MuscleMeat

Kutleven

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Nu ben ik helemaal de draad kwijt 😭. Dus stel mijn leucine drempel is bij 28 gram proteine dan vindt pas bij 28 gram eiwitsynthese plaats?

Het is echt geen hogere wiskunde zoals @Japio zegt. Gewoon bij elke maaltijd 0,3 gr eiwit per kg lichaamsgewicht aanhouden. Dan behaal je de leucine drempel komt de eiwitsynthese op gang. Hoe ik mijn eiwitten zelf indeel, mocht je nieuwsgierig zijn:
  • minimaal 50% van m'n eiwitten uit hoogwaarde eiwitbronnen.
  • minimaal 0,3 gram eiwit/kg in m'n pre-WO maaltijd, niet later dan 1-2 uur voor de training
  • minimaal 0,6 gr eiwit/kg in m'n post-WO maaltijd
  • minimaal 0,8 gr eiwit/kg tussen training en slapen gaan
  • De pre-WO en post-WO maaltijden worden niet langer dan 5-6 uur uit elkaar genuttigd
  • Ik verdeel de eiwitten over 3-5 maaltijden, alle maaltijden voorafgaand aan de WO houd ik zo laag mogelijk in eiwitten
  • Eten op vaste tijden i.v.m. het circadiaans ritme -> is ingesteld op het verteren van de nutriënten

...Tussen alle informatieve posts door, zojuist mijn lichaam weer opgemeten. Spoiler: er is achteruitgang ten opzichte van eerst, want het grootste gedeelte van de drie gymloze maanden heb ik niets gedaan (niet getraind, niet op voeding gelet). Metingen zijn:

Buik: 108 cm
Borst 100 cm
Schouders: 121 cm
rechter arm ontspannen: 31 cm
rechter arm gespannen: 33 cm

Dit heeft mij maar een ding doen inzien: er is werk aan de winkel! Let's go

Doorpakken vriend! De gyms gaan open, dus ik wil geen smoesjes meer zien van je. Anders is het uit met de pret en kom ik eens even naar Friesland toe.

• Topic Starter Topic Starter
Doorpakken vriend! De gyms gaan open, dus ik wil geen smoesjes meer zien van je. Anders is het uit met de pret en kom ik eens even naar Friesland toe.
Zeker, voeding nu echt een keer op orde en dan is het uit met de pret. Eerlijk gezegd sta ik het hele weekend al te popelen om weer te trainen, heb het echt gemist

• Love
Waarderingen: Onit
Nog een vraag: nu ik vakantie heb, heb ik tijd zat om twee trainingen te doen op een dag: een cardiosessie en een keer met gewichten. Maar: wat raden jullie aan: 's ochtends cardio en 's avonds gewichten of andersom? En hoeveel uur moet er tussen de trainingen zitten?

Nog een vraag: nu ik vakantie heb, heb ik tijd zat om twee trainingen te doen op een dag: een cardiosessie en een keer met gewichten. Maar: wat raden jullie aan: 's ochtends cardio en 's avonds gewichten of andersom? En hoeveel uur moet er tussen de trainingen zitten?
Ik zou in de ochtend cardio doen, liefst zo ver mogelijk uit elkaar.

Cardio en training zo ver mogelijk uit elkaar houden. Vooral als dit een intensieve cardio sessie is. Je merkt vanzelf wel wanneer de cardio impact heeft op je trainingen.

Je kan ook je NEAT verhogen d.m.v. meer bewegen overdag, of LISS.

Het is echt geen hogere wiskunde zoals @Japio zegt. Gewoon bij elke maaltijd 0,3 gr eiwit per kg lichaamsgewicht aanhouden. Dan behaal je de leucine drempel komt de eiwitsynthese op gang. Hoe ik mijn eiwitten zelf indeel, mocht je nieuwsgierig zijn:
  • minimaal 50% van m'n eiwitten uit hoogwaarde eiwitbronnen.
  • minimaal 0,3 gram eiwit/kg in m'n pre-WO maaltijd, niet later dan 1-2 uur voor de training
  • minimaal 0,6 gr eiwit/kg in m'n post-WO maaltijd
  • minimaal 0,8 gr eiwit/kg tussen training en slapen gaan
  • De pre-WO en post-WO maaltijden worden niet langer dan 5-6 uur uit elkaar genuttigd
  • Ik verdeel de eiwitten over 3-5 maaltijden, alle maaltijden voorafgaand aan de WO houd ik zo laag mogelijk in eiwitten
  • Eten op vaste tijden i.v.m. het circadiaans ritme -> is ingesteld op het verteren van de nutriënten
Dankjewel, haha eindelijk begrijp ik het. Thanks voor de hulp, is inderdaad geen hogere wiskunde😂

• Like
Dankjewel, haha eindelijk begrijp ik het. Thanks voor de hulp, is inderdaad geen hogere wiskunde😂

Stick to the basics! Kan gerust nog pagina’s vol typen. Echter staat alles beschreven in bovengenoemde artikelen. Het enige wat je hoeft te weten is dan ook dat je de leucine drempel behaald bij 0,3 gr eiwit per kg lichaamsgewicht. Als je nog vragen hebt kan je me altijd een PB doen.

Succes!

Stick to the basics! Kan gerust nog pagina’s vol typen. Echter staat alles beschreven in bovengenoemde artikelen. Het enige wat je hoeft te weten is dan ook dat je de leucine drempel behaald bij 0,3 gr eiwit per kg lichaamsgewicht. Als je nog vragen hebt kan je me altijd een PB doen.

Succes!
Ja ik zit ruim genoeg qua proteine eet nu 240gram. Over 6-8 meals, dus zit prima dan! Ik zal je wel een keer een PM sturen als ik weer een vraag heb. Je kan het goed uitleggen, ik heb redelijk wat kennis maar hoe meer ik leer hoe minder ik voor mijn gevoel lijk te weten. Er is gewoon zo veel. Maar ik wil graag iets in de richting van sport gaan studeren want vind het echt super interessant, wat studeer jij?

• Like
Ja ik zit ruim genoeg qua proteine eet nu 240gram. Over 6-8 meals, dus zit prima dan! Ik zal je wel een keer een PM sturen als ik weer een vraag heb. Je kan het goed uitleggen, ik heb redelijk wat kennis maar hoe meer ik leer hoe minder ik voor mijn gevoel lijk te weten. Er is gewoon zo veel. Maar ik wil graag iets in de richting van sport gaan studeren want vind het echt super interessant, wat studeer jij?

Lees mijn voorstel rondje en of log even door. Wil dit topic niet nog verder vervuilen.

Terug in Leeuwarden, morgenochtend trainen. Heeft het nadelen als ik tot de kerst consequent ‘s ochtends op een lege maag train?

hoezo zou je dit doen? het kost je alleen maar kracht die je juist graag wil behouden.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven