MuscleMeat

Kutleven

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Broertje heeft dus corona en van de GGD mag ik tot maandag niet naar buiten. :(

Ik vraag me af he, zijn squats beter of legpress?
Legpress is namelijk makkelijker te doen.

Ik vraag me af he, zijn squats beter of legpress?
Legpress is namelijk makkelijker te doen.
Trainen met vrije gewichten (barbells en dumbells) is eigenlijk altijd beter. Heb je al een trainingsschema? Of zie je wel wat je doet in de sportschool, zonder trainingsschema?

@ leeuwarden1998

ik was van plan om vandaag naar de sportschool te gaan, maar het is gesloten en er staat niet wat de reden is. Er staat alleen dat ze a.s. woensdag weer open zullen zijn, dat hoop ik dan maar. Wil vandaag na werk wel even gaan lopen 5 km of zo. Dan ben ik alsnog vandaag gestart met "bewegen" zeg maar.

ik wil woensdag even alles laten meten, ook hoop ik op een trainingsschema die ik verder kan uitbreiden of aanpassen.

Ik ben alleen niet zo van de cardio, na 15 minuten ben ik echt kapot. Maar moet echt aan mijn conditie werken, dus rustig opbouwen denk ik dan maar. Maar KT hou ik wel goed vol vind ik ook veel leuker om te doen.

In een bepaald opzicht denk ik ook balans en evenwicht? Een leg press kan je niet schuin omhoog drukken in de zin dat links eerder gaat dan rechts of vice versa. Zelfs wanneer je met een been gaat leg pressen blijft het apparaat recht. Terwijl je bij squats altijd een goede vorm moet behouden ;)

ligt helemaal aan wat je doelen zijn, maar squatten is zeker goed voor je benen (en kracht).
Naar ik me heb laten vertellen zijn er voor sterkere benen (=/= sterkere squat) en meer massa betere oefeningen, wat niet wil zeggen dat dat met squatten niet kan.

Daarbuiten zou zelfs wereldvrede eerder bereikt worden als er maar voldoende gesquat zou worden.

Training van vanochtend:

Workout B (geen idee waarom de app workout A niet voorschreef, maar afijn)

Squat
5x20kg
5x5x60kg

OHP
2x5x20kg
5x5x30kg

Deadlift
3x5x60kg

Afgesloten met 10 minuten cardio

Schermafbeelding 2020-11-23 om 20.11.22.png

Lactosevrije melk, maar de whey en kwark zijn dat niet toch?

mijn ongevraagde mening: ik zou echt een stuk minder rijst eten, scheelt je zo 200kcal en als je dat brood vervangt voor crackers/rijstwafels scheelt t ook weer 100kcal. als opvulling dan wat meer snackgroente eten (ik deed dat met wortels omdat ik bijv tomaten, komkommer of paprika niet lust). als ik het zo zie kan je het namelijk prima doen op minder volume.

Lactosevrije melk, maar de whey en kwark zijn dat niet toch?

Nee whey en kwark zijn het niet inderdaad. Ben wel lactose-intolerant, maar kan wel wat hebben. Ook als ik een keer yoghurt eet gaat het nog wel, maar als ik iedere dag 600ml extra gewone melk zou nemen ben ik bang dat ik een paar weken niet schijt :emo:

Meningen en adviezen zijn altijd welkom in mijn log, dus voel je vooral vrij

ik zou echt een stuk minder rijst eten, scheelt je zo 200kcal en als je dat brood vervangt voor crackers/rijstwafels scheelt t ook weer 100kcal. als opvulling dan wat meer snackgroente eten (ik deed dat met wortels omdat ik bijv tomaten, komkommer of paprika niet lust). als ik het zo zie kan je het namelijk prima doen op minder volume.

Goede tip. Zijn er ook speciale proteïnerijstwafels? Weet wel dat er proteïnecrackers zijn. Zal morgen langs de appie fietsen om te kijken wat ze hebben.

Moet zeggen, vier snedes van dit brood hebben 240 cals en 10 gram eiwit dus als ik dat vervang zou ik kunnen besparen op cals, dat zou heel chill zijn.

Rijst wordt heel lastig, voor het tracken waren mijn borden voller dan die van mijn vader. Heb laatst een keertje voor de grap de inhoud van zijn bord gewogen en die was +350gram. :roflol:

Iets met feeden

Rijstwafels + kipfilet doe ik vaak.

Denk dat proteïne wafels duur kunnen zijn en qua calorieën ook hoger uitvallen?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven