MuscleMeat

Gesloten LOG Amateurtje

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Dat klopt toch niet wat je zegt. Een percentage is een verhouding, daarom wordt er juist met percentages gewerkt.

Gaan we weer :D Ik heb deze discussie al vaker moeten voeren jammer genoeg.

Beeld je in, twee meiden, allebei 80kg, de 1 is 150cm klein en de ander is 180cm groot. Vervolgens hebben beide meiden een vetpercentage van 30%. Dit is 30% van 80kg = 24kg vet. Bij welke van de twee meiden denk jij dat je eerder het idee hebt dat die persoon wat molliger is? Hoe denk jij dat het vet verdeeld wordt over een kleiner oppervlakte tegenover een groter oppervlakte?

Maar dan ga je uit van het zelfde gewicht bij een verschillende lengte, dan is dat logisch, maar met een overeenkomstig gewicht van gelijke BMI zal het maar zeer weinig uitmaken.

Maar dan ga je uit van het zelfde gewicht bij een verschillende lengte, dan is dat logisch, maar met een overeenkomstig gewicht van gelijke BMI zal het maar zeer weinig uitmaken.

Vetpercentage wordt toch niet berekend aan de hand van een BMI? Het is gewoon het percentage van jouw gewicht dat bestaat uit vet, meer niet.

+1 @Punjab ; 30% op die lengte met Lucille's postuur is goed mogelijk. 30% op 160cm ziet er heel anders uit natuurlijk.

Het hele gegeven van vetpercentage meten moet je toch met een flinke korrel zout nemen, afhankelijk van zoveel variabelen en er zijn er imo maar erg weinig die het echt goed kunnen bepalen.

Het enige waar het volgens mij goed voor is om te kijken of de mm's van de opnametang veranderen en dan nog kan je daar vraagtekens bijzetten.

• Like
Waarderingen: Vonk

Beeld je in, twee meiden, allebei 80kg, de 1 is 150cm klein en de ander is 180cm groot. Vervolgens hebben beide meiden een vetpercentage van 30%. Dit is 30% van 80kg = 24kg vet. Bij welke van de twee meiden denk jij dat je eerder het idee hebt dat die persoon wat molliger is? Hoe denk jij dat het vet verdeeld wordt over een kleiner oppervlakte tegenover een groter oppervlakte?

Ja, als als als. Maar de 3 variabelen die jij gebruikt zijn arbitrair.
Beeld je in, twee meiden, de 1 is 150cm en 60kg en de ander is 180cm groot en 80kg. Vervolgens hebben beide meiden een vetpercentage van 30%. Dit is 30% van 80kg = 24kg vet en 30% van 60kg =18kg vet.

Maar jongens, en dat bedoel ik zonder enig cynisme, laten we er geen ruzie over maken. Als Lucille echt in de categorie 30% geplaatst moet worden dan ga ik daar gewoon in mee.

• Like
Waarderingen: Vonk
Als ik er op 30% zo uit zag als TS, dan zou ik maar wat graag op 30% willen zitten :roflol:

Feit is dat bij kleinere vrouwen een vetpercentage van 30% er eerder dik uit ziet dan bij de langere vrouwen.

Ook al is mijn vetpercentage bijvoorbeeld rond de 22%, ik zie er dikker uit dan TS op 30% :sad:

oh, in trouwens!

Ja, als als als. Maar de 3 variabelen die jij gebruikt zijn arbitrair.
Beeld je in, twee meiden, de 1 is 150cm en 60kg en de ander is 180cm groot en 80kg. Vervolgens hebben beide meiden een vetpercentage van 30%. Dit is 30% van 80kg = 24kg vet en 30% van 60kg =18kg vet.

Ja zo lust ik er nog wel een paar, maar zelfs in jouw voorbeeld ziet de kleinere dame er nog altijd een stuk ronder uit. En nee we hebben het nog niet eens gehad over de lokalisatie van het vet, een variabele waardoor het nog moeilijker wordt.

Maar jongens, en dat bedoel ik zonder enig cynisme, laten we er geen ruzie over maken. Als Lucille echt in de categorie 30% geplaatst moet worden dan ga ik daar gewoon in mee.

Nee geen ruzie, allerminst :) Maar heel veel denken dat dit rocket science is, wat natuurlijk niet zo is.

• Topic Starter Topic Starter
Even ter verduidelijking, m'n vet zit vooral op m'n bovenarmen, onder m'n ribben en m'n rug :o

Nee geen ruzie, allerminst :) Maar heel veel denken dat dit rocket science is, wat natuurlijk niet zo is.

Precies, het is juist geen rocket science. Daarom maak ik het simpel en zegt een % veel. Laten we zeggen, het geeft in 90% van de gevallen wel een aardige indicatie. En de vetmeting van topicstarter is als ik het goed heb nog steeds gebaseerd op een weegschaal dus daar hecht ik geen waarde aan. Gewoon een aantal x een 7-punts meting doen, dan zit je wel aardig in de richting. Zeker als je geen bodybuild-aspiraties hebt.

Precies, het is juist geen rocket science. Daarom maak ik het simpel en zegt een % veel. Laten we zeggen, het geeft in 90% van de gevallen wel een aardige indicatie. En de vetmeting van topicstarter is als ik het goed heb nog steeds gebaseerd op een weegschaal dus daar hecht ik geen waarde aan. Gewoon een aantal x een 7-punts meting doen, dan zit je wel aardig in de richting. Zeker als je geen bodybuild-aspiraties hebt.

Die weegschaal kan morgen 22% aangeven, die dingen zouden echt verboden moeten worden.

Nogmaals. Niet via een weegschaal gemeten.

Maar dat werkt zo toch niet?
Dan zouden die plaatjes over vetverdeling ook allemaal nutteloos zijn. Iedere lengte ziet er immers anders uit.

Maar dat werkt zo toch niet?
Dan zouden die plaatjes over vetverdeling ook allemaal nutteloos zijn. Iedere lengte ziet er immers anders uit.

Die plaatjes vergelijken personen van dezelfde lengte. Anders wordt je inderdaad voorgelogen :p

Mooi! :roflol:
Ben ik daarentegen nu wel errug benieuwd geworden naar de foto's van @darude0306 met zijn 130% :D

Hahaha...die plaatjes volgen pas, als ik zelf een beetje tevreden ben met het resultaat. Dat er verschil in fysiek te zien is tussen januari en nu, is een feit...Maar het moet allemaal nog een stuk strakker voordat de volgende foto volgt :D

Hahaha...die plaatjes volgen pas, als ik zelf een beetje tevreden ben met het resultaat. Dat er verschil in fysiek te zien is tussen januari en nu, is een feit...Maar het moet allemaal nog een stuk strakker voordat de volgende foto volgt :D

Nu ben ik ook wel benieuwd ! :p

Dat er verschil in fysiek te zien is tussen januari en nu, is een feit...

attachment.gif

Zo is maar goed dat ik vandaag een rustdag heb. Dry needling geeft me robotmoves! :rocker2:

Maar goed, hopelijk gaat het werken.

Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven