AndroidHealthClinic

Kixat's logje

• Topic Starter Topic Starter
vond het als leek wel logisch klinken, je darmen een beetje rust geven door alleen maar simpel voedsel te geven:cool: Heb je het weleens geprobeerd wat zei zeggen? Desnoods ooit is een keertje uitproberen.

vond het als leek wel logisch klinken, je darmen een beetje rust geven door alleen maar simpel voedsel te geven:cool: Heb je het weleens geprobeerd wat zei zeggen? Desnoods ooit is een keertje uitproberen.

zo extreem als op die site niet. zal eens een keer kijken. Heb doordat ik al redelijk gezond leef en veel sport maar weinig last. Heb in 6 jaar pas 3 keer een echte uitbraak gehad en een paar kleintjes. Dus ik mag nog van "geluk" spreken.

zo extreem als op die site niet. zal eens een keer kijken. Heb doordat ik al redelijk gezond leef en veel sport maar weinig last. Heb in 6 jaar pas 3 keer een echte uitbraak gehad en een paar kleintjes. Dus ik mag nog van "geluk" spreken.

Pff, zou niet willen weten hoe erg het bij anderen dan wel niet is. Als jij al zo lang bezig bent met zo'n uitbraak.....

Zo, net een heerlijk arm-training gehad! Een pomp zo erg dat sommige reps gewoon pijn deden!

Kleine samenvatting van wat ik allemaal gedaan heb (inb4 overkill)
Incline Offset dumbbell Curls
8x8kg
8x12
7x12
5x14

Tricep Rope Extensions
8x31
8x41
8x31 > wait a minute, kwam erachter dat het heel anders voelt in je triceps als je inplaats van het touw van elkaar weg trekt je ze tegen elkaar aan duwt.
8x41
Dit tegen elkaar duwen ga ik is vaker doen, kijken wat voor effect dat heeft op me triceps. Ze springen er al aardig uit, maar meer is altijd beter :D.

Bicep cable curl (one handed)
3x(10/8)x20 Dat pump

Cable Kickbacks
3x(10/8)x 14?18? weet het niet meer.

EZ-Curls
8x25 breed
8x25 smal >> AUWWWW, steken aan de binnenkant van me bicep bij bovenste stukje van de contractie. Stomme pomp :mad:
> scott bench 6x25 breed.

Skullcrushers, met af en toe wat pullover bewegingen ertussendoor
8x25
8x25
8x20

Met 2 cables biceps pakken, geen idee hoe dat heet.
1 setje maar want maatje kreeg last van ze schouder
8x18

Vervolgens dus maar doorgegaan met Cable Rope Hammer curls.
2x8x18

1 setje dips en toen waren we het wel zat. Pomp van hier tot tokio :D

Zo, was gister (woensdag) met ryanvdv richting Bbosman gegaan om te trainen.

Hebben alleen gesquat, gebankdrukt en gedeadlift.

Squats.
2x6xstang
5x40
5x60
2x70
1x80
1x85 > kreeg een lichte spot.
1x90 > zware spot xD
2x80 > ff op techniek, en om mezelf een beetje te resetten. Moet meer spanning op me ellebogen/bovenlijf houden.
1x85 > geen spot :)

Struikelblok bij de squats is dus dat ik geen spanning houd en daardoor een beetje voorover kukel. Ik ga nu dus veel oefenen om extra spanning te houden en de positie van me ellebogen voortaan anders doen. Werd trouwens aangeraden om lowbar te doen, maar dit vind ik niet fijn. Me armen gaan dan namelijk slapen en dat lijkt me niet geheel de bedoeling (erg vaag trouwens om na een setje met je armen te moeten wapperen :o)

Ryanvdv die moest zonodig kniebanden uitproberen en ging dus 120 squatten (5kg boven raw pr). Dat schijtjong raakte onderin in paniek en gaf gewoon op, stond ik daar met hem in me handen gvd alles te geven zodat hij EN IK niet achterover donderen, pfff dat wil ik NOOIT meer meemaken. Stond hem een beetje aan te roepen om wat te gaan doen en hij had gewoon schijt! Was dus gwn een soort zerger squat met hem in me klauwen aan het doen pffffffffff.

Bankdrukken
2x6xstang
5x50
5x60 > ik moest em minder breed pakken, iets hoger neerleggen, niet bouncen (gebeurde volgens mijn gevoel niet> wederom een spanning kwestie) En langer pauzeren. pfff zoveel om aan te denken...
1x70
Fx75
Fx75
1x75 > op me eigen manier! Gewoon me eigen breedte en gewoon T&G, het mocht dan een rep van 10 seconde en 10x in en uitademen geweest zijn maar hij was helemaal zelf!

Conclusie: PL bankdrukken vind ik niks, vindt het veel fijner om de stang iets breder te pakken maar dat schijnt niet te mogen op een wedstrijd en ik vindt T&G gewoon veel fijner, ik laat hem niet neerploffen maar gewoon een micro drop onderin(waardoor die dus bounced) en gaan met die banaan.

Deadliften
5x60 deadstops
5?x80 Ditto
3x100 ditto
1x120
1x130 "PR" Deze had ik vorige ook al maar nu hield me griep het tenminste vol, nu vind ik het dus een volwaardige pr.
3xfx135 > Zo balen dit, hij zat er gewoon in! maar me techniek faalde gewoon vies hard! Ik bleef telkens maar voorover "vallen" en dan is het gewoon gameover. Moet er dus hard aan gaan werken dat ik me kont lager gooi en wat meer naar achter ga zitten en er niet een halve SLDL van ga maken. Vredomme wat baalde ik hier van zeg, 130 ging redelijk gemakkelijk en dan deze niet GRR :flame:

Vond het een leuke training met bart en z'n maatje robert. Heb een hoop geleerd qua pl gebied en denk dat het gewoon niet mijn ding is om wedstrijden te draaien. Zeker niet geared nadat ik dat akkefietje had met ryan...... Heb weer een paar dingen meegekregen om aan te werken bij me lifts en daar gaan we komende weken aan werken!

Ohja, die gym in almere is echt godse naice. Alles staat wel een beetje dicht op elkaar maar er lopen echt buffels rond en het ziet er een netter uit. Stonden mooie technogym spullen en gewoon het interieur was echt naice! Golds heeft wat modernere apparatuur (behalve de plate loaded apparaten dan) maar qua interieur kan golds er nog een hoop van leren.

Volgende training is denk ik Zaterdag, een beetje een licht dagje denk ik.

Goed bezig buddy. Keep it up.
Enne eiwitkoekjes zien er lekker uit :D

Thx Ibo! Ben nog lang niet op een punt waar ik tevreden ben dus dat komt wel goed :D Kan een stuk sneller maar ik ben een luie drol met me voeding haha, denk dat ik dat hier ook maar eens ga loggen vanaf zaterdag :o

Over een week of anderhalf krijg ik als het goed is die Whey Crisps waar jij het over had in je log. Kan haast niet wachten om die erdoorheen te gooien :meal:

Zo, lekker traininkje gehad. Zou eigenlijk vanavond gaan met maatje maar ik moest ff weg van de gekte thuis.

opwarmsetjes*

Pendlay Rows
10x20*
8x40
8x50
8x55 > laatste 3 waren semi cheat

Moest hier tussen even 5 minuten wachten omdat er een groepje van 3 bezig was bij de kabels en daar zit mijn optrekplekje aan vast.

Chinups
3x8

Bench Press
2x8x20*
6x50 pff easy
8x60
8x60 > haha, 2 graatmagere jochies stonden naast m'n bankje en zaten echt te staren gewoon :roflol:

Incline DB Press
6x14*
8x18
8x22

Dips
2x8

Smith Press
10xLeeg*
8x40
6x50 > schouder 1x heel fout aan dus ben voor de zekerheid maar gestopt.

Side Raise
10x6 Gebogen
10x8 Gebogen
10x6 Recht
Allemaal lekker langzaam en strict.

Traps, anders dan normaal. Ik stond iets schuin ipv rechtop en deed ze lekker strict, voelde wel lekker.
10x30
10x42
10x46

EZ-curls
8x25 wijd
8x25 smal
7x25 wijd
7x25 smal

DB Skullcrushers
8x8
3x8x10

Lekkere training dus.Ik ben na afloop nog even op de elektrische weegschaal gegaan, dat ding zei dat me vetpercentage weer wat omlaag was en dat me VVM gestegen was. Altijd leuk om te lezen. Vervolgens in de spiegel gekeken en inderdaad ik oog wat droger op me buik/schouders en me serratus anterior kwamen wat beter door ook oogt me borst wat voller. Het rare is dat me biceps juist "vetter" lijken te worden.

Trapezius pak ik trouwens voortaan ook weer mee want die lopen mij teveel achter en dat is toch een groep die gewoon goed ontwikkeld moet zijn.

perongeluk mn abbo beeindigd tijdje geleden ~__~ dus /abbo
en voortaan op mij wachten :mad:

Lekkere training waarom pak je t 4de setje bp niet gewoon 70? of 65

perongeluk mn abbo beeindigd tijdje geleden ~__~ dus /abbo
en voortaan op mij wachten :mad:

Haha, Faalhaas. Iscool, kzal voortaan eventjes wachten.

Lekkere training waarom pak je t 4de setje bp niet gewoon 70? of 65
Ik doe maar 3 werksetjes, maar ik ben wel van plan om volgende week zaterdag/zondag 6x50/8x60/8x65 te pakken. en dan de week daarna 2 setjes van 65.

Zometeen een LB training op de planning, maatje overgehaald om mee te gaan. Hij wou eerst niet omdat die zei "mijn benen zijn sterk genoeg door al dat voetbal"... Hij gaat straks huilen :roflol:

Semi serieuze training gehad vandaag.

Trainde samen met iemand en ging hem squats enzo leren, was wel geinig.

Squats
3 setjes van 20
5x40
5x50
6x60
5x70

> :mad: nadat die kerel de techniek redelijk doorhad ging die setjes maken met 50 met redelijk gemak. Ging die ook nog even 60 doen en dat deed die ook netjes ze mochten wel wat dieper maar voor een eerste keer echt naice. zooo slecht voor me ego :o .

Voor de gein ff frontsquats laten zien en uitgelegd.

Semi-hacksquat.
8x57,5
8x67,5

Legg Extensions
10x25
10x40
10x50
> haha echt mooi, je zag die kerel z'n benen echt helemaal trillen.

Lying Legg Curl
10x25
10x35
8x35

SLDL
2setjes met 40, niet echt interessant. Het was meer om te kijken of hij z'n rug goed kreeg, maar raar genoeg heeft 90% van de mensen uit mijn omgeving daar echt de grootste moeite mee. Na 2 setjes zijn we dus maar gestopt voordat het in z'n rug schiet.
Nog even sissy squats tussendoor gedaan om te kijken of die daar wel gewoon het uit zijn heup kon halen en daar lukte het wel gewoon. Dus nog een kort setje maar nee, het was hopeloos.

Hyperextensions gedaan om de rug te fixen, daar lukte het wel goed. vaag.

one-legged Calve raise op semi hack squat
2 setjes van 10 27,5kg

Ander calf ding,
2 setjes met 50kg.

Abs
3x15x+10

Rustig traininkje dus en dinsdag weer knallen!

Kan je echt niet zwaarder dan dat squatten? Dan zou ik toch eens serieus naar je voeding gaan kijken dude.

Me 1rm is 85, misschien dat de 90 erin zit als ik de spanning in me bovenlijf goed kan houden. Maar meer dan dat zit er echt niet in, me squat is echt gewoon een ramp :(. Het kost me ook veels teveel moeite als ik het vergelijk met andere lifts.

5reps met 70 (+/- 82% van me 1rm) kost me namelijk verdomd veel moeite terwijl 8 reps met 60(80% 1rm) bench gewoon een eitje. Me deadlift ligt ook veel hoger dan me squat en gaat ook met veeeeeeeeeeeeeeeeeel minder moeite.
Zit er eigenlijk ook over na te denken om de squats er een paar weken uit te gooien en alleen maar de legpress en sissy squats te pakken

Kan je echt niet zwaarder dan dat squatten? Dan zou ik toch eens serieus naar je voeding gaan kijken dude.

Me voeding moet ik trouwens weer is gaan navolgen ja. Ik heb me voedingsschema een week vol gehouden en nu eet ik eigenlijk weer veels te weinig.

don't worry, die squats trekken wel bij
had ik eerst ook met men squats (stak het altijd op men enorm lange benen :D )
dan was ik het beu en ben ik 2x per week gaan squatten en ze trokken zo bij.

gewoon volhouden !

don't worry, die squats trekken wel bij
had ik eerst ook met men squats (stak het altijd op men enorm lange benen :D )
dan was ik het beu en ben ik 2x per week gaan squatten en ze trokken zo bij.

gewoon volhouden !

Ik squat nu al een tijdje 2x per week. Ik squat overigens al best lang.. Ik heb ook een behoorlijk lange tijd vast gezetten op de 60kg met squats en opeens kon ik meer, weet jammer genoeg niet meer wat ik toen veranderde. Achja, Woensdag weer squatten en dan gooi ik het er gewoon een tijdje uit.

Denk inderdaad ook wel dat je squat snel sterker wordt door leg pressen. Ik merk het na die 2x plate loaded leg presses (:o) al. Denk dat voor jou, met je toch wat zwakke knieën, 2x squatten niet een erg goede oplossing is. Ik leg press in ieder geval wel met je mee :D

Denk inderdaad ook wel dat je squat snel sterker wordt door leg pressen. Ik merk het na die 2x plate loaded leg presses (:o) al. Denk dat voor jou, met je toch wat zwakke knieën, 2x squatten niet een erg goede oplossing is. Ik leg press in ieder geval wel met je mee :D

Mwua me knieen zijn het probleem niet eigenlijk. Ik heb sinds die blessure nooit meer last gehad/ erdoor belemmert. Heb alleen dat me quad soms iets te stijf is waardoor me knie wat irriteert, maar dat is verholpen met wat simpel rek en strekwerk. Ik zie het wel ;) en las laatst dat legpress een goeie carryover heeft naar de dl :D ( iets met het beter je poten de grond in kunnen trappen)

Zo! Net een heerlijke training gehad!

Pendlay rows
8x20*
8x40*
3x8x50

Maatje kwam naar me toe dat Ryanvdv hem gister deadlifts heeft geprobeerd uit te leggen maar dat ze zijn rug niet goed kregen (echt heel ernstig bol) dus ben daar even 10 minuutjes mee bezig geweest. Hij kan het nu bijna dus volgende keer weer even wat tijd eraan besteden.
Echt niet te geloven trouwens hoe moeilijk het voor sommige mensen is om hun rug gewoon recht te houden als ze iets optillen.

Chinups
3x8 > Heb ze lekker explosief gedaan, puur omdat ik daar zin in had :cool:
Maakt de oefening een stuk intensiever.

Bench Press
5x20
3x20
gvd, krijg telkens kramp in me linker been. ongeveer waar je broekzak zit. Hoe tha fuq kan je dat strekken of iets?
5x50
8x60 > echt een stuk zwaarder als je er als een zoutzak bij ligt lol.
ben maar gestopt want ik kon gewoon niet alles geven.

Incline DB Press
6x16
6x22
8x26 Bam VPR de laatste 2 waren met spot. Echt perfecte spotter trouwens (liet een instructeur spotten) Hij hielp echt alleen maar met z'n vingers en haalde alleen maar de balans een beetje weg.

Dips
2x6> pff ben op.

Smith Press
8x40
8x60 pffffffffffffffffffffff

Lateral Raise
10x6 G beide tegelijk
10x8 G ditto
10x8 R enkel

One arm Cable curl strict.
2x8x20

standing supination curls
2x8x8 > ben zo dood xD.

DB Skullcrushers
8x8
8x10

Cable Kickbacks
1x8x27

Nu de variant die ik vorige keer dus "ontdekte" inplaats van het touw van elkaar weg te trekken, duw je het touw tegen elkaar aan.
1x8x27

Was echt een super fijne training, babbeltje gemaakt met een nieuwe instructeur die mij vroeg om hem te spotten bij de dips. Hij gaf me een ideetje voor me volgende schema (10/8/6/4) hier ga ik even naar kijken en misschien 4 weken uitproberen als ik die squats deruit ram.

En nu iets nieuws.
Ik ben een beetje aan het falen met mijn voeding dus ik heb besloten om voortaan mijn dagelijkse voeding hier ook neer te zetten. Ik hoop dat jullie mij dan af en toe ff een schop onder me kont geven dat ik goed moet blijven eten want het gaat echt weer nergens over. Dit staat dus in de spoiler.

12:25 : ontwaken
12:40: Gainshake > 200 gr ultra fine oats, 30 gr whey, 15 gr nesquick en 350 ml melk. >
790+173+110+56,4=1129,4kcal
0,6+12,6+27,6+21,85=62,65E
11,94+28,74+2,5+40,8=83,98K
0,5+5,25+4,2+1,4=11,35V

14:24 : 1 snee brood (anders moest ik de kontjes eten :eek: ) met 15 gr pindakaas.
74+100=174 kcal
2,5+3=5,5E
13,1+2=15,1K
0,8+8= 8,8V

Tussenstand:
1303,4 kcal
68,15 E
99,08K
20,25 V

-- Trainen (14:50-16:30)

Nu eet ik een bak met spaghetti en kip met groenten en kaas.
Ik heb geen idee wat de waardes hiervan zijn omdat ik dit al een tijd geleden heb klaargemaakt. Ik gok dat het zo'n 500-600 kcal zal zijn. dus dan zit ik nu op ongeveer 1800-1900 kcal.

Edit-

Nog 250 gr kwark op met een halve scoop whey en nesquick voor dem tastes
= +/- 250 kcal
en 120 gr kibbeling
= 265

ongeveer 2400 dus + nog wat coolbest rommel op dus maak er even 2500 van.
Zometeen pak ik nog een bak nootjes dus denk dat ik voor vandaag eindig op 2800.

morgen weer een dag met de beentjes.

Ik zal dit elke dag proberen bij te houden, de post wordt dus dagelijks een paar keer ge-edit.

Laatst bewerkt:
12.25uut ontwaken???
WTF dude. Dan heb ik al 3 maaltijden op.

Terug
Naar boven