Kerel, Hoe maak jij je voedingsschemaen hoe houd jij je eraan? Als ik over een week of 2 weer ga knallen wil ik me perfect aan me voeding houden en wil nu me alvast een beetje ervoor gaan voorbereiden.
Lekkere maaltijden zijn ook welkom
Ik ben op dit moment niet meer zo strikt als eerst. Dus niet meer eetschema's voor de volgende dagen of week maken. Dit komt omdat het financieel wat minder gaat, dus ik kan niet gericht boodschappen doen. Dus geen kilo's aan vlees en vis inslaan, wat ik voorheen wel deed. Maar op zich is dat niet erg als je in de bulk zit.
Nu doe ik het zo, ik ontbijt gewoon. Dus bijvoorbeeld wat eieren met wat light chedar cheese, beetje brood en kipfilet (beleg) en groenten. Daarna ga ik even achter de laptop en voer ik dit meteen in, in mijn excel lijst. Op basis daarvan weet ik wat ik wat nog mag. Dus hoeveel aan carbs, eiwitten en vet.
Wat hiervan wel het probleem is, is dat je sneller teveel vet kan binnen krijgen als je niet op let. Want je vult alles achteraf in. Nu let ik er wel gewoon op dus gebeurt het niet vaak.
Zo doe ik het steeds, op zich maakt het niet echt uit wat je eet, als je je maar aan je macro's houd. Ik zorg wel dat er variatie in zit, wel fruit en groenten etc. Maar zoals ik zei op dit moment kan ik niet gericht meer boodschappen doen, wat wel jammer is.
En natuurlijk snoep ik heel af en toe wat, maar daar ga je niet dood aan.
Ik zal hier binnenkort een verslag van maken. Dus vertellen hoe mijn doen en laten met het eten in de loop der maanden is veranderd.