MuscleMeat

Contest Log Let's bulk up a little

Peiling Peiling Stop maar met deze contest. Het hindert je groei.

• Eens

Stemmen: 2 16,7%
  • Oneens

Stemmen: 8 66,7%
  • Weet niet

Stemmen: 2 16,7%

• Totaal stemmers
    12
  • Peiling gesloten .
  • Topic Starter Topic Starter

Op de buik liggen en dan steunen op de ellebogen (of nog extremer, op de handen), waarbij de rug in hyperextensie gaat, was voor mij in de eerste weken juist een 'recipe for disaster'. Echt bijna janken van de pijn als ik daarna probeerde op te staan... Ik heb toen ook een paar testjes gedaan, waaruit bleek dat ik geen hernia had.

Laatst bewerkt:
Balen, veel sterkte!

Op de buik liggen en dan steunen op de ellebogen (of nog extremer, op de handen), waarbij de rug in hyperextensie gaat, was voor mij in de eerste weken juist een 'recipe for disaster'. Echt bijna janken van de pijn als ik daarna probeerde op te staan... Ik heb toen ook een paar testjes gedaan, waaruit bleek dat ik geen hernia had.
Precies, bij mij was het WEL hernia en heeft de bovenste oefening veel geholpen. De fysio heeft jou in het echt gezien en diens oordeel weegt natuurlijk heel wat zwaarder dan gewoon mensen op deze site....

Geen sportschool en alleen een beetje wandelen en core stability, wat een ellende. Ik doe nu elke dag braaf de 'big three' van Stuart McGill, maar wat is core training saai zeg. Kom dan ook niet verder dan 1x per dag.

Laatst bewerkt:
Ik ben een beetje ten einde raad. Vorige week woensdag op advies van de fysio gestopt met KT, maar er zit nog geen verbetering in de onderrugklachten. Ik wandel elke dag en doe met wat tegenzin dagelijks een kwartiertje core stability oefeningen. Ik ben gestopt met voeding tracken, want dagelijks 3700 KCal naar binnen blijven werken zonder te trainen lijkt me ook vrij onzinnig. We blijven aanmodderen...

Ga eens bij Andere fysios langs?

Heb je een goed bed/Matras?

Zo liggen of zelfs slapen zou kunnen helpen?
images.jpeg

Ik ben een beetje ten einde raad. Vorige week woensdag op advies van de fysio gestopt met KT, maar er zit nog geen verbetering in de onderrugklachten. Ik wandel elke dag en doe met wat tegenzin dagelijks een kwartiertje core stability oefeningen. Ik ben gestopt met voeding tracken, want dagelijks 3700 KCal naar binnen blijven werken zonder te trainen lijkt me ook vrij onzinnig. We blijven aanmodderen...
Wellicht toch even een verwijzing vragen voor het zkh. Ik heb meer dan een jaar zonder resultaat bij een fysio gelopen. De AP heeft een MRI laten maken en toen bleek er iets heel anders aan de hand te zijn dan de fysiotherapeuten dachten.

Bij wat voor fysio ben je geweest? Uit ervaring kan ik je zeggen dat veel fysio's t.a.v. krachtsport geen idee hebben waarover ze het hebben. Misschien kun je eens kijken naar een fysio die meer ervaring heeft met krachttraining.

Bij wat voor fysio ben je geweest? Uit ervaring kan ik je zeggen dat veel fysio's t.a.v. krachtsport geen idee hebben waarover ze het hebben. Misschien kun je eens kijken naar een fysio die meer ervaring heeft met krachttraining.
Het is een sportfysiotherapeut, dus dat zou goed moeten zijn.

Het is vooral de onzekerheid naar de oorzaak die ik lastig vind. Omdat de pijn er tijdens een squat in is geschoten, lijkt de oorzaak duidelijk. Maar bij het laatste bloed- en urineonderzoek (standaard vanwege medicijngebruik) bleek ik een verhoogde hoeveelheid bloed in de urine te hebben, bijna 5x de bovengrens, maar omdat dit eerder is voorgekomen, vonden ze dit geen reden tot zorg. Dus ik zit nu ook aan mijn linker nier (de pijn zit op links) te denken. Dat kan namelijk ook zorgen voor lage rugpijn. Maar ik wil ook niet overkomen als die jankerd die nu direct een MRI scan eist...

Het is vooral de onzekerheid naar de oorzaak die ik lastig vind. Omdat de pijn er tijdens een squat in is geschoten, lijkt de oorzaak duidelijk. Maar bij het laatste bloed- en urineonderzoek (standaard vanwege medicijngebruik) bleek ik een verhoogde hoeveelheid bloed in de urine te hebben, bijna 5x de bovengrens, maar omdat dit eerder is voorgekomen, vonden ze dit geen reden tot zorg. Dus ik zit nu ook aan mijn linker nier (de pijn zit op links) te denken. Dat kan namelijk ook zorgen voor lage rugpijn. Maar ik wil ook niet overkomen als die jankerd die nu direct een MRI scan eist...
Bij mij duurde het 6maand voordat ik geen pijn meer had. Maar ik trainde gewoon door op tramadol. Fysio zei dat ik bijna een hernia had puur omdat ik de oefeningen niet goed uitvoerde

Want? Wat was toen de oorzaak en remedie?
Oorzaak onbekend / niet onderzocht. Er is toen enkele weken later weer urine afgenomen. De waarde was toen weer gedaald, maar wel nog steeds hoger dan de bovengrens. Dit vonden ze kennelijk prima of in ieder geval goed genoeg om verder geen aandacht aan te besteden.

Maar kan je huisarts dat (locatie pijn) niet beoordelen?

Oorzaak onbekend / niet onderzocht. Er is toen enkele weken later weer urine afgenomen. De waarde was toen weer gedaald, maar wel nog steeds hoger dan de bovengrens. Dit vonden ze kennelijk prima of in ieder geval goed genoeg om verder geen aandacht aan te besteden.
Ik zou daar nu dan toch wel wat mee doen.

Ik zou daar nu dan toch wel wat mee doen.
Grote kans dat er niks aan de hand is met m'n nieren en ik me zorgen maak om niks. Een verhoogde bloedwaarde in de urine kan wel 100 verschillende oorzaken hebben. Onderrugklachten kunnen lang aanhouden, ook met de juiste begeleiding, heb ik inmiddels van anderen vernomen. Vooralsnog hoop ik dat het met geduld en gezond verstand in doen en laten uiteindelijk wel weer verdwijnt. En mocht de urine duidelijk rood gaan kleuren dan trek ik wel aan de bel bij de huisarts.

Grote kans dat er niks aan de hand is met m'n nieren en ik me zorgen maak om niks. Een verhoogde bloedwaarde in de urine kan wel 100 verschillende oorzaken hebben. Onderrugklachten kunnen lang aanhouden, ook met de juiste begeleiding, heb ik inmiddels van anderen vernomen. Vooralsnog hoop ik dat het met geduld en gezond verstand in doen en laten uiteindelijk wel weer verdwijnt. En mocht de urine duidelijk rood gaan kleuren dan trek ik wel aan de bel bij de huisarts.
Die pijn in de nierstreek lijkt me al ruim voldoende...

Die pijn in de nierstreek lijkt me al ruim voldoende...
Al sinds het er in schoot op 23 mei zit de onderrugpijn deels rond de wervels bij bepaalde bewegingen, maar ook in de onderrug op links (in de spieren, pezen, ligamenten, whatever?). De link met de linker nier heb ik pas kortgeleden zelf gelegd vanwege die verhoogde bloedwaarde en de urine en het feit dat de nier toevallig ook op die plaats zit van de onderrugpijn. Misschien een beetje vergezocht (?)

Al sinds het er in schoot op 23 mei zit de onderugpijn deels rond de wervels bij bepaalde bewegingen, maar ook in de onderrug op links (in de spieren, pezen, ligamenten, whatever?). De link met de linker nier heb ik pas kortgeleden zelf gelegd vanwege die verhoogde bloedwaarde en de urine en het feit dat de nier toevallig ook op die plaats zit van de onderrugpijn. Misschien een beetje vergezocht (?)
Echt niet, de ervaringen, indrukken en zelfs interpretaties van patiënten zijn vaak ook belangrijk bij de diagnose. En de mogelijke implicaties van jouw meest recente interpretatie/diagnose is ernstig genoeg (op zijn minst om je gerust te stellen als het toch minder ernstig blijkt te zijn). In ieder geval sterkte.

Terug
Naar boven