AndroidHealthClinic

Lenn's trainingslog

Je bent sterk geworden Lenn in die periode dat ik weg was:thumbup:

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.803
Texas Method week 2 dag 3

Full squat
20x20kg
8x60kg
3x100kg
1x120kg
2x140kg (PR)

Bench press
20x20kg
10x60kg
5x80kg
0x105kg
0x100kg
1x95kg
Normaal gezien moest ik 100 doen maar was te zelfzeker en heb het daarom helemaal verkloot.

Deadlift
10x60kg
5x100kg
2x140kg
1x180kg huidig pr
oftewel was het gewoon heel zwaar om 2x180kg te doen of het ging mentaal niet na die bench.

Ik ga deze week opnieuw doen, ga terug op m'n voeding letten want dat heb ik sinds woensdag helemaal ni gedaan. Ga dan volgende week gwn voor de 100kg bench, 2x140kg squat en 2x180kg deadlift. Heb gvd weer ni kunnen filmen omdat m'n gsm weer plat was.

:sad:

Enkele vraagjes:
-waarom doe je afwisselend OH press en bench press? Ik vind het maar een vreemd systeem worden dan. Waarom niet gewoon benchvarianten op volumedag en PR-dag en OH press op de lichte dag zoals klassiek veel gedaan wordt? Je zei een aantal pagina's zelf dat je meer nadruk op borst wil, lijkt me dan vreemd om het schema zo te maken dat je veel OH presst
-geen powercleans?
-wat doe je/ga je doen van assistance oefeningen?
-wat is je doel met de thexas method?

• #2.806
Enkele vraagjes:
-waarom doe je afwisselend OH press en bench press? Ik vind het maar een vreemd systeem worden dan. Waarom niet gewoon benchvarianten op volumedag en PR-dag en OH press op de lichte dag zoals klassiek veel gedaan wordt? Je zei een aantal pagina's zelf dat je meer nadruk op borst wil, lijkt me dan vreemd om het schema zo te maken dat je veel OH presst
-geen powercleans?
-wat doe je/ga je doen van assistance oefeningen?
-wat is je doel met de thexas method?

antwoord op al je vragen in één zin: Dit is gewoon het schema van Texas Method. Wat ik wil bereiken is gwn sterker worden. op dinsdag en donderdag die ik biceps en onderarmen. Omdat die meer aandacht nodig hebben imo.

antwoord op al je vragen in één zin: Dit is gewoon het schema van Texas Method.
Ja, maar hèt schema van de Texas Method bestaat niet. Het is gewoon een trainingsmethode. Oefeningenkeuze, sets en reps bepaal je gewoon zelf. Klassiek doet men het voor presses, squats en pulls (deadlifts en cleans) en met andere oefeningen als assistance.
Maar zolang je de volume/recovery/intensity structuur volgt met wekelijkse progressie ben je bezig met de Texas Method.

Wat ik wil bereiken is gwn sterker worden.
Ok :thumbs:
veel succes, ik ga je log volgen.

• #2.808
Ja, maar hèt schema van de Texas Method bestaat niet. Het is gewoon een trainingsmethode. Oefeningenkeuze, sets en reps bepaal je gewoon zelf. Klassiek doet men het voor presses, squats en pulls (deadlifts en cleans) en met andere oefeningen als assistance.
Maar zolang je de volume/recovery/intensity structuur volgt met wekelijkse progressie ben je bezig met de Texas Method.

Ok :thumbs:
veel succes, ik ga je log volgen.

thnx, ik heb gewoon het bestandje gedownload en ben daar m'n gegevens gaan invullen. Heb voor de rest niets aangepast. :)

Wat is het verschil tussen een MP en een overhead press?
Een overhead press is standaard een staande press met een weinig beweging vanuit de heup. De military press is een variatie hierop, met de voeten bij elkaar en zeer strict.
Maar ik zie niemand die termen zo gebruiken.

Ik vind het een heel verwarrend systeem. Normaal heb je:
volume: bvb bench/push press
light: bvb OH press
intensity: bvb bench/push press

maar bij stronglifts zeggen ze:
volume: press
light: lichte bench (bench light ten opzichte van press? vreemd)
intensity: press
volume: bench
light day: lichte press (maar een press is sowiso al licht ten opzichte van een bench, dus zelfs een zware press zou gelden als light day)
intensity: bench

Verwarrend vind ik het. Ik weet dat Rippetoe zo'n versie goedkeurt, maar de logica er achter snap ik niet. In feite is dit 2 wekelijkse progressie, je maakt maar om de 2 weken een PR op bench en op OH press

Als je gewoon kan zeggen:
volume: bench/incline bench/Db bench/...
light: OH press
intensity: bench

Eenvoudig en je gaat ook daadwerkelijk week na week vooruit.

Toch wel een interessant onderwerp, al die Bill Starr varianten.

Ik mis de filmpjes :(

• #2.814
training van maandag:

Texas Method Week 2 Dag 1

Full squat
5x5x95kg

Bench press
5x5x70kg

Pendlay row
5x5x70kg

Dippen
3x5xBW+12.5kg

Chinnen

3x5xBW+5kg

Man man ik heb moeite te geloven dat je 16 bent met die stats! Gaat goed!

Gaat erg lekker lenn, bevalt de texas method je een beetje?

En bevalt de Texas methode je? :-)

• #2.818
Bevalt me wel, vind het heel leuk! Misschien dat ik wel blijf powerliften. :p

Over dat bibberen: heb ik ook ooit. Wat dextrose nemen en dan is het normaal gedaan.

• #2.820
Terug
Naar boven