MuscleMeat

Contest Log Let's bulk up a little

Peiling Peiling Stop maar met deze contest. Het hindert je groei.

• Eens

Stemmen: 2 16,7%
  • Oneens

Stemmen: 8 66,7%
  • Weet niet

Stemmen: 2 16,7%

• Totaal stemmers
    12
  • Peiling gesloten .
  • Topic Starter Topic Starter
Dat moet nog blijken, of dat goed is. Ik pak nu een aantal oefeningen waarbij ik tijdens de uitvoering in ieder geval weinig tot geen last heb. Nu is het nog even afwachten of er de komende 24-48 uur niet alsnog een reactie komt in de vorm van meer last/pijn.

Dat moet nog blijken, of dat goed is. Ik pak nu een aantal oefeningen waarbij ik tijdens de uitvoering in ieder geval weinig tot geen last heb. Nu is het nog even afwachten of er de komende 24-48 uur niet alsnog een reactie komt in de vorm van meer last/pijn.
Komt vast goed als je pijn hebt gelijk stoppen.

Helder, vind 3 maanden wel lang, heb je iets in gedachte wanneer je toch iets anders gaat overwegen? Bijvoorbeeld over 1 maand dit, of over 2 maanden dat?
Als deze eigen aanpak na een paar weken (een week of drie?) ook geen verbetering geeft, trek ik weer bij de huisarts aan de bel.

Vergeet niet dat het soms ook kan helpen om de ROM te verkleinen. Ook daar kun je mee experimenteren.

En als box-squats ook last geven, kun je ook nog quarter squats overwegen. Altijd nog beter dan helemaal niks van squats of leg presses doen :)

En als box-squats ook last geven, kun je ook nog quarter squats overwegen. Altijd nog beter dan helemaal niks van squats of leg presses doen :)
Ik ga pas quarter squats overwegen als zelfs box-squats met een lege bar te veel zijn. Eerst gewicht verlagen, dan pas ROM verkorten, lees ik overal.

Vergeleken met de eerste weken is het zeker een stuk beter, maar de afgelopen maand is het min of meer stabiel, dus geen verdere vooruitgang. In het dagelijks leven kan ik me prima redden, zolang ik goed op mijn houding let. Bukken moet ik echt met beleid doen, dus de onderrug vooral niet buigen.
OK, veel beter dan helemaal geen vooruitgang
Geen noemenswaardige last van de onderrug tijdens de oefeningen. Beetje vreemd dat de oefening waarbij ik de onderrug het meest voelde, de adductie machine was, waarbij je je benen dus samenknijpt.
Is een SI gewricht probleem echt uitgesloten, of kan het toch meespelen?
Als deze eigen aanpak na een paar weken (een week of drie?) ook geen verbetering geeft, trek ik weer bij de huisarts aan de bel.
Ja, kijk deze oefeningen weer een paar weken aan :thumb:

Yes! De rug lijkt zich goed te hebben gehouden na de leg day van gisteren. Voelt zelfs ietsje beter aan dan gisterochtend. Nu het hoofd koel houden en niet te snel te veel willen doen of willen verzwaren. Voor deze contest maak ik me geen illusies meer, dus daar hoef ik het niet voor te doen.

Laatst bewerkt:
Zondag 29-8-2021: Legs

EquipmentOefeningSets, reps, gewicht
barbellbox squat, paused (hoogte: 36,6 cm)3x10x40, 10x42½
barbellhip thrust, paused, constant tension4x11x70
machine (black)leg press, constant tension15,16,17,18x60
machine (black)standing calf raise, unilateral3x17x0
machine (black)lying leg curl, unilateral2x15x15, 2x12x17½
machine (black)seated calf raise, paused3x15x45
machine (grey)seated leg extension, unilateral, paused4x12x22½
machine (grey)leg abduction4x18x52
machine (grey)leg adduction20x72½, 20x75, 20x77, 15x79½

Adductie machine voelde een stuk prettiger in de onderrug dan de vorige keer, dus die heb ik wat kunnen verzwaren. Leg press ben ik gestopt met tot maximale diepte te gaan. Hoger gaan in reps op iets lager gewicht lijkt me nu veiliger.

Laatst bewerkt:
Maandag 30-8-2021: pull

nonepull-up4x11xbodyweight
dumbbellbench supported row, unilateral4x10x36
cablelat prayer met dubbele rope, overhand grip4x13x18
cableseated row, unilateral4x15x18
cableface pull met rope, underhand grip4x15x25
machinebiceps curl14,13,12,11x25
machinerear delt fly4x12x45½
machineback extension4x20x75

Geen problemen tijdens de training. Onderrug voelde na de training zelfs soepeler dan er voor! Kan zelfs best nog veel kracht leveren vanuit de (onder)rug, zo lang ik maar op een goede houding let. Voel me toch nog net iets te fit voor het bejaardentehuis.

Laatst bewerkt:
Ik heb een goede relatie met mijn huisarts en dat wil ik graag zo houden. Het is zeker niet iemand die terughoudend is met doorverwijzen. Daarom vertrouw ik ook nu op zijn advies.
Toch maar weer een afspraak bij de huisarts ingepland voor volgende week dinsdag. Vooral om wat rust in m'n hoofd te krijgen dat er niks ergs aan de hand is. Loop er nu toch al 14 weken mee rond en de laatste weken zonder het gevoel dat er progressie in zit.

Laatst bewerkt:
Dinsdag 31-8-2021: push

barbellbench press, paused8,8,7,7 x 55
barbellincline bench press, paused7,7,7,7 x 42½
machine, plate loaded*converging shoulder press, paused9,9,8,7 x 15
cablechest fly14,13,12,11 x 9
machine, stacklateral raise, paused11,11,11,11 x 32
machine, stackobliques (rotation)14,14,14,14 x 45½
machine, stackback extension21,21,21,21 x 75
cable + ropetriceps extension15,15,15,15 x 20½

* gewicht per kant

Ging weer prima, zelfs na 3 dagen achter elkaar trainen (legs, pull, push). De enige drie oefeningen die ik nog even niet aandurf zijn deadlift, OHP en barbell rows. Vreemde blessure. Vooral 's ochtends als ik opsta ben ik niet veel waard, maar later op de dag gaat het best lekker.

Waarschijnlijk omdat je 's ochtends stijf bent van het slapen en in de loop van de dag beweeg je meer wat het beter maakt.
Klopt. Hoe meer beweging, hoe beter ik me voel. Daarom begin ik de dag ook elke ochtend met een stevige wandeling, om alles wat los te krijgen.

Dat zijn allemaal goede signalen. Nogmaals, herstel heeft TIJD nodig. 6-9mnd in deze fase is niet ongebruikelijk. Niks om je zorgen over te maken.

Ging weer prima, zelfs na 3 dagen achter elkaar trainen (legs, pull, push). De enige drie oefeningen die ik nog even niet aandurf zijn deadlift, OHP en barbell rows. Vreemde blessure. Vooral 's ochtends als ik opsta ben ik niet veel waard, maar later op de dag gaat het best lekker.
Fijn dat het weer de goeie kant op gaat, maar ik zou ECHT m'n hersteldagen inplannen. Rug is bij alles wel betrokken. Gewoon een dagje alleen wandelen, lichte bewegingsoefeningen en dat is het.

Fijn dat het weer de goeie kant op gaat, maar ik zou ECHT m'n hersteldagen inplannen. Rug is bij alles wel betrokken. Gewoon een dagje alleen wandelen, lichte bewegingsoefeningen en dat is het.
(legs-pull-push-rust) repeat. Deed ik voor de rustperiode ook al. Wandelen in principe elke dag.

Terug
Naar boven