MuscleMeat

Contest Log Let's bulk up a little

Peiling Peiling Stop maar met deze contest. Het hindert je groei.

• Eens

Stemmen: 2 16,7%
  • Oneens

Stemmen: 8 66,7%
  • Weet niet

Stemmen: 2 16,7%

• Totaal stemmers
    12
  • Peiling gesloten .
  • Topic Starter Topic Starter
Graag on-topic blijven hier, please. Als iemand benieuwd is naar het nut of de onzin van magnesiumcitraat-suppletie, op dan een nieuw topic in de supplementen-sectie. Ik gebruik het niet. Punt.

Ik merk trouwens dat er een enorme verharding zit in mijn onderrug op links in mijn erector als ik op mijn buik ga liggen en dan beide kanten ga masseren. Compleet asymmetrisch, want rechts voelt alles soepel. Misschien maar eens een masseur gaan opzoeken...
Ik weet niet of je er zelf voldoende bij kan om het los te krijgen, maar vaak kom je zelf ook een eind met een tennisbal en tegen de muur leunen. Beetje afhankelijk van waar het zit en natuurlijk hoe vast het zit.

Maar masseur of niet, het komt ergens vandaan. Je werkt thuis, toch? Kan geen kwaad eens kritisch te kijken naar je bureaustoel en je (hoogte van je) bureau. En vraag jezelf eens af of de kracht rondom je core in balans is. Zo niet, dan zijn daar tal van oefeningen voor.

Ik weet niet of je er zelf voldoende bij kan om het los te krijgen, maar vaak kom je zelf ook een eind met een tennisbal en tegen de muur leunen. Beetje afhankelijk van waar het zit en natuurlijk hoe vast het zit.
Ja, ik kan het zelf prima uitmasseren als ik op mijn buik lig en de rug ontspan. Werkt prima. Verder heb ik ook een speciaal massageballetje wat ik regelmatig gebruik, door tegen een deur aan te leunen en dan heen en weer te bewegen. Voelt altijd wel prettig.

Yesss!!! Gisteren volledig zonder pijnstillers doorgekomen, nadat ik het de 4 dagen daarvoor al langzaam had afgebouwd. :rocknana:

Ben wel benieuwd hoe lang het nog gaat duren voordat ik alles weer kan doen in de gym. Ook een aantal oefeningen waarvan je het in eerste instantie niet zou verwachten, lukten dus niet meer. Bij een bench press bijvoorbeeld verwacht je geen hoge rugbelasting, maar door het archen en bracen kon het ook daar zomaar in de rug schieten. Daarom moest ik dus overstappen op een seated bench machine. Voor de lying leg curl gold hetzelfde. Deze moest ik vervangen door de seated variant. Ook pullups lukten daardoor niet. Een machine variant lukte nog wel redelijk, als ik er voor zorgde dat ik mijn onderrug neutraal hield en niet hol trok. De komende tijd zal ik zo nu en dan voorzichtig kijken in hoeverre de oefeningen die ik links moest laten liggen, weer terug kan laten komen.

Zondagochtend volgt een voedings-update. Dan ben ik een week aan het '(c)lean-bulken'. Richtlijn voor die eerste week is 3000 KCal, 1 g/kg vet, 2 g/kg eiwit, rest koolhydraten.

Laatst bewerkt:
Vandaag (pull day) de machine pulldowns weer voorzichtig vervangen door pullups! Ik word nu gedwongen super gefocused met goede techniek te bewegen. Door de benen gestrekt lichtjes naar voren te steken (abs aanspannen!) voorkom ik dat de onderrug hol trekt en dan gaat het prima. Elke form breakdown wordt direct afgestraft doordat ik het dan weer in de rug voel.

Na een warming-up op de cable lat-pulldown: 10x32, 10x39, 10x45, 10x52, heb ik 5x5 bodyweight pullups gedaan.

Slowly but steadily back to normal! :rocknana:

Check more plates more dates, over die hyper responder. Goeie transformatie.

Vandaag (pull day) de machine pulldowns weer voorzichtig vervangen door pullups! Ik word nu gedwongen super gefocused met goede techniek te bewegen. Door de benen gestrekt lichtjes naar voren te steken (abs aanspannen!) voorkom ik dat de onderrug hol trekt en dan gaat het prima. Elke form breakdown wordt direct afgestraft doordat ik het dan weer in de rug voel.

Na een warming-up op de cable lat-pulldown: 10x32, 10x39, 10x45, 10x52, heb ik 5x5 bodyweight pullups gedaan.

Lekker man goed om te horen dat het weer goed gaat!

Voeding & gewicht update

week 23 (zo 6/6 t/m zo 13/6, 8 dagen)

Gemiddelde intake:
3003 KCal, 69 V, 129 E, 419 KH

Gewicht:
week23.jpg

De trendlijn gaat omhoog met ongeveer 0,4 kg/week, dus ik zie op dit moment nog geen reden om de intake verder te verhogen.

Laatst bewerkt:
Voeding & gewicht update

Gemiddelde intake:

Gewicht:
week23.jpg
De trendlijn gaat omhoog met ongeveer 0,4 kg/week, dus ik zie op dit moment nog geen reden om de intake verder te verhogen.
Netjes. Hoe gaat ie met de rug?

Voeding & gewicht update

Gemiddelde intake:

Gewicht:
week23.jpg

Lekker bezig! Mooi dat het beter gaat met je rug :)

Fijn!

Netjes. Hoe gaat ie met de rug?
Goed! Ik merk nog dagelijks progressie. Niet alleen in het dagelijks leven, maar ook in de gym, als ik zie hoe de oefeningen gaan die nog wat problemen opleveren. Drie dagen geleden bijvoorbeeld weer begonnen met pullups: 5x5, waarbij ik soms nog iets voelde als de techniek niet 100% was. Vandaag 5 sets van 6 reps zonder iets te voelen! Morgen eens proberen hoe de bench gaat. OHP, barbell rows, squats en deadlifts gaan waarschijnlijk wat langer duren voordat ik die weer in kan passen in de training.

Laatst bewerkt:
Oldschool de trainingen bijhouden in een notitieboekje bevalt me nog steeds het beste. Ik pak de vorige legs, pull of push-training erbij en probeer die dan te verbeteren (meer gewicht of een rep extra met hetzelfde gewicht).
log.jpg

Hoe gaat het met je onderrug? bij mij helemaal weggetrokken nadat ik ben gaan roeien. Roeien is een goede warming up en op de dagen dat er geen KT gepland staat is het heel goed te doen in combinatie met klimmen op de loopband.

Oldschool de trainingen bijhouden in een notitieboekje bevalt me nog steeds het beste. Ik pak de vorige legs, pull of push-training erbij en probeer die dan te verbeteren (meer gewicht of een rep extra met hetzelfde gewicht).
log.jpg
Als je een smartphone hebt zou je de app strong kunnen installeren.
Heb je links wat je de vorige keer deed
Screenshot_20210616-090330_Strong.jpg

Hoe gaat het met je onderrug?
Die vraag heb ik hier al beantwoord en geldt nog steeds! :D It's getting better every day (godzijdank)!

bij mij helemaal weggetrokken nadat ik ben gaan roeien.
Ik heb jouw advies opgevolgd en vandaag na afloop van de training als cooling-down 5 minuten geroeid op de laagste weerstand. Dat kon de rug prima aan en voelde goed. Ook geen reactie achteraf. Maar ik denk niet dat er 'magische' oplossingen zijn. Het algemene advies bij (onder)rugpijn is blijven bewegen en dat doe ik al ruimschoots met fietsen en wandelen. Voor jouw heeft roeien en lopen op een helling in de sportschool geholpen. Ik doe mijn beweging, zeker met dit weer, liever buiten.

Me happy! :rocknana:

Vandaag voor het eerst na het 'door de rug gaan' op 2e pinksterdag (inmiddels al weer 25 dagen geleden!) weer bench en OHP gedaan.

Barbell bench press, paused on chest:
warming-up: 10x20, 10x30, 6x40
werksets: 6,6,6,6,8x50
Op basis van de laatste werkset schat ik dat mijn max ongeveer 10x50 is, dus werk aan de winkel!

Barbell OHP, paused on chest:
warming-up: 10x20, 6x25
werksets: 6,6,6,6,8x30
OHP komt natuurlijk meer op de rug aan dan bench, dus hier extra voorzichtig qua gewicht.

Omdat de spierbelasting op deze oefeningen nog laag is, heb ik daarna nog van beide oefeningen de machine-versie gepakt (die ik in de voorgaande trainingen dus standaard deed als alternatief voor bench en OHP) en dan 1 set 'very close to failure' gedaan. daarna de training voortgezet met de oefeningen die ik al deed.

Weer een stapje terug naar normaal dus.:rocknana:

Nu nog de barbell bent over row, squat en deadlift, maar dat gaat wat langer duren voordat ik die weer veilig kan pakken...

Ik was eigenlijk van om plan en elke maandagochtend te evalueren of ik mijn intake moet aanpassen, maar ik grijp nu al in, want het is nu al duidelijk dat mijn gewicht niet toeneemt op een intake van 3000 KCal. (De rode trendlijn geeft nu een groei aan van 7 gram per dag :o). Intake wordt per direct verhoogd naar 3200 KCal. Of moet ik agressiever gaan ophogen? Wat denken jullie?

week24_pre.jpg

Ik zou meteen maar 3500 verhogen

Terug
Naar boven