AndroidHealthClinic

Kixat's logje

• Topic Starter Topic Starter
Trouwens nog 2 foto's gemaakt deze week.

Deze was op aandringen van m'n moeder.

1zoztas.jpg

En ik kon het niet laten om deze even te schieten, kwaliteit van de foto is een beetje slecht. Maar in de spiegel zie ik wel nette definitie :D , ik baal alleen dat me biceps zo achterlopen en me onderarmen.... die zijn rampzalig.

8x7wg6.jpg

Laatst bewerkt:
Dem legs waren vandaag aan de beurt.

Begonnen met deadstop deadlifts.

6x60
6x60
6x100
3x110
3x120
1x120
3x100

Ging niet helemaal lekker maarja, dat kan je wel verwachten als je om half 12 sochtends begint :(

Front Squats
10x20
10x40
6x50
5x50
5x60

Voelde me knieën afentoe "klakken" maar het deed totaal geen pijn en ik kon ook niet zien waar het door kwam. Positie van me benen was goed, me knieën zaten zelfs achter me tenen dus me onderbenen stonden bijna recht. En me knieën bleven ook naar buite gericht en gingen niet naar binnen. Vaag.

Plate Loaded leg extensions
10x35
10x45
10x50
10x50

Leg curls
10x30
10x30
10x30

Vanaf hier heb ik redelijk rustig aan gedaan. Ik heb Ryanvdv een beetje geholpen met zijn squats, heb zelfs zijn squat gefilmt. Helaas was het een fail, maar hij had er zeker in kunnen zitten als die wat fitter was geweest. De 110 ging namelijk echt met gemak en de 120 ging weer heel moeizaam.

Plate Loaded standing calve raise
3x12x50

Onderarmen wopwop
Barbell Holds
100x40sec? kon makkelijk nog langer vast houden.

120x25?

120x17 > ryan laten tellen.

100x30 > ditto.

Wrist curls
de 10kg stang was foetsie dus ik moest helaas 15 pakken, kon ze dus niet goed strict doen en ook niet goed knijpen.

8x15 bovenhands
6x15 onderhands
6x15 bovenhands
6x15 onderhands

Hammer curls, 2 tegelijk.
Laaaaaangg geleden dat ik deze heb gedaan.
8x14
8x14
7x16 Volgens mij is dit een pr :D.

En nu met een sledgehammer spelen om een keuken te slopen en de vloer uit me broers nieuwe huisje deruit te meppen :D

sterke grip man :)

Vind die dead toch lekker hoor
Gratz met pr

Hele nette training weer. En ach, misschien vond je het niet optimaal gaan maar er zijn zo veel factoren die invloed hebben. Je kan niet elke training een supertraining hebben, zolang je je schema goed hebt kunnen afwerken en je voelt je goed, is het prima.

Zo, een lekkere training gehad in dit benauwde schijtweer pff. heb me bidon nog een keer moeten bijvullen zo benauwd...

Pendlay rows
8x20*
8x40*
8x50
6x55
4x60

Chinups
8
8
8

BP
8x20*
8x50*
8x60
8x60
8x60
> me buddy merkte dat ik moeite had met spanning houden, en dit klopt... hier had ik eigenlijk niet op gelet. Volgende keer even goed op techniek banken.

Incline DB Press
6x16*
6x22
6x26> wraps, no spot.
5x30> allemaal met spot, de 1ste 2 waren lichte spots volgens ryan.
Moet echt oefenen om die dumbbells in positie te krijgen, is moeilijk...

Dips
2x8

Side Raise
10x6 dubbel gebogen
10x8 enkel recht
10x8 dubbel gebogen

Smith Press
8x40
8x50
6x60

Shrugs
3x12-15x46 > ga dit volgende keer even wat zwaarder pakken, met licht gewicht heb ik niet het gevoel dat ik ze goed aanpak.

One arm cable curl
3x8x20
1x6x25

Skullcrushing Pullover
2x8x25

Dumbbell Skullcrusher, 2 tegelijk.
2x8x10

Eigenlijk was ik nu klaar. Maar ik zag een van de golds gym buffels squatten, dus ik had me moed bijelkaar geraapt en gevraagd of hij naar mijn squat kon kijken en me een beetje de goede richting in kon sturen.

Zo gezegd zo gedaan, paar kleine aanpassingen en ik kon me stance naar schouderbreedte verkleinen. Ik moest niet zo diep gaan als ik wil :( en eerst me techniek even goed krijgen en proberen om die buttwing weg te krijgen voor ik dieper ga. Morgen dus weer een keertje backsquats ipv frontsquats!!

Ben uiteindelijk wel iets te lang bezig geweest eigenlijk (2 uur en 10 minuten :o )

Nu lekker int zonnetje genieten van me noedels met ei :D

Edit: Voeding

Afgelopen dagen wat meer vet binnen gehad, maar dat kan ik wel hebben :o

Vandaag:
12uur Gainshake
14uur Kippensoep met een broodje
3-trainen-5
17:30 2 eieren met noodles
18:15Eiwitreep
En wat zullen we nu is eten? hmmm.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Roth
Dat met dumbbells in positie krijgen hoe die je t nu dan want ik laat me altijd gewoon vallen naar achter zeg maar met de dumbbells langs zij beetje CGBP houden als je helemaal beneden zit en dan helpt de spotter ze eerste 1 x omhoog en dan begin ik met tellen hoe doe jij t dan?

Dat met dumbbells in positie krijgen hoe die je t nu dan want ik laat me altijd gewoon vallen naar achter zeg maar met de dumbbells langs zij beetje CGBP houden als je helemaal beneden zit en dan helpt de spotter ze eerste 1 x omhoog en dan begin ik met tellen hoe doe jij t dan?

Normaal gesproken leg ik ze naast me voeten en dan slinger ik ze in 1x omhoog en duw ik de dumbbells omhoog (dumbbells houd ik tijdens deze rep | ipv -- ) naar de startpositie

Bij de 30kg word dit alleen te zwaar om te doen en krijg ik ze dus niet hoog genoeg geslingerd. Dan moet ik ze dus op me benen leggen, normaal gesproken leg je ze dan een beetje dicht bij je knieën maar ik had ze vanmiddag veels te ver namelijk bij m'n ?dijen? waar je broekzakken zitten :o .

Zal is kijken of ik een filmpje kan vinden, zal mezelf ook niet slecht doen om dat nog is te bekijken.

Zo, een lekkere training gehad in dit benauwde schijtweer pff. heb me bidon nog een keer moeten bijvullen zo benauwd...

Pendlay rows
8x20*
8x40*
8x50
6x55
4x60

Chinups
8
8
8

BP
8x20*
8x50*
8x60
8x60
8x60
> me buddy merkte dat ik moeite had met spanning houden, en dit klopt... hier had ik eigenlijk niet op gelet. Volgende keer even goed op techniek banken.

Incline DB Press
6x16*
6x22
6x26> wraps, no spot.
5x30> allemaal met spot, de 1ste 2 waren lichte spots volgens ryan.
Moet echt oefenen om die dumbbells in positie te krijgen, is moeilijk...

Dips
2x8

Side Raise
10x6 dubbel gebogen
10x8 enkel recht
10x8 dubbel gebogen

Smith Press
8x40
8x50
6x60

Shrugs
3x12-15x46 > ga dit volgende keer even wat zwaarder pakken, met licht gewicht heb ik niet het gevoel dat ik ze goed aanpak.

One arm cable curl
3x8x20
1x6x25

Skullcrushing Pullover
2x8x25

Dumbbell Skullcrusher, 2 tegelijk.
2x8x10

Eigenlijk was ik nu klaar. Maar ik zag een van de golds gym buffels squatten, dus ik had me moed bijelkaar geraapt en gevraagd of hij naar mijn squat kon kijken en me een beetje de goede richting in kon sturen.

Zo gezegd zo gedaan, paar kleine aanpassingen en ik kon me stance naar schouderbreedte verkleinen. Ik moest niet zo diep gaan als ik wil :( en eerst me techniek even goed krijgen en proberen om die buttwing weg te krijgen voor ik dieper ga. Morgen dus weer een keertje backsquats ipv frontsquats!!

Ben uiteindelijk wel iets te lang bezig geweest eigenlijk (2 uur en 10 minuten :o )

Nu lekker int zonnetje genieten van me noedels met ei :D

Beste training jong. Lange lijst oefeningen ook.
DB presses had ik in het begin zelf ook moeite mee, maar na een tijdje gaat dat prima hoor. Vind het ook echt een leuke oefening.
Goed dat je je ff hebt laten checken door een ervaren iemand en kennelijk is het goed dat je 't hebt gedaan.
En je bent inderdaad véél te lang bezig geweest. :rolleyes:

Beste training jong. Lange lijst oefeningen ook.
DB presses had ik in het begin zelf ook moeite mee, maar na een tijdje gaat dat prima hoor. Vind het ook echt een leuke oefening.
Goed dat je je ff hebt laten checken door een ervaren iemand en kennelijk is het goed dat je 't hebt gedaan.
En je bent inderdaad véél te lang bezig geweest. :rolleyes:

Ja, ik maakte mezelf alleen maar gek met al dat gepieker over me squats. Morgen met deze tips weer even verder, ik baal wel dat ik nu een tijdje niet diep kan/mag squatten :( Die kerel is sowieso een beest trouwens, hij is iets van 2 meter en ik gok dat die zo'n 110kg weegt.

:o ik weet het haha, kwam om 15:10 aan denk ik. Begonnen met een beetje rotator cuff dingen. 15:30 echt begonnen en om 17:10 was ik dus klaar met me eigen schema, en toen ging ik nog 3 setjes squatten :p.

Filmpje voor dumbbells:
http://www.youtube.com/watch?v=TThwNhMVspk&feature=fvwrel

zoiets probeer ik nu te doen.

Het bankje is in een lichte hoek (30-45gr) dus is het Incline DB Press.

Vind het zelf ook een erg fijne oefening.

Ik heb eens gelezen dat ongeveer 25 graden beter is, omdat het anders te veel op je schouders aan gaat komen.

Ik heb eens gelezen dat ongeveer 25 graden beter is, omdat het anders te veel op je schouders aan gaat komen.

Er zijn inderdaad zoveel onderzoeken voor die allemaal weer een andere gradenhoek aanraden. Ik zet het bankje gewoon op hoogte 3 (plat is 1) en daar vind ik de oefening het fijnst. Daar gaat het uiteindelijk om toch? dat je zelf je sweetspot vind.

Is ook zo.

Ja zo doe ik zo ook of probeer ik alleen ik ga niet nog half staan ik gooi gewoon me knieen omhoog

dem squats are back!

Yeaaa beentjes getraind met het benauwde weer pffff, kon zowat in me eigen zweet zwemmen...

Begonnen met wat rotator cuff oefeningen.

Backsquats
Ik ben eigenwijs! last van me onderrug, **** dat ik ga gewoon me squat weer fixen!

8xstang , nog niet helemaal naar wens > viel bijna om :o
8x40 met bankje (soort boxsquat dus)
8x40 zonder bankje, ging lekker
8x40 zonder bankje
8x50 met bankje
8x50 zonder bankje
Squats gingen lekker, wel een stuk makkelijker als je maar tot par gaat/ er net onder. Is echt een stuk lichter, maarja wat moet dat moet. Diepte komt later wel weer.

Plate Loaded Leg Press (ding weegt zonder plates 37kg ofso maar die tel ik niet mee in de gewichten)
8x50
8x90
7x130
8x130
Wat lichter dan vorige keer omdat het eigenlijk de bedoeling is om donderdag me 1rm van deadlifts te pakken, dit hangt er wel vanaf hoe mijn rug tegen die tijd aanvoelt.

Plate Loaded Leg extensions
10x30
8x45
10x55

Leg curls
10x25
8x25 > voelde me rug dus ben maar gestopt.

One Legged Calve raise
3x??x27,3

Plate loaded standing calf raise
15x50
12x50
12x50

Wrist curls, onderhands en bovenhands
15x10 > onderhands
12x10 > bovenhands
15x15 > onderhands
10/12?x10 > bovenhands

En nu een paar dingetjes waar mensen mij echt heel irritant aan het aangapen waren.

Ik ben wat pinching/crushing grip oefeningen gaan doen met meerdere schijfjes en dan dus afwisselen met hoeveel vingers en de stand van de vingers.

Uiteindelijk deed ik het dus met 3schijfjes van 1,25 en 1 schijfje van 2,5 tegen elkaar. En ik zag mensen kijken van wtf is die aan doen, en zelfs een of andere ecto lachen uit onwetendheid....... Haters.. Sooner or later they wil be mirin my forearms :D

Om het wat beter uit te leggen:
http://www.youtube.com/watch?v=Hi6qsnbJ_bA
Woensdag weer Upperbody.

Laatst bewerkt:
Ziet er lekker uit niet heel slim om te gaan squatten maar hoe ging t met de pijn?

Ziet er lekker uit niet heel slim om te gaan squatten maar hoe ging t met de pijn?

Squatten ging eigenlijk pijnloos. Enige waar ik last bij kreeg dat waren de Leg Curls, zometeen moet ik werken en weer met postzakken gaan sjouwen dus hopen dat ik daar geen last ga krijgen en anders aju paraplu.

Terug
Naar boven