Fitness Seller

Kutleven

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Ochtendgewicht: 90,3kg

Workout B

Squat 5x5x32,5kg
OHP 5x5x25kg
Deadlift 4x50kg 5x50kg (Ik kon het niet bij die eerste set met te weinig reps laten :) )

Squat gefilmd en mijn knieën komen voor mijn tenen wanneer ik zak. Online zijn er wisselende verhalen over te vinden, maar wat vinden jullie: is dat een verkeerde vorm?

Ochtendgewicht: 90,3kg

Workout B

Squat 5x5x32,5kg
OHP 5x5x25kg
Deadlift 4x50kg 5x50kg (Ik kon het niet bij die eerste set met te weinig reps laten :) )

Squat gefilmd en mijn knieën komen voor mijn tenen wanneer ik zak. Online zijn er wisselende verhalen over te vinden, maar wat vinden jullie: is dat een verkeerde vorm?
drop het filmpje eens hier, dan kan er wat over gezegd worden.
persoonlijk vind ik als je met de knieen voor je tenen gaat niet een ramp zeker niet als je wat langer bent maar het word wel een probleem als je meer je knieën naar voren drukt dan zakt met je kont.

drop het filmpje eens hier, dan kan er wat over gezegd worden.
persoonlijk vind ik als je met de knieen voor je tenen gaat niet een ramp zeker niet als je wat langer bent maar het word wel een probleem als je meer je knieën naar voren drukt dan zakt met je kont.

Zal straks het filmpje uploaden, maar het is een beetje uit een rare hoek opgenomen want mobiel steunde tegen mijn bidon aan en weinig ruimte.

geen rare squat, alleen op het moment dat het zwaarder gaat worden ga je het lastiger krijgen.
probeer te bracen. spanning zetten op je bovenlichaam.

denk er ook om niet je knieen naar voren te gooien.

Je hakken komen ook van de grond. Dat doet vermoeden dat je bar path wat te ver naar voren gaat i.p.v. recht naar beneden/boven.

Imho wat te losjes. Zoals Furry al aangeeft. Probeer goed te bracen. Tip die ik heb meegekregen is; behandel elk gewicht alsof het je max is. Je gaat nu een beetje door de squats heen alsof het geen echte training is, zie je vooral op de weg naar boven. Gevaar hiervan is dat je straks tegen een keihard plateau aanloopt als je zwaarder gaat.

Thanks voor de tips allen!

Eigenlijk gaat het best aardig.

In aanvulling en deels als herhaling van de goede tips hierboven het volgende:

1. Denk als cue "kont naar achteren" of "ga zitten", maar overdrijf dit niet, diepte lijkt mooi;
2. Geen wandeling naar achteren een stap is genoeg, dan ben je met een zwaar gewicht ook eerder terug;
3. Bovenstaande ook indachtig de tip dat je de uitvoering altijd doet alsof het een zware set is;
4. Gebruik lichte en warmup sets om de techniek erin te slijpen, je wilt zoveel mogelijk goede reps maken, niet zo zwaar mogelijk liften, of zo snel mogelijk klaar zijn omdat het lichte sets zijn;
5. Voor een goede kijk op bar path, indien mogelijk, recht van de zijkant filmen.

Mooie diepte wel die squat, zie je tegenwoordig niet veel meer helaas.

Over je vraag m.b.t. knieën over tenen:

Weekgemiddelde cals: 2378
Weekgemiddelde gewicht: 90,7kg

Ma-do was voeding op zich wel een stap op de goede weg, maar vrij-zo ging het mis. Is ook terug te zien in mijn gewicht :(

Morgen start week 3 van stronglifts en als het weer het toelaat proberen deze week 10k stappen te zetten

Ochtendgewicht: 90,7kg

Workout A

Squat 5x5x35kg
Bench Press 5x5x27,5kg
BB Row 5x5x37,5kg

Ochtendgewicht: 89,6kg

Workout B

Squat 5x5x37,5kg
OHP 5x5x27,5kg
Deadlift 2x5x55kg

Zal voortaan met squats eerst een warm up setje doen met de lege stang.

Met het deadliften even iemand laten kijken naar mijn vorm en die heeft mij tips gegeven. Eerste setje was de vorm perfect, tweede setje was het helaas wat minder. Maar zeker progressie te zien

Ochtendgewicht: 89,6kg

Workout B

Squat 5x5x37,5kg
OHP 5x5x27,5kg
Deadlift 2x5x55kg

Zal voortaan met squats eerst een warm up setje doen met de lege stang.

Met het deadliften even iemand laten kijken naar mijn vorm en die heeft mij tips gegeven. Eerste setje was de vorm perfect, tweede setje was het helaas wat minder. Maar zeker progressie te zien
Indien je niet op de fiets of een stuk lopend naar de sportschool gaat kan je dat ook nog overwegen.

In ieder geval zou ik 2 sets met alleen de stang doen voor SQ, OHP en BP. Voor DL en BOR één set met het minimale gewicht dat je iig de stang op de goede hoogte hebt. Op het moment dat de gewichten omhoog gaan meer warmup sets toevoegen, dat is ook een goede techniek training.

Wat ik vaak deed, als voorbeeld:
2x5xbar (of 40kg bij DL en Pendlay), 5x40%, 3x60%, 2x80%

Indien je niet op de fiets of een stuk lopend naar de sportschool gaat kan je dat ook nog overwegen.

In ieder geval zou ik 2 sets met alleen de stang doen voor SQ, OHP en BP. Voor DL en BOR één set met het minimale gewicht dat je iig de stang op de goede hoogte hebt. Op het moment dat de gewichten omhoog gaan meer warmup sets toevoegen, dat is ook een goede techniek training.

Wat ik vaak deed, als voorbeeld:
2x5xbar (of 40kg bij DL en Pendlay), 5x40%, 3x60%, 2x80%

Ik ga nu fietsend naar de sportschool, dus dat zit wel snor.

2 sets met een lege stang ipv 1? Werkt dat beter?

Ik had in gedachten om het als volgt te doen wanneer de gewichten omhoog gaan:
5x lege stang 5x 10kg beide kanten 5x20kg beide kanten 5x 30kg beide kanten etc etc etc. Dus in stapjes van 10kg aan beide kanten/20kg in totaal

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven