Fitness Seller

LAWMAN´s log

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag:
- Squat, highbar: 4×5×20, 2×5×30, 5×40, 5×50, 5×55, 3×3×60, 1×60, 1×65, 2×1×70, 5×1×75, 5×3×60, 3×5×50
- Clean&Pushpress(focus op clean): 5×30, 3×40, 2×50, 1×50, 3×1×55
- Clean&Pushjerk(eerste keer dat ik pushjerk doe): 4×1×40, 1×45, 3×1×50, 7×1×55
- Pushjerk uit rack: 2×40, 1×40, 1×50, 1×55, 1×60
- Pushpress uit rack: 10×40
- Chins 6×, 6×, 6× =3×6=PR, 2×(3f), 2×(3f)
- Hanging leg raise holds: 3×
- db curls: 5×14, 8×12, 10×10
- bb curls: 20×bb(20 of 25kg?)

Hoop dat ik geen last meer krijg van mn knieën, dan zijn die baby-gewichtjes op de squat binnenkort verleden tijd.. bedacht me vandaag dat als ik vd zomer geen last had gekregen aan mn knieën, ik eiglijk setjes met 100+ zou moete maken nu. maja zo gaan die dinge:p
Eerste keer Pushjerk voelde goed aan, denk dat dat binne korte tijd nog wel wat kilo's op gaat levere

Laatst bewerkt:
Vandaag:

- Pushjerk uit rack: 3×20, 3×30, 3×40, 3×45, 3×50, 3×55, 8×3×60.. PR omdat het pas de tweede keer is dat ik ze doe
- Beetje aan t cleanen geweest met n trainer die kwam kijke bij de jerks
- Speeddeads: 2×3×60, 3×70, 3×80, 2×3×90, 2×3×100, 1×105, denk vanaf hier geen ''speed'' meer 1×110, 4×1×115, 2×1×120 Thnx voor checken vd techniek Kincain!
weer speeddeads: 8×3×90
- Squat highbar.. was extra: 10×20, 10×30, 10×40, 10×50
- Chins: 6×, 6×, 3×
- beetje hangen om te rekken e.d.

was een beetje probere vandaag met deads of mn rug niet lastig zou doen,.. en voelde niet vervelend.. alleen na de training weer n raar gevoel...

K ga mn manier van trainen veranderen. Ik ga een schema volgen om flink wat lineaire progressie af te dwingen, want dat gaat uiteindelijk veel meer opleveren dan dit ''op gevoel'' trainen denk ik..

Heb vanaf zondagochtend wat last van mn nek, kon em de eerste 2 dagen niet goed bewegen :p, maar nu is t stukken bter.. dus vandaag met t schema begonnen. Alles licht, omdat het anders niet gaat werken. Komt ook wel goed uit, omdat de squats lowbar zijn en ik daar nog niet zo goed in zit.. en omdat ik heeeeeeeeeeeeeeel lang niet gebenched heb:

- Squat: 3×5×50
- Bench press: 3×5×50
- Chins: 6×, 6×, 4×

Kreeg wel n raar gevoel in mn rug op dezelfde plek als waar ik dat vorige training had,.. beetje vreemd

Vanavond:

- Light squat: 3×5×40
- Press: 3×5×35
- Deadlift: 5×100

Moet nog echt wennen aan lowbar, had t idee dat het plaatsen vd stang+techniek vorige training bter was.

Vanochtend:

- Squat: 3×5×52.5
- Bench press: 3×5×52.5
- Pull-ups: 5×, 5×, 4×

- Squat: 3×5×55
- Press: 3×5×37.5
- Power clean: 5×3×45 Heel licht gedaan+hoop extra reps eerst voor techniek.

- Light squat: 3×5×44
- Bench press: 3×5×55
- Chins: 8×(PR met rechte stang), 6×, 4×

vannacht een uur of 4 geworde, maar volgens schema:

- Squat: 3×5×57.5
- Press: 3×5×40
- Deadlift: 5×105

- Squat: 3×5×60
- Bench press: 3×5×57.5
- Chins: 8×, 5×, 3×

- Light squat: 3×5×48
- Press: 3×5×42.5 PR (pr, want ik maakte voorheen altijd 3'tjes met hogere gewichten)
- Power clean: 5×3×50

Heb nuttige tips gekrege van Kincain om de power clean te oefenen(vanuit rackpositie vangen, pullen van boven de knie en pullen van onder de knie), en zal iedere keer als ik power cleans doe die dingen ook oefenen.
Had het idee dat vandaag de cleans daardoor gelijk beter gingen.

Thnx Kincain!!

- Bench press: 3×5×60
- Squat: 3×5×62.5
- Pull-ups: 5×, 5×, 3×

Kwam Geddie tegen, hij heeft even naar mn squat gekeke..
Ga in t vervolg de stang nog iets lager leggen.
En ik blijk n 'buttwink' te hebben, Kincain merkte dat ook al een keer op, dus ff uitzoeken hoe ik daar vanaf kom.

Vandaag, dat eind fietse is goeie conditioning met dit weer:

- Squat: 3×5×65
- Press: 3×5×45 PR
- Deadlift: 5×110

Moet ff kijke of ik volgende training gewoon verhoog, bij Press tusse 1 vd reps een stapje gezet, bij deadlift 1 keer gereset(wat op zich niet zo boeiend is) en was niet zo heel zeker van de vorm. En bij squat is het miss verstandig ff 1 training niet te verhogen omdat ik van die 'buttwink' af probeer te kome.

- Light squat: 3×5×52
- Bench press: 3×5×62.5 PR
- Chins: 8×, 5×(of 6? denk 5..), 3×

Bench techniek voelde vaag, kwam miss omdat ik eerst op n andere bench aan t klote was
Voel me lui met dit schema :p

Laatst bewerkt:
Jij bent die kerel die in dat witte shirt traint of niet?

Ik zou wat meer gaan pompen man. Je doet zo weinig;)

Jij bent die kerel die in dat witte shirt traint of niet?

Ik zou wat meer gaan pompen man. Je doet zo weinig;)

Klopt! heb meestal een wit shirt aan.

Weet alleen niet of het handig is extra dinge te gaan doen, t wordt meestal wel afgerade bij dit soort schema's(heb deze van kincain, het heet dacht ik 'starting strength advanced novice program').. maar zat er zelf ook al aan te denke toch af en toe wat extra's te doen, dat geeft wat meer een voldaan gevoel ook:p
Aan de andere kant: als je zo'n schema lang genoeg volhoudt worde de trainingen na een tijdje toch wel zwaar zat/leuker

Ik geef het nog wel een aantal weke de tijd zo... anders ga ik wel t 1 en ander toevoege waarschijnlijk

Laatst bewerkt:
Aah daar ga je al, tips van kain!

Die schema's zijn inderdaad vrij zwaar en meestal wordt het afgeraden om iets anders er bij te doen omdat het je herstel in de weg kan staan. Maar aangezien je een relatief laag totaal heb zal dat wel meevallen. Is ook persoonlijk en zoals je al aangeeft in jouw geval te weinig. Just my 2 cents.

Paying your dues. Tuurlijk lijkt het weinig in het begin, het is bij lineaire progressie belangrijk is dat je er gewicht bij blijft doen. Dus ik zou dan bij de squat ook gewicht er bij blijven doen en niet te veel focussen op dat je butt-winked.

Ik wil dan ook niet lullig doen maar een aantal weken dit programma doen, daar heb je geen drol aan. Als je 3x5 met 150 moet gaan doen, kan ik je vertellen dat het zeker niet voelt alsof je niets heb gedaan.

Want wat wil je dan gaan toevoegen? Als het te weinig voelt, voeg meer gewicht toe. Just my 2 cents.

Dat is uiteraard ook een optie, wellicht beter. Gewicht adden op main oefening. In ieder geval zorgen dat je na een training niet het gevoel heb dat je niks heb gedaan, dat hoort niet bij dit soort schema's.

Thnx voor de reacties!
Ik blijf gwn het schema volgen zoals het hoort, en als ik al iets extra's zou doen dan wordt het alleen op de laatste dag vd week.. en ik denk dan alleen wat abs, zoals leg raise holds oid
En ik blijf gewoon met dezelfde gewichte verhoge als nu, want denk dat ik anders snel vastloop

Training van vanochtend:

- Squat: 3×5×67.5 PR
- Press: 3×5×47.5 PR
- Power clean: 5×3×55 PR

Toen wel snel wat extra onzin gedaan:
- 1 hand chins, p. kant: 3×, 2×, 2×, 2×
- Lat pulldown onderhands: 12×47, 12×57, 12×57.. gay-pr misschien
- Dips: 10×

Laatst bewerkt:
Gaat nog steeds lekker gestaagd omhoog, dus niet druk maken en lekker doorgaan zo!

Terug
Naar boven