XXL Nutrition

Contest Log Let's bulk up a little

Peiling Peiling Stop maar met deze contest. Het hindert je groei.

• Eens

Stemmen: 2 16,7%
  • Oneens

Stemmen: 8 66,7%
  • Weet niet

Stemmen: 2 16,7%

• Totaal stemmers
    12
  • Peiling gesloten .
  • Topic Starter Topic Starter
Maandag 2-8-2021, pull

equipmentoefeningrepskg
cablelateral pulldown, overhand grip10,10,10,961
machinerow (plate loaded, gewicht per arm)11,11,11,1132½
cablelat prayer* met dubbele rope10,10,10,11,12,13,1413½
dumbbellbench supported row, unilateral9,9,9,1034
cableface pull met rope15,15,14,1425
machinebiceps curl12,11,10,1027½
machinerear delt fly15,15,15,1545½
machineback extension20,20,20,30,4045½

* nieuwe oefening, vervangt de machine lateral pulldown.
Meer info: https://mennohenselmans.com/lat-prayers/
Eerste indruk: erg fijne oefening!

Ik eet bewust geen vlees en eieren meer. Dat betekent dus alleen nog melkproducten als dierlijke voedingsbron.
Ik neem wel visoliecapsules voor de EPA en DHA.
Wel jammer dat je geen eieren eet. Die zijn wat mij betreft het meest compleet als vervanger voor vlees.

Neem je wel whey of echt enkel kwark?

Whey vrijwel ook niet meer. Op 3600 KCal krijg ik met de normale voeding immers al meer dan genoeg eiwit binnen. Afgelopen week bijvoorbeeld zat ik op 145 gram/dag (=2,2 g/kg).
Ik zou persoonlijk (omdat je weinig dierlijke eiwitbronnen eet) nog iets hoger gaan zitten omdat waarschijnlijk de meeste eiwitten incompleet zijn. Of je zou heel doelbewust veganistische eiwitbronnen moeten combineren voor een compleet aminozuurprofiel. Bijvoorbeeld rijst met linzen is een goede combinatie.

Volle melk zou overigens ook een goede toevoeging zijn!

Ik zou persoonlijk (omdat je weinig dierlijke eiwitbronnen eet) nog iets hoger gaan zitten omdat waarschijnlijk de meeste eiwitten incompleet zijn. Of je zou heel doelbewust veganistische eiwitbronnen moeten combineren voor een compleet aminozuurprofiel. Bijvoorbeeld rijst met linzen is een goede combinatie.

Volle melk zou overigens ook een goede toevoeging zijn!
Dit! Benieuwd hoe imnewhere zijn eiwitten telt.
Denk precies wat hij zegt dat deze niet compleet zijn.

Ken de theorie niet zo goed als jij dat weet, maar 1 ding is zeker dat je waarschijnlijk te weinig binnen krijgt op deze manier.

Dit! Benieuwd hoe imnewhere zijn eiwitten telt.
Denk precies wat hij zegt dat deze niet compleet zijn.

Ken de theorie niet zo goed als jij dat weet, maar 1 ding is zeker dat je waarschijnlijk te weinig binnen krijgt op deze manier.

Deze score kun je gebruiken om kwaliteit van eiwit te beoordelen.

Veel traditionele gerechten bevatten eiwitten in goede combinatie, bekend is de mais en bonen uit zuid Amerika.

interessant, ga ik eens proberen!
Niet een 'uitvinding' van henselmans overigens

Zoals Jase Stuart het hier doet, is het net geen volledige lat prayer. De bedoeling is dat je tijdens de concentrische beweging, dus bij het naar beneden trekken, rechtop gaat staan voor een full ROM. Dus ellebogen tot in je zij trekken met gestrekte armen. Zie ook de instructiefilmpjes die in het artikel staan.

Als je op youtube gaat zoeken, vind je deze oefening al terug in 2015, dus de credits voor deze oefening gaan zeker niet naar Menno:

Laatst bewerkt:
Zou je eens je voeding willen posten wat je op een dag eet? Ben benieuwd
Exact per maaltijd of zelfs per dag kan ik je niet geven. Wel de totalen per voedingsmiddel over een hele week. Ik probeer namelijk met zo weinig mogelijk inspanning te tracken. Als er bijvoorbeeld een pak havermout leeg is, gooi ik weer 500 gram havermout in de app, maar dat kan dus ook nog deels gisteren gegeten zijn. In principe elke zondagavond maak ik dan de precieze balans op over een hele week.

Laatst bewerkt:
Is een fijne pump oef als afsluiter.

Exact per maaltijd of zelfs per dag kan ik je niet geven. Wel de totalen per voedingsmiddel over een hele week. Ik probeer namelijk met zo weinig mogelijk inspanning te tracken. Als er bijvoorbeeld een pak havermout leeg is, gooi ik weer 500 gram havermout in de app, maar dat kan dus ook nog deels gisteren gegeten zijn. In principe elke zondagavond maak ik dan de precieze balans op over een hele week.
Dit zou ik juist heel lastig vinden. Ik eet elke dag nagenoeg hetzelfde met uitzondering van het avond eten. Ik vul al zo lang alles in dat ook het avond eten grotendeels al in de app staat. Ik kook voor 3 personen dus ik pak altijd 1/3. Ik maak elke avond de balans op en kijk wat ik nog over heb aan calorieën. In een cut hanteer ik een marge van 100 calorieën.

Om de zoveel dagen wissel ik van lunch, maar meestal is het toch volk pasta, kipdij met pesto of zilv rijst gebakken met sambal en kipdij (soms met ei of avocado).

Ik ben in ca een minuut klaar elke dag. In een bulk track ik niet altijd, maar ik heb ook geen moeite om veel te eten🐷

Wat eet je meestal als avond eten?

Nu dik 10wkn verder, hoe sta je er bij nu? Plan je nog update foto’s?

Nu dik 10wkn verder, hoe sta je er bij nu? Plan je nog update foto’s?
Dik 8 weken. 19 mei dit topic gestart, maar feitelijk op 5 juni begonnen. Zie tekst in openingspost. Update foto's hebben nu weinig zin, want visueel is er nog weinig verschil (+1,5 kg, huidplooien gelijk gebleven). Spiermassa opbouwen gaat nu eenmaal (veel) langzamer dan vet verliezen, dus er is meer tijd nodig voor duidelijk zichtbaar resultaat.

Laatst bewerkt:
is geen aanval (voordat je weer kwaad wordt op mij)

voor iemand die zoveel bezig is met de theorie en science based trainen/leven.
vind ik dat je qua eten wel enorm veel op de gok doet.

Wat doe ik fout volgens jou?
ik noem het niet fout, maar hoe moeilijk maak jij het jezelf als je een verpakking op hebt om het die week er maar bij op te gooien en dan delen door 7.
hoe doe je dat dan met halve verpakkingen etc.

je kan het jezelf toch zoveel makkelijker maken om standaard maaltijden te hebben.
als je daar nu een weegschaal voor gebruikt of het benoemt met stuks of een kopje of een theelepel.

ik vind het niet raar dat jij je BW niet onder controle hebt of niet geplust krijgt.

Terug
Naar boven