Fitness Seller

Contest Log Let's bulk up a little

Peiling Peiling Stop maar met deze contest. Het hindert je groei.

• Eens

Stemmen: 2 16,7%
  • Oneens

Stemmen: 8 66,7%
  • Weet niet

Stemmen: 2 16,7%

• Totaal stemmers
    12
  • Peiling gesloten .
Ja, maximaal 10% van je totale energieinname zou verzadigd vet mogen zijn volgens de Eetmeter. Ik zat die bewuste week op slechts 3%.
Ik zou je aanraden om dit artikel te lezen.

Ik heb zelf een super interessant boek over vetzuren. Ik zal zodra ik thuis ben even kijken wat daar de richtlijnen zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Niet te bang zijn voor verzadigd vet trouwens. Het voedingscentrum zal al snel aangeven dat het teveel is.
Ik zou je aanraden om dit artikel te lezen.
Ik heb vanochtend de tijd genomen om het volledige artikel door te spitten en de boodschap is toch dat het advies om de verzadigde vetten te beperken tot maximaal 10% van de totale energie-inname een prima advies is, maar dat het minstens zo belangrijk is waarmee je die verzadigde vetten vervangt. Ze ondersteunen hiermee dus het advies van het Voedingscentrum...

When it comes to the issue of saturated fat and cardiovascular health, the purpose of the desired reduction to 10% energy is due to the clear reduction in total cardiovascular events observed with a decrease to that threshold [38][39]. The question is, to what extent is health served by the various options for replacement nutrients? An overall analysis of the literature reveals a clear hierarchy and the most pronounced reductions in cardiovascular risk occur when SFA are substituted for:
  1. Polyunsaturated fats;
  2. Plant-based monounsaturated fats;
  3. Unrefined, whole grain carbohydrates;

Mijn conclusie zou dan zijn dat het opvoeren van de hoeveelheid vetten in mijn voeding prima is, mits de hoeveelheid verzadigde vetten beperkt blijft.

Ik kom er nog op terug hoor, maar mijn boodschap was eigenlijk dat ik mij er niet al te druk om zou maken:) Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen diverse vetzuren terwijl deze allen hun eigen functie hebben. Ik zou ook die 10% loslaten.

Donderdag 23-9-2021: pull

EquipmentOefeningSets, reps, gewicht
cablelat pulldown, supinated grip, paused5x9x120, 8x125 LBS
cableseated row, unilateral, paused5x9x50, 8x55 LBS
cablelat prayer met dubbele rope, supinated grip6x12x45 LBS
machinebiceps curl, unilateral16,15,14,13,13,13x8¾
machinerear delt fly, paused6x12x100 LBS
machineback extension20x200,205,210, 16x215 LBS
cableface pull, paused2x15x55 LBS

Heb je ook wel een bloed laten testen of allergie test voor bepaald voedsel?

Hoe graag wil je eigenlijk aankomen (en hoe ver wil je daar voor gaan)? Heb je bijvoorbeeld moeite met je huidige vp te zien stijgen?

Aan de andere kant ben je niet meer van de jongste. Bijna 4K calorieën met een deel aan ongezonde voeding elke dag eten is niet iets dat ik zo maar zou doen tbh. Moeilijke casus dit :o

Aan de andere kant ben je niet meer van de jongste. Bijna 4K calorieën met een deel aan ongezonde voeding elke dag eten is niet iets dat ik zo maar zou doen tbh.
Wat is ongezond? Wat extra onverzadigde vetten en wat minder vezels is toch een prima optie?

Wat is ongezond? Wat extra onverzadigde vetten en wat minder vezels is toch een prima optie?
Tja wat is ongezond idd. Wat je beschrijft zou ik niet meteen als ongezond bestempelen idd. Eerder de calorie inname die oncomfortabel aanvoelt voor hem.

Is ook meer een buikgevoel van mijzelf. Als ik zelf de calorie inname push tot het punt waar het oncomfortabel is heb ik mij altijd ongezond gevoeld. Zag dat ook terug in bijvoorbeeld bloeddruk (ook zonder super supps).

Heb je ook wel een bloed laten testen of allergie test voor bepaald voedsel?
Ik heb me in 2016 laten testen op coeliakie omdat dat in de familie zit en ik ook toen al moeite had met aankomen. De uitkomst was (gelukkig) negatief. Verder heb ik nooit allergietesten gedaan voor voeding, ook omdat de klachten, zoals zo nu en dan wat buikpijn, vrij mild zijn.

Hoe graag wil je eigenlijk aankomen (en hoe ver wil je daar voor gaan)? Heb je bijvoorbeeld moeite met je huidige vp te zien stijgen? Aan de andere kant ben je niet meer van de jongste. Bijna 4K calorieën met een deel aan ongezonde voeding elke dag eten is niet iets dat ik zo maar zou doen tbh. Moeilijke casus dit :o
Hiermee raak je wel de kern van de zaak! Met wat vet aankomen heb ik geen probleem, dat heb ik er desnoods toch zo weer af. Maar bij elke bulk kom ik op een gegeven moment op een punt dat ik of (nog) ongezonder moet gaan eten, of nog vaker onprettig vol moet zitten. Als ik op dat punt zit, denk ik op een gegeven moment 'f**k it', ga weer naar behoefte eten, en zakt het gewicht weer. Een beetje vergelijkbaar met iemand die van nature 'chubby' is en makkelijk aankomt, en die de rest van zijn leven erg gedisciplineerd moet blijven leven om slank te blijven.

Terug
Naar boven