ScumbagAnnie
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 6.419
- Lengte
- 1m67
- Massa
- 70kg
- Vetpercentage
Ben je gek, ik heb alleen maar naar het toilet zitten te rennen. Echt gruwelijk. :')Dat water drinken moet je wel even een tijdje opvoeren / volhouden wil je daar profijt van hebben.. het lichaam moet natuurlijk wennen aan de verandering en weer balans opzoeken.
Moest je door meer te drinken niet meer naar de wc?
Even ter illustratie hoe het bij mijzelf werkt. Als ik niet om mijn vochtinname denk (en met name ook niet let op mijn natriuminname en carb inname) hou ik binnen no time een sloot vocht vast. Ik heb dan echt wel een halve cm diepe groeven in mijn benen en buik van mijn broek / sokken. Zo ook afgelopen weekend + maandag en dinsdag niet om gedacht.. Woensdag en donderdag wel er om gedacht om meer te drinken en dan merk ik die dagen ook een toename in het vasthouden van vocht. Vanochtend ben ik al een heel pak vocht kwijt en ik denk dat ik morgen dan - eindelijk - geen vocht meer vasthoud.
Dat houdt voor mij in dat wanneer ik er niet om denk ik ongeveer 2 á 3 liter water drink. Als ik er wel om denk drink ik 5-6 liter water.
Ik wil het je niet opdringen hoormaar het is niet een hele moeilijke aanpassing, denk ik, en als je er wel profijt van hebt is het mooi meegenomen toch
![]()
Maar oke, dus je drinkt dan 5-6 liter en dan houd je minder vocht vast? Hoe dan, want je zit er alleen maar meer bij te tanken. Ik heb gisteren ruim 5 liter gedronken. Misschien moet ik er ook even aan wennen, maar ik zat zo vol dat ik mijn eten nauwelijks op kreeg.

we shall see. Ik neig op dit moment steeds meer naar kappen met die handel.Ik heb een coach om het lichaam te krijgen dat ik wil, heel simpel. Maar dat krijg ik atm niet, niet met en niet zonder coach. Vandaar mijn twijfels, want ik vind het zonde. Zonde van mijn geld en van mijn tijd, want het kost toch wat tijd en moeite om elke keer naar Apeldoorn te reizen.Ligt er ook aan waarom je een coach hebt? Voor het samenstellen van optimale training programma’s? Voor het berekenen van macros/cal target? Let wel dat vocht niet hetzelfde is als vet - je kunt wel degelijk gains maken ook al zie je die niet direct ivm vocht.
En natuurlijk is vocht niet hetzelfde als vet. Maar what the f**k heb ik aan meer spiermassa en/of een lager vetpercentage als ik zoveel vocht vasthoud dat het niet eens zichtbaar is.

Bodybuilding schema's kan ik in principe zelf in elkaar zetten, maar zit serieus te overwegen om over te schakelen naar powerliften. Als ik dan niet shredded kan zijn, wil ik op zijn minst buitengewoon sterk zijn. Al heb ik nog geen idee hoe je een slim powerlift schema in elkaar zet zonder mijn fysiek nog erger te fucken.

maar het is niet een hele moeilijke aanpassing, denk ik, en als je er wel profijt van hebt is het mooi meegenomen toch
Ik heb het jaren geleden (of pun denk ik eerder.. ik ben meer een ik doe wel wat je zegt) eens uitgezocht en sindsdien doe ik het en het werkt.. maar het komt idd neer op wat omschreven is door
Ik ga liever 30x per dag naar de wc, dan dat ik het vocht vasthoud. 

Erg goed advies gekregen..