XXL Nutrition

Kutleven

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ik ga nu fietsend naar de sportschool, dus dat zit wel snor.

2 sets met een lege stang ipv 1? Werkt dat beter?

Ik had in gedachten om het als volgt te doen wanneer de gewichten omhoog gaan:
5x lege stang 5x 10kg beide kanten 5x20kg beide kanten 5x 30kg beide kanten etc etc etc. Dus in stapjes van 10kg aan beide kanten/20kg in totaal
zou ik niet doen.je hebt straks 40kg werksets. gewoon zo doen zoals onderstaand.
8x20kg
5x5x40kg

mocht je wat verder komen straks en werksets hoger worden. zou ik het persoonlijk zo doen.
8x20kg
5x40kg
3x60kg
5x5x80kg

je wil jezelf niet teveel vermoeien met de warmup sets en dit hoeven ook nite veel reps te zijn.

2 sets met een lege stang ipv 1? Werkt dat beter?
Voor de meeste mensen werkt dat beter om goed op diepte te komen bij de squat, bij andere oefeningen ook om je houding goed te krijgen en voor mezelf is het ook een mentale hulp. BOR en DL zitten aan het eind en de eerste oefening is meteen met gewicht. Ik heb het ook ooit ergens gelezen en het beviel.

Op het moment dat de stappen te groot worden kan je altijd tussen de 80% en 100% wat singles of doubles toevoegen.

Bijvoorbeeld 2x5 met lege bar i.p.v. 1x10 heeft wel voordelen, je oefent namelijk ook unracken, uitstappen, bracen, racken. Is ook een betere voorbereiding op zware sets. Zeker in het begin kan dat geen kwaad.

• Topic Starter Topic Starter
Ochtendgewicht: 90kg

Workout A

Squat 5x5x40kg
Bench Press 5x5x30kg
BB Row 5x5x40kg

Saai he, die eerste weken Stronglifts 🤣 .

Vanwaar rows 10kg hoger dan bench?

Saai he, die eerste weken Stronglifts 🤣 .

Vanwaar rows 10kg hoger dan bench?

Helaas nog saai, maar wordt iedere keer leuker. :)

Bench begin je met sl met een lege stang, terwijl je de rows begint met 5kg aan beide kanten zodat de stang niet op grond ligt, maar wat verhoogt is

-

Laatst bewerkt:
Lichaamsgewicht: 90,1kg

Workout B

Squat 5x5x42,5KG
OHP 4x5x30kg+4x30kg
Deadlift 2x5x60kg

OHP laatste set 4 reps. Ik denk dat ik 5 reps wel had gekund, maar voelde opeens mijn onderrug. Desalniettemin volgende keer hoger met het gewicht.

nee niet dus. @Leeuwarden1998 . je hakken komen bijna elke rep van de grond, je stap uit het rek is echt mega.
meer met je kont naar achteren reppen en vanuit je enkels op de grond.

ook is het wat wiebelig. nu met dit lage gewicht moet je echt keihard werken aan techniek nu het nog gemak is.

nee niet dus. @Leeuwarden1998 . je hakken komen bijna elke rep van de grond, je stap uit het rek is echt mega.

ook is het wat wiebelig. nu met dit lage gewicht moet je echt keihard werken aan techniek nu het nog gemak is.

De mega stap doe ik expres, is dat slecht dan?

Ik denk dat ik volgende keer zonder schoenen zal squaten ivm de hak van de grond. Wiebelige, hoe kan ik dat oplossen?

De mega stap doe ik expres, is dat slecht dan?

Ik denk dat ik volgende keer zonder schoenen zal squaten ivm de hak van de grond. Wiebelige, hoe kan ik dat oplossen?
nergens voor nodig die grote stap. stapje eruit. andere been aansluiten en misschien nog een 3e stap om goed te staan.
met schoenen is vaak het probleem niet volgens mij heb jij powerlift schoenen aan?

rustiger zakken, knieen naar buiten duwen. relaxter squatten.

hij is geen prof. Stel je niet aan. Net alsof jij alles ineens goed deed toen je net begon.

hij is geen prof. Stel je niet aan. Net alsof jij alles ineens goed deed toen je net begon.
ik wou dat ik zoveel hulp kreeg toen ik begon ;). geen prof of niet. niemand is bezig omzichzelf iets verkeerd aan te leren of blessures te creeren.
dat jij het een prima squat vind zegt meer over jou.

Houd eens een pen verticaal op je scherm, op de halter. Dan zul je zien hoe ver je naar voren komt. ;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven