- Waardering
- 622
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 90kg
Nou dat zou ik zo snel niet zeggen, maar ik ben jou niet natuurlijk.Iik noem het anders: cheaten. Als ik zo ga banken, pak ik ook 110 Tsssss
Een van de twee komt wel erg kort omhoog, je ziet ook dat hij dan geholpen moet worden om na de laatste rep de stang te rekken. Maar die andere... die komt wel over het zwaarste punt heen zo te zien. Zo houd je inderdaad spanning, en door niet te locken kun je ook je schouders sparen. Ik probeer altijd zover naar boven te komen zonder te locken, dat is toch nog wel een stuk hoger dan deze jongens. Ik ben altijd van mening dat een te kleine ROM ook een kleiner gedeelte van de doelspiergroep aanpakt. Bijvoorbeeld korte biceps die niet mooi verder ontwikkeld zijn naar de eleboog toe. Maar ja, kijk maar naar deze jongens, die hebben daar allemaal niet zo'n last van
. Dat hoeft niet te zeggen dat het niet beter zou zijn om een grotere ROM te gebruiken; deze jongens kunnen wel eens goede aanleg hebben, spuiten, oid. Aan de andere kant kun je de deficientie die je oploopt door een te korte ROM weer afvangen door andere oefeningen te doen als flyes, db presses. Uiteindelijk is het allemaal afweging/keuzes. Met een PL wedstrijd zou er slechts 1 geteld worden denk ik, een optelsom van de eerste helft van de eerste rep en de laatste van de laatste
.

maar volgens mij is dit puur op kracht en niet voor massa

''