Fitness Seller

Lichte gewichten / gains? / schema?

Ano_1986_2

Competitive Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
40
Net te horen gekregen van de dokter dat ik eindelijk terug lichtjes aan het ijzer mag beginnen, enkel nog geen bovenhoofdse oefeningen zoals bvb shoulderpresses, back pulldown, etc...

Schouderklachten (ice-picking operatie wegens kraakbeendegeneratie), verdere klachten zijn volledig in orde gekomen. Kraakbeen groeit wanneer er lichte druk ontstaat, bij te hevige druk breekt hij terug af.

Mijn vraag is: zijn er trainingsmethoden om te gainen zonder echt zwaar te gaan trainen? Bedoel dan, geen failure training, sets van 4 tot 8 met zware gewichten etc, maar sets tussen 10 à 15 reps...? Excentrische oefeningen ??

Laatst bewerkt:
Volgens onderzoeken wat ik onder ogen heb gekregen ooit eens ... kan je met alles gainen
wat boven 65% van je 1RM is. Dus ja, als je 100kg kan benchen oid, kan je dus lekker
rustig reppen met 65kg en toch nog gainen ...

Langzamere herhalingen zodat spieren langer onder druk staan.

• Topic Starter Topic Starter
Thx mannen!
Moet terug wel wat m'n motivatie opkrikken om strikt met men eten bezig te blijven, ik probeer wat te cutten ook, maar niet in het extreme want wil niet nog meer spiermassa verliezen, sta nu al zo mager precies. Wil gewoon wat strakker en nog ietsje voller terug naar de zomer toe in gaan.

• Topic Starter Topic Starter
Nog iemand meningen?

ja 10x10 of 8x8 enz.
relatief licht gewicht, setjes van 8-12 reps en korte pauzes.
en dan zijn langzame hh echt niet nodig.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven