Als buttwink geen probleem is, wat is dan de meerwaarde?
De meerwaarde is dat het een indicatie
kán zijn van het niet strak houden van de onderrug en dat als iemand buttwink heeft er eens goed naar het eventuele bewegen van de onderrug gekeken zou moeten worden, soms zijn er ook andere of meerdere oorzaken, zoals bracen, (over bracen heb ik het laatst met TS gehad).
Dit is zoals ik het begrepen heb, corrigeer me gerust als ik er naast zit of als er ook andere ideeën zijn.
Heb je last van een bolle onderrug tijdens het squatten? Dan kamp je met een zogenaamde butt wink. Lees hier wat de oorzaak is en wat je er aan kan doen.
www.fit.nl
Perhaps the most overused and annoying term in the limited vocabulary of inexperienced coaches, it was first used by CrossFitters who were trying to impress other CrossFitters with their mastery of the secrets of human movement.
startingstrength.com
Rip explains some key points about lower back position control when lifting weights and how to coach lifters to develop this skill.
startingstrength.com
Stel je wilt de squat uitsluitend gebruiken voor meer quadriceps ontwikkeling, wat is dan het nut van ATG?
Dit is een vraag die zozeer over bodybuilding lijkt te gaan, dat ik weet dat ik er te weinig over weet, ik denk liever eerst in bewegingen en daarna in zwakke punten.
Een wedervraag zou kunnen zijn: stel je wilt de quadriceps ontwikkelen, waarom zou je squaten?
Ik squat:
- low bar-achtig om zoveel mogelijk gewicht te gebruiken, parallel is genoeg, want dat "telt", eigenlijk zou het nog beter zijn als ik zo diep zou gaan als ik de vorm goed kan houden of dat nu dieper of minder diep is;
- FSQ en OHS om de rom te trainen en over die hele rom sterker te worden;
- high bar-ish, doe ik (nog) niet, maar een beetje met hetzelfde idee.
- KB voor mobiliteit.