AndroidHealthClinic

LAWMAN´s log

• Topic Starter Topic Starter
Gaat nog steeds lekker gestaagd omhoog, dus niet druk maken en lekker doorgaan zo!

Doen we! :thumb:

Vandaag:

- Squat: 3×5×70 PR
- Bench press: 3×5×65 PR
- Chins: 9×PR, 4×, 4×

Bench ga ik in t vervolg iets smaller pakke.
Thnx voor de formcheck Kain!

no problem man

- Light squat: 3×5×56
- Press: 2×5×50PR, 3×50(4fail)
- Deadlift: 5×115PR

Bij press zate er de eerste 2 sets al lelijke reps bij
K*tdag

Vd week door studie geen tijd gehad om te traine
gym is nu 2 dage geslote, dus heb gister en vandaag maar getraind:

Gister:

- Bench press: 3×5×65
- Press: 3×5×47.5
- Pushpress, maar er zat niets meer in: 3×50, 2×55, 10×40, 6×40, 2×5×40 :p
- Chins: 6×, 5×, 4×

Bench op hetzelfde gewicht als de vorige training gehouden, ook omdat ik em nu iets minder wijd heb gepakt
Press een stapje terug gedaan, omdat ik vorige week met 50 id derde set failde

Vandaag:

- Squat: 3×5×72.5 PR
- Power clean: 5×3×55
- Chins: 6×, 5×, 4×
- Hanging leg raise holds: 3×
- 1 hand chins, p. kant: 5×1
- Chins met langzaam negatief: 6×1

Power clean niet verhoogd wegens techniek

Vandaag:

- Squat: 3×5×75 PR
- Press: 3×5×50 PR
- Deadlift: 5×120 PR

Press nu wel alle sets gehaald
Bij squat denk ik dat mn onderrug niet helemaal goed was, tijdens opwarme met deads voelde ie ook gaar..

1-hand chins? Kan je jezelf met 1 hand omhoog krijgen of begrijp ik dit verkeerd? Anders zeer netjes ;)

1-hand chins? Kan je jezelf met 1 hand omhoog krijgen of begrijp ik dit verkeerd? Anders zeer netjes ;)

Het zijn chins met 1 hand, maar niet met 1 arm. Met de ene hand hou je de pols vd andere hand vast, je trekt daarom met die andere arm ook wat mee... tis dus eiglijk niet zo bijzonder, meeste mense kunne t volges mij wel... cker als ik t kan :p Maar k vind t vooral een goeie oefening voor de grip, probeer maar eens..

Vandaag, voelde me niet goed.. 4 keer leeggeschete voor t traine:

- Light squat: 3×5×60
- Bench press, moest 3×5×67.5 worden, maar voelde gaandeweg dat t echt n k*ttdag was: 2×2×60, 10×50, 5×5×50
- Chins: 3×5(of 4×5?.. dacht dat k een setje niet opgeschreve had..), 3×, 2×(3f)
:mad:

Vandaag:

- Power clean, eerst gedaan want racks ware bezet: 5×3×55 niet verhoogd voor vorm
- Press, eerste rep clean, want racks nog bezet: 3×5×52 PR
bij de laatste 2 setjes 1 rep die niet bovenkant borst(dat botje) raakte dus daarom
nog 2×1×52
- Squat: bij opwarmen sterretjes, dus ff chocomel-pauze. . 3×5×77.5 PR Vorm was volges mij erg gay.. ben te erg gewend aan kijke in een spiegel denk ik, nu kon dat niet en vond ik het moeilijk mn vorm id gate te houde
- Hanging leg raise holds: 3×
- Chins: 6×, 5×, 4×, 2×(3f), 1×(2f)

Slecht geslape+gegete door gare keel, last van mn oor en last van een doorkomende verstandskies. Daarom gedaan waar ik zin in had. Bij deadlift alvast het setje van 5 gedaan wat eiglijk donderdag zou moeten, bij press de 3×5 die donderdag zou moeten geprobeerd maar zat er niet in:

- Deadlift: 5×125 PR, 1×130, 1×135 PR, 1×140 PR alles overhands dankzij de magnesium van Kincain
- Press: 5×54 PR, 4×54 .. geen fail maar 5 reps zat er niet in.. 1×55 PR, 1×57.5 PR, 1×60 PR, 2×8×40 PR als ik zo terug kijk in mn log
- Chins: 8×, 6×, 3×, 3×, 2×, 1×(2f)
- Hanging leg raise holds: 2×kort

Nice DL!!!

- Squat: 3×5×77.5 Niet voor de 80 gegaan, omdat vorm vorige keer niet goed was en rug afgelope week af en toe gaar voelde, dit keer ook niet tevrede over vorm.. ff kijke wat ik volgende keer doe
- Bench press: 3×5×67.5 PR
- Chins: 7×, 5×, 4×

---------- Post toegevoegd Thu 5 Jan 2012 om 20:14 ----------

Thnx, DL gaat wel lkkr.

- Light squat: 3×5×60
- Press: 3×5×54 PR
- Power clean: 5×3×57.5 PR
- Pull-ups(wijd), vond mn ROM n beetje klein hierbij: 2×5, 3×3, 5×2
- Hanging leg raise holds: 4×
- db curls: 4×10×10

- Ben bij squat wat langzamer gaan zakken, dat werkt een stuk beter voor de vorm merk ik.. het viel me op dat ik vaak bij de werksetjes de neiging heb best snel te zakken en denk dat ik zo spanning verlies, waardoor mn vorm naar de klote gaat. In het vervolg langzamer zakken dus
- Bij de press was de laatste rep vd laatste 2 setjes minder mooi.. ff kijke met hoeveel ik ga verhoge vanaf nu. Miss maar 1 kg per keer, om te zorge dat ik t nog ff door kan trekke.

Laatst bewerkt:
Begint er toch langzaam maar zeker meer op te lijken ;)

Begint er toch langzaam maar zeker meer op te lijken ;)

whaha, k heb nog een lange weg te gaan!! :p

Gister training overgeslage vwege zeurende linkerbiceps waarmee ik die nacht ervoor opeens wakker werd, nu na het trainen lijkt het over. Deadlift heb ik overgeslage en eiglijk moest ik press ipv Bp maar dat zeurende gevoel zat ook een beetje bij mn schouder dus wou geen press doen. Heb dit keer 3×3 gedaan, is merkbaar bter voor mn vorm bij squat:

- Squat: 3×3×80 PR
- Bench press: 3×3×70 PR

Laatst bewerkt:
Maar de weg gaat voorwaarts!!

- Light squat: 3×5×64
- Press: 3×3×55 PR
- Deadlift: 5×130 PR
- Chins: 7×, 5×, 5×,
- BB curls: 2×15×20 volges mij vpr whahahaha

Bij press was het plan 3×5, maar iets hield me tege om nog een 4de rep te doen bij het eerste setje, dus 3×3 geworden.
Deadlift was tusse elke rep een reset+paar keer ademhalen.

Laatst bewerkt:
- Squat: 3×5×80 PR
- Press: 5×55 PR, 4×55(5f) 3×5 niet gelukt dus, 3×56 PR, 2×3×50, 10×3×40
- Power clean: lange warming up, veel oefenen. Ben met mn voeten iets minder ver onder de stang gaan staan, heb daardoor mn knieën minder geraakt dan normaal. Hoop singles@40, 45, 50, 55, 57.5 t/m 2×1×60 en 2×1×50 + nog een paar hangcleans @ 40. Niet volges schema verhoogd bij deze oefening dus, dat werkt denk ik ook niet als je de techniek nog niet beheerst..
- Chins: 3×5
- Hanging Leg raises: 3×5
- Hanging leg raise holds: 3×kort

Laatst bewerkt:
Woensdag, k*ttraining, had totaal geen energie:

- Squat: lang opgewarmd t/m singles met 80 geloof ik, 5×82.5 PR, 4×82.5.. laatste rep gay, niet gefaild ofzo, maar iets zei me dat ik die 5de niet moest doen, 2×82.5, 1×82.5, 2×3×70, 2×3×60
- Bench press: tijdens opwarmen ging 2×2×60 al lastig, ging helemaal nerges over(doel was 3×5×70), toen nog 2×1×65, 2×3×50 toen begon mn rechter pols te zeure .. gekapt
- Chins: 3×5
- 1 hand chins met langzaam negatief, p kant: 3×1

Vandaag:

- Light squat: 3×5×65
- Press: dit keer iets wijder gedaan, kwam er woensdag door geddie en strngr achter dat ik em best wel smal deed en zag op internet(o.a. in rippetoe filmpjes) alleen een wijdere greep, dus ipv halve duim v glad, nu een duim v glad.. kreeg met opwarmen t/m 3×50 last aan mn linker schouder/triceps(zelfde kant als waar ik vorige week snachts opeens last van kreeg), toen lager gegaan 5×40.. hoop gezwaai tussendoor, wat dislocations die ik sowieso aan t begin vd training al doe + setjes met lege stang..
- Deadlift: opgewarmd tm 2×1×130, 5×135 PR niet zo mooi volges mij+tusse iedere rep ff reset en ademhalen.. niet tevreden volgende keer zelfde gewicht of miss 132.5
- nog ff schouder doorbloeden met press: 10×10×20 wat een monster vpr whahahha. Hier een grip gebruikt die tussen duim/halve duim v glad lag.. denk dat ik die erin houd

Nu even ergens in een donker hoekje huilen

Laatst bewerkt:
Vandaag:

- Bench press: 3×5×70 PR
- Squat: opgewerkt t/m 1×87.5 PR en 1×90 PR, 10×3×60
- Pull-ups: 3×5 PR als ik zo terugkijk, maar zate een paar iets gaye reps bij
- Hanging leg raises: 3×5
- Hanging leg raise holds: 3×kort

- Voor bench mn techniek veranderd, à la Dave Tate op mn tenen+een andere manier gebruikt om te archen. Beviel goed! Kreeg tijdens t opwarmen met een single@65 kramp in mn linkerhamstring, maar gelukkig trok dat weg en kon ik na nog wat voorzichtig opwarmen die werksets zonder problemen doen.
- Bij squat voelde t alsof het er niet inzat om 3×5@82.5 te doen, dus maar een nieuw 1RM gedaan+wat extra volume. Bij squat viel het me de laatste tijd op dat het gladde deel vd stang er aan de linker kant altijd iets verder uit steekt, dus vandaag gefocused op goed ih midden vd stang blijven, maar op 1 of andere manier neigt ie toch vaak iets meer naar links te gaan.. beetje vaag want ik zorg voordat ik onder de stang ga altijd dat mn grip even wijd is+dat het midden vd stang op het midden van me borst zit. Moet hier ff goed aan gaan werken, het is maar een klein stukje, maja tis toch iets dat niet hoort!

- Squat: 2×5×82.5 PR
- Press: 3×3×55, 4×50, 5×5×40
- Chins: 3×5, 15×2 misschien vpr

Bij squat viel me op dat het wel lijkt of de stang tijdens de setjes meer naar links schuift.
Heb maar 2 ipv 3 sets gedaan, omdat de laatste reps volgens mij bij beide setjes met een bolle rug waren.
Press iets wijder gepakt zoals vorige keer, dacht 3×5×55 te doen, maar zat er niet in.
Chins ipv power clean gedaan omdat ik een stijf gevoel in mn nek/traps kreeg aan de rechter kant bij opwarmen met squat.

Ik ga de press volgende keer verlagen naar 50, zodat ik weer elke training kan verhogen.
Zit eraan te denke squat ook te verlagen, omdat ik vorige week ook al met hetzelfde gewicht aan het kloten was. Maar dat bekijk ik zondag wel.

Terug
Naar boven