AndroidHealthClinic

KoekieMonsters workout journal; want big muscles

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Je bent niet moe tussen de sets, omdat de oefeningen die je gebruikt ook niet echt de meest zware oefeningen zijn die er is.
Bij een latpully heb je vaak aan een minuutje wel genoeg.

Bij een zware squat of Deadlift zal je snel merken dat je aan een minuutje bij lange na niet genoeg hebt.

mee eens dat je met zware compounds meer rust nodig hebt, maar als jij je latpully zwaar doet en aan een minuutje genoeg hebt zou je eventueel ook gewoon zwaarder kunnen gaan, dan heb je de rust wel nodig...lijkt mij
 
mee eens dat je met zware compounds meer rust nodig hebt, maar als jij je latpully zwaar doet en aan een minuutje genoeg hebt zou je eventueel ook gewoon zwaarder kunnen gaan, dan heb je de rust wel nodig...lijkt mij

Het gaat om het aantal spieren dat je gebruikt. Hoe meer spieren je gebruikt des te meer zuurstof je nodig hebt.
Bij een BOR, deadlift, squat, bench, enz, enz. Zul je gewoon meer rust nodig hebt.

Een latpully is gewoon een veel mindere aanslag op je zuurstofsysteem, en zal je hartslag dus sneller een normaal ritme bereiken.
 
Goed bezig, zo doorgaan en het komt goed!
 
Het gaat om het aantal spieren dat je gebruikt. Hoe meer spieren je gebruikt des te meer zuurstof je nodig hebt.
Bij een BOR, deadlift, squat, bench, enz, enz. Zul je gewoon meer rust nodig hebt.

Een latpully is gewoon een veel mindere aanslag op je zuurstofsysteem, en zal je hartslag dus sneller een normaal ritme bereiken.

je moe voelen of wel/niet buiten adem zijn is geen goede graadmeter voor het wel of niet hersteld zijn van je ATP + CP....
 
je moe voelen of wel/niet buiten adem zijn is geen goede graadmeter voor het wel of niet hersteld zijn van je ATP + CP....

mee eens. Mijn opmerking was ook alleen richting Koekiemonster, die zei dat hij niet moe genoeg was na de setjes, dus hij die rust niet nodig had.

Maar bij isolatie verbruik je gewoon minder ATP/CP, omdat je minder spieren gebruikt.
 
lekker bezig koekie! Ik hou je in de gaten haha!

Thanks man! Ik jou ook :cool:

Ik heb je verhaal gelezen, je bent goed op weg. Ga zo door, ik ga je log volgen!

:thumb:

pak de eerste drie oef eens als een giant-set , en ga daarna eens deadliften - dat is ook erg goed

Giants komen in de loop der tijd wel ;) Eerst even ''basic'' trainen.

haha mooi advies!

koekie, goede rug training, vooral omdat je aangeeft de nadruk te leggen op het aanspannen van je rugspieren e.d. dat geeft een veel beter gevoel toch?!

Uiteraard, aanspannen voelt lekker, 1/2 seconden vasthouden. :thumbs:

Hey, een log van een trouwe logvolger
Ik ga je log bijhouden!

Jazeker, thanks!

meer rust pakken tussen de sets Koekie, ATP + CP laten herstellen tussen de sets zodat je meer load kan pakken de volgende set = meer stress = meer groei.

Het is nutteloos voor ons bodybuilders om zo weinig rust te pakken, tenzij je doelbewust op bloedvolume traint om de fascia op te rekken, maar dan nog raad ik het niet aan zoals jij het doet.

Stoppen met die onzin.

Thanks makker
Wat beftreft de tijd tussen de sets en alle ''kritiek'' -die ik overigens heel positief opvat- heb ik besloten om de rust te verhogen... de zware compounds zal rond de 90 seconden worden (allright?) en de rest zo rond de 75 seconden...

Trainingen zien er goed uit, ik mis alleen kuiten?
Apparaat was constant bezet, helaas.... hoe dan ook, mocht het Dinsdag weer steeds bezet zijn -ik blijf net zoloang wachten- kuiten wil ik immers niet verwaarlozen.. :thumb:

Je bent niet moe tussen de sets, omdat de oefeningen die je gebruikt ook niet echt de meest zware oefeningen zijn die er is.
Bij een latpully heb je vaak aan een minuutje wel genoeg.

Bij een zware squat of Deadlift zal je snel merken dat je aan een minuutje bij lange na niet genoeg hebt.

Check reply hierboven ;)

mee eens dat je met zware compounds meer rust nodig hebt, maar als jij je latpully zwaar doet en aan een minuutje genoeg hebt zou je eventueel ook gewoon zwaarder kunnen gaan, dan heb je de rust wel nodig...lijkt mij

De tijd zal het leren... ik heb gewoon 10-10-8-8 gedaan. Strict uitgevoerdt en geperst/getrokken tot ik niet meer kon...

Afin, morgen ga ik officieel beginnen aan het schema voor 6 weken... f

Flink eten -hele knapzak vol mee naar school-

Heb er zin in! :cool:
 
Goed bezig, zo doorgaan en het komt goed!

Ben ik ook van overtuigt!

Citaat:
Origineel gepost door Loo
je moe voelen of wel/niet buiten adem zijn is geen goede graadmeter voor het wel of niet hersteld zijn van je ATP + CP....

mee eens. Mijn opmerking was ook alleen richting Koekiemonster, die zei dat hij niet moe genoeg was na de setjes, dus hij die rust niet nodig had.

Maar bij isolatie verbruik je gewoon minder ATP/CP, omdat je minder spieren gebruikt.

Komt goed heren, ik heb het in me oortjes geknoopt :thumb:
 
met 1 minuut is ongeveer 90 % van je CP hersteld geloof ik, dus met 1,5 tot 2 minuten zit je wel goed.
Beter teveel rust dan te weinig.....
 
Begonnen aan het schema (zie voor schema eerste pagina/beginpost)

Rules
* Niet cheaten
* Gewicht boeit niet veel, uitvoering is 10x belangrijker
* Exacte tijd bijhouden tussen sets (90sec grote spieren -60sec kleinere spieren) zo kan ik wekelijks fairly progressie boeken.
* Max 1 uur trainen
* Fietsen naar/van de gym naar huis (+/- 15 min = warming-up)
* Vóór elke training elke oefening 1x uitvoeren op 40/50% met 10 reps om de te trainen spiergroep op te warmen.

Week 1 - Training 1 - Borst/Biceps

BenchPress *plat -90sec rust tussen elke set-
Eventjes laten ''rusten'' onderin op borst, lekker aanspannen. Ellebogen niet locken.
15x stang
15x stang
10x 35KG
10x 40KG
8x 50KG
8x 50KG

Incline Dumbbell Press -90 sec rust tussen elke set-
10x 16KG
10x 18KG
8x 24KG (laatste 2 met erg veel moeite)
8x 20KG

Dumbbell Fly *plat -60 sec rust tussen elke set-
10x 10KG
10x 10KG
8x 10KG
8x 10KG

ChestPress *machine -90 sec rust tussen elke set-
10x 40
10x 50
8x 60
8x 60

Bent over dumbbell curl *standing -60 sec rust tussen elke set-
Lekkere oefening, proberen constant spanning op de biceps te houden en bovenin 2 sec extra aanspannen
10x 8KG
10x 10KG
8x 10KG
8x 10KG

Bicep curl V-grip *machine -60 sec rust tussen elke set-
10x 10KG
10x 15KG
8x 25KG
9x 25KG

Hammer curls -cable- tope/touw -60 sec rust tussen elke set-
10x 15KG
10x 20KG
8x 25KG
8x 25KG


Ervaring; Ging lekker voor de eerste keer, borst stond na wekenlang weer eens op ''klappen''... adertjes op de arm(pjes) waren zwaar pumped..
 
lekkere training, like a true bodybuilder.

tip; als je 4 oefeningen voor borst doet met relatief weinig rust is het misschien een idee om bij een paar oefeningen 3 sets te doen ipv van 4. Dan draai je iets minder volume maar hou je wat meer power over voor de laatste oefeningen.
Kwaliteit boven kwantiteit ;)
Kijk maar naar mijn afgelopen borsttraining; ik doe 1 warm up sets en 2 werksets.
Yo succes.
 
Thanks brada.

Ga het volgende week zeker eens toepassen.
 
Zeker netjes! 4 Oef kan zo wel.. neem dan meer rust.. Ikzelf doe 3 oef maar doe meer sets dan 4 bij de bench!
 
Aardig intense training, niet wat veel?
 
Succes met jee trainingen!
 
Goede trainingen. Leuk dat je ook een eigen log hebt.
Ga je zeker volgen.:)
 
zoooo koekie, freaky bezig pik! press, press!! Vol janken die spieren, yeah!
 
Goeie training koekie, je gaat goed!
 
Hoe is het met je voeding by the way?


Cookiemonster is becoming a real monster. Zal nog even duren maar volgens mij heb jij genoeg doorzettingsvermogen. Keep up the good work!




Vriendelijk groetend,

Mossad

monster.jpg
 

Bijlagen

  • cookie.bmp
    290,7 KB · Weergaven: 42
aaah, de logschuimer heeft zelf ook een log .. top!
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven