AndroidHealthClinic

Labtest Isolaat Perfection (-22% eiwit) en Micellar Casein Perfection (-23% eiwit) - Bodyenfitshop.n

Ja, er zijn verschillende manieren hoe je het geschil kan inleiden (dwaling bij koopovk, non-conformiteit via consumentenrecht, etc.), maar onderaan de streep komt het allemaal ongeveer bij hetzelfde uit. Het komt er op neer dat je ze officieel moet aanschrijven, de gelegenheid moet geven het probleem naar behoren op te lossen, en als ze dit dan binnen een gestelde redelijke termijn niet doen (dat is die 4 weken waar jij het over hebt) of niks ondernemen dan kun je alle officiële paden bewandelen (klachten links en rechts bij autoriteiten/gezaghebbende instanties en zelfs een juridische procedure starten). Maar ik denk dus juist dat op de manier van de grote kortingsactie, plus de wijze waarop ze een hoop mensen toch tegemoet komen op individuele basis (maar dat hoor je niet overal, het wordt van de daken geschreeuwd als mensen zich genaaid voelen maar als d'r een enigszins redelijke oplossing wordt aangeboden en men accepteert dat, dan blijft het vaak stil), ze een hele hoop hebben weten goed te maken.

Bij mij ging het om een recente bestelgeschiedenis van een paar honderd euro aan Whey Perfection en ik heb al mijn potten kunnen omruilen voor nieuwe, en een extra potje gekregen voor het vertrouwen. Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die een dergelijke oplossing aangeboden heeft gekregen en daar gebruik van heeft gemaakt. Voel ik me bedonderd? Zeker. Zal ik in de toekomst opnieuw huismerk-producten afnemen? Nee. Overstappen naar de concurrentie? Waar mogelijk qua prijzen en assortiment, yup. Maar ze hebben het naar mij toe op een manier afgehandeld die het nemen van verdere stappen niet zou rechtvaardigen. Of ik helemaal 100% tevreden ben, nee. Maar ik heb in een ieder geval het gevoel gehad n.a.v. het Whey Perfection verhaal dat ze hun best voor me hebben gedaan en met een enigszins redelijke oplossing zijn gekomen.

Dat neemt niet weg dat nu ik van de Caseine/Isolaat opnieuw lees ik het echt gehad heb. Met name het glashard ontkennen van de gemeten resultaten met de verwijzing van hun eigen onafhankelijke resultaten die ze pas over een paar weken voor de Caseine binnenkrijgen... daar hoef je bij mij niet mee aan te komen als mijn Caseine zelfs nog van eind november en begin december komt en dus 100% van dezelfde of eerdere batch komt. Ik mocht dan ook de potten die ik nog heb staan niet omruilen, want daar was geen reden voor. Ik heb gelukkig vaak een voorkeur voor de bekendere premium merken, maar ik zou inderdaad ook absoluut geen andere huismerk producten meer van ze nemen. Simpelweg niet te vertrouwen. Het is wat dat betreft jammer dat ze soms van de bekendere premium merken erg goede aanbiedingen hebben. Dat is dan ook de enige reden voor mij dat ik bij hen bestel.

Maar ja, het collectief aansturen op een leuke case door de geschillencommissie of klachtencommissie is zo onderhand wellicht wel een idee. Al is het alleen maar inderdaad om duidelijk te maken dat dit niet wordt gepikt.

Correct, met de kanttekening dat er natuurlijk een hoop kleine extra factoren een rol kunnen spelen zoals wat je zoal besteld en met welke regelmaat. Ze zullen iedereen in eerste instantie proberen te helpen met een kortingscode ofzo, uiteindelijk zijn er natuurlijk niet zo veel die (evt met verstand van het grotere juridische plaatje) op een gegeven moment wel duidelijk maken wat ze willen en ook netjes over weten te brengen waar ze niet van gediend zijn. Het is in die zin natuurlijk ook een kwestie van durven vragen, en uiteraard op een redelijke manier de conversatie aangaan en niet proberen maximaal over ze heen te pissen uit frustratie en maar per se je gelijk te halen (want dat gebeurt toch behoorlijk veel, zowel op forums als op openbare posts op hun FB bijvoorbeeld en in PM's). En met name dat doen volgens mij toch een hoop mensen niet goed; ik zie vooral veel simpele gefrustreerde reacties en dramageile mensen die alleen maar met hun hooivorken naar voren aan het roep-toeteren zijn. Als je ergens mee in je recht staat en je probeert op een redelijke manier duidelijk te maken wat jij in gedachte hebt en dat komt op de juiste manier bij hun over (met respect, en niet als een totaal gefrustreerde), dan zullen ze heel ver en in alle redelijkheid met je verzoek meegaan. Natuurlijk heb je het volste recht boos te zijn, maar er dan toch nog wel eens een punt waarop zo'n discussie onnodig vervelend wordt gevoerd en dan is de goodwill er vaak snel af. Het is vooral de manier waarop, waardoor ik me kan voorstellen dat ze inderdaad niet elke pipo die hun FB vol-kalkt met boze reacties en slechts goed is voor een paar potjes whey of creatine op jaarbasis, hetzelfde bereid zijn te geven als trouwe vaste klanten die goed zijn voor duizenden euro's omzet op jaarbasis (of zelfs nog meer). Maar nogmaals, het met redelijkheid/naar rato geholpen worden is zeker waar iedereen recht op heeft, en dat wordt inderdaad lang niet iedereen altijd gegeven. Maar je moet je natuurlijk ook gewoon assertief opstellen als klant zijnde en redelijke dingen vragen. Of ben ik nu te genuanceerd? ;-)

Ik geloof er geen drol van dat jij al je whey terug gekregen hebt, met nog een pot extra. Onzin! En B&F gaat al helemaal niet met iedere klant afzonderlijk een dealtje sluiten. Ze hebben tien duizenden klanten genaaid. Laat die even allemaal hun bestelgeschiedenis gaan opsturen en verwachten compensatie te krijgen. Denk je dat nou echt? Je loopt de boel te sussen met je praatjes.

Mensen die genaaid zijn: zet bovenstaande post op je faceboek met de melding: B&F vergoed al de ondergedoseerde whey die jij afgelopen jaren besteld hebt. Kijken voor hoeveel mensen dit droomscenario uit komt als dit sprookje viral gaat. Ik zal je zeggen: helemaal niemand.

Mensen, ben aub niet zo dom om te denken dat je een vergoeding gaat krijgen die in verhouding staat tot de oplichterij die je hebt doorgemaakt. Dat krijg je niet. Dat is een financiele klap die B&F niet kan en zal maken.

Wie heeft er nog een emmer whey staan van enkele jaren geleden? Test die eens. Kijk eens hoe ver de oplichterij terug gaat. Nieuwe testen van de huidige whey, fl**ker toch op. Er is genoeg getest. Wat een slap afleidingsmechanisme.

Ik hoop dat dit geintje opgepakt wordt door de dikke media. Als je in dit topic zit en je voelt je echt genaaid. Neem dan contact op met radar, comsumentengids, dat soort shit. Geloof mij, als het bij hen klachten gaat regenen en er wordt een uitzending op tv aan gewijd, kijken hoeveel vergoeding er dan komt.

Laatst bewerkt:
Duizenden mensen zijn al jaren voor paar honderd miljoenen opgelicht, waarom is dit nog niet in het nieuws lol? Het bewijs spreekt voor zich.

Omdat iedereen hier maar blijft zagen en niemand serieus actie wil nemen door in groep via rechtzaak schadevergoeding te vragen van b&f.. pas dan zou er écht iets gebeuren

ik begrijp niet dat hier mensen veel geld uitgaven om tesamen een test te doen maar nadien dan niet procederen voor afzetterij en schadevergoeding bekomen

als dat niet gebeurd is deze thread voor niks geweest.. meeste b&f klanten zitten niet op dit forum en zullen nooit van iets weten en blijven kopen

als je trouwens nog een gesealde pot staan hebt heel simpel.. vraag aan een deurwaarder om die voor jou te laten testen en zelfs al kost dat zeer veel geld, als de label claims niet kloppen kan je dat nadien ruimschoots met schadevergoeding terugvragen.. en als meer mensen dit doen.. wel, dan gebeurt er mss iets

zelf heb ik nooit gekocht bij b&f en koop zowiezo geen eiwit meer.. ben zeker dan gans die industrie rot is omdat er te weinig reactie tegen komt zie wat ik zojuist vermeldde

---------- Toegevoegd om 19:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:43 ----------

Ja, er zijn verschillende manieren hoe je het geschil kan inleiden (dwaling bij koopovk, non-conformiteit via consumentenrecht, etc.), maar onderaan de streep komt het allemaal ongeveer bij hetzelfde uit. Het komt er op neer dat je ze officieel moet aanschrijven, de gelegenheid moet geven het probleem naar behoren op te lossen, en als ze dit dan binnen een gestelde redelijke termijn niet doen (dat is die 4 weken waar jij het over hebt) of niks ondernemen dan kun je alle officiële paden bewandelen (klachten links en rechts bij autoriteiten/gezaghebbende instanties en zelfs een juridische procedure starten). Maar ik denk dus juist dat op de manier van de grote kortingsactie, plus de wijze waarop ze een hoop mensen toch tegemoet komen op individuele basis (maar dat hoor je niet overal, het wordt van de daken geschreeuwd als mensen zich genaaid voelen maar als d'r een enigszins redelijke oplossing wordt aangeboden en men accepteert dat, dan blijft het vaak stil), ze een hele hoop hebben weten goed te maken.

Bij mij ging het om een recente bestelgeschiedenis van een paar honderd euro aan Whey Perfection en ik heb al mijn potten kunnen omruilen voor nieuwe, en een extra potje gekregen voor het vertrouwen. Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die een dergelijke oplossing aangeboden heeft gekregen en daar gebruik van heeft gemaakt. Voel ik me bedonderd? Zeker. Zal ik in de toekomst opnieuw huismerk-producten afnemen? Nee. Overstappen naar de concurrentie? Waar mogelijk qua prijzen en assortiment, yup. Maar ze hebben het naar mij toe op een manier afgehandeld die het nemen van verdere stappen niet zou rechtvaardigen. Of ik helemaal 100% tevreden ben, nee. Maar ik heb in een ieder geval het gevoel gehad n.a.v. het Whey Perfection verhaal dat ze hun best voor me hebben gedaan en met een enigszins redelijke oplossing zijn gekomen.

Dat neemt niet weg dat nu ik van de Caseine/Isolaat opnieuw lees ik het echt gehad heb. Met name het glashard ontkennen van de gemeten resultaten met de verwijzing van hun eigen onafhankelijke resultaten die ze pas over een paar weken voor de Caseine binnenkrijgen... daar hoef je bij mij niet mee aan te komen als mijn Caseine zelfs nog van eind november en begin december komt en dus 100% van dezelfde of eerdere batch komt. Ik mocht dan ook de potten die ik nog heb staan niet omruilen, want daar was geen reden voor. Ik heb gelukkig vaak een voorkeur voor de bekendere premium merken, maar ik zou inderdaad ook absoluut geen andere huismerk producten meer van ze nemen. Simpelweg niet te vertrouwen. Het is wat dat betreft jammer dat ze soms van de bekendere premium merken erg goede aanbiedingen hebben. Dat is dan ook de enige reden voor mij dat ik bij hen bestel.

Maar ja, het collectief aansturen op een leuke case door de geschillencommissie of klachtencommissie is zo onderhand wellicht wel een idee. Al is het alleen maar inderdaad om duidelijk te maken dat dit niet wordt gepikt.

En hoe weet jij of de nieuwe whey die je gekregen hebt beter is? Heb je die laten testen of ga je er gewoon vanuit.. God zeg, mensen vragen gewoon om opgelicht te worden

En hoe weet jij of de nieuwe whey die je gekregen hebt beter is? Heb je die laten testen of ga je er gewoon vanuit.. God zeg, mensen vragen gewoon om opgelicht te worden

Gemiddelde persoon gebruikt makkelijk een kg whey per maand, dat is een shake per dag. Denk je echt dat deze trouwe klant van afgelopen jaren als zijn whey terug heeft gekregen, plus een pot extra? Dat is ca. 30 kg whey. Komop zeg.

"zo lang je maar een nette mail stuurt". Yeah right. Zodra 1 iemand hier zo'n vergoeding krijgt, heeft iedereen er recht op. Zodra die email online gaat en viral gaat, kan iedereen de claim maken.

En mensen hier ook nog zo dom door te proberen een 'correcte mail' te schrijven. En daarna: oh jammer ik kreeg geen whey terug. Achja, waarschijnlijk was mijn mail niet correct genoeg. Helaas.

:roflol:

Laatst bewerkt:
Nee, ik denk dat het 'em zat in het feit dat de mail niet ONGELOOFLIJK SENSATIONEEL was.

Het is dit soort B&F kloonwerk wat nu een poging doet de shit in dit topic te deascaleren wat me nog het meest stoort aan deze hele zaak.

Iemand nog iets van Jordi93 vernomen?

Mensen, ben aub niet zo dom om te denken dat je een vergoeding gaat krijgen die in verhouding staat tot de oplichterij die je hebt doorgemaakt. Dat krijg je niet. Dat is een financiele klap die B&F niet kan en zal maken.

Dit. In plaats daarvan krijg je een kortingscode, zodat je nog meer geld aan hun bedrijf kan uitgeven. Waarschijnlijk maken ze er met die korting nog winst op... Hoe serieus neem je je klanten dan nog. Jarenlang de boel bedonderen en dan ook nog vragen of ze nog meer geld willen spenderen. :o
De kapiteins van het bedrijf kunnen zo weer op het eind van het jaar een nieuwe Tesla uitzoeken...

Er gaan geruchten dat het stoffelijk overschot van Jordi93 is gebruikt om het eiwit gehalte wat op te krikken.

Ben je dan nog true natty?

Ja toch, omdat zijn lichaam is opgebouwd uit dingen die mijn lichaam ook opbouwd???
of is het het mengsel dat het een nr. 2 maakt?

Zou iemand mij kunnen vertellen wat het kost om zo'n test te laten doen? En of er nog veel verschil zitg in prijzen tussen ene lab en een andere?

Mochten er echt zoveel mensen hier maar wat graag een publieke aangelegenheid van maken en alle bevoegde autoriteiten op willen zoeken dan zal het de case alleen maar aansterken als er ook nog eens aanvullende tests zijn van eerdere batches van dit jaar. Kan wellicht wel gecrowdfund worden...?

Ik heb de prijzen aan de mensen van deze site gevraagd.
http://www.supplementlabtest.com/

Nutricontrol zou de beste keuze zijn. De exacte prijzen krijg ik nog doorgestuurd. Ik heb ook gevraagd of ze dit dan zelf willen posten op dbb. Dat zou mogelijk zijn, maar wel via account met proxy.

Jongens ik heb net onderstaande klachten mail gestuurd naar kassa, keuringsdienst van waarde en de consumentenbond. Met een beetje geluk pakt 1 van deze de handschoen op.

Als jullie dat nou ook doen kunnen we samen die autist van een Ralf en zijn hele kut bedrijf naar de eeuwige jachtvelden sturen. Hier links naar de klachtenformulieren:

http://kassa.vara.nl/secundair/contact/
http://www.kro.nl/veelgestelde-vragen/algemeen
http://www.consumentenbond.nl/service/contactmetons/Contactformulier/

Beste redactie,

Body en fitshop is het grootste gezondheid/Sport en voedingssupplementen concern van de Benelux. Zij verkopen jaarlijkse miljoenen producten. Nu blijken zij echter al jaren volgens verschillende onafhankelijke laboratoriumonderzoeken te rommelen met hun best verkopende producten. er blijkt tot 285% meer suiker in hun voedingssupplementen te zitten en 22% minder werkzame stoffen. Zelf heeft bodyenfitshop na meerdere onderzoeken en druk uit de fitnesswereld toegegeven dat er met 1 product is gesjoemeld, maar zij schoven de schuld op de fabriek en zeggen dat het alleen dat product was. Tevens zeggen ze zelf dat er maar een afwijking is van 7 procent. Terwijl meerdere onafhankelijke laboratoria inmiddels hebben gemeld dat het om verschillende producten gaat en niet maar 1 en tevens om veel grotere afwijkingen gaat dan 7% (tot 285% meer suiker!!!)
Nu is er maandag 12/01/15 opnieuw een onderzoek gepubliceerd waarin word aangetoond dat het bedrijf stinkt.
Echter zeggen ze bij Body en fitshop dat het allemaal onzin is en wijzen ze op hun eigen testen die zouden uitwijzen dat alles perfect is. Wij van WC eend....

hier meer informatie omtrent de zaak en daar vind u ook de labtesten: http://forum.dutchbodybuilding.com/...-perfection-23-eiwit-bodyenfitshop-nl-379318/

Ik hoop van harte dat u hier iets mee kan doen, ik heb over een periode van 8 jaar voor duizenden euro's voor mij en mijn klanten hier besteld.Ik voel me grof gezegd flink genaaid.

Alvast heel hartelijk bedankt,

Hoogachtend,

http://www.nu.nl/colofon.html
editienl@rtl.nl
rtlnieuws@rtl.nl

zit op een scoop op nu.nl te wachten of een reportage van Kassa.

Ik heb het helaas veel te druk met scriptie en tentamens maar aantrekkelijke optie lijkt mij nog de WCAM. Individueel vorderen zal in veel gevallen lastig zijn (kostbaar en tijdrovend). Wet collectieve afwikkeling massaschade biedt wel wat soelaas. Wat wel nodig is is enige bereidheid van B&F maar gezien de enorme schade die er kan zijn (shitload aan opgelichte betaalde consumenten) is dat misschien wel reëel.

Vordering 3:305a via de oprichting van een stichting lijkt mij niet een kansrijke optie. Die kan immers niet tot schadevergoeding strekken wat hier wel het geval is (vordering uit onverschuldigde betaling zou wel kunnen).

Stelletje B&F pannekoeken die de boel hier overnemen. Ik geloof er geen drol van dat jij al je whey terug gekregen hebt, met nog een pot extra. Onzin! En B&F gaat al helemaal niet met iedere klant afzonderlijk een dealtje sluiten. Ze hebben tien duizenden klanten genaaid. Laat die even allemaal hun bestelgeschiedenis gaan opsturen en verwachten compensatie te krijgen. Denk je dat nou echt? Je loopt de boel te sussen met je praatjes. Mensen die genaaid zijn: zet bovenstaande post op je faceboek met de melding: B&F vergoed al de ondergedoseerde whey die jij afgelopen jaren besteld hebt. Kijken voor hoeveel mensen dit droomscenario uit komt als dit sprookje viral gaat. Ik zal je zeggen: helemaal niemand. Mensen, ben aub niet zo dom om te denken dat je een vergoeding gaat krijgen die in verhouding staat tot de oplichterij die je hebt doorgemaakt. Dat krijg je niet. Dat is een financiele klap die B&F niet kan en zal maken. Wie heeft er nog een emmer whey staan van enkele jaren geleden? Test die eens. Kijk eens hoe ver de oplichterij terug gaat. Nieuwe testen van de huidige whey, fl**ker toch op. Er is genoeg getest. Wat een slap afleidingsmechanisme. Ik hoop dat dit geintje opgepakt wordt door de dikke media. Als je in dit topic zit en je voelt je echt genaaid. Neem dan contact op met radar, comsumentengids, dat soort shit. Geloof mij, als het bij hen klachten gaat regenen en er wordt een uitzending op tv aan gewijd, kijken hoeveel vergoeding er dan komt.

Grappig, jij bent kennelijk precies een voorbeeld van waar ik eerder over sprak.

Als je goed leest zeg ik nergens dat ik al mijn bestelde Whey opnieuw heb gekregen plus een pot extra (heb zelfs gewoon moeite met begrijpen wat je hier nou eigenlijk omschrijft). Ik heb genoeg potten en emmers geconsumeerd door de tijd heen, daar kan je niks meer mee doen (zoals kosteloos omruilen ofzo). Ik had echter wel nog 2 potten ongebroken staan, en die heb ik WEL kosteloos kunnen omruilen voor een nieuwe batch.

Dat ze vervolgens iedereen die vragen heeft of zijn ongenoegen uit het standaard verhaal sturen over dat je t/m 31 januari met 25% korting Whey Perfection kan kopen als goedmakertje, dat betekent natuurlijk niet dat iedereen daar zomaar mee akkoord gaat. Gegeven dat ik al jaren met behoorlijke regelmaat dikke orders bij hun bestel waaronder altijd behoorlijk wat Whey Perfection, heb ik op een hele duidelijke manier kenbaar gemaakt dat ik me niet alleen gewoon belazerd voelde, maar ook geen genoegen nam met de aangedragen 'oplossing', zeker gezien de omstandigheden (trouwe vaste klant met grote orders met hoge frequentie, dit kunnen ze gewoon in hun systeem nakijken hoor). Ik heb ze letterlijk gezegd dat ik vind dat ik meer verdien; dat ik niet op zoek ben naar korting over toekomstige bestellingen (zeker omdat ik net een boel had ingeslagen) maar een concrete oplossing wil ter compensatie van alle Whey Perfection die ik bij hun tot op heden heb afgenomen waarvan de kwaliteit nu ondermaats bleek te zijn. Dat anderen genoegen nemen met een standaard berichtje ('oplossing': 25% korting op toekomstige Whey Perfection orders) is natuurlijk niet mijn probleem. Laat staan dat je niet geloofd dat ik ben geholpen op de manier die ik omschrijf, gewoon lachwekkend. Als jij het niet wil geloven, prima, maar ga niet roep-toeteren alsof ik voor B&F hier iets loop te sussen of überhaupt me voor hun belangen in probeer te zetten. Dat doe ik namelijk helemaal niet, integendeel, ik ben ook echt klaar met ze en uit mijn ongenoegen ook gewoon; de situatie dat ik nog een paar onaangebroken Caseïne Perfection potten heb staan van een bestelling van november (in ieder geval van zelfde ondermaatse batch als degene die getest is in het onderzoek wat 12 januari is gepubliceerd) en behoorlijk wat andere huismerk producten waarvan ik de kwaliteit zeer ernstig betwijfel, ik vandaag lees over de nieuwe resultaten (die non-conformiteit nogmaals bewijzen) en na contact te hebben opgenomen, te horen krijg dat ik die Caseïne niet kan omruilen voor een nieuwe batch (leek me het minste wat ze konden doen) en ze gewoon deze lab-reports afdoen als onjuist, daar wordt ik ook behoorlijk pislink van. Dus ga mij nou niet vertellen hoe het allemaal in elkaar zit, want dat weet ik donders goed, ook ik ben gewoon een gedupeerde hoor wat dat betreft.

Je moet alleen wel fair zijn; het enige wat ik aangeef is dat er verschillende manieren zijn hoe je als gedupeerde klant hier mee om kan gaan. Ik kan me goed voorstellen als jij met dezelfde ondoordachtzaamheid en toon die je hier meebrengt, B&F wel eens even hebt verteld wat voor naaiers je ze vindt en wat je allemaal wel niet verwacht van ze (als je überhaupt al hebt aangegeven niet akkoord te gaan met hun aangedragen oplossing), dan kan ik me goed voorstellen dat ze jou even links laten liggen. Mensen die gelijk beginnen over het inwinnen van juridisch advies, dreigen met geschillencommissies en beginnen over schadevergoeding die slaan de plank volledig mis. Ik zeg niet dat ik hun reacties niet begrijp of dat ze niet het recht hebben zich zo te voelen. Maar je moet wel even goed nadenken over wat er nou eigenlijk aan de hand is, en wat een redelijke oplossing zou zijn. Waar jij je van op je gemak voelt.

Ik omschreef eerder dat ze m.b.t. het Whey Perfection verhaal mij op een manier te woord hebben gestaan en hebben geholpen, en met mij tot een oplossing zijn gekomen, waar ik genoegen mee heb genomen. Er zijn misschien wel mensen die nog veel meer omzet voor hun genereren dan ik, en minder tegemoet zijn gekomen. Alsof ik daar wat aan kan doen, haha. Ik zeg omgedraaid ook niet dat met mijn instelling, de student die een paar potjes Whey en Crea in het jaar bij ze afneemt een gratis potje Whey had kunnen fixen. Het gaat om the bigger picture en allerlei verschillende aspecten die een rol kunnen spelen.

Je moet ook niet denken dat je van alles wat je bij hun aan Whey Perfection/Caseine/Isolaat hebt besteld, elke euro gaat terugzien. Dat is ook helemaal niet redelijk. Zou een rechter ook nooit in meegaan mocht het zover komen. Je kan als indicatie vasthouden aan die 20% minder eiwitten wat zich redelijkerwijs vertaald naar iets in de vorm van een tegemoetkoming van 20% over al het gespendeerde in de laatste 2 jaar aan die producten. En gezien het feit dat B&F vooralsnog ontkent dat er sprake is van non-conformiteit van hun Caseine en Isolaat, zou ik me vooralsnog maar focusen op de Whey Perfection. Nee, ik zeg daarmee niet dat hun Caseïne/Isolaat wel goed zijn, ik zeg alleen dat dat een net iets ander verhaal wordt omdat ze bij de Whey Perfection wel hebben toegegeven dat er wat mis was, en daar dus geen discussie over bestaat. B&F heeft nu van de WP en Isolaat de lab-reports op hun site staan en verwijst iedereen met vragen over de kwaliteit en vragen over dit report naar die reports. Ik ben er heilig van overtuigd dat die reports voortkomen uit nieuwe, conforme producten die ze gelijk hebben besteld nadat het hele Whey Perfection verhaal escaleerde. Daarom zou ik ook graag zien dat ze mijn Caseïne zouden omruilen, want ik geloof er heilig in dat nieuwe batches van hun Caseïne/Isolaat wel degelijk goed zijn (wat overigens niet betekent dat ik juist daarom nu in het vervolg wel bij ze blijf bestellen, want dat doen we dus niet meer). Ze zullen wat betreft de Caseine/Isolaat proberen zich erdoorheen te bluffen; de enige mogelijkheid om daar doorheen te prikken is dat iemand met genoeg zorgvuldigheid kan aantonen dat er een nog gesealde pot van Caseïne/Isolaat van voor december wordt getest bij een lab en kan waarborgen dat er niet met deze producten van buitenaf geknoeid zou kunnen worden (om de discussie uit de weg te gaan). Vervolgens krijg je een discussie waarin B&F zou moeten aantonen dat hun reports dan niet van al nieuwere batches afkomstig zouden zijn en daarmee gesjoemeld zou zijn om zich erdoorheen te bluffen. En dit is juist hetgeen waarvan ik volgens mij met zekerheid kan zeggen dat dit het geval is, want ik zag eerder een PM van iemand voorbij komen waarin ze aangaven dat ze door wat problemen met de hoeveelheid te testen stof, pas in het nieuwe jaar hun producten hebben laten testen: dat betekent ruim 2 weken de tijd om nieuwe batches in huis te halen en die dus te gebruiken voor die tests. NB: ze gaven toen het hele Whey Perfection verhaal escaleerde aan dat ze gelijk alle bestaande Whey Perfection hadden teruggestuurd voor vernietiging en al nieuwe hadden besteld, en deze waren vanaf die dag erna al leverbaar.

Goed, ik val nu een beetje, zo niet helemaal in herhaling. Als je nou ook nog eens goed LEEST wat je van me quote, en je wat minder opwindt, dan kun je misschien eens gaan nadenken over hoe je de volgende keer dan wel naar behoren kan worden geholpen zodat je niet zo intens verdrietig hoeft te doen. We voelen ons allemaal genaaid en bedrogen, je bent echt geen uitzondering, en er zijn er genoeg die bereid zijn meldingen door te sturen naar de bevoegde instanties en een aantal media die hier wat mee kunnen doen. Maar het is de manier hoe je ermee omgaat wat jou en mij onderscheid.

---------- Toegevoegd om 20:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:41 ----------

Omdat iedereen hier maar blijft zagen en niemand serieus actie wil nemen door in groep via rechtzaak schadevergoeding te vragen van b&f.. pas dan zou er écht iets gebeuren ik begrijp niet dat hier mensen veel geld uitgaven om tesamen een test te doen maar nadien dan niet procederen voor afzetterij en schadevergoeding bekomen als dat niet gebeurd is deze thread voor niks geweest.. meeste b&f klanten zitten niet op dit forum en zullen nooit van iets weten en blijven kopen als je trouwens nog een gesealde pot staan hebt heel simpel.. vraag aan een deurwaarder om die voor jou te laten testen en zelfs al kost dat zeer veel geld, als de label claims niet kloppen kan je dat nadien ruimschoots met schadevergoeding terugvragen.. en als meer mensen dit doen.. wel, dan gebeurt er mss iets zelf heb ik nooit gekocht bij b&f en koop zowiezo geen eiwit meer.. ben zeker dan gans die industrie rot is omdat er te weinig reactie tegen komt zie wat ik zojuist vermeldde ---------- Toegevoegd om 19:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:43 ---------- En hoe weet jij of de nieuwe whey die je gekregen hebt beter is? Heb je die laten testen of ga je er gewoon vanuit.. God zeg, mensen vragen gewoon om opgelicht te worden

WCAM is wellicht een optie. Ik zeg ook zeker niet dat zoiets bij voorbaat kansloos is. Maar het is natuurlijk hypocriet om eerst van een aantal aangedragen oplossingen wel soort van gebruik te maken (al zou het enkel hun 25% kortingsregel zijn en je bent geen echte grootverbruiker aka een kleine klant) en naderhand alsnog een beetje te gaan lopen janken en geld te willen zien.

Ik weet ook niet of de nieuwe Whey Perfection die ik heb gekregen beter is. Ik ga daar alleen wel vanuit aangezien het een andere, nieuwere batchcode was die erop stond t.o.v. degene die ik had, en gezien het feit ze in ieder geval iets hebben ondernomen (je moet natuurlijk maar ervan uit gaan dat ze inderdaad alle oude batches hebben vernietigd en nieuw, goed spul nu wel hebben voor de verkoop) ga ik er van uit dat ze niet zo ongelooflijk stom en kwaadwillend de boel flessen dat ze ook nog eens met nieuwe batches gewoon stom de boel door belazeren. Maar goed, dan kun je je ook afvragen of whey van andere merken niet tussentijds na de laatste lab-reports weer van een mindere kwaliteit batch zijn. En zo wil ik ook niet gaan denken, dat heeft ook geen zin.

Wat is dit nou weer voor lap tekst.

TLDR lol

Grappig, jij bent kennelijk precies een voorbeeld van waar ik eerder over sprak.

Als je goed leest zeg ik nergens dat ik al mijn bestelde Whey opnieuw heb gekregen plus een pot extra (heb zelfs gewoon moeite met begrijpen wat je hier nou eigenlijk omschrijft). Ik heb genoeg potten en emmers geconsumeerd door de tijd heen, daar kan je niks meer mee doen (zoals kosteloos omruilen ofzo). Ik had echter wel nog 2 potten ongebroken staan, en die heb ik WEL kosteloos kunnen omruilen voor een nieuwe batch.

Dat ze vervolgens iedereen die vragen heeft of zijn ongenoegen uit het standaard verhaal sturen over dat je t/m 31 januari met 25% korting Whey Perfection kan kopen als goedmakertje, dat betekent natuurlijk niet dat iedereen daar zomaar mee akkoord gaat. Gegeven dat ik al jaren met behoorlijke regelmaat dikke orders bij hun bestel waaronder altijd behoorlijk wat Whey Perfection, heb ik op een hele duidelijke manier kenbaar gemaakt dat ik me niet alleen gewoon belazerd voelde, maar ook geen genoegen nam met de aangedragen 'oplossing', zeker gezien de omstandigheden (trouwe vaste klant met grote orders met hoge frequentie, dit kunnen ze gewoon in hun systeem nakijken hoor). Ik heb ze letterlijk gezegd dat ik vind dat ik meer verdien; dat ik niet op zoek ben naar korting over toekomstige bestellingen (zeker omdat ik net een boel had ingeslagen) maar een concrete oplossing wil ter compensatie van alle Whey Perfection die ik bij hun tot op heden heb afgenomen waarvan de kwaliteit nu ondermaats bleek te zijn. Dat anderen genoegen nemen met een standaard berichtje ('oplossing': 25% korting op toekomstige Whey Perfection orders) is natuurlijk niet mijn probleem. Laat staan dat je niet geloofd dat ik ben geholpen op de manier die ik omschrijf, gewoon lachwekkend. Als jij het niet wil geloven, prima, maar ga niet roep-toeteren alsof ik voor B&F hier iets loop te sussen of überhaupt me voor hun belangen in probeer te zetten. Dat doe ik namelijk helemaal niet, integendeel, ik ben ook echt klaar met ze en uit mijn ongenoegen ook gewoon; de situatie dat ik nog een paar onaangebroken Caseïne Perfection potten heb staan van een bestelling van november (in ieder geval van zelfde ondermaatse batch als degene die getest is in het onderzoek wat 12 januari is gepubliceerd) en behoorlijk wat andere huismerk producten waarvan ik de kwaliteit zeer ernstig betwijfel, ik vandaag lees over de nieuwe resultaten (die non-conformiteit nogmaals bewijzen) en na contact te hebben opgenomen, te horen krijg dat ik die Caseïne niet kan omruilen voor een nieuwe batch (leek me het minste wat ze konden doen) en ze gewoon deze lab-reports afdoen als onjuist, daar wordt ik ook behoorlijk pislink van. Dus ga mij nou niet vertellen hoe het allemaal in elkaar zit, want dat weet ik donders goed, ook ik ben gewoon een gedupeerde hoor wat dat betreft.

Je moet alleen wel fair zijn; het enige wat ik aangeef is dat er verschillende manieren zijn hoe je als gedupeerde klant hier mee om kan gaan. Ik kan me goed voorstellen als jij met dezelfde ondoordachtzaamheid en toon die je hier meebrengt, B&F wel eens even hebt verteld wat voor naaiers je ze vindt en wat je allemaal wel niet verwacht van ze (als je überhaupt al hebt aangegeven niet akkoord te gaan met hun aangedragen oplossing), dan kan ik me goed voorstellen dat ze jou even links laten liggen. Mensen die gelijk beginnen over het inwinnen van juridisch advies, dreigen met geschillencommissies en beginnen over schadevergoeding die slaan de plank volledig mis. Ik zeg niet dat ik hun reacties niet begrijp of dat ze niet het recht hebben zich zo te voelen. Maar je moet wel even goed nadenken over wat er nou eigenlijk aan de hand is, en wat een redelijke oplossing zou zijn. Waar jij je van op je gemak voelt.

Ik omschreef eerder dat ze m.b.t. het Whey Perfection verhaal mij op een manier te woord hebben gestaan en hebben geholpen, en met mij tot een oplossing zijn gekomen, waar ik genoegen mee heb genomen. Er zijn misschien wel mensen die nog veel meer omzet voor hun genereren dan ik, en minder tegemoet zijn gekomen. Alsof ik daar wat aan kan doen, haha. Ik zeg omgedraaid ook niet dat met mijn instelling, de student die een paar potjes Whey en Crea in het jaar bij ze afneemt een gratis potje Whey had kunnen fixen. Het gaat om the bigger picture en allerlei verschillende aspecten die een rol kunnen spelen.

Je moet ook niet denken dat je van alles wat je bij hun aan Whey Perfection/Caseine/Isolaat hebt besteld, elke euro gaat terugzien. Dat is ook helemaal niet redelijk. Zou een rechter ook nooit in meegaan mocht het zover komen. Je kan als indicatie vasthouden aan die 20% minder eiwitten wat zich redelijkerwijs vertaald naar iets in de vorm van een tegemoetkoming van 20% over al het gespendeerde in de laatste 2 jaar aan die producten. En gezien het feit dat B&F vooralsnog ontkent dat er sprake is van non-conformiteit van hun Caseine en Isolaat, zou ik me vooralsnog maar focusen op de Whey Perfection. Nee, ik zeg daarmee niet dat hun Caseïne/Isolaat wel goed zijn, ik zeg alleen dat dat een net iets ander verhaal wordt omdat ze bij de Whey Perfection wel hebben toegegeven dat er wat mis was, en daar dus geen discussie over bestaat. B&F heeft nu van de WP en Isolaat de lab-reports op hun site staan en verwijst iedereen met vragen over de kwaliteit en vragen over dit report naar die reports. Ik ben er heilig van overtuigd dat die reports voortkomen uit nieuwe, conforme producten die ze gelijk hebben besteld nadat het hele Whey Perfection verhaal escaleerde. Daarom zou ik ook graag zien dat ze mijn Caseïne zouden omruilen, want ik geloof er heilig in dat nieuwe batches van hun Caseïne/Isolaat wel degelijk goed zijn (wat overigens niet betekent dat ik juist daarom nu in het vervolg wel bij ze blijf bestellen, want dat doen we dus niet meer). Ze zullen wat betreft de Caseine/Isolaat proberen zich erdoorheen te bluffen; de enige mogelijkheid om daar doorheen te prikken is dat iemand met genoeg zorgvuldigheid kan aantonen dat er een nog gesealde pot van Caseïne/Isolaat van voor december wordt getest bij een lab en kan waarborgen dat er niet met deze producten van buitenaf geknoeid zou kunnen worden (om de discussie uit de weg te gaan). Vervolgens krijg je een discussie waarin B&F zou moeten aantonen dat hun reports dan niet van al nieuwere batches afkomstig zouden zijn en daarmee gesjoemeld zou zijn om zich erdoorheen te bluffen. En dit is juist hetgeen waarvan ik volgens mij met zekerheid kan zeggen dat dit het geval is, want ik zag eerder een PM van iemand voorbij komen waarin ze aangaven dat ze door wat problemen met de hoeveelheid te testen stof, pas in het nieuwe jaar hun producten hebben laten testen: dat betekent ruim 2 weken de tijd om nieuwe batches in huis te halen en die dus te gebruiken voor die tests. NB: ze gaven toen het hele Whey Perfection verhaal escaleerde aan dat ze gelijk alle bestaande Whey Perfection hadden teruggestuurd voor vernietiging en al nieuwe hadden besteld, en deze waren vanaf die dag erna al leverbaar.

Goed, ik val nu een beetje, zo niet helemaal in herhaling. Als je nou ook nog eens goed LEEST wat je van me quote, en je wat minder opwindt, dan kun je misschien eens gaan nadenken over hoe je de volgende keer dan wel naar behoren kan worden geholpen zodat je niet zo intens verdrietig hoeft te doen. We voelen ons allemaal genaaid en bedrogen, je bent echt geen uitzondering, en er zijn er genoeg die bereid zijn meldingen door te sturen naar de bevoegde instanties en een aantal media die hier wat mee kunnen doen. Maar het is de manier hoe je ermee omgaat wat jou en mij onderscheid.

---------- Toegevoegd om 20:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:41 ----------

WCAM is wellicht een optie. Ik zeg ook zeker niet dat zoiets bij voorbaat kansloos is. Maar het is natuurlijk hypocriet om eerst van een aantal aangedragen oplossingen wel soort van gebruik te maken (al zou het enkel hun 25% kortingsregel zijn en je bent geen echte grootverbruiker aka een kleine klant) en naderhand alsnog een beetje te gaan lopen janken en geld te willen zien.

Ik weet ook niet of de nieuwe Whey Perfection die ik heb gekregen beter is. Ik ga daar alleen wel vanuit aangezien het een andere, nieuwere batchcode was die erop stond t.o.v. degene die ik had, en gezien het feit ze in ieder geval iets hebben ondernomen (je moet natuurlijk maar ervan uit gaan dat ze inderdaad alle oude batches hebben vernietigd en nieuw, goed spul nu wel hebben voor de verkoop) ga ik er van uit dat ze niet zo ongelooflijk stom en kwaadwillend de boel flessen dat ze ook nog eens met nieuwe batches gewoon stom de boel door belazeren. Maar goed, dan kun je je ook afvragen of whey van andere merken niet tussentijds na de laatste lab-reports weer van een mindere kwaliteit batch zijn. En zo wil ik ook niet gaan denken, dat heeft ook geen zin.
Wel raar dat je buurman dat doet met z'n hond.

TLDR: worden even wat onjuiste vooroordelen ontkracht. Sorry, was vergeten dat lange lappen tekst en zinnen van meer dan 14 woorden soms voor wat verwarring zorgen of niet helemaal met open armen hier worden ontvangen.

Terug
Naar boven