XXL Nutrition

Contest Log Let's bulk up a little

Peiling Peiling Stop maar met deze contest. Het hindert je groei.

• Eens

Stemmen: 2 16,7%
  • Oneens

Stemmen: 8 66,7%
  • Weet niet

Stemmen: 2 16,7%

• Totaal stemmers
    12
  • Peiling gesloten .
  • Topic Starter Topic Starter
Ik zou 40 cm wel een mooi streven vinden haha 😜💪
Deze in 2 maanden (deze contest eindigt eind september) van 32 naar 40 cm? Gaat 'm niet worden zonder synthol... ;)
IMG_20210731_123432.jpg

Deze in 2 maanden (deze contest eindigt eind september) van 32 naar 40 cm? Gaat 'm niet worden zonder synthol... ;)
IMG_20210731_123432.jpg
🤣

Ach ja, dromen mag je hebben😜 Even serieus, 1 cm erbij zou mooi zijn (droge massa). Geen idee wat het nu is eigenlijk.

Ten eerste.. prima bicep omvang + definitie voor je huidige gewicht en trainings schema toch? Die groeit vanzelf wel mee met de rest. Ten tweede.. dat schema zit niet al te veel focus op de biceps, ik meen 1 geisoleerde oefening op de 3 trainingen? Niet dat me dat geen goed idee lijkt, in tegendeel zelfs; het staat misschien wel beachboy, maar als je wilt bulken valt er meer te halen bij de grotere spiergroepen. Maar ik zou me er niet aan meten, die andere stats zou ik meer waarde aan hechten.

Geen synthol misschien, maar ik begreep dat ze dagelijks vaccins moeten weggooien, ik zie toepassingen!..

Ten eerste.. prima bicep omvang + definitie voor je huidige gewicht en trainings schema toch? Die groeit vanzelf wel mee met de rest. Ten tweede.. dat schema zit niet al te veel focus op de biceps, ik meen 1 geisoleerde oefening op de 3 trainingen? Niet dat me dat geen goed idee lijkt, in tegendeel zelfs; het staat misschien wel beachboy, maar als je wilt bulken valt er meer te halen bij de grotere spiergroepen. Maar ik zou me er niet aan meten, die andere stats zou ik meer waarde aan hechten.
Je hoort mij ook niet klagen over m'n biceps. Ondanks de bescheiden omvang ben ik met de 'shape' ervan wel tevreden. En ja, ik doe weinig isolatie voor bi- en triceps. Om precies te zijn 7 sets per week voor beide. Ik vind dat wel genoeg, naast alle compounds waarmee bi- en triceps al worden belast.

Je hoort mij ook niet klagen over m'n biceps. Ondanks de bescheiden omvang ben ik met de 'shape' ervan wel tevreden. En ja, ik doe weinig isolatie voor bi- en triceps. Om precies te zijn 7 sets per week voor beide. Ik vind dat wel genoeg, naast alle compounds waarmee bi- en triceps al worden belast.
Mijn armen meten op het moment iets meer dan 40cm en dat bezorgt me al een complex. Zo even een extra armentraining!

Zondag 1-8-2021, legs

equipmentoefeningrepskg
machineleg press12,12,12,1265
machinelying leg curl unilateral14,13,13,1315
machinestanding calf raise14,14,13,1385
machineseated leg extension unilateral15,15,15,1525
machineseated calf raise13,13,13,1345
machinehip extension unilateral15,15,15,15134
machinehip abduction15,15,15,1561
machinehip adduction15,15,15,1579½

Hip extension machine doe ik nu 4x15 reps met het maximale gewicht (full stack). Geen probleem voor de onderrug. Waarschijnlijk ga ik volgende keer voorzichtig hip thrusts proberen i.p.v. dit apparaat:
e792960ea3c8198a2bdce57b5f5c056f.jpg

Laatst bewerkt:
Wat is een hip extension machine? Ken hem alleen freeweight / met een stang op je heup.

Wat is een hip extension machine? Ken hem alleen freeweight / met een stang op je heup.
Zie afbeelding die ik heb toegevoegd! Het is exact dit apparaat van Matrix. Pad in de knieholte en dan één been naar achteren zwaaien. Bovenin even vasthouden voor de squeeeeze en maximale contractie. :fire:

Thanks.

Voeding week 30. (ma 26 jul t/m zo 1 aug)
Gemiddeld per dag: 3500 KCal, 58 g vet, 145 g eiwit, 534 gram koolhydraten.

Zijn gewicht is al een maand zo goed als gelijk gebleven.
Hate to say it, but @Steks was right. Ik heb het nog een week aangekeken, maar gewichtstoename is in juli bijna tot stilstand gekomen (zie 2e grafiek). Ik ga mijn intake verder opvoeren naar 3700 KCal. Eigenlijk is dit weer het bekende liedje. Als ik wil aankomen en meer ga eten, lijkt het wel of het lichaam daar enorm veel weerstand aan biedt. In de eerste twee weken van deze contest leek 3000 KCal nog mijn onderhoud! Ik houd al mijn bewuste cardio netjes bij en die is stabiel, dus daar ligt het niet aan.

gewicht_20210802.jpggewicht_20210802_vanaf1juli.jpg

Hate to say it, but @Steks was right. Ik heb het nog een week aangekeken, maar gewichtstoename is in juli bijna tot stilstand gekomen (zie 2e grafiek). Ik ga mijn intake verder opvoeren naar 3700 KCal. Eigenlijk is dit weer het bekende liedje. Als ik wil aankomen en meer ga eten, lijkt het wel of het lichaam daar enorm veel weerstand aan biedt. In de eerste twee weken van deze contest leek 3000 KCal nog mijn onderhoud! Ik houd al mijn bewuste cardio netjes bij en die is stabiel, dus daar ligt het niet aan.

gewicht_20210802.jpggewicht_20210802_vanaf1juli.jpg
Wellicht zou je ook naar je macro's kunnen kijken. Ik weet dat je je goed voelt bij "low fat", maar misschien zit daar ook je knelpunt. Je zou eens kunnen kijken wat het doet als je je vetten verhoogd naar ca 100 g, al is het als experiment.

Omdat je heel clean eet zouden je darmen ook wel eens op hol kunnen slaan met zoveel vezels (nu neem ik wel even aan dat dit zo is) omdat je basisvoeding bestaat uit haver. Mocht je inderdaad last hebben van een dunnere stoelgang dan zou je daar ook naar kunnen kijken. Inname is namelijk nog geen opname.

Waarschijnlijk zit je niet te wachten op advies, maar ik zou zelf even "out of the box" kijken op het moment dat je inspanning niet loont.

Wellicht zou je ook naar je macro's kunnen kijken. Ik weet dat je je goed voelt bij "low fat", maar misschien zit daar ook je knelpunt. Je zou eens kunnen kijken wat het doet als je je vetten verhoogd naar ca 100 g, al is het als experiment.

Omdat je heel clean eet zouden je darmen ook wel eens op hol kunnen slaan met zoveel vezels (nu neem ik wel even aan dat dit zo is) omdat je basisvoeding bestaat uit haver. Mocht je inderdaad last hebben van een dunnere stoelgang dan zou je daar ook naar kunnen kijken. Inname is namelijk nog geen opname.

Waarschijnlijk zit je niet te wachten op advies, maar ik zou zelf even "out of the box" kijken op het moment dat je inspanning niet loont.
Goed en onderbouwd advies is altijd welkom en dat is dit zeker! Ik zat zelf ook al te spelen met die gedachte, dat wat ik eet misschien niet optimaal wordt opgenomen (want grote hoeveelheid, vezelrijk inderdaad, en op de magere kwark na volledig plantaardig). Iets vetrijker en vezelarmer zou zeker een optie kunnen zijn. Maar ik snap je opmerking zeker. Alle adviezen wat ik moest doen en laten voor het herstel van mijn rug (sommige spraken elkaar zelfs tegen!) werden me op een gegeven moment even te veel.

Eet je bewust plantaardig?
Gewoon benieuwd.

Mogelijk dan voor vetrijker eten avocado, olijven, noten oid toevoegen?

Terug
Naar boven