Grappig, jij bent kennelijk precies een voorbeeld van waar ik eerder over sprak.
Als je goed leest zeg ik nergens dat ik al mijn bestelde Whey opnieuw heb gekregen plus een pot extra (heb zelfs gewoon moeite met begrijpen wat je hier nou eigenlijk omschrijft). Ik heb genoeg potten en emmers geconsumeerd door de tijd heen, daar kan je niks meer mee doen (zoals kosteloos omruilen ofzo). Ik had echter wel nog 2 potten ongebroken staan, en die heb ik WEL kosteloos kunnen omruilen voor een nieuwe batch.
Dat ze vervolgens iedereen die vragen heeft of zijn ongenoegen uit het standaard verhaal sturen over dat je t/m 31 januari met 25% korting Whey Perfection kan kopen als goedmakertje, dat betekent natuurlijk niet dat iedereen daar zomaar mee akkoord gaat. Gegeven dat ik al jaren met behoorlijke regelmaat dikke orders bij hun bestel waaronder altijd behoorlijk wat Whey Perfection, heb ik op een hele duidelijke manier kenbaar gemaakt dat ik me niet alleen gewoon belazerd voelde, maar ook geen genoegen nam met de aangedragen 'oplossing', zeker gezien de omstandigheden (trouwe vaste klant met grote orders met hoge frequentie, dit kunnen ze gewoon in hun systeem nakijken hoor). Ik heb ze letterlijk gezegd dat ik vind dat ik meer verdien; dat ik niet op zoek ben naar korting over toekomstige bestellingen (zeker omdat ik net een boel had ingeslagen) maar een concrete oplossing wil ter compensatie van alle Whey Perfection die ik bij hun tot op heden heb afgenomen waarvan de kwaliteit nu ondermaats bleek te zijn. Dat anderen genoegen nemen met een standaard berichtje ('oplossing': 25% korting op toekomstige Whey Perfection orders) is natuurlijk niet mijn probleem. Laat staan dat je niet geloofd dat ik ben geholpen op de manier die ik omschrijf, gewoon lachwekkend. Als jij het niet wil geloven, prima, maar ga niet roep-toeteren alsof ik voor B&F hier iets loop te sussen of überhaupt me voor hun belangen in probeer te zetten. Dat doe ik namelijk helemaal niet, integendeel, ik ben ook echt klaar met ze en uit mijn ongenoegen ook gewoon; de situatie dat ik nog een paar onaangebroken Caseïne Perfection potten heb staan van een bestelling van november (in ieder geval van zelfde ondermaatse batch als degene die getest is in het onderzoek wat 12 januari is gepubliceerd) en behoorlijk wat andere huismerk producten waarvan ik de kwaliteit zeer ernstig betwijfel, ik vandaag lees over de nieuwe resultaten (die non-conformiteit nogmaals bewijzen) en na contact te hebben opgenomen, te horen krijg dat ik die Caseïne niet kan omruilen voor een nieuwe batch (leek me het minste wat ze konden doen) en ze gewoon deze lab-reports afdoen als onjuist, daar wordt ik ook behoorlijk pislink van. Dus ga mij nou niet vertellen hoe het allemaal in elkaar zit, want dat weet ik donders goed, ook ik ben gewoon een gedupeerde hoor wat dat betreft.
Je moet alleen wel fair zijn; het enige wat ik aangeef is dat er verschillende manieren zijn hoe je als gedupeerde klant hier mee om kan gaan. Ik kan me goed voorstellen als jij met dezelfde ondoordachtzaamheid en toon die je hier meebrengt, B&F wel eens even hebt verteld wat voor naaiers je ze vindt en wat je allemaal wel niet verwacht van ze (als je überhaupt al hebt aangegeven niet akkoord te gaan met hun aangedragen oplossing), dan kan ik me goed voorstellen dat ze jou even links laten liggen. Mensen die gelijk beginnen over het inwinnen van juridisch advies, dreigen met geschillencommissies en beginnen over schadevergoeding die slaan de plank volledig mis. Ik zeg niet dat ik hun reacties niet begrijp of dat ze niet het recht hebben zich zo te voelen. Maar je moet wel even goed nadenken over wat er nou eigenlijk aan de hand is, en wat een redelijke oplossing zou zijn. Waar jij je van op je gemak voelt.
Ik omschreef eerder dat ze m.b.t. het Whey Perfection verhaal mij op een manier te woord hebben gestaan en hebben geholpen, en met mij tot een oplossing zijn gekomen, waar ik genoegen mee heb genomen. Er zijn misschien wel mensen die nog veel meer omzet voor hun genereren dan ik, en minder tegemoet zijn gekomen. Alsof ik daar wat aan kan doen, haha. Ik zeg omgedraaid ook niet dat met mijn instelling, de student die een paar potjes Whey en Crea in het jaar bij ze afneemt een gratis potje Whey had kunnen fixen. Het gaat om the bigger picture en allerlei verschillende aspecten die een rol kunnen spelen.
Je moet ook niet denken dat je van alles wat je bij hun aan Whey Perfection/Caseine/Isolaat hebt besteld, elke euro gaat terugzien. Dat is ook helemaal niet redelijk. Zou een rechter ook nooit in meegaan mocht het zover komen. Je kan als indicatie vasthouden aan die 20% minder eiwitten wat zich redelijkerwijs vertaald naar iets in de vorm van een tegemoetkoming van 20% over al het gespendeerde in de laatste 2 jaar aan die producten. En gezien het feit dat B&F vooralsnog ontkent dat er sprake is van non-conformiteit van hun Caseine en Isolaat, zou ik me vooralsnog maar focusen op de Whey Perfection. Nee, ik zeg daarmee niet dat hun Caseïne/Isolaat wel goed zijn, ik zeg alleen dat dat een net iets ander verhaal wordt omdat ze bij de Whey Perfection wel hebben toegegeven dat er wat mis was, en daar dus geen discussie over bestaat. B&F heeft nu van de WP en Isolaat de lab-reports op hun site staan en verwijst iedereen met vragen over de kwaliteit en vragen over dit report naar die reports. Ik ben er heilig van overtuigd dat die reports voortkomen uit nieuwe, conforme producten die ze gelijk hebben besteld nadat het hele Whey Perfection verhaal escaleerde. Daarom zou ik ook graag zien dat ze mijn Caseïne zouden omruilen, want ik geloof er heilig in dat nieuwe batches van hun Caseïne/Isolaat wel degelijk goed zijn (wat overigens niet betekent dat ik juist daarom nu in het vervolg wel bij ze blijf bestellen, want dat doen we dus niet meer). Ze zullen wat betreft de Caseine/Isolaat proberen zich erdoorheen te bluffen; de enige mogelijkheid om daar doorheen te prikken is dat iemand met genoeg zorgvuldigheid kan aantonen dat er een nog gesealde pot van Caseïne/Isolaat van voor december wordt getest bij een lab en kan waarborgen dat er niet met deze producten van buitenaf geknoeid zou kunnen worden (om de discussie uit de weg te gaan). Vervolgens krijg je een discussie waarin B&F zou moeten aantonen dat hun reports dan niet van al nieuwere batches afkomstig zouden zijn en daarmee gesjoemeld zou zijn om zich erdoorheen te bluffen. En dit is juist hetgeen waarvan ik volgens mij met zekerheid kan zeggen dat dit het geval is, want ik zag eerder een PM van iemand voorbij komen waarin ze aangaven dat ze door wat problemen met de hoeveelheid te testen stof, pas in het nieuwe jaar hun producten hebben laten testen: dat betekent ruim 2 weken de tijd om nieuwe batches in huis te halen en die dus te gebruiken voor die tests. NB: ze gaven toen het hele Whey Perfection verhaal escaleerde aan dat ze gelijk alle bestaande Whey Perfection hadden teruggestuurd voor vernietiging en al nieuwe hadden besteld, en deze waren vanaf die dag erna al leverbaar.
Goed, ik val nu een beetje, zo niet helemaal in herhaling. Als je nou ook nog eens goed LEEST wat je van me quote, en je wat minder opwindt, dan kun je misschien eens gaan nadenken over hoe je de volgende keer dan wel naar behoren kan worden geholpen zodat je niet zo intens verdrietig hoeft te doen. We voelen ons allemaal genaaid en bedrogen, je bent echt geen uitzondering, en er zijn er genoeg die bereid zijn meldingen door te sturen naar de bevoegde instanties en een aantal media die hier wat mee kunnen doen. Maar het is de manier hoe je ermee omgaat wat jou en mij onderscheid.
---------- Toegevoegd om 20:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:41 ----------
WCAM is wellicht een optie. Ik zeg ook zeker niet dat zoiets bij voorbaat kansloos is. Maar het is natuurlijk hypocriet om eerst van een aantal aangedragen oplossingen wel soort van gebruik te maken (al zou het enkel hun 25% kortingsregel zijn en je bent geen echte grootverbruiker aka een kleine klant) en naderhand alsnog een beetje te gaan lopen janken en geld te willen zien.
Ik weet ook niet of de nieuwe Whey Perfection die ik heb gekregen beter is. Ik ga daar alleen wel vanuit aangezien het een andere, nieuwere batchcode was die erop stond t.o.v. degene die ik had, en gezien het feit ze in ieder geval iets hebben ondernomen (je moet natuurlijk maar ervan uit gaan dat ze inderdaad alle oude batches hebben vernietigd en nieuw, goed spul nu wel hebben voor de verkoop) ga ik er van uit dat ze niet zo ongelooflijk stom en kwaadwillend de boel flessen dat ze ook nog eens met nieuwe batches gewoon stom de boel door belazeren. Maar goed, dan kun je je ook afvragen of whey van andere merken niet tussentijds na de laatste lab-reports weer van een mindere kwaliteit batch zijn. En zo wil ik ook niet gaan denken, dat heeft ook geen zin.