XXL Nutrition

Leophyte's trainingslog

Bezoekers in dit topic

eq_909 zei:
Gooi de vetinname gerust nog maar wat omhoog (+/- 25% ofzo). Verder zie ik 175 gram brood staan, dat zijn ongeveer een snee of 5. Doe jij daar maar zo weinig beleg op? Voor de rest: eet smakelijk :meal:

Wat is het nut van de vettinname verhogen?
 
18fitie zei:
goed voor je hormoonhuishouding, en vetten zijn goed voor je
Ok, ik ga zo naar de mac ;)

Maar idd, verzadigde vetten zouden goed zijn voor je hormonen, terwijl je ook gewoon vet nodig hebt voor de energie.
Maar goed, ik vind m'n schema zo wel best, niet te ingewikkeld, eerst 't kijken wat 't gaat opleveren.
 
Leophyte: "Vetten voor energie"

=> Dat is een no-no. Niet in de bulk. Vetten worden pas verbrand indien je KH opgebrand zijn (glycolyse -> krebs cyclus -> oxidatieve cyclus), en ik denk niet dat te weinig KH veel gebeurt in de bulk :D
 
BTW, ik zie je tegenwoordig veel hypers doen :)

Als je geen schijven wil vasthouden, probeer het met een DB, is een pak makkelijker. Je moet natuurlijk wel 40kg DB's hebben dan maar denk dat dat in je gym wel mogelijk was?
 
Vetten heb je nodig om koolhydraten te gebruiken voor energie. Daarom is een vetloos dieet ook zo slecht. Maar je hebt geen grote hoeveelheden vet nodig.

Vetten = nog meer kcals = Je wordt zelf een fat bastard. En wat gaat die extra vetten je uiteindelijk opleveren? Ik denk veel te weinig.

Ik zou het zo laten en kijken hoe het gaat.
 
Juist BULKING TIME.. Lekker schema.. hoeveel zit je nu dan ook alweer? Globaal? Mac is toch geen Bulk voedsel veel te weinig KCAL daarzo.. daar is het bijna Clean bulken ;)..

de Big Mac...

Big Mac™ 210 gram ..Kcal 510 ......Vetten 26....... Kh 42
Hamburger 105 gram .Kcal 260 ......Vetten 9 ........Kh 31

de eiwitten kunnen jullie vast zelf wel uitrekenen :thumb:
 
bron

aanpasen lukte niet.. na het saven kwam ik in het hoofdscherm terecht ???
 
Ari70 zei:
Juist BULKING TIME.. Lekker schema.. hoeveel zit je nu dan ook alweer? Globaal? Mac is toch geen Bulk voedsel veel te weinig KCAL daarzo.. daar is het bijna Clean bulken ;)..

de Big Mac...

Big Mac™ 210 gram ..Kcal 510 ......Vetten 26....... Kh 42
Hamburger 105 gram .Kcal 260 ......Vetten 9 ........Kh 31

de eiwitten kunnen jullie vast zelf wel uitrekenen :thumb:
Haha, je dacht toch niet echt dat ik naar de mac ging? :D
De broeken beginnen me al losser om m'n middel te zitten.. bijna weer tijd om te bulken dus ;)
wimmos zei:
Leophyte: "Vetten voor energie"

=> Dat is een no-no. Niet in de bulk. Vetten worden pas verbrand indien je KH opgebrand zijn (glycolyse -> krebs cyclus -> oxidatieve cyclus), en ik denk niet dat te weinig KH veel gebeurt in de bulk :D
Dat is die cyclus voor het vrijmaken van ATP toch?
Ik had 'm geloof ik zo:
Glycolyse (+2 ATP)-->Citroenzuurciclus(+2 ATP)-->Oxidatieve fosforilering (+34 ATP), geweldig vak dat biologie!!
Maar goed, ik ga m'n vetten ook niet verhogen, houd gewoon ongeveer 20% aan..
wimmos zei:
BTW, ik zie je tegenwoordig veel hypers doen :)

Als je geen schijven wil vasthouden, probeer het met een dumbbell, is een pak makkelijker. Je moet natuurlijk wel 40kg DB's hebben dan maar denk dat dat in je gym wel mogelijk was?
Idd, veel hypers ivm m'n core, die moet sterker. Wel een leuke tip op zich, bedankt :), maar toch lijken me dumbbells nog moeilijker dan schijven (dumbbells gaan overigens tot 42 kg en daarna nog een set van 60 bij ons..)
Gunsy zei:
Vetten heb je nodig om koolhydraten te gebruiken voor energie. Daarom is een vetloos dieet ook zo slecht. Maar je hebt geen grote hoeveelheden vet nodig.

Vetten = nog meer kcals = Je wordt zelf een fat bastard. En wat gaat die extra vetten je uiteindelijk opleveren? Ik denk veel te weinig.

Ik zou het zo laten en kijken hoe het gaat.
:thumbs:
 
Vandaag eerst een 5km hardgelopen, tijd weet ik niet, ging wel aardig.
Daarna vanwege een soort van woede-uitbarsting thuis nog letterlijk blaren op m'n handen getraind.
50 Chin-ups in een kwartier, 10x3 + 5x4.. (aan een houten balk)
 
Dat is die cyclus voor het vrijmaken van ATP toch?
Ik had 'm geloof ik zo:
Glycolyse (+2 ATP)-->Citroenzuurciclus(+2 ATP)-->Oxidatieve fosforilering (+34 ATP), geweldig vak dat biologie!!

Jap!

maar toch lijken me dumbbells nog moeilijker dan schijven (dumbbells gaan overigens tot 42 kg en daarna nog een set van 60 bij ons..)

als je schijven hebt tot 50kg kan dit idd handiger zijn gewoon zo. Helaas is dit bij mij het geval niet dus ik ging er even vanuit bij jou ook niet.
 
Nee, heb ik ook niet... waren 2 schijven van 20 kg, maar 't wou wel;
we hebben ook nog 2 schijven van 25 kg trouwens.
 
26-06-06

Speed Box Squat:
- Opwarmen
- 4 x 2 x 100
- 4 x 2 x 105
Snelheid was goed!!
----
- 1 x 130 (easy as hell)
- 1 x 140 (geen riem, wat dat betreft een pr en nog redelijk makkelijk ook..)
Just playing ;)

Deadlift:
De bedoeling was een 3RM, doel was 165
- Opwarmen
- 3 x 130
- 2 x 150 (tot nu overhands en zonder riem, nu met riem)
- 4 x 165 (PR!!!)
Na de 3e rep had ik nog iets over, een extra setje was niet gelukt, een extra rep wel!

Powerclean:
- 3 x 70
- 1 x 80
- 3 x 1 x 90 (PR)
Snelheid zat er niet echt meer in, maar wel een pr :)

Shrugs:
- 6 x 100
- 6 x 120
- 6 x 130
- 2 x 6 x 135 (pr)
Ondertussen nog 4x10 leg raises

Ondanks de cut, heerlijk getraind, een van m’n sterkste keren ooit!!
 
PR-mania dude...

moet zeker een lekkere training zijn geweest!
 
Zeker een goede training :thumbs:

Wat ben je van plan met het cutten, dwz. waar zit je nu op en waar wil je heen?
 
Thnx guys!
@ eq: Ik heb er al 3 kg af in 3 weken, ik schat dat daarvan zeker de helft ook vocht is, al weet ik dat niet.. Ik heb geen vetmeting gedaan of wat, ik ga gewoon door tot half augustus en zie wel waar ik op uit kom.
Ik schat dat ik nu op een procentje of 13/14 zit.
 
alles erg low rep. Zeer nette speed box squat (snelheid op 130-140 ook nog redelijk?)

Goede deads en clean en shrugs en ........ eigenlijk gewoon super lekker allemaal:)
 
nette training kerel, altijd lekker op momenten dat je het niet verwacht een toptraining hebben.
 
Mooie sterke training Leon! Nice pr's! Goed gedaan.
 
Léon werd helemaal gek met die 4 repper deadlift.
GEWELDIG :D
 
Back
Naar boven