- Waardering
- 34.692
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat is dezelfde website die ik in gedachten had.Als je met fodmap wil beginnen dan is deze website echt een aanrader.
https://www.monashfodmap.com/ibs-central/
Opzich ben je niet heel beperkt, maar je moet net ff wat andere keuzes maken (qua smaakmakers bijvoorbeeld).
Structureel minder cardio is geen optie, aangezien ik aan het cutten ben en niet drastisch wil dalen in kcal.Als je FODMOP klachten heb, is een eliminatie dieet de enige manier om te ontdekken waar je precies intolerant voor bent. Betekent dat je eerst 6-8 weken alle FODMAPS vermijdt, en daarna een voor een weer introduceert. Het kan mensen enorm goed helpen maar vereist een zeer systematische aanpak. Er is een goede website (zal het thuis effe opzoeken).
BTW Waarom niet gewoon structureel wat minder cardio?
Van welke foto wil je het recept, @Saik ?

Thanks! Ik zag dat ze er ook een app van hebben. Best handig, ondanks dat je wel moet betalen.Als je met fodmap wil beginnen dan is deze website echt een aanrader.
https://www.monashfodmap.com/ibs-central/
Opzich ben je niet heel beperkt, maar je moet net ff wat andere keuzes maken (qua smaakmakers bijvoorbeeld).

Klopt. Komt door dat broekje van je. @wovano, het wordt tijd dat je ook zo'n kort pittig ding aanschaft.

Annie approves! 

Omdat ik een goede vriendin ben, ben ik dus maar daar gaan trainen. Daarna nog braaf cardio gedaan. Enige nadeel is wel echt dat het er nu al bloedjeheet is in de gym. Ik vraag me af hoe dat midden in de zomer bij 30+ graden gaat zijn. 
- Thanks voor het spotten bro @Pleister 
Vanavond ook rustdag ivm sociale verplichtingen, maar hey: soms moet dat gewoon kunnen. 

Weinig keuze ook na die vernederende poll-resultatenVooruit, na deze complimenten durf ik wel toe te geven dat jouw booty beter is.

Ik vond 6-11 nog positiefWeinig keuze ook na die vernederende poll-resultaten![]()

Toch hoop ik dat er iets uitkomt waar je wat mee kunt! Keto is ook gewoon zwaar klote en bijna niet te doen inderdaad met een sociaal leven..Food for thought
Vrijdag 31 mei heb ik weer mijn check-up bij de coach gehad. Ik ben zelf eigenlijk niet tevreden met wat ik de afgelopen maand heb neergezet, ondanks mijn inzet. De laatste tijd heb ik het idee dat mijn lichaam me gewoon zo erg zit tegen te werken en dat begint me te frustreren. Ik toon 200% inzet en krijg er 1% voor terug.
Ik ben er ook klaar mee om mezelf continue alles te moeten ontzeggen, zeker als het rendement laag blijft. Ik heb helemaal geen problemen om een streng dieet vast te houden. Dat lukt me nu al 1,5 jaar probleemloos, maar met keto vind ik het toch echt een ander verhaal. Je kunt vrijwel geen sociaal leven meer hebben, want alles heeft met eten te maken. En dan moet ik toch tot de conclusie komen dat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen.
In overleg met mijn coach heb ik daarom besloten om terug te gaan naar een dieet met koolhydraten. We gaan verschillende groepen stapsgewijs introduceren. Ik heb nu in maaltijd 5 en 6 (pre en post workout) 25 gram rijst toegevoegd en ik eet elke avond weer mijn bakkie kwark in plaats van die vieze vleddige caseïne.
Verder ga ik 12 juni naar het ziekenhuis voor een bloedonderzoek waarbij alle schildklierwaardes (TSH, T4 vrij, T3 vrij en anti-TPO) worden meegenomen. Veel van mijn klachten komen overeen met de symptomen van een trage schildklier. Aan de ene kant hoop ik dat er nu gewoon iets uitkomt, zodat we verder kunnen gaan met een behandeling. Maar een trage schildklier zou op zich wel een kutgrap zijn. Ik ben gewoon zo klaar met dat vocht vasthouden en die klote langzame progressie. Ik zie duizend en een meisje langskomen op insta dat binnen 4-6 maanden neerzet wat ik in 1,5 jaar neerzet. En ja, ik weet dat ik mezelf niet moet vergelijken en dat die meiden wellicht ook andere middelen hebben gebruikt, maar mijn progressie is alsnog fucking traag.
Dus beter dat ze er nu iets aan gaan doen, want ondanks mijn inzet voelt het voor mij alsof ik verder dan ooit verwijderd ben van mijn fysieke doelen.

De aanleiding van de vermoedens was een bloedonderzoek van de vorige keer. Dus ze hebben wel een gerichte aanleiding waarmee ze verder willen gaan. Verder heb ik ook best wel wat symptomen die overeenkomen, zoals vermoeidheid, slaapproblemen, obstipatie, vocht vasthouden, koude handen, voeten en neus. Obstipatie zou dus misschien niet eens door de snelle diagnose PDS kunnen komen, maar door problemen met de schildklier.Mooie trainingen hoor Annie! Hopelijk krijg je niet weer meer last van je PDS als je keto laat voor wat het is...
Ik begrijp het wel, carb cyclen is een ding maar helemaal KH-loos gaan zou ik ook niet kunnen.
Of toch zeker niet voor lange tijd.
Ik vind het vreemd dat ze aan een trage schildklier denken tbh, heb zelf al 9 jaar hypothyreoïdie intussen en - toen ik nog niet gediagnosticeerd was - had ik amper dezelfde klachten en een stel andere.
Vooral enorm vermoeid (ik sliep 15u/dag in het weekend en was nog moe), bloeddruk van 16/11, duizelig, misselijk, geen eetlust,...
Uiteindelijk is het best goed te behandelen hoor, die van mij is helemaal naar de kl*ten maar met de nodige medicatie kan ik mijn TSH enzo op peil houden en voel ik me prima.
Elke zes maand bloed laten prikken om te kijken of er geen aanpassingen nodig zijn aan de meds, en that's it.
Oja, en bij een kinderwens moet je je laten opvolgen nog voor je zwanger bent omdat je TSH dan zeker on point moet zijn.
Natuurlijk blijft het kut trage metabolisme die erbij hoort er wel![]()
Vooruit, na deze complimenten durf ik wel toe te geven dat jouw booty beter is.

Hahaha, gemeen!Weinig keuze ook na die vernederende poll-resultaten![]()

Door een buff dude die zichzelf @Pleister noemt.

We shall see. So far, so good. Alleen maandag even buikpijn gehad, maar niets ernstigs. Heb nu 250gr kwark en in totaal 50 gram rijst toegevoegd ten op zichte van het keto-dieet. De rest is hetzelfde gebleven voor deze week. Volgende week begin ik met het nieuwe schema van de coach. Had al gezien dat dat in ieder geval ook fruit in zit. Thank the lord.Toch hoop ik dat er iets uitkomt waar je wat mee kunt! Keto is ook gewoon zwaar klote en bijna niet te doen inderdaad met een sociaal leven..
To be honest gaat een druk sociaal leven uberhaupt slecht samen met deze sport
Ben erg benieuwd of je samen met de coach wat groepen qua carbs kunt elimineren..

Opgeven, tsja. Dat doe ik eigenlijk nooit, maar moet wel zeggen dat ik mijn kopje de afgelopen dagen een beetje heb laten hangen.Niet opgeven he Annie. Je bent zo goed bezig. Kijk maar naar die nieuwe bench press PR!
Snap wel dat die hele keto je strot uitkomt. Dat je het überhaupt zo lang hierop hebt volgehouden, is mij alleszins een raadsel
Fijn dat je stilaan terug wat meer carbs gaat integreren. Doe het stap voor stap en wie weet blijven de fysieke ongemakken wel uit.
Succes ermee!
@Pleister zou eigenlijk met me mee doen, maar die zat na de eerste dag al aan een subway broodje. 
De problemen waar ik tegenaan loop ervaar ik al superlang, hoor. Het is alleen dat het nu echt begint te frustreren. Twee maanden gewerkt voor niets, eigenlijk.Pff ik kan mij jou frustratie wel voorstellen. Als je er zoveel voor doet wil je ook resultaat! Aan de andere kant ben je toch ook al super ver gekomen!! Wellicht dat je stofwisseling nu langzamer is, maar dat is wel te herstellen door een langere periode langzaam aan de calorieën te verhogen met zo min mogelijk vetgains. Mits er medisch gezien niets aan de hand is natuurlijk! Ik heb dit zelf wel zo ervaren. Toen ik 20 kg af viel was mijn stofwisseling mega traag namelijk (Ik was vaak moe en had het constant koud). Ik ben daarna gaan "bulken" voor een langere tijd met kortere periodes waarin ik weer op dieet ging. Voor mij heeft dit goed gewerkt.
BIJNA 50 kg bench!!! Heel nice![]()

Je ligt op een lijn met @SP1988, ja. In de zomer ga ik sowieso niet op maintenance/bulken, maar misschien daarna. Ik kijk het even aan. Het plan is ook afhankelijk van wat er uit het bloedonderzoek zal komen op 12 juni. Als er niets uitkomt, ga ik sowieso eisen van mijn huisarts dat hij iets aan dat vocht gaat doen. Want dat kan echt niet meer. Ik voel me er niet alleen mentaal, maar ook fysiek gewoon naar door.Hey Annie, Je trainingen gaan fantastisch en volgens mij word je nog steeds sterker. Je ziet er fantastisch uit. Na anderhalf jaar lijnen is het tijd om een behoorlijke periode op maintenance in te lassen. Laat je lichaam wennen aan normaal eten, en ga daarna een gerichte cut doen voor een week of 12. Daarmee kon je uiteindelijk verder dan almaar proberen door te gaan met lijnen.

Doe normaal

).De aanleiding van de vermoedens was een bloedonderzoek van de vorige keer. Dus ze hebben wel een gerichte aanleiding waarmee ze verder willen gaan. Verder heb ik ook best wel wat symptomen die overeenkomen, zoals vermoeidheid, slaapproblemen, obstipatie, vocht vasthouden, koude handen, voeten en neus. Obstipatie zou dus misschien niet eens door de snelle diagnose PDS kunnen komen, maar door problemen met de schildklier.
Enfin, laten we niet op de zaken vooruit lopen. Eerst dat bloedonderzoek en dan zien we wel verder. Mag ik vragen wat voor medicijnen jij zelf gebruikt?