AndroidHealthClinic

LightO's log to the light

Heb je openingspost wat gelezen. Als ik het goed begrijp was je een tijdje serieus bezig, maar ben je dan een tijdje gestopt? Wat waren je stats op de grote drie voor je stop? Heb je ze al geëvenaard? Trouwens 13kg op 2 jaar was best netjes (én realistisch ivm wat je op dit forum in andere secties wel niet te lezen krijgt).

• Topic Starter Topic Starter
Heb je openingspost wat gelezen. Als ik het goed begrijp was je een tijdje serieus bezig, maar ben je dan een tijdje gestopt? Wat waren je stats op de grote drie voor je stop? Heb je ze al geëvenaard? Trouwens 13kg op 2 jaar was best netjes (én realistisch ivm wat je op dit forum in andere secties wel niet te lezen krijgt).

Ja klopt ik ben idd een lange tijd gestopt hiertussen. Ja op de grote drie is moeilijk te zeggen ik deed wel bankdrukken en squatten maar deadliften eigenlijk nooit. Had geen idee waar ik toen mee bezig was :p Ik kan me wel herinneren dat ik met bankdruk toen op 2x 80 kg was gestopt en squatten lag volgens mij rond de 90 kg maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen.

Ja ik weet alleen niet of die 13 kg alleen spiermassa is geweest heb toen niet altijd mijn vetpercentage gemeten kan ook best zijn dat er nog een paar kilo vet bij zitten :p En ja ik heb idd ook wel eens van die gewicht toenames gezien waar bij je dat dacht van yeah right :rolleyes: maar goed het is voor jezelf dus je naait je erachteraf alleen maar zelf mee :p

Ohja even over dat deadliften nog van donderdag volgens mij had ik gewoon een heel goede dag ofzo want normaal heb ik het al behoorlijk zwaar als ik boven de 115kg ga ofzo dus denk dat het gewoon een goede dag is geweest.

Vandaag beentraining gehad, erg veel moeite met gewichten wat ik paar weken terug nog met gemak wegduwde voornamelijk met de squat paar weken geleden 1 training 7x 130 kg en nu heb ik steeds moeite met 110kg ??? vreemd. Maar goed hier de training

Benen en traps Dinsdag 08-5

Squat
10x 50 kg
8x 90 kg
8x 90 kg
8x 100 kg
4x 110 kg
8x 50 kg

Split squat
8x 30 kg Links en rechts
8x 40 kg Links en rechts
8x 40 kg Links en rechts
6x 50 kg Links en rechts

Inner thigh
8x 49 kg
8x 52kg
8x 59kg
6x 62 kg

Leg extension Bij het hoogwippen even boven vasthouden :)
8x 66 kg
8x 74 kg
8x 74 kg
8x 80 kg

Calf raise op legpress
12x 80
12x 86 kg
10x 93 kg
8x 100 kg
8x 110 kg

Dumbbell shrugs
10x 20 kg
10x 22 kg
10x24 kg
10x 26 kg Voor shrugs weer veel te licht maar goed beter dan niets

Smith shrugs en dan voor barbell gaan staan
12x 50 kg
12x 70 kg
8x 80 kg
6x 80 kg

Mood: 8
Energy: 7
Strength: 6

Laatst bewerkt:
Oh dat is wel een flink verschil met squatten, maar je was bezig met een cut nu toch? Dat zal wel redelijk snel weer terug komen als je daar mee klaar bent. En toch nog flinke gewichten gepakt :).

Neej ben er wel naar opzoek, maar moet zeggen sinds ik deadhangs en af en toe eens rack pulls doe mijn grip steeds beter lijkt te worden :)Alhoewel dit soms ook per rugdag verschilt volgens mij ???. Had na deze sets ook weer flink kramp en kon mijn vingers komende 5 minuten niet meer goed strekken ??? maar zal wel normaal zijn denk ik.

Heb daar geen last van, weet niet of anderen daar wel last van hebben?

Je hebt al lekkere volumes :thumbup:

---------- Post toegevoegd Tue 8 May 2012 om 23:15 ----------

Vandaag beentraining gehad, erg veel moeite met gewichten wat ik paar weken terug nog met gemak wegduwde voornamelijk met de squat paar weken geleden 1 training 7x 130 kg en nu heb ik steeds moeite met 110kg ??? vreemd.

We kunnen elkaar de hand schudden. Type net in mijn log dat het squatten de laatste paar weken alleen maar minder wordt ten opzichte van de andere oefeningen waar ik nog steeds lekkere progressie maak.

Heb daar geen last van, weet niet of anderen daar wel last van hebben?

Je hebt al lekkere volumes :thumbup:

---------- Post toegevoegd Tue 8 May 2012 om 23:15 ----------

We kunnen elkaar de hand schudden. Type net in mijn log dat het squatten de laatste paar weken alleen maar minder wordt ten opzichte van de andere oefeningen waar ik nog steeds lekkere progressie maak.

Ik heb een sterk vermoeden dat het aan de cut ligt maar ik weet het ook niet zeker. Zag idd net jou log precies hetzelfde haha :cool:

Training vandaag niets bijzonders, had school van 8 tot 4 en 5 tot half 11 gewerkt toen nog gaan sporten was dus geen succes :rolleyes: MP ook hard achteruit het gaan ??? 2 weken geleden nog 5x 60 kg geduwt nu heb ik al pijn en moeite met 50 kg :(

Schouders,buik en onderarmen
Military press (anterior)
10x 30 kg
8x 40 kg
8x 40 kg
7x 50 kg Ging niet lekker vandaag dus maar niet hoger gegaan
8x 40 kg
8x 40 kg
8x 30 kg

Sideways Cable lateral raise
8x 7 kg
8x 9 kg
8x 9 kg
8x 11kg

Upright row Nog eens gedaan, blijf het een blessuregevoelige oefening vinden dus maar niet te zwaar gepakt.
8x 20 kg
8x 30 kg
8x 30 kg
7x 40 kg

Seated rear lateral raise (posterior)
8x 12kg
8x 14kg
8x 16kg
8x 16kg

Buik:
seated crunch met kabel
8x52kg
8x 59kg
8x 62 kg
10x 62 kg

Dumbbell 45graden side bend Maar dan zonder dumbbell
20x bw L + R
20x bw L + R
23x bw L + R
19x bw L + R

Weigthed leg raise
8x bw +5kg
10x bw +6kg
8x bw +6kg
8x bw +7kg

Onderarmen
8x 12 kg
8x 12 kg
10x 14 kg
10x 14 kg

reverse wrist curl (dumbbell)
8x 7 kg
8x 7 kg
8x 7 kg
8x 7kg

Mood: 7
Energy: 6

Comments: zat er doorheen van werk en school, toch wel nog redelijk lekker getraind maar miste gewoon de kracht op zich nog een lekkere training neergezet vond ik zelf:cool: Maak me alleen zorgen met de MP van 60 kg naar 50 kg gaan is geen pretje :p

Geen zorgen kerel, die MP heb je met wat rust weer op 60 zitten. Met dat soort oefeningen knal je alleen als je goed uitgerust bent, tenminste dat merk ik bij mezelf. Verder nette training weer.

Rust doet wonderen.

Laatst bewerkt:
Even snel loggen moet zo werken :p
Rug en triceps Donderdag 11-05

Deadlift
10x 50 kg
8x 90 kg
6x 100 kg
6x 110 kg
6x 120 kg
3x 135 kg Grip zat niet zo mee vandaag
8x 90 kg
8x 90 kg
8x 50 kg

Barbell Bent over row met EZ bar Lukte voor geen meter
8x 50 kg +ezbar
8x 50kg +ezbar
8x 50kg +ezbar
8x 50kg +ezbar (ging zo snel dat ik nog maar extra set heb gedaan)
8x 50 kg + ezbar

Pull up extra breed met deadhang
6x bw
6x bw
5x bw + 5 kg
4x bw + 7 kg
4x bw + 10 kg
4x bw

Seated rows op machine
8x 18 kg L+R apart
8x 25 kg L+R apart
8x 27 kg L+R apart
8x 30 kg L+R apart PR

Close grip benchpress
8x 40 kg
8x 50 kg
8x 60 kg
4x 70 kg Veel moeite mee gehad

Dips
8x bw
8x bw + 5 kg
8x bw +7 kg
5x bw + 9 kg

triceps kickback
8x 8 kg
8x 10 kg
8x 12 kg
8x 14 kg

Energy: 8

Niet veel bijzonders vandaag opzich geen verkeerde training, begin rug te zien als mijn favoriete spiergroep :o Maar wat was het warm in het fitness centrum geen airco daar dacht dat ik doodging ik was zeike en zeike nat :D

zeker geen verkeerde training kerel. werkse!

Lekker deadlift en de pull ups gaan ook goed.

Wat voor dips zijn het die je doet? Seated dips of weet niet hoe de ander heet die noem ik zelf dips. Dus begin positie licht voorovergebogen handen naast het lichaam op de dip bars en je lichaam laten zakken en weer omhoog duwen, waarbij je probeert naar voren gebogen te blijven.

Lekker deadlift en de pull ups gaan ook goed.

Wat voor dips zijn het die je doet? Seated dips of weet niet hoe de ander heet die noem ik zelf dips. Dus begin positie licht voorovergebogen handen naast het lichaam op de dip bars en je lichaam laten zakken en weer omhoog duwen, waarbij je probeert naar voren gebogen te blijven.

Die laatste dips idd met voorovergebogen positie.

Ik vond de deadlift deze keer tegenvallen aangezien ik vorige week 145kg had :p maar goed kan niet altijd zo gaan natuurlijk :o

Bij het dippen hoe doe jij dat met extra gewicht?

Deadlift was toch niet verkeerd ondanks dat het volume lager is dan de vorige keer.

Bij het dippen hoe doe jij dat met extra gewicht?

Deadlift was toch niet verkeerd ondanks dat het volume lager is dan de vorige keer.

Tussen mijn benen inklemmen, aangezien toch maar wat daar hangen :p Hou mijn benen zo 90 graden gebogen waarbij ik het gewicht ertussen klem zeg maar.

Deze week begonnen met nieuwe cycle, ben van 4x 8 naar 4x 10 gegaan, moet wel zeggen dat gewicht nu stuk lager is maar het wel allemaal weer eens lekker aanvoelt die afwisseling :o

Chest and Biceps NEW CycleMaandag 14-5

Benchpress
10x 30 kg
10
x 40 kg
10x 50 kg
10x 60 kg
10x 70 kg
9x 70 kg Gewicht stuk gedropt, maar vond het nog niet al te slecht
10x 40 kg

Inclince Dumbbell press
10x 20 kg
10x 22 kg
10x 22 kg

9x 24 kg Pff zwaar man

Dumbbell Bench press
10x 18 kg

10x 20 kg
10x 22 kg
10x 24 kg

Dumbbell Flyes
10x 10 kg
10x 14 kg
10x 16 kg
9x 16 kg

Biceps
EZ bar curl (wijde grip)
10x 17,5 kg +7,5kg
10x 17,5 kg +7,5kg
10x 20 kg +7,5kg

10x 20 kg +7,5kg

Hammer curl
10x 8 kg
10x 10 kg
10x 12 kg
10x 14 kg

curl op incline bankje met cable per arm
10x 11 kg
10x 14 kg
10x 16 kg

10x 18 kg

21 en: 7 boven,7 onder 7 full rom
21x 7 kg
21x 7 kg
21x 7 kg

Mood:8
Energy:7

Strength:6 Volgens mij lijkt dit maar zo door de switch van 8 naar 10 reps, is toch wel meer verschil dan dat ik had verwacht.

Vind het wel heerlijk moet ik zeggen, maar toch veel moeite doel is nu ook gewicht van 8x op de 10x te halen :) Maarja qua ego krijg je natuurlijk een klap :rolleyes:

Heb je dat bewust gedaan die drop in je bench? Kan alleszins niet slecht zijn bij wijze van deload! Je bent ook al netjes bezig met weighted dips!

Vind dit (en de log van Markrot) wel een interessante log omdat we beiden ongeveer even zwaar en even groot zijn :) Vind wel aan je foto in het begin van je log te zien dat je zwaarder oogt, hoewel - het verbaasde me afgaand op je foto- je armomtrek die je opgeeft dan weer wat lager is.

edit: heb jij toevallig nog weet van mensen van onze gestalte die een log bijhouden?

Tussen mijn benen inklemmen, aangezien toch maar wat daar hangen :p Hou mijn benen zo 90 graden gebogen waarbij ik het gewicht ertussen klem zeg maar.
Lijk me wel lastig, maar ga dat ook eens proberen. Pas dit zelf wel toe bij de seated dips en dat bevalt goed.

Deze week begonnen met nieuwe cycle, ben van 4x 8 naar 4x 10 gegaan, moet wel zeggen dat gewicht nu stuk lager is maar het wel allemaal weer eens lekker aanvoelt die afwisseling :o
Is natuurlijk logisch dat gewicht lager is. Het is natuurlijk ook wel weer even aftasten welk volume per oefening goed is. Hoelang wil je deze cycle aanhouden? Ik ga voorlopig 3 cycles van 4 weken doen. Kijken hoe dat bevalt.

Vind het wel heerlijk moet ik zeggen, maar toch veel moeite doel is nu ook gewicht van 8x op de 10x te halen :) Maarja qua ego krijg je natuurlijk een klap :rolleyes:
Mooi doel, maar binnen hoeveel weken wil je je doel bereikt hebben?

En ja ego snap ik wel, daar zie ik ook tegenop, maar aan de andere kant moet je je niet te veel focussen op volume. Als je maar traint op je eigen max volume dat is wat telt. En wat voor jou op dat moment het meest efficient is.

BTW vindt je volume over de gehele training netjes hoor.

edit: heb jij toevallig nog weet van mensen van onze gestalte die een log bijhouden?
Ik hou een log bij. LightO en ik zijn beiden ongeveer op het zelfde moment gestart met trainen en loggen. En houden elkaars log bij. Is leuk en leerzaam, plus er zijn toch regelmatig vergelijkingen.

Heb je dat bewust gedaan die drop in je bench? Kan alleszins niet slecht zijn bij wijze van deload! Je bent ook al netjes bezig met weighted dips!

Vind dit (en de log van Markrot) wel een interessante log omdat we beiden ongeveer even zwaar en even groot zijn :) Vind wel aan je foto in het begin van je log te zien dat je zwaarder oogt, hoewel - het verbaasde me afgaand op je foto- je armomtrek die je opgeeft dan weer wat lager is.

Bedoel je van 70 naar 40 die drop? Ik weet niet ik vind bij de compounds als ik gewoon helemaal op erbij ben het gewoon nog heerlijk om even lager in gewicht te gaan en ff lekker de pomp erin te jagen :D

Ik weet wel dat Rah rah man even groot is als ons alleen stuk zwaarder en tilt zieke gewichten :D miss eens een idee om te kijken? De log van Markrot is toch niet meer upgedate sinds augustus of heeft hij een nieuwe log?

Ja ik moet zeggen dat ik zelf ook vind dat ik zwaarder uitzie dan dat ik weeg. En ik heb het idee dat mijn armomtrek zo laag is omdat mijn triceps toch een stuk achterlopen tegenover mijn biceps. En ik meen gelezen te hebben dat triceps juist voor de dikte van armen zorgt?? Of is dat een fabeltje ??? Wat is jou armomtrek als ik vragen mag?

@Rooney, ik ben al een half uur het zoeken naar een plaatje of filmpje hoe ik het bedoel maar ik kan het niet vinden. Engiste wat ik vind is dit: http://www.youtube.com/watch?v=C4tjQ3-LYCA Hij doet hetzelfde als ik, probleem is dat je het op de video niet (goed) kunt zien. Ik heb het eigenlijk altijd zo gedaan ik doe het ook zo bij Pull ups en het is miss even wennen maar als je het paar keer gedaan hebt weet je niet beter :cool:. Je moet even door hebben hoe je hem tussen je voeten moet klemmen.

Ik wil deze cycle 8 weken aanhouden en daarna 8 weken 12 reps. Dus heb wel even om de doelstelling te bereiken ik weet niet of het te hoog gegrepen is maar ik ga er gewoon voor :cool:

En qua volume ben ik nu ook even aan het voelen hoe het gaat miss dat ik van 4 sets naar 3 sets ga. Maar voorlopig is het nog te doen het is weer even wennen je merkt dat je spieren meer verzuren maar het is van de ene kant ook weer lekker :)

Training vandaag: Erg zwaar, vantevoren een Cementvloer in badkamer moeten mee helpen aanleggen. Dit was veel werk 25 zakken cementzand van 25 kg eerst vanuit de auto (die 50 meter verder geparkeerd stond) En hierna in emmers de trap op. Dus had in principe al een dikke work out achter de rug :p

Benen en traps Dinsdag 16-5

Squat

12x 30 kg
10x 50 kg
10x 80 kg (jezus:eek:)
10x 80 kg
9x 90 kg Was al zoveel achteruit gegaan, nu nog meer door die reprange :()
4x 90 kg Wou nog eens proberen maar geen echt niet meer :p
10x 50 kg

Split squat
10x 30 kg Links en rechts
Pff altijd kapot na deze set :scratch:

Leg extension
10x 62 kg
10x 62 kg
10x 62 kg
10x 62 kg

Inner thigh
10x 49 kg
10x 52kg
10x 59kg
10x 59 kg

Outer thigh
10x 49 kg
10x 52kg
10x 52kg
10x 59 kg

Calf raise op legpress
10x 97 kg
10x 100 kg
10x 107 kg
10x 120 kg mm ging wel lekker eigenlijk :)

Dumbbell shrugs
10x 20 kg
10x 22 kg
10x24 kg
10x 26 kg

Smith shrugs en dan voor barbell gaan staan
10x 30 kg
10x 50 kg
10x 60 kg
10x 70 kg

Energy: 6

Comments: Vond het opzich geen verkeerde training, ben nu wel kapot. Moet zeggen dat ik altijd erg opzie tegen benendag. Normaal sta ik te springen om te gaan trainen behalve als ik benen moet doen heb ik een lang gezicht :haar:. Maarja als ik eenmaal bezig ben vind ik het wel leuk eigenlijk :p

Ik bedoelde dat je iets meer gewicht nam de vorige bench training, maar ben er al achtergekomen dat je ook wat hebt gespeeld met de reprange. Wat natuurlijk een heel goed idee is!

Ik weet niet of je het zo kan zien of de triceps de omtrek bepalen. Triceps zijn 3 koppen vs 2 van de biceps, en daarom wordt wel een gezegd dat triceps 3/5de van de bovenarm is. Denk misschien wel dat dit wat kort door de bocht is, maar dikkere triceps gaan sowieso bijdragen aan je armomtrek! Die omtrek van mij fluctueert trouwens van de ene dag op de andere. Heb jij dat ook? Maar goed, de minimum koude toestand dat ik dezer dagen met mijn orbitape meet is 39,5cm, de maximum is 40cm. Zou ze eens opgewarmd/opgepompt moeten meten, vraag me af hoeveel er dan bijkomt :D Ik hoop toch de 45cm (of in die buurt) te behalen, maar zou blij zijn als ik strand 43cm naturel. Heb mezelf opgelegd dat ik 80kg @ 7-8% wil wegen, en blij ga zijn met mijn omtrekken bij dat gewicht. Hopen dus dat dit 45cm gaat zijn dan :D

btw ik doe mijn weighted dips ook zo! Ik Ga deze avond voor de 46kg @ 5reps. Misschien ga ik eens vragen om het te filmen :)

Lekker volume op de squat kerel!

Bedoel je van 70 naar 40 die drop? Ik weet niet ik vind bij de compounds als ik gewoon helemaal op erbij ben het gewoon nog heerlijk om even lager in gewicht te gaan en ff lekker de pomp erin te jagen :D
Yep is heerlijk. Met lager volume lekker veel reps maken na je werksets.

En ik meen gelezen te hebben dat triceps juist voor de dikte van armen zorgt??
Volgens mij wel.

@Rooney, ik ben al een half uur het zoeken naar een plaatje of filmpje hoe ik het bedoel maar ik kan het niet vinden. Engiste wat ik vind is dit: http://www.youtube.com/watch?v=C4tjQ3-LYCA Hij doet hetzelfde als ik, probleem is dat je het op de video niet (goed) kunt zien. Ik heb het eigenlijk altijd zo gedaan ik doe het ook zo bij Pull ups en het is miss even wennen maar als je het paar keer gedaan hebt weet je niet beter :cool:. Je moet even door hebben hoe je hem tussen je voeten moet klemmen.
Je kunt het inderdaad op de film niet zien. Zal volgende week wel even een test thuis doen.

Ik wil deze cycle 8 weken aanhouden en daarna 8 weken 12 reps. Dus heb wel even om de doelstelling te bereiken ik weet niet of het te hoog gegrepen is maar ik ga er gewoon voor :cool:
Succes man!

En qua volume ben ik nu ook even aan het voelen hoe het gaat miss dat ik van 4 sets naar 3 sets ga. Maar voorlopig is het nog te doen het is weer even wennen je merkt dat je spieren meer verzuren maar het is van de ene kant ook weer lekker :)
Naar mijn weten is dit juist de bedoeling. Hierdoor krijgen raken je spieren niet gewend aan hetzelfde volume in combinatie met het aantal reps.

Training vandaag: Erg zwaar, vantevoren een Cementvloer in badkamer moeten mee helpen aanleggen. Dit was veel werk 25 zakken cementzand van 25 kg eerst vanuit de auto (die 50 meter verder geparkeerd stond) En hierna in emmers de trap op. Dus had in principe al een dikke work out achter de rug :p
Gewoon een dubbele workout!

Ik bedoelde dat je iets meer gewicht nam de vorige bench training, maar ben er al achtergekomen dat je ook wat hebt gespeeld met de reprange. Wat natuurlijk een heel goed idee is!

Ik weet niet of je het zo kan zien of de triceps de omtrek bepalen. Triceps zijn 3 koppen vs 2 van de biceps, en daarom wordt wel een gezegd dat triceps 3/5de van de bovenarm is. Denk misschien wel dat dit wat kort door de bocht is, maar dikkere triceps gaan sowieso bijdragen aan je armomtrek! Die omtrek van mij fluctueert trouwens van de ene dag op de andere. Heb jij dat ook? Maar goed, de minimum koude toestand dat ik dezer dagen met mijn orbitape meet is 39,5cm, de maximum is 40cm. Zou ze eens opgewarmd/opgepompt moeten meten, vraag me af hoeveel er dan bijkomt :D Ik hoop toch de 45cm (of in die buurt) te behalen, maar zou blij zijn als ik strand 43cm naturel. Heb mezelf opgelegd dat ik 80kg @ 7-8% wil wegen, en blij ga zijn met mijn omtrekken bij dat gewicht. Hopen dus dat dit 45cm gaat zijn dan :D

btw ik doe mijn weighted dips ook zo! Ik Ga deze avond voor de 46kg @ 5reps. Misschien ga ik eens vragen om het te filmen :)

Ohzo bedoelde je, ja dat komt vooral door de reprange. Ben nu ook even deze week het bepalen wat ik precies aankan en van hieruit ga ik volgende week weer opbouwen :)

Ja bij mij wisselt omtrek ook heel erg dacht al dat ik het steeds verkeerd deed, maar dit lag dus niet aan mij :P. Ik probeer ze wel altijd koud te meten en had laatst ook dat ik 2 cm meer had, dus weekje gewacht en toen was het opeens nog minder dan dat ik 3 maanden geleden had ???.

En miss is het een goed idee omdat eens te filmen met hoe je de dumbbell tussen je benen klemt het stelt echt nix voor eigenlijk. Maar kan nergens een voorbeeld vinden alleen mensen met zo een belt en daar een dumbbell aanhangen.

Schouders,buik en onderarmen
Military press (anterior)
10x 30 kg
10x 30 kg
10x 40 kg
8x 50 kg
10x 30 kg

Sideways Cable lateral raise
10x 7 kg
10x 9 kg
10x 9 kg
8x 11kg Net niet :(

Dumbbell side raise
10x 8 kg
10x 9 kg
10x 10 kg
10x 10 kg

Seated rear lateral raise (posterior)
10x 10kg
10x 12kg
10x 14kg
8x 16kg

Buik:
seated crunch met kabel
20x 50kg
15x 50kg
12x 55 kg
10x 55 kg

side bend op roman chair
20x bw L + R
20x bw L + R
20x bw L + R
19x bw L + R

Weigthed leg raise
10x bw +5kg
10x bw +6kg
10x bw +6kg
10x bw +7kg

Onderarmen
10x 12 kg
10x 12 kg
10x 14 kg
10x 14 kg

reverse wrist curl (dumbbell)
10x 7 kg
10x 7 kg
10x 7 kg
10x 7kg

Mood: 7
Energy: 8
Strength: 7

Comments: Mmm bij schouders buik niet zoveel gezakt door de reprange :) dit moet wel lukken dus

Terug
Naar boven