- Lid sinds
- 16 okt 2002
- Berichten
- 28.231
- Waardering
- 5.498
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 84kg
- Vetpercentage
- 15%
Ja, er zijn verschillende manieren hoe je het geschil kan inleiden (dwaling bij koopovk, non-conformiteit via consumentenrecht, etc.), maar onderaan de streep komt het allemaal ongeveer bij hetzelfde uit. Het komt er op neer dat je ze officieel moet aanschrijven, de gelegenheid moet geven het probleem naar behoren op te lossen, en als ze dit dan binnen een gestelde redelijke termijn niet doen (dat is die 4 weken waar jij het over hebt) of niks ondernemen dan kun je alle officiële paden bewandelen (klachten links en rechts bij autoriteiten/gezaghebbende instanties en zelfs een juridische procedure starten). Maar ik denk dus juist dat op de manier van de grote kortingsactie, plus de wijze waarop ze een hoop mensen toch tegemoet komen op individuele basis (maar dat hoor je niet overal, het wordt van de daken geschreeuwd als mensen zich genaaid voelen maar als d'r een enigszins redelijke oplossing wordt aangeboden en men accepteert dat, dan blijft het vaak stil), ze een hele hoop hebben weten goed te maken.
Bij mij ging het om een recente bestelgeschiedenis van een paar honderd euro aan Whey Perfection en ik heb al mijn potten kunnen omruilen voor nieuwe, en een extra potje gekregen voor het vertrouwen. Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die een dergelijke oplossing aangeboden heeft gekregen en daar gebruik van heeft gemaakt. Voel ik me bedonderd? Zeker. Zal ik in de toekomst opnieuw huismerk-producten afnemen? Nee. Overstappen naar de concurrentie? Waar mogelijk qua prijzen en assortiment, yup. Maar ze hebben het naar mij toe op een manier afgehandeld die het nemen van verdere stappen niet zou rechtvaardigen. Of ik helemaal 100% tevreden ben, nee. Maar ik heb in een ieder geval het gevoel gehad n.a.v. het Whey Perfection verhaal dat ze hun best voor me hebben gedaan en met een enigszins redelijke oplossing zijn gekomen.
Dat neemt niet weg dat nu ik van de Caseine/Isolaat opnieuw lees ik het echt gehad heb. Met name het glashard ontkennen van de gemeten resultaten met de verwijzing van hun eigen onafhankelijke resultaten die ze pas over een paar weken voor de Caseine binnenkrijgen... daar hoef je bij mij niet mee aan te komen als mijn Caseine zelfs nog van eind november en begin december komt en dus 100% van dezelfde of eerdere batch komt. Ik mocht dan ook de potten die ik nog heb staan niet omruilen, want daar was geen reden voor. Ik heb gelukkig vaak een voorkeur voor de bekendere premium merken, maar ik zou inderdaad ook absoluut geen andere huismerk producten meer van ze nemen. Simpelweg niet te vertrouwen. Het is wat dat betreft jammer dat ze soms van de bekendere premium merken erg goede aanbiedingen hebben. Dat is dan ook de enige reden voor mij dat ik bij hen bestel.
Maar ja, het collectief aansturen op een leuke case door de geschillencommissie of klachtencommissie is zo onderhand wellicht wel een idee. Al is het alleen maar inderdaad om duidelijk te maken dat dit niet wordt gepikt.
Correct, met de kanttekening dat er natuurlijk een hoop kleine extra factoren een rol kunnen spelen zoals wat je zoal besteld en met welke regelmaat. Ze zullen iedereen in eerste instantie proberen te helpen met een kortingscode ofzo, uiteindelijk zijn er natuurlijk niet zo veel die (evt met verstand van het grotere juridische plaatje) op een gegeven moment wel duidelijk maken wat ze willen en ook netjes over weten te brengen waar ze niet van gediend zijn. Het is in die zin natuurlijk ook een kwestie van durven vragen, en uiteraard op een redelijke manier de conversatie aangaan en niet proberen maximaal over ze heen te pissen uit frustratie en maar per se je gelijk te halen (want dat gebeurt toch behoorlijk veel, zowel op forums als op openbare posts op hun FB bijvoorbeeld en in PM's). En met name dat doen volgens mij toch een hoop mensen niet goed; ik zie vooral veel simpele gefrustreerde reacties en dramageile mensen die alleen maar met hun hooivorken naar voren aan het roep-toeteren zijn. Als je ergens mee in je recht staat en je probeert op een redelijke manier duidelijk te maken wat jij in gedachte hebt en dat komt op de juiste manier bij hun over (met respect, en niet als een totaal gefrustreerde), dan zullen ze heel ver en in alle redelijkheid met je verzoek meegaan. Natuurlijk heb je het volste recht boos te zijn, maar er dan toch nog wel eens een punt waarop zo'n discussie onnodig vervelend wordt gevoerd en dan is de goodwill er vaak snel af. Het is vooral de manier waarop, waardoor ik me kan voorstellen dat ze inderdaad niet elke pipo die hun FB vol-kalkt met boze reacties en slechts goed is voor een paar potjes whey of creatine op jaarbasis, hetzelfde bereid zijn te geven als trouwe vaste klanten die goed zijn voor duizenden euro's omzet op jaarbasis (of zelfs nog meer). Maar nogmaals, het met redelijkheid/naar rato geholpen worden is zeker waar iedereen recht op heeft, en dat wordt inderdaad lang niet iedereen altijd gegeven. Maar je moet je natuurlijk ook gewoon assertief opstellen als klant zijnde en redelijke dingen vragen. Of ben ik nu te genuanceerd? ;-)
Ik geloof er geen drol van dat jij al je whey terug gekregen hebt, met nog een pot extra. Onzin! En B&F gaat al helemaal niet met iedere klant afzonderlijk een dealtje sluiten. Ze hebben tien duizenden klanten genaaid. Laat die even allemaal hun bestelgeschiedenis gaan opsturen en verwachten compensatie te krijgen. Denk je dat nou echt? Je loopt de boel te sussen met je praatjes.
Mensen die genaaid zijn: zet bovenstaande post op je faceboek met de melding: B&F vergoed al de ondergedoseerde whey die jij afgelopen jaren besteld hebt. Kijken voor hoeveel mensen dit droomscenario uit komt als dit sprookje viral gaat. Ik zal je zeggen: helemaal niemand.
Mensen, ben aub niet zo dom om te denken dat je een vergoeding gaat krijgen die in verhouding staat tot de oplichterij die je hebt doorgemaakt. Dat krijg je niet. Dat is een financiele klap die B&F niet kan en zal maken.
Wie heeft er nog een emmer whey staan van enkele jaren geleden? Test die eens. Kijk eens hoe ver de oplichterij terug gaat. Nieuwe testen van de huidige whey, fl**ker toch op. Er is genoeg getest. Wat een slap afleidingsmechanisme.
Ik hoop dat dit geintje opgepakt wordt door de dikke media. Als je in dit topic zit en je voelt je echt genaaid. Neem dan contact op met radar, comsumentengids, dat soort shit. Geloof mij, als het bij hen klachten gaat regenen en er wordt een uitzending op tv aan gewijd, kijken hoeveel vergoeding er dan komt.
Laatst bewerkt:


