Klokov = Klokov, daar geen discussie over. Als ik het goed zie, komt de stang wel iets verder naar voren in z'n handen bij het omhoog gaan. Veel mensen beginnen bijvoorbeeld een push press met de stang op de delts en rustend op de vingers, omdat ze niet met gesloten handen in een frontrack kunnen komen. Mogelijk ziet het er door de wraps net wat anders uit en wellicht lijkt het bij hem meer op de hand- en polspositie van een jerk. Hij zal heus wel weten wat hij doet en wat hij kan, ik maak me geen illusie dat ik het beter weet dan hij, dat wil niet zeggen dat dit de standaard is.
Voor een ohp waarbij ik de stang uit het rek haal zou ik de stang meer boven m'n pols willen hebben, eventueel zelfs met een duimloze greep. Zoals gezegd zou ik m'n triceps op m'n lats laten rusten, dat lijkt voor mij in ieder geval te werken. De manier van Rippetoe werkt ook wel prima voor de meeste mensen.
Toegegeven, na de set wil ik de stang weleens laten zakken op m'n delts en de ellebogen naar voren draaien bij het terugleggen, levert niet mijn beste frontrack op maar dit verdeelt het gewicht iets.