Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zie net dat ik de opmerking in jou log heb geplaatst ipv die van @Raphie 😅
Je hoort mij ook niet klagen over m'n biceps. Ondanks de bescheiden omvang ben ik met de 'shape' ervan wel tevreden. En ja, ik doe weinig isolatie voor bi- en triceps. Om precies te zijn 7 sets per week voor beide. Ik vind dat wel genoeg, naast alle compounds waarmee bi- en triceps al worden belast.Ten eerste.. prima bicep omvang + definitie voor je huidige gewicht en trainings schema toch? Die groeit vanzelf wel mee met de rest. Ten tweede.. dat schema zit niet al te veel focus op de biceps, ik meen 1 geisoleerde oefening op de 3 trainingen? Niet dat me dat geen goed idee lijkt, in tegendeel zelfs; het staat misschien wel beachboy, maar als je wilt bulken valt er meer te halen bij de grotere spiergroepen. Maar ik zou me er niet aan meten, die andere stats zou ik meer waarde aan hechten.
Mijn armen meten op het moment iets meer dan 40cm en dat bezorgt me al een complex. Zo even een extra armentraining!Je hoort mij ook niet klagen over m'n biceps. Ondanks de bescheiden omvang ben ik met de 'shape' ervan wel tevreden. En ja, ik doe weinig isolatie voor bi- en triceps. Om precies te zijn 7 sets per week voor beide. Ik vind dat wel genoeg, naast alle compounds waarmee bi- en triceps al worden belast.
| equipment | oefening | reps | kg |
| machine | leg press | 12,12,12,12 | 65 |
| machine | lying leg curl unilateral | 14,13,13,13 | 15 |
| machine | standing calf raise | 14,14,13,13 | 85 |
| machine | seated leg extension unilateral | 15,15,15,15 | 25 |
| machine | seated calf raise | 13,13,13,13 | 45 |
| machine | hip extension unilateral | 15,15,15,15 | 134 |
| machine | hip abduction | 15,15,15,15 | 61 |
| machine | hip adduction | 15,15,15,15 | 79½ |
Zie afbeelding die ik heb toegevoegd! Het is exact dit apparaat van Matrix. Pad in de knieholte en dan één been naar achteren zwaaien. Bovenin even vasthouden voor de squeeeeze en maximale contractie.Wat is een hip extension machine? Ken hem alleen freeweight / met een stang op je heup.

Hoop carbs zeg! Wat eet je dan allemaal?Voeding week 30. (ma 26 jul t/m zo 1 aug)
Gemiddeld per dag: 3500 KCal, 58 g vet, 145 g eiwit, 534 gram koolhydraten.
Havermout, roggebrood, volkorenbrood, rijstwafels, aardappelen, groente, fruit. Veruit de meeste koolhydraten komen uit graanproducten, met havermout op nummer 1.
Hate to say it, but @Steks was right. Ik heb het nog een week aangekeken, maar gewichtstoename is in juli bijna tot stilstand gekomen (zie 2e grafiek). Ik ga mijn intake verder opvoeren naar 3700 KCal. Eigenlijk is dit weer het bekende liedje. Als ik wil aankomen en meer ga eten, lijkt het wel of het lichaam daar enorm veel weerstand aan biedt. In de eerste twee weken van deze contest leek 3000 KCal nog mijn onderhoud! Ik houd al mijn bewuste cardio netjes bij en die is stabiel, dus daar ligt het niet aan.Zijn gewicht is al een maand zo goed als gelijk gebleven.

Wellicht zou je ook naar je macro's kunnen kijken. Ik weet dat je je goed voelt bij "low fat", maar misschien zit daar ook je knelpunt. Je zou eens kunnen kijken wat het doet als je je vetten verhoogd naar ca 100 g, al is het als experiment.Hate to say it, but @Steks was right. Ik heb het nog een week aangekeken, maar gewichtstoename is in juli bijna tot stilstand gekomen (zie 2e grafiek). Ik ga mijn intake verder opvoeren naar 3700 KCal. Eigenlijk is dit weer het bekende liedje. Als ik wil aankomen en meer ga eten, lijkt het wel of het lichaam daar enorm veel weerstand aan biedt. In de eerste twee weken van deze contest leek 3000 KCal nog mijn onderhoud! Ik houd al mijn bewuste cardio netjes bij en die is stabiel, dus daar ligt het niet aan.
![]()
Goed en onderbouwd advies is altijd welkom en dat is dit zeker! Ik zat zelf ook al te spelen met die gedachte, dat wat ik eet misschien niet optimaal wordt opgenomen (want grote hoeveelheid, vezelrijk inderdaad, en op de magere kwark na volledig plantaardig). Iets vetrijker en vezelarmer zou zeker een optie kunnen zijn. Maar ik snap je opmerking zeker. Alle adviezen wat ik moest doen en laten voor het herstel van mijn rug (sommige spraken elkaar zelfs tegen!) werden me op een gegeven moment even te veel.Wellicht zou je ook naar je macro's kunnen kijken. Ik weet dat je je goed voelt bij "low fat", maar misschien zit daar ook je knelpunt. Je zou eens kunnen kijken wat het doet als je je vetten verhoogd naar ca 100 g, al is het als experiment.
Omdat je heel clean eet zouden je darmen ook wel eens op hol kunnen slaan met zoveel vezels (nu neem ik wel even aan dat dit zo is) omdat je basisvoeding bestaat uit haver. Mocht je inderdaad last hebben van een dunnere stoelgang dan zou je daar ook naar kunnen kijken. Inname is namelijk nog geen opname.
Waarschijnlijk zit je niet te wachten op advies, maar ik zou zelf even "out of the box" kijken op het moment dat je inspanning niet loont.
Ik eet bewust geen vlees en eieren meer. Dat betekent dus alleen nog melkproducten als dierlijke voedingsbron.