XXL Nutrition

Contest Log Let's bulk up a little

Peiling Peiling Stop maar met deze contest. Het hindert je groei.

• Eens

Stemmen: 2 16,7%
  • Oneens

Stemmen: 8 66,7%
  • Weet niet

Stemmen: 2 16,7%

• Totaal stemmers
    12
  • Peiling gesloten .
Welkom in mijn topic @neet61! Daarover zijn al ellenlange discussies gevoerd in dit topic. Er is zelfs al een stemming geweest over de vraag of doorgaan nog verstandig is. Blader even terug zou ik zeggen. Ik doe wat ik nog kan. Het is niet zo dat ik onverantwoorde dingen ga doen omdat ik nu aan de contest meedoe en maximaal resultaat wil halen 'whatever it takes'.

p.s. @neet61 Voor een topicban is wel iets meer nodig dan kritische vragen stellen. Dat vind ik zelfs goed; zo houd je elkaar scherp!
Ja ja.... ik heb nog 20 blz door te werken :p
Als ik je reacties in andere logs ken, dan verwacht ik ook geen onverstandige beslissingen, maar het is soms verbazend hoe het 'eergevoel' de verstandige beslissing in de weg kan zitten ....

• Topic Starter Topic Starter
Dit zijn ook 2 oefeningen die mijn fysio heeft aanbevolen. Tegen een herstellende hernia is dat, maar ik heb dit topic niet helemaal doorgewerkt, dus weet niet helemaal wat de oorsprong van jouw rugklachten is.
Op 2e Pinksterdag (24 mei) schoot het op links in mijn onderrug, toen ik onderin een squat zat. Er is nooit een diagnose gesteld door een professional, maar een hernia kan ik inmiddels wel uitsluiten. Het voelt nu als een soort verkramping van spieren in de onderrug op links, die op z'n ergst is als ik 's ochtends wakker word. Beweging geeft verlichting, rekken ook. Die verkramping kan er ook nog inschieten als ik voorover buig en daarbij niet goed op mijn houding let, dus mijn onderrug teveel buig. In de volksmond wordt dit spit (aspecifieke lage rugpijn) genoemd.

Laatst bewerkt:
on a serious note:

mijn gym periode is begonnen met rug klachten, niet vanuit het trainen maar juist met trainen verholpen.
waar ik echt mijn rug spieren heb getraind en veel heb gegeten om te herstellen.

wegblijven van tillen en extensions. was het enige wat ik echt niet meer kon.

Matig. Als je al 9 weken lang bij bijna alles wat je doet je rug voelt, gaat dat wel op je inwerken natuurlijk. Ik heb vorige week zelfs op het punt gestaan te stoppen met deze contest toen daar bovenop Robin meende mij voor de zoveelste keer hier de les te moeten lezen. Gelukkig heeft die nu een topicban gekregen.
Toch heeft Robin als het over trainen gaat wel de juiste weg gevonden voor hemzelf. Ook daar kun je van leren. Meer dan van de video's over hoe wetenschappers denken dat het moet.
Een dikke huid ivm negativiteit is hier op het forum wel wenselijk.

Toch heeft Robin als het over trainen gaat wel de juiste weg gevonden voor hemzelf. Ook daar kun je van leren. Meer dan van de video's over hoe wetenschappers denken dat het moet.
Een dikke huid ivm negativiteit is hier op het forum wel wenselijk.
Dikke huid ga je vanzelf krijgen als je hier lang rond zwerft. Je moet eerst langs verschillende mensen komen als je hier nieuw bent 🤣

Dikke huid ga je vanzelf krijgen als je hier lang rond zwerft. Je moet eerst langs verschillende mensen komen als je hier nieuw bent 🤣
True.
En als het echt niet meer leuk is kan je sommige mensen laten blokkeren.
Wanneer ga jij weer loggen met je inmiddels dikke huid? :P

Zeker waar. Janmer genoeg zijn er daarom veel van de oude garde (met name bij de dames) niet meer op dit forum.

Ik zou het zeer op prijs stellen als we hier on topic blijven. Bij voorbaat dank.

Zeker waar. Janmer genoeg zijn er daarom veel van de oude garde (met name bij de dames) niet meer op dit forum.
Dat is jammer. Fijn als (ook de dames) van zich af kunnen bijten, maar als je wat minder sterk in de schoenen staat en je laat weg blaffen door een paar losers, is dat zonde.
Ik zou het zeer op prijs stellen als we hier on topic blijven. Bij voorbaat dank.
Sorry :)

Hoe hou je trouwens bij dat het gene wat je aankomt vet, vocht, spiermassa of iets anders is?
In de openingspost op 5 juni heb ik huidplooien en omvangsmaten gemeten. Dat zal ik binnenkort weer eens doen en zou wel een indicatie moeten geven of ik vet of spieren/vocht aankom.

Omvangsmaten:

5 juni (week 0)31 juli (week 8)verschil
borst98100+2
taille76½76½---
heupen/billen8989---
bovenbeen rechts50½51
kuit rechts3333---
bovenarm rechts, aangespannen3232---

Huidplooien:

5 juni (week 0)31 juli (week 8)verschil
bovenbeen4
navel---
borst---
heup (suprailiac)---
biceps22---
triceps33---

Laatst bewerkt:
Lijkt dus massa bij te zijn op de chest, top!

Lijkt dus massa bij te zijn op de chest, top!
Bij het meten van de borstomvang pak je natuurlijk ook je (boven)rug mee. Mochten die +2cm spieren zijn, dan denk ik dat de groei vooral daar zit. Borst heb ik in de 2e lockdown redelijk kunnen onderhouden met weighted push-ups, maar rug was een stuk lastiger; vrijwel volledig met bands gedaan en vrijwel geen pull-ups.

Bij het meten van de borstomvang pak je natuurlijk ook je (boven)rug mee. Mochten die +2cm spieren zijn, dan denk ik dat de groei vooral daar zit. Borst heb ik in de 2e lockdown redelijk kunnen onderhouden met weighted push-ups, maar rug was een stuk lastiger; vrijwel volledig met bands gedaan en vrijwel geen pull-ups.
Dat kan natuurlijk ook nog indd! Net als met de bicep/tricep.

Ik zou 40 cm wel een mooi streven vinden haha 😜💪

Terug
Naar boven