XXL Nutrition

KoekieMonsters workout journal; want big muscles

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Zeg niet wat beter is. Zeg alleen dat als je zwaar op de compounds gaat je niet vaker kunt gaan. Je loopt dan zo tegen je grens aan. Ik dacht vroeger ook zo, toen trainde ik alleen split. Ging zo vaak mogelijk. Sinds ik nu eens wat anders probeer merk ik dat het gewoon niet meer gaat. Wil niet eens vaker gaan daar ik ook merk dat ik beter groei als ik minder vaak ga.

Is gewoon een manier van trainen. Maar als je weinig massa hebt waarom je dan zo focussen op allerlei kleine details met iso oefeningen terwijl je eerst een dikke plak klei op je frame moet zien te krijgen. Imo gaat dat beter met compounds in een fb opbouw. Split is voor de wat beter getrainde imo.

Een optie is ook FullBody en dan om de dag, zodat je toch 4 keer p/w kan!

• Topic Starter Topic Starter
Eerste training 07-05-09

15/20 minuutjes rustig fietsen naar de gym.

Zoals gezegt vandaag een beentraining (vanaf komende week wordt dat zoals in de beginpost staat op dinsdag gedaan)

Voor het eerst in me leven ''serieus'' gesquat in een powerrack.
Tevens heerlijk om een dikke beenpomp te voelen na al die tijd stilzitten!

Ik houd me precies aan de tijd tussen de sets. op de sec nauwkeurig. Zo boek je immers vooruitgang. Als je de ene week 70sec wacht en de andere week 2 minuten, dan is het not fair ;)

Benen niet locken/strekken, gewoon gelijk door. (wat vinden jullie van de opbouw?)
Squat
10x bar
10x bar
10x 40KG 60sec rust
10x 40KG 60sec rust
8x 50KG 75sec rust
8x 55KG

Benen niet locken/strekken, gewoon gelijk door.
Leg Press
12x 30
10x 70KG 60sec rust
10x 70KG 60sec rust
8x 90KG 75sec rust
8x 90KG

Leg curl (lying) pfff, wat zwaar zeg, maar wel zeer lekker, bij het buigen bovenin 2sec hold/aanspannen
12x 10KG
10x 15KG 60sec rust
10x 15KG 60sec rust
8x 15KG 75sec rust
8x 15KG

Even 2 minuten hamstrings rekken, de fik zat er behoorlijk in:D

Leg Extension (Volledig gestrekt, 2 sec hold/aanspannen)
12x 5KG
10x 10KG 60sec rust
10x 15KG 60sec rust
8x 20KG 75sec rust
8x 25KG

Alles is dus een PR :D

Graag tips over de opbouw van mijn sets qua gewicht.

waarom niet bijv. 3 minuten rust tussen de setjes door? doel nergens op, ben gewoon benieuwd ;)

lekker complete training btw!

waarom zo weinig rust?

Als ik 3 minuten rust ipv 60sec...dan duurt de training ook bijna 3x zo lang :D

Nee, ik vind het lekker aanvoelen, me rikketik gaat dan goed tekeer en heb dan achteraf niet het gevoel alsof ik weinig gedaan heb... er zal vast een theorie aan vastkleven aan het aantal sec rust tussen sets (kga mezelf daar eens in verdiepen)

Waar ik wel zeker van ben is dat als ik 2 minuten zou rusten, ik zeker ook 20/30% meer gewicht kan pakken... maargoed, nogmaals ik ga mezelf daar eens in verdiepen.

massa is toch je doel?

als je jezelf niet genoeg rust geeft kun je het volgende setje minder zwaar gaan omdat je nog niet hersteld bent van vorig setje en ben je meer aan het verbranden dan massa aan het bouwen..

als prikkel ok, bij tijdgebrek ok, maar dit wordt jouw standaard?

en als je met 3 min. rust tussen de setjes door, na je training niet het gevoel hebt dat je wat gedaan zou hebben, moet je zwaarder gaan ;)

Wel goed getraind Koekie, ik vind je squats erg netjes al! Ga je Full/Below Par/Par?
Ben benieuwd

Over die rust, die zou ik nemen, zo kun je meer pakken.. Maar dit moet je natuurlijk zelf weten!

Ik ga me even inlezen over de theorie achter de rust tussen de sets... :thumb:

Die squats zijn zo diep mogelijk gedaan voor mijn gevoel, het voelde nog lekker aan. Of het fullsquat is geen idee... in elk geval wel voorbij parallel.

Eerste rugtraining.
Volgende week komt rugtraining op donderdag.

Voelde heerlijk aan! Lats goed aanspannen, morgen flinke spierpijn denkzz :hedbang:

Lat Pulley to chest -wide grip- 2sec aanspannen tegen borst
10x 30KG
10x 35KG 60sec rust
8x 37,5KG 75sec rust
8x 45KG

Row machine -wide grip- 2sec aanspannen tegen borst
10x 20KG 60sec rust
10x 25KG 60sec rust
8x 30KG 75sec rust
8x 35KG

Lat Pulley ''V'' grip to chest 2sec aanspannen tegen borst
10x 40KG 60sec rust
10x 50KG 60sec rust
8x 55KG 75sec rust
8x 55KG laatse 2 reps gingen erg moeilijk, maar toch borst aan kunnen tikken!

Dumbbell Row -one hand en knie op bankje- 2sec aanspannen bovenin
10x 16KG 60sec rust
10x 18KG 60sec rust
8x 20KG 75sec rust
7x 22KG rep 7 fail

Ik ben tevreden, had zeker van mezelf niet verwacht dat ik met de pulldowns nog die kilo's zou pakken...

Fijne avond animals!

Goede training Koekie!
Here's a cookie.
Fijne avond.

Je zal je biceps ook wel lekker voelen denk ik. goed gedaan, al vind ik die rustpuntjes wat minder.

Yo :thumb:

Het gekke is dat me rikketik zo snel weer op normaal ritme is, dat ik gewoon weer ''wil''.

Ik voel ook geen verzuring tijdens de trainingen die ik met dit tempo heb gedaan dus hanteer daarom een korte tijd.

Mischien dat ik mijn tijd tussen de sets van de compounds opschroef naar 90sec...
Dann pak ik bij de isolaties 75sec...

Maandag begin ik serieus aan het schema wat ik in de eerste post op de eerste pagina van mijn log heb gezet.
- Heb er zin in!

lekker bezig koekie! Ik hou je in de gaten haha!

Ik heb je verhaal gelezen, je bent goed op weg. Ga zo door, ik ga je log volgen!

pak de eerste drie oef eens als een giant-set , en ga daarna eens deadliften - dat is ook erg goed

pak de eerste drie oef eens als een giant-set , en ga daarna eens deadliften - dat is ook erg goed

haha mooi advies!

koekie, goede rug training, vooral omdat je aangeeft de nadruk te leggen op het aanspannen van je rugspieren e.d. dat geeft een veel beter gevoel toch?!

Hey, een log van een trouwe logvolger :P
Ik ga je log bijhouden!

meer rust pakken tussen de sets Koekie, ATP + CP laten herstellen tussen de sets zodat je meer load kan pakken de volgende set = meer stress = meer groei.

Het is nutteloos voor ons bodybuilders om zo weinig rust te pakken, tenzij je doelbewust op bloedvolume traint om de fascia op te rekken, maar dan nog raad ik het niet aan zoals jij het doet.

Stoppen met die onzin.

Trainingen zien er goed uit, ik mis alleen kuiten?

Yo :thumb:

Het gekke is dat me rikketik zo snel weer op normaal ritme is, dat ik gewoon weer ''wil''.

Ik voel ook geen verzuring tijdens de trainingen die ik met dit tempo heb gedaan dus hanteer daarom een korte tijd.

Mischien dat ik mijn tijd tussen de sets van de compounds opschroef naar 90sec...
Dann pak ik bij de isolaties 75sec...

Maandag begin ik serieus aan het schema wat ik in de eerste post op de eerste pagina van mijn log heb gezet.
- Heb er zin in!

Je bent niet moe tussen de sets, omdat de oefeningen die je gebruikt ook niet echt de meest zware oefeningen zijn die er is.
Bij een latpully heb je vaak aan een minuutje wel genoeg.

Bij een zware squat of Deadlift zal je snel merken dat je aan een minuutje bij lange na niet genoeg hebt.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven