AndroidHealthClinic

Kwarkmixer's log: Nu het echte werk!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Jah ik heb heel veel commentaar erop!

Less is More!!!!

Inderdaad een heleboel schrappen!!
Zoals het er nu voorstaat als zou je met die variatie oefening op vrijdag shoulder press aparaat doen dan doe je Military press, dumbbell press en shouler press op 1 dag gaat natuurlijk nergens over.
Dit is gewoon veels te veel zoals beukwood al zegt: LESS IS MORE

Bij iedere dag minimaal 1 a 2 oefeningen schrappen!

Alleen je benen dag vind ik goed ingedeeld op dit moment.

Jah, ik vind ut zelf ook tamelijk veel, en idd zoveel presses op de schouder dag is nuts. Toch ga ik hem nu 1 keer helemaal trainen, en kijken wat de feedback van mijn body is. Thnx iig voor deze feedback, zal ff kijken wat ik ermee kan.

TRAINING DINSDAG

Warmup

Was al warm van lopen, beetje rekken en strekken

BORST

Warmup set Bench Press 20x30

Bench Press 10x60, 8x70, 6x80, 6x80, 4x90, 2x90
Incline Bench Press 10x40, 8x60, 8x70, 6x70 > pfff... Toch blij dat mijn schouder zich goed houd nu...
Dumbbell Fly 10x20, 8x22, 7x24 > FAIL!, 6x22 > Had 8x24 moeten worden :(
Pull Over 10x14 (kan zwaarder starten), 10x18, 10x22 > Verwachte pijn, maar ging aardig!
Cable Cross 10x27, 8x32, 8x36, 4x41 > FAIL! Had 6x41 moeten worden.

BUIK
Crunch machine 20x50, 15x54, 15x54
Sit ups op machine 20x10 > Wat een k*t ding, ik doe voortaan lekker op een mat!

Conclusie

Voelt goed, veel minder pomp dat wel, maar heb wel het gevoel dat er meer in zit, ik ben tevreden met het resultaat, omdat ik heftig protest van mijn schouders had verwacht. Ik heb daarom lekker rustig aan, geconcentreerd getraind. Dit voelt prettig, ik laat de borst training in tact.

Gaat het lekker kwarkie? ;)

Hey Yin, leuk dat je ff komt buurten! Ja man! Gaat beregoed hierzow! Net nieuw schema, staat hier gepost ter beoordeling voor iedereen, is nog niet perfect, maar gaat elke keer beter dan voorheen ;)

En me kracht neemt aardig toe, ik groei alleen niet meer zo heel hard als eerst, maar ik moet wel zeggen dat ik met verhuizen enzo, nieuwe baan, nieuwe omgeving etc. beetje de routine kwijt was, maar dat komt nu langzaam allemaal weer terug... Alleen ut zuipen moet ff minder bij mij.... :(

Hey Yin, leuk dat je ff komt buurten! Ja man! Gaat beregoed hierzow! Net nieuw schema, staat hier gepost ter beoordeling voor iedereen, is nog niet perfect, maar gaat elke keer beter dan voorheen ;)

En me kracht neemt aardig toe, ik groei alleen niet meer zo heel hard als eerst, maar ik moet wel zeggen dat ik met verhuizen enzo, nieuwe baan, nieuwe omgeving etc. beetje de routine kwijt was, maar dat komt nu langzaam allemaal weer terug... Alleen ut zuipen moet ff minder bij mij.... :(
Hehe goed zo man en uh dorst is ook niet alles;)

sjah, maar wat weerhoud mij van sapjes?? Ik geef toe, ut vlees is zwak... Ik had denk ik veel meer kunnen presteren zonder bier.... :( wheeehehehe!

Goede workout topper. Goed dat je iets rustiger aan hebt gedaan die schouders moet je mee uit kijken.

s6 met je nieuwe schema ben benieuwd wat dit gaat brengen en wacht volgende week op je filmpje van 3x180 below parallel;)

Goede workout topper. Goed dat je iets rustiger aan hebt gedaan die schouders moet je mee uit kijken.

s6 met je nieuwe schema ben benieuwd wat dit gaat brengen en wacht volgende week op je filmpje van 3x180 below parallel;)

thnx beest! Filmpje komt er zeker volgende week - met hopelijk een 180 below par! Ik had wel een heel erg sterke dag gisteren... Tot de dag van vandaag is de lijn stijgend qua benen training... Nu moeten ze alleen nog ff huge worden he? haha

Je hebt last van je schouder en dan ga je op 1 dag 3 press oefeningen voor je schouder doen dit lijkt me niet erg verstandig, zou je schema echt aanpassen!
Maar je moet het zelf weten natuurlijk!

ik denk ook wel dat het ervan komt, maar ik ga um tenminste 1 keer trainen om te kijken hoe ik er op reageer, en hoe ut voelt... Maar idd, is wel overkill...

goed om te zien dat je in ieder geval 2 press oefeningen doet :P
ook al heeft het niets met elkaar te maken vind ik t wel raar dat je 160 of 180 Squat en 2x90 Benched (ondanks dat je al wat sets ervoor hebt gedaan)...maar gewoon doorbuffelen, komt wel goed bij jou...mentaliteit is in orde, alleen ik ben bang dat je je eigen progressie tegenhoudt door A). te veel trainen (of teveel in een training) B). te weinig boven je onderhoud te vreten...

hoelang ga je dit nieuwe schema proberen? je weet dat je in no time een topschema krijgt als je in je log aangeeft wat je wensen zijn!

doorbuffelen beest! (en rollator paraat heh) :cool:

Joww Sjaak, die magere presses hebben alles te maken met mijn schouder blessure, ik durf gewoo nog niet all the way te gaan... Als ik wil zit ik binnen een paar weken op 130 kilo, maar ik ben niet van plan mijn schouders te riskeren, want dat zit ik gelijk 6 weken thuis :(

Met me vreten is ut wel in orde Sjaak, ik blijf alleen bij zo clean mogelijk bulken. en hey, 11kg gainen in 3 maanden met 3% minder BF is niet slecht toch? :D

Woensdag een maatje van me geïntroduceerd in de gym waar ik train, dus was geen echte serieuze training...

Donderdag ben ik niet geweest, was helemaal stuk :(

Dus blijft de training van Vrijdag

Warmup

Was al warm van lopen, beetje rekken en strekken

RUG

Cable Rows 10x83, 10x91, 10x91, 10x91 > Dit gaat nergens meer over, deze oefening wordt met onmiddelijke ingang geschrapt, en komt per volgende week Deadlift voor in de plaats

Pully Lateral, Wide grip (o jee... schouder...?) 10x66, 8x73, 8x79, 4x86 > FAIL! Had 6x moeten worden, maar tevreden, geen schouder shit!
One arm BOR 10x36, 8x38, 8x38 > Gaat lekker, goeie pomp in me lats!
Vertical lever rows 10x73, 10x79, 8x86 > Wauw! Lekkere drive!
Chins 10x-36, 8x-36, 8x-36 > K*t in het kwadraat, ga ik voortaan eerder in de training doen...

Conclusie

Goeie training, maar wel een eyeopener over wat wel en wat niet werkt. De Cable rows gaat er definitief uit, ik pak ze bij de eerste set al maximaal, ga er in het vervolg Deadlift van maken. Ben benieuwd wat dat gaat opleveren.
Met de Chins was ik ook niet tevreden, maar dat had vooral te maken met een verkeerde volgorde, ik vind het wel een heerlijk effectieve oefening, dus ga ik heb voortaan vóór de BOR's doen. Mijn schouders spelen ook niet op, ik heb het gevoel dat ik op de goede weg ben, en moet eerlijkheidshalve zeggen dat mijn vreten en rust wel heel optimaal zijn momenteel, dus pluk ik daar direct de vruchten van. Heerlijk verder! Progressie is ook zeker zichtbaar. Fijn weekend allemaal!

deadlift, zo moet het! :D

altijd leuk om nieuwe mensen in de gym te hebben die je dan kan helpen, niet? vind ik altijd leuk :D

al bij al een goede training hoor!

Goed bezig maat! goed dat je een oeff er meteen uit knalt als het niet lekker voelt.;)

goed dat je gaat deadliften daar beest...beginnen op is useless...maar je kan er toch wel gewoon een schijf tegenaan plakken? of doen ze daar moeilijk over in de sportschool?

verder deed ik chinnen eerst halverwege de training, maar ben nu van mening dat je er eigenlijk mee moet starten...dus probeer dat is!

goed dat je gaat deadliften daar beest...beginnen op is useless...maar je kan er toch wel gewoon een schijf tegenaan plakken? of doen ze daar moeilijk over in de sportschool?

verder deed ik chinnen eerst halverwege de training, maar ben nu van mening dat je er eigenlijk mee moet starten...dus probeer dat is!

Met Chinnen starten?? Ben je wel helemaal lekker!! Dan zitten na je chinoefening je biceps zoo vol dat je daarna de rest van de rugtraining wel kan laten zitten aangezien je biceps en niet je rug dan je zwakste spiergroep is!!

zoals ikzelf al aangaf, ik doe um vóór de BOR, maar zeker niet als eerste. Discussie gesloten.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven