AndroidHealthClinic

Kutleven

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Je eerste keer na 50 was per ongeluk 51.25 dus dit was pas je 2e training met 52.5 :trollface:

Daarbij was de vorige maar 3 sets door tijd tekort. Deed 5-4-4, dus nu ging veel beter met 5-5-5-5-3.

Beide redenen om nog een keer te proberen imho.
Dit. In zekere zin is er nog wel progressie, dus kun je nog een paar keer doorgaan, evt. met een kleine stap terug.

Ik zou het niet nog wekenlang volhouden. Mogelijk worden de volgende stappen ook een struggle. Submaximaal trainen is eigenlijk wel gewenst. Als je laatste set faalt, zijn de voorgaande 4 sets vaak ook wel op 90%+ van je kunnen.

Met een flinke deload ben je trouwens ook in 2-3 weken terug op hetzelfde gewicht

• Topic Starter Topic Starter
Dit. In zekere zin is er nog wel progressie, dus kun je nog een paar keer doorgaan, evt. met een kleine stap terug.

Ik zou het niet nog wekenlang volhouden. Mogelijk worden de volgende stappen ook een struggle. Submaximaal trainen is eigenlijk wel gewenst. Als je laatste set faalt, zijn de voorgaande 4 sets vaak ook wel op 90%+ van je kunnen.

Met een flinke deload ben je trouwens ook in 2-3 weken terug op hetzelfde gewicht

Ik ga het nog een keer proberen en als dat hem niet wordt zal ik deloaden

Workout B

Squat
2x5x20kg
5x40kg
3x60kg
3x5x72,5kg
4x72,5kg
2x72,5kg

OHP
2x5x20kg
2x5x35kg
2x4x35kg
3x35kg

Deadlift
5x60kg
5x80kg
3x95kg
Vorm niet goed. Wanneer ik de bar lift is mijn rug hol, komt vermoedelijk omdat mijn rug en benen niet tegelijk omhoog gaan. Punt van aandacht.

Barbell Curl
2x8x20kg

Laatst bewerkt:
Vorm niet goed. Wanneer ik de bar lift is mijn rug hol, komt vermoedelijk omdat mijn rug en benen niet tegelijk omhoog gaan. Punt van aandacht.
waarschijnlijk haal je de slack niet uit de bar. waardoor je geen spanning hebt op je bovenlichaam en daardoor trek je de barmet een holle rug.

zonder filmpjes is dit sowieso niet te beoordelen.

waarschijnlijk haal je de slack niet uit de bar. waardoor je geen spanning hebt op je bovenlichaam en daardoor trek je de barmet een holle rug.

Niet TS, wel een vraag: kan je dat in "gewone" taal uitleggen?

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt, maar wil het zeker weten. Is dat dat je bij je setup de vering er al uittrekt en dat als je aan de beweging begint je meteen aan het volle gewicht trekt? Dat je niet alleen je lichaam onder spanning zet, maar ook de stang?

Dat weet ik, maar aangezien ik het probleem zelf inzie en wordt geholpen met de vorm door een maat ga ik geen filmpje posten :$

Niet TS, wel een vraag: kan je dat in "gewone" taal uitleggen?

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt, maar wil het zeker weten. Is dat dat je bij je setup de vering er al uittrekt en dat als je aan de beweging begint je meteen aan het volle gewicht trekt? Dat je niet alleen je lichaam onder spanning zet, maar ook de stang?
min of meer yes.

Workout A

Squat
2x5x20kg
5x40kg
5x60kg
5x5x72,5kg
Niet iedere rep was even diep, maar ik denk wel dat het tijd is om het gewicht te verhogen.

Bench Press
2x5x20kg
5x30kg
3x5x52,5kg
3x52,5kg
4x52,5kg
Ik had vijf reps wel gehaald, als mijn rechterpols niet draaide. Nu twijfel ik wel of niet te verhogen, want dit is de derde keer dit gewicht, dus verhogen of deloaden.

Barbell Row
5x5x55kg
Bedoeling was eigenlijk 47,5kg maar verkeerd gewicht aan de barbell gelegd lol. 55kg ging wel prima?

Skullcrushes
2x8x20kg

Wel minder reps dan vorige keer. Denk je dat je 5x5 had gekund als je het goed deed?

Pols draaide door verlies van spanning in de rug en daarmee de elleboog los laten flaren?

Wel minder reps dan vorige keer. Denk je dat je 5x5 had gekund als je het goed deed?

Pols draaide door verlies van spanning in de rug en daarmee de elleboog los laten flaren?

Ik weet niet waarom mijn pols draaide, maar ik denk wel dat 5x5 me gelukt zou zijn

Workout B

Squat
2x5x20kg
5x40kg
3x60kg
3x5x75kg
Zo goed de opwarmsetjes gingen, zo slecht gingen de werksets. Ik weet niet waarom, maar het lukte maar niet om een goede diepte te bereiken, dus na drie setjes gestopt.

OHP
2x5x20kg
5x5x35kg

Deadlift
5x60kg
2x5x80kg
Ik liet weer iemand kijken naar de vorm en het probleem was nu al bij 80kg (vandaar ook twee setjes), dus 95kg skipped.

Barbell curls
2x8x20kg

Vanwege de squat en deadlift erg ontevreden over de training.

In het vervolg gewoon doordoen ook al is het mindere diepte, beter iets dan niet
Precies. En voor deadlift: kijk eens de filmpjes van starting strength. Hielp mij enorm. Alan thrall heeft ook een paar goede filmpjes (maar hij zegt exact het zelfde)

Precies. En voor deadlift: kijk eens de filmpjes van starting strength. Hielp mij enorm. Alan thrall heeft ook een paar goede filmpjes (maar hij zegt exact het zelfde)
Dat ene filmpje van Thrall is wel hilarisch en beklijfd daarom goed: "do not move the barbell!"

Laatst bewerkt:
Workout B

Squat
2x5x20kg
5x40kg
3x60kg
3x5x75kg
Geen verbetering qua diepte, ik denk dat ik mijzelf de vorm verkeerd heb aangeleerd. Derde training met dit gewicht.

OHP
2x5x20kg
2x5x37,5kg
4x37,5kg
Toen pijn in mijn onderrug, dus gelaten voor wat het is.

Deadlift
Skipped want de persoon die me helpt met de vorm was er niet.

Kwartiertje crosstrainer gedaan.

KUTtraining

Kun je eens een filmpje posten van de deadlift en squat?

jammer dat je de deadlifts niet hebt gedaan. je had ze eventueel ook zelf kunnen uitvoeren en achteraf om feedback kunnen vragen dmv het te filmen? je wilt toch niet altijd afhankelijk zijn van een persoon.. lijkt me erg onhandig.
en er is natuurlijk niks mis mee als je het eens een keer verkeerd uitvoert, desnoods had je wat sets kunnen doen met lager gewicht ofzo. krijg je ook een feeling ervoor en kan toch wel voldoening geven achteraf als je het toch beter doet dan verwacht :)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven