue zou zijn tegenwoordig, wordt dus weer wat barbell holds of farmer walks toevoegen voor een tijdje.
0x135 > te zwaar is te zwaar,kreeg de stang niet ver genoeg en bleef dus weer hangen, had geen zin om weer 10 seconden zo "vast" te hangen dus legde hem maar weer neer.
Ben wel blij met me nieuwe "pr" Betekent toch dat de deadstop deadlifts hun werk goed doen.

Leg extensions
-8x30
-8x40
-8x50
-8x60

Lying Leg curl
-8x25
-8x30

Vanaf hier was de zin om te trainen eigenlijk weg. Zat een maatje van me een beetje te "coachen" beetje tips geven over oefeningen en hem een beetje afmatten enzo.
Nog een beetje biceps meegedaan dus, het cable station bijna gesloopt :o (ik dacht dat het wel een leuk idee was om op dat station een soort facepulls te doen, wist ik veel dat me handen zweterig waren en dat die stang nogal glad is xD).

Barbell holds 60x1 minuut ofso
80x40 sec ofso
zat wel meer in maar zoals ik al zei, verveling sloeg toe.

Halfuurtje dus nog beetje aanlopen kloten en toen maar naar huis gegaan.

Volgende training is zondag, maar dan zijn alleen de armen aan de beurt en dan als het goed is volgende week ergens een keertje met BBosman mee trainen.

Laatst bewerkt:
gaat nog steeds lekker hier zo te zien. Ooit als ik weer "fit" ben pak ik wel weer een training samen met je. Gok dat ik tegen die tijd net zoveel weeg als jou.........

gaat nog steeds lekker hier zo te zien. Ooit als ik weer "fit" ben pak ik wel weer een training samen met je. Gok dat ik tegen die tijd net zoveel weeg als jou.........

Haha, nog steeds aan de schijterij dan?

Ah, had over je berichtje heen gekeken. Klopt het zijn aardig wat oefeningen maar het is wel te overleven, ben meestal iets langer dan anderhalf uur bezig.

Laatst bewerkt:
Haha, nog steeds aan de schijterij dan?

ja was het maar gewoon schijterij. Heb chronische darm ontsteking (colitus ulserosa). En dit was wel de veruit de ergste uitbraak die ik gehad heb. Ben al 8 -9 kg afgevallen.......

ja was het maar gewoon schijterij. Heb chronische darm ontsteking (colitus ulserosa). En dit was wel de veruit de ergste uitbraak die ik gehad heb. Ben al 8 -9 kg afgevallen.......

Ohja dat was het... K*t man, heb je er geen medicijnen voor die aanslaan dan? Pff das wel veel man, veel blijven drinken en goed blijven eten! ik las laatst dat als een mens aan de schijt is dat die dan zo'n 20 liter vocht kan verliezen :eek:

Ohja dat was het... K*t man, heb je er geen medicijnen voor die aanslaan dan? Pff das wel veel man, veel blijven drinken en goed blijven eten! ik las laatst dat als een mens aan de schijt is dat die dan zo'n 20 liter vocht kan verliezen :eek:

ja heb een hele kast vol medicijnen (gewone ontsteking remmers voor als ik geen klachten heb) maar zit nu aan de prednisolon. Begint nu na 10 dagen eindelijk een beetje te werken. Zit daar nog wel 8 tot 10 weken aan vast iig

Prednisolon of Prednison? Lijkt me niet goed voor je om zolang aan die zooi te zitten. Yakult drinken voor een goede darmwerking :p
8-10 weken is wel lang man dammmm beterschap!

Prednisolon of Prednison? Lijkt me niet goed voor je om zolang aan die zooi te zitten. Yakult drinken voor een goede darmwerking :p
8-10 weken is wel lang man dammmm beterschap!

prednisolon (zelfde als prednison alleen werkt ie sneller). Nee is zeker niet goed om zolang daaraan te zitten alleen 1,5 meter ontsteking in je pens in nog slechter :)

Ja ik doe er verder alles al aan om de klachten te beperken, vezelrijk eten, yakult, veel drinken, weinig zuivel enz maar soms komt het gewoon wat je ook doet....

prednisolon (zelfde als prednison alleen werkt ie sneller). Nee is zeker niet goed om zolang daaraan te zitten alleen 1,5 meter ontsteking in je pens in nog slechter :)

Ja ik doe er verder alles al aan om de klachten te beperken, vezelrijk eten, yakult, veel drinken, weinig zuivel enz maar soms komt het gewoon wat je ook doet....

Mijn google kunsten raden juist vezelrijk voer af ???

http://www.scdiet.nl/

http://www.scdiet.nl/dutchdiet.php

Terug
Naar boven