MuscleMeat

Kwarkmixer's log: Nu het echte werk!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Wat is het nut van 45 sec rust tussen die heavy sets?

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.282
Romanian Deadlift is voor benen Kwarkie.
Het is net als SLDL maar in plaats van de grond te toucheren stop je er net boven.

:roflol: sorry maar dit is echt lachwekkend. Bro verdiep je eens in de trainingsmaterie ipv kuurtjes

Ik doe per definitie geen Romanian DL (wel opletten Moz)
Alleen gewone DL. Daar train je benen EN RUG MEE. Wat valt daarover te lachen of over te verdiepen? Loze kreet dus.

---------- Toegevoegd om 19:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:34 ----------

45 seconden regel? hou je maar 45 sec rust tussen de sets ofzo?

nice squats trouwens man, brute shit!

Jup 45 sec. rust tussen sets. Maakt de prikkel intenser. Te lang wachten maakt dat je net niet tot de grens gaat...Althans is mijn beleving.

Lennart geeft je een hele goede tip RDL is zeer effectief voor de Hams.
Ik zou hem in je schema stoppen en die leg extension eruit halen.

''Rust langer tussen sets''

Nou, doei 45sec. en :thumbup:

• #5.287
Lennart geeft je een hele goede tip RDL is zeer effectief voor de Hams.
Ik zou hem in je schema stoppen en die leg extension eruit halen.

Dat zal ongetwijfeld, maar vind me poten training al zwaar genoeg as it is voor nu. Misschien in volgend schema. Ik kijk wel ff.

• #5.289
''Rust langer tussen sets''

Nou, doei 45sec. en :thumbup:

Nee, de 45 sec. regel blijft gehandhaaft. Die heb ik voor de prikkel juist nodig.

Als je had gelezen, wist je dat ademen door de neus bij mij niet goed gaat, dat is mede oorzaak van de misselijkheid. Mijn luchtwegen in de neus zijn nogal vernauwd, en stoort mijn ademhaling. Als ik dat probleem op een of andere manier weet op te lossen, zou het al flink schelen denk ik.

Ik weet het Moz, ik ben radeloos man. Ik snap er geen **** van... Maar ik ben tijdens de workout zo hyper & charged, komt bij dat het ademen door neus wordt belemmert, waardoor ik een droge strot krijg... ****ing k*t man.

Dat kotsen is inderdaad katabool, maar de oorzaak licht echt in je voeding en/of ademhaling. Post anders eens je pre/inter/en post workout meals e.d.

Misschien kun je eens proberen een goede 4 uur voor je training geen vaste voeding meer te eten. Neem dan c.a. 1,5 uur voor je training een stevige ''havermout met melk of yoghurt uit de blender'' shake. Vloeibare voeding word veel sneller verwerkt, zodra je dan kostneigigen krijgt is je maag gewoon leeg ;)

ik nomineer kwark voor:

kotskoning 2010!

45 seconden tussen de sets lijkt me wat contra-productief; je ATP + CP is niet voldoende hersteld en daarnaast ben je nog wat buiten adem alvorens je aan je nieuwe set moet beginnen.
Met als resultaat dat je deze set niet voluit kunt pakken = gemiste kans.

Low rest tussen sets is imo alleen nuttig als je je glycogeendepots wilt leegtrekken en/of cardio-vasculair een extra prikkel wilt geven en/of meer op spierconditie wilt trainen.

Zoals jij hem toepast zal ongetwijfeld zwaar zijn, maar ik zie de meerwaarde er niet echt van in.

Maargoed als jij er beter op groeit, ga zo door!

[

+1 die leg extension is een k-oefening(knie verneuker) vandaar dat ik zeg dat hij hem eruit moet halen..

Als je de leg extensions normaal uitvoert is er niks mis mee, ik doe ze al 4 jaar zonder problemen. Als je de reps wat omhoog gooit en het gewicht omlaag lijkt het me zeker geen kwaad kunnen.

Zoals jij hem toepast zal ongetwijfeld zwaar zijn, maar ik zie de meerwaarde er niet echt van in.

De meerwaarde ervan is dat je je spieren er flink mee kan prikkelen als je bijvoorbeeld al een tijdje klem zit, het is ook geen trainingsmethode die je voor langere periode moet aanhouden.

Laatst bewerkt:
  • #5.294
Dat kotsen is inderdaad katabool, maar de oorzaak licht echt in je voeding en/of ademhaling. Post anders eens je pre/inter/en post workout meals e.d.

Misschien kun je eens proberen een goede 4 uur voor je training geen vaste voeding meer te eten. Neem dan c.a. 1,5 uur voor je training een stevige ''havermout met melk of yoghurt uit de blender'' shake. Vloeibare voeding word veel sneller verwerkt, zodra je dan kostneigigen krijgt is je maag gewoon leeg ;)

4 uur is erg lang gozer, dat gaat niet werken. Ik moet zien dat ik de issue met ademhaling goed adresseer, van daaruit verder kijken...

ik nomineer kwark voor:

kotskoning 2010!

Bedankt voor de twijfelachtige eer.

Doe je veel cardio? Hoe is je algehele conditie? ik weet nog toen ik alleen kt deed ik ook weleens misselijk werd na benentraining ook zelfs enkele keer gekotst. Nadat ik ook veel cardio inplande in mijn schema heb ik helemaal geen last meer gehad van misselijkheid. Misschien dat dat het kan zijn.

4 uur is erg lang gozer, dat gaat niet werken. Ik moet zien dat ik de issue met ademhaling goed adresseer, van daaruit verder kijken...

Kijk nou goed wat ik schreef :roflol:

4 uur geen VASTE voeding, je eet voor je training nog wel voeding maar dan vloeibaar gemaakt met een blender of iets dergelijks. Je moet uiteraard wel voedingsstoffen in je lichaam hebben, maar niet in je maag.

• #5.297
45 seconden tussen de sets lijkt me wat contra-productief; je ATP + CP is niet voldoende hersteld en daarnaast ben je nog wat buiten adem alvorens je aan je nieuwe set moet beginnen.
Met als resultaat dat je deze set niet voluit kunt pakken = gemiste kans.

Low rest tussen sets is imo alleen nuttig als je je glycogeendepots wilt leegtrekken en/of cardio-vasculair een extra prikkel wilt geven en/of meer op spierconditie wilt trainen.

Maargoed als jij er beter op groeit, ga zo door!

Enige tijd geleden nam ik zeg 2 min. rust tussen sets. Als ik het vergelijk met nu heb ik meer voldoening in de training, lijkt de doorbloeding ook beter en heb ik meer het gevoel de spiergroep goed te hebben gesloopt dan voorheen.

Voor de goeie orde staat dit los van de kotsneigingen, die had ik bij 2 min. rust ook...

---------- Toegevoegd om 20:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:59 ----------

Kijk nou goed wat ik schreef :roflol:

4 uur geen VASTE voeding, je eet voor je training nog wel voeding maar dan vloeibaar gemaakt met een blender of iets dergelijks. Je moet uiteraard wel voedingsstoffen in je lichaam hebben, maar niet in je maag.

ah OK.

Ik had 13:00 laatste vaste voeding gehad, om 15:30 whey shake, en 17:00 uur training. Nog geen 20 minuten later stond ik al te braken...

Thanks voor meedenken allemaal...

---------- Toegevoegd om 20:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:01 ----------

Doe je veel cardio? Hoe is je algehele conditie? ik weet nog toen ik alleen kt deed ik ook weleens misselijk werd na benentraining ook zelfs enkele keer gekotst. Nadat ik ook veel cardio inplande in mijn schema heb ik helemaal geen last meer gehad van misselijkheid. Misschien dat dat het kan zijn.

2x20 min. cardio per week. Is misschien wat beneden de maat... Daar valt ook nog wel wat winst te halen.
Mijn conditie is niet slecht, maar echt geweldig ook niet hoor...

Ik had 13:00 laatste vaste voeding gehad, om 15:30 whey shake, en 17:00 uur training. Nog geen 20 minuten later stond ik al te braken...

Oké raar, als je van 13:00 uur tot 17:00 geen vaste voeding meer genomen hebt kan er onmogelijk voeding in je maag zitten. Kots je echt daadwerkelijk maaltijden eruit? Als je er ook draaierig bij bent licht het aan je voeding, anders 100% aan je ademhaling.

Leun je tijdens de rust pauzes tussen de sets toevallig naar voren? met je handen op je knieën zeg maar? want daarmee sluit je je luchtwegen af wat kotsneigingen veroorzaakt.

• #5.299
Oké raar, als je van 13:00 uur tot 17:00 geen vaste voeding meer genomen hebt kan er onmogelijk voeding in je maag zitten. Kots je echt daadwerkelijk maaltijden eruit? Als je er ook draaierig bij bent licht het aan je voeding, anders 100% aan je ademhaling.

Leun je tijdens de rust pauzes tussen de sets toevallig naar voren? met je handen op je knieën zeg maar? want daarmee sluit je je luchtwegen af wat kotsneigingen veroorzaakt.

Nee, er komt nauwelijks vast voer mee. Alleen het water wat ik heb gedronken en de shake die er nog in zat.
Nee, word niet draaierig. Ik voel me eigenlijk gelijk weer prima na het kotsen.

Nee, ik leun niet voorover, ik zit rechtop of hang aan de barbell. Thnx bro ;)

Nee, er komt nauwelijks vast voer mee. Alleen het water wat ik heb gedronken en de shake die er nog in zat.
Nee, word niet draaierig. Ik voel me eigenlijk gelijk weer prima na het kotsen.

Je word niet draaierig en er komt geen voedsel mee en erna voel je je prima, dan kun je er vanuit gaat dat de oorzaak 100% in je ademhaling zit.

Probeer tijdens je training meer de ademen vanuit je borstkas (longen) en niet vanuit je buik, misschien werkt het ;)

:thumbs:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven