Fitness Seller

kracht = massa x snelheid

Dynamic effort werk is overrated voor beginners/medium gevorderden.

idd, gewoon eerst een dikke basis kracht opbouwen heb je helemaal geen DE voor nodig naast het cns die nog niet efficient genoeg is in de oefeningen om echt wat uit DE te halen.

Ik ga hier nou niet een discussie aan, want dan gaan we toch alleen maar weer (Amerikaanse) quotes zitten posten, omdat ik niet goed zal kunnen onderbouwen waar het aan ligt, maar ik vind een DE traininkje toch wel nut hebben hoor.
Het is imo juist niet belastend voor het CZS, terwijl je wel weer even een goede training neer kan zetten.
Ik heb ervaren dat zo'n DE training juist een heel voldaan gevoel kan geven zonder de maximale gewichten te moeten gebruiken.
Er zijn velen die een lichte training deden naast de zware training volgens mij.
Misschien noemden ze het toen nog niet zo, en was het principe niet exact hetzelfde.
Dat werden dan "doorbloedings" trainingen genoemd ofzo, en werden een (paar) dag(en) na een ware training gedaan.
Misschien dat er toen niet zo gehamerd werd op de snelheid, maar dat is altijd een goed plan volgens mij, zo snel mogelijk drukken.
Ik vindt één zware training in de week, en één DE training per week wel een goed idee, ook al ben je nog geen gevorderde.

Ik ga hier nou niet een discussie aan, want dan gaan we toch alleen maar weer (Amerikaanse) quotes zitten posten, omdat ik niet goed zal kunnen onderbouwen waar het aan ligt, maar ik vind een DE traininkje toch wel nut hebben hoor.
Het is imo juist niet belastend voor het CZS, terwijl je wel weer even een goede training neer kan zetten.
Ik heb ervaren dat zo'n DE training juist een heel voldaan gevoel kan geven zonder de maximale gewichten te moeten gebruiken.
Er zijn velen die een lichte training deden naast de zware training volgens mij.
Misschien noemden ze het toen nog niet zo, en was het principe niet exact hetzelfde.
Dat werden dan "doorbloedings" trainingen genoemd ofzo, en werden een (paar) dag(en) na een ware training gedaan.
Misschien dat er toen niet zo gehamerd werd op de snelheid, maar dat is altijd een goed plan volgens mij, zo snel mogelijk drukken.
Ik vindt één zware training in de week, en één DE training per week wel een goed idee, ook al ben je nog geen gevorderde.

denk dat je me verkeerd begrepen hebt hum.
ik bedoelde eigenlijk dat het cns niet dusdanig gevorderd is voor beginners om het MAXIMALE uit een DE dag te halen en het wellicht een beter idee is om gewoon eerst dikke basic strenght te bouwen en andere foefjes nog even achterwege laten.

daarnaast ben ik helemaal met je eens DE zeker nut heeft voor wie dan ook maar men vooral als beginner eerst beter bread en butter kan gaan IMO.

Juist. ;)
Zeker voor mij bijvoorbeeld, met mijn wat mindere herstel tegenwoordig, is een DE training extra nog wel te doen in een week, terwijl 2 of meer zware (ME) trainingen vaak te veel van het goede zijn.
Een beginner is vaak nog jong en die hebben totaal geen moeite met meerdere zware trainingen per week.
Ik zie mezelf trouwens ook nog als een beginner hoor, hooguit matig gevorderd.
Ook al ben ik er al lang mee bezig, er is nog zo veel te leren en te ontdekken heb ik gemerkt.

duhuh! :D

Terug
Naar boven