XXL Nutrition

Contest Log Let's bulk up a little

Peiling Peiling Stop maar met deze contest. Het hindert je groei.

• Eens

Stemmen: 2 16,7%
  • Oneens

Stemmen: 8 66,7%
  • Weet niet

Stemmen: 2 16,7%

• Totaal stemmers
    12
  • Peiling gesloten .
Ga eens bij Andere fysios langs?

Wellicht toch even een verwijzing vragen voor het zkh. Ik heb meer dan een jaar zonder resultaat bij een fysio gelopen. De AP heeft een MRI laten maken en toen bleek er iets heel anders aan de hand te zijn dan de fysiotherapeuten dachten.

Bij wat voor fysio ben je geweest? Uit ervaring kan ik je zeggen dat veel fysio's t.a.v. krachtsport geen idee hebben waarover ze het hebben. Misschien kun je eens kijken naar een fysio die meer ervaring heeft met krachttraining.
Ik zou idd ook een andere opinie/verwijzing vragen, ter bevestiging of uitsluiting van het genoemde. En ook die nieren dan even laten checken.

Je geeft aan verhoogde hoeveelheid bloed in je urine. Ook zeg je tijdens bloed en urine onderzoek. Zijn nierfuncties in het bloedonderzoek toen ook meegenomen? Creatinine,ureum? En weken deze ook af?
Was er ook een eiwitmeting op de urine gedaan?

Bloed in urine kan ook op een simpele blaasontsteking of andere infectie wijzen (die je niet altijd hoeft te merken). Als bij een volgende check t al snel afneemt wordt daar nl al snel vanuit gegaan

• Topic Starter Topic Starter
Je geeft aan verhoogde hoeveelheid bloed in je urine. Ook zeg je tijdens bloed en urine onderzoek. Zijn nierfuncties in het bloedonderzoek toen ook meegenomen? Creatinine,ureum? En weken deze ook af?
Was er ook een eiwitmeting op de urine gedaan?

Bloed in urine kan ook op een simpele blaasontsteking of andere infectie wijzen (die je niet altijd hoeft te merken). Als bij een volgende check t al snel afneemt wordt daar nl al snel vanuit gegaan
Hier de volledige resultaten.
Erytrocyten is een deftig woord voor rode bloedcellen in de urine en die waarde is duidelijk te hoog.
onderzoek.jpg

Eigenlijk heel normaal. Creatinine is ook normaal dus op zich lijken nieren goed te werken. Al zegt alleen deze waarde ook niet alles.
Wat lage hemoglobine. Meer ijzerhoudende voeding eten (gezien je ook geen vlees eet is de lage waarde niet vreemd)
Erytrocyten in urine kan ook verhoogd zijn door inspanning (sport). Maar komt ook voor bij uitdroging... gezien je erg lage gewicht kan dit ook nog meespelen.

Wat lage hemoglobine. Meer ijzerhoudende voeding eten (gezien je ook geen vlees eet is de lage waarde niet vreemd)
Erytrocyten in urine kan ook verhoogd zijn door inspanning (sport). Maar komt ook voor bij uitdroging... gezien je erg lage gewicht kan dit ook nog meespelen.
  • Mijn bloedwaarden worden al een jaar of 10 met regelmaat gecheckt en mijn hemoglobinewaarde is altijd al aan de lage kant (doorgaans 8-9 mmol/l, waar 8.5-11 mmol/l normaal is), maar de link met geen vlees eten had ik nog niet gelegd.
  • Bij verhoogde bloedwaarde in de urine door sporten denk ik eerder aan zwaardere belastingen als lange afstanden hardlopen etc. Het enige wat ik deed is wandelen en wat krachttraining.
  • Heeft een slank persoon dan eerder last van uitdroging dan een dikkerdje? Dat wist ik niet. Maar ik ben wel iemand die niet veel drinkt en ook niet snel dorstig is, dus dit zou zeker mee kunnen spelen.

Misschien wat meer geduld hebben. Je gaf aan dat de rugklachten acuut waren, bij de squats erin geschoten. Daarna heb je weken lang doorgetraind incl. bijv. squats, leg presses (vindt een rug met blessures ook niet zo leuk). Ik denk dat je niet al een week na de correctie wonderen moet verwachten. Ik zou het advies van je fysio nog een tijdje blijven opvolgen. Naar eigen smaak kun je altijd nog voor een second opinion gaan, of een zkh pad bewandelen. Wat betreft evt. correlatie tussen de bloedwaarde in de urine en de rugklachten, eenieder zou wellicht al 10 mogelijkheden kunnen verzinnen en als je googlet nog eens een paar honderd, maar internetdoktertjes zijn misschien niet zo'n goed idee in dit geval. Ik denk dat je de twee beter eerst apart kunt onderzoeken, en als je bijv. een mogelijke oorzaak hebt voor de bloedwaarde, dan pas nadenken over evt. correlatie met de rug. Zeker als de rugklachten acuut bij de squats waren, zou ik die correlatie even laten voor wat het is / aan de fysio/dokter overlaten.

Wat betreft evt. correlatie tussen de bloedwaarde in de urine en de rugklachten, eenieder zou wellicht al 10 mogelijkheden kunnen verzinnen en als je googlet nog eens een paar honderd, maar internetdoktertjes zijn misschien niet zo'n goed idee in dit geval. Ik denk dat je de twee beter eerst apart kunt onderzoeken, en als je bijv. een mogelijke oorzaak hebt voor de bloedwaarde, dan pas nadenken over evt. correlatie met de rug. Zeker als de rugklachten acuut bij de squats waren, zou ik die correlatie even laten voor wat het is / aan de fysio/dokter overlaten.
Don't get me wrong, ik zie zelf ook geen verband tussen de lage rugpijn en de verhoogde bloedwaarde in de urine hoor. In het slechtste geval wordt een nierprobleem gemaskeerd door de lage rugpijn die is veroorzaakt door de squats, omdat de pijn op dezelfde plaats zou zitten. Maar nu word ik wel heel erg hypochonder. Waarschijnlijk is er niks aan de hand. Geduld is waar het nu om draait...

Don't get me wrong, ik zie zelf ook geen verband tussen de lage rugpijn en de verhoogde bloedwaarde in de urine hoor. In het slechtste geval wordt een nierprobleem gemaskeerd door de lage rugpijn die is veroorzaakt door de squats, omdat de pijn op dezelfde plaats zou zitten. Maar nu word ik wel heel erg hypochonder. Waarschijnlijk is er niks aan de hand. Geduld is waar het nu om draait...
Sowieso gewoon rust nemen man niet doorgaan gewoon 2weken relaxen op onderhoud eten

Core stability.

4 min. plank
2 min. side plank links
2 min. side plank rechts

2 min. bird dog linker arm, rechter been
2 min. bird dog rechter arm, linker been
2 min. side plank links
2 min. side plank rechts
4 min. plank

De vetgedrukte waren serieus pittig. Probeer nu wat uitdaging te zoeken in het zo lang mogelijk volhouden van deze oefeningen.

Laatst bewerkt:
Core stability.

4 min. plank
2 min. side plank links
2 min. side plank rechts

2 min. side plank links
2 min. side plank rechts
4 min. plank

De vetgedrukte waren serieus pittig. Probeer nu wat uitdaging te zoeken in het zo lang mogelijk volhouden van deze oefeningen.
Ik dacht dat je rust zou nemen.

Waarom gelijk niet meer tracken ?
Omdat m'n motivatie eerlijk gezegd op dit moment op een dieptepunt zit en ik ook niet weet wat mijn onderhoud is nu de trainingen zijn gestopt. Ik ga er vanuit dat ik, door nu op gevoel te gaan eten, wel rond mijn onderhoud ga zitten, maar misschien klopt die aanname wel niet.

Omdat m'n motivatie eerlijk gezegd op dit moment op een dieptepunt zit en ik ook niet weet wat mijn onderhoud is nu de trainingen zijn gestopt. Ik ga er vanuit dat ik, door nu op gevoel te gaan eten, wel rond mijn onderhoud ga zitten, maar misschien klopt die aanname wel niet.
Toch een kleine moeite voeding tracken?Neem aan dat je niet af wilt vallen?

Toch een kleine moeite voeding tracken?Neem aan dat je niet af wilt vallen?
Als tracken noodzakelijk is om niet af te vallen wil dat wel doen. Maar ik weet ook niet precies hoeveel ik dan moet eten. Wekelijks vijf keer naar de sportschool plus er naartoe fietsen is weggevallen en ik zat op 3600. 3000 dan maar? Snap je het dilemma?

Als tracken noodzakelijk is om niet af te vallen wil dat wel doen. Maar ik weet ook niet precies hoeveel ik dan moet eten. Wekelijks vijf keer naar de sportschool plus er naartoe fietsen is weggevallen en ik zat op 3600. 3000 dan maar? Snap je het dilemma?
Als je niet tracked dan weet je toch ook niet hoeveel je moet eten om af te vallen? Als je gaat tracken en je schat in dat je rond de 3.000 kcal moet zitten, dan heb je een vast getal. Als je vervolgens nog afvalt, dan weet je dat je kan verhogen.

Core stability.

4 min. plank
2 min. side plank links
2 min. side plank rechts

2 min. side plank links
2 min. side plank rechts
4 min. plank

2 en 4 minuten lijken me al erg lang om mee te beginnen :dunno:

Net ff geprobeerd, 40sec dan fikt het al aardig, naar snap niet hoe je überhaupt deze oefeningen kan/gaat doen met je klachten. Met die spanning schiet het er juist zo weer in IMHO.

Terug
Naar boven