XXL Nutrition

Gesloten LOG Amateurtje

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Het is weer dinsdag en dat betekend fullbody dag. Zit totaaaal niet lekker in m'n vel vandaag, en dat merkte ik ook wel met trainen. Maargoed :

Barbell front split Squat
2x ( per been) 8x25

Incline dumbell bench press
3x10x9 (18 totaal)

Chin up 8x ( 3x tegengewicht 14kg, 2x tegengewicht 9kg, 2x tegengewicht 9kg)

Best nice aangezien ik 4 weken geleden net aan 2 kon met een tegengewicht van 36kg

Arnold dumbell press
3x8x6kg

Dumbell row
3x8x16kg

Lat Pulldown
2x15x39kg

Deadlift
3x6x42.5kg

Ook al merk je het met trainen. Je moet maar zo denken je HEBT WEL getraind! ;)

Morgen weer naar de fysiotherapeut. Voelde vanochtend die sessie van gister wel goed zeg. Maaaaaar hij zegt lekker door blijven trainen, wordt het beter van !

Hoezo doe je deadlifts helemaal aan het einde van de training en "kleinere" oefeningen daarvoor?
Zelf zou zo'n indeling (of soortgelijk) me handiger lijken omdat je dan de grotere compounds eerst pakt:
Deadlift
Barbell front split squat
Chin up
Lat pulldown
Arnold dumbell press
Dumbell row

En ik zie dat je deadlifts doet :) grip train je erg gemakkelijk door je laatste rep van elke set bovenin 4-5 tellen vast te houden.
Je móet dan wel knijpen. Dan heb je geen poespas met materialen nodig om grip te trainen en je traint het direct op een oefening waar grip key is.

Hoezo doe je deadlifts helemaal aan het einde van de training en "kleinere" oefeningen daarvoor?
Zelf zou zo'n indeling (of soortgelijk) me handiger lijken omdat je dan de grotere compounds eerst pakt:
Deadlift
Barbell front split squat
Chin up
Lat pulldown
Arnold dumbell press
Dumbell row

En ik zie dat je deadlifts doet :) grip train je erg gemakkelijk door je laatste rep van elke set bovenin 4-5 tellen vast te houden.
Je móet dan wel knijpen. Dan heb je geen poespas met materialen nodig om grip te trainen en je traint het direct op een oefening waar grip key is.

Dat is inderdaad al eens eerder gezegd, maar m'n schema staat nogsteeds zo in m'n telefoon. Begin nu inderdaad eerst met Deadlift :D.

Klopt, voel de squeeeeeeze haha. Zelfde als bij hip thrust. 5seconden vasthouden, lekker branden.

Eigenlijk doe ik alle oefeningen echt op m'n gemak zodat ik het voel branden. Zoveel oefeningen zijn dit niet, en was toch zeker 90min bezig haha.

O maar je bedoeld natuurlijk je handen knijpen. Duh :laugh:
Zoals ik al zei : heb m'n dag niet haha. Tijd voor wat caseine en slaap dan maar !

Haha ja bedoelde met je handen knijpen. Dat doe je wel automatisch als je met zwaar gewicht 4-5 seconden rechtop staat.

23348023_1715316088486935_8462783695814656000_n.jpg

Wat zijn je doelen eigenlijk?

Wat zijn je doelen eigenlijk?

Psychisch een uitlaatklep, daarbij komt dat ik een tijdje last heb gehad van clusterhoofdpijn en heb sinds mijn 14e migraine. Dat verminderd met sporten.
Ik wil mijzelf laten zien dat ik discipline heb. Mezelf laten zien dat ik dit kan. Heb hiervoor heel lang aan wedstrijdzwemmen gedaan en vond het zo kut dat ik daarmee gestopt ben.
Nu is mijn grootste doel om m'n vet te verlagen. Van het weekend was het 31% en wil rond dezelfde tijd volgend jaar tussen 25% en 20% zitten zonder hulpmiddelen zoals vetburners.
En natuurlijk een goed lichaam. Ik ben erg lang, en als ik opdezelfde manier ga leven zoals ik deed, ben ik over 10 jaar een rollade. Veel ziektes in de familie zoals diabetes etc. Vandaar :)

Als je diabetes en migraine wilt aanpakken kun je ook eens scherp kijken hoeveel suiker je eet op een dag. Dus niet calorieën tellen maar echt puur suiker.
En ben je wel echt 31%? Ik geloof er niks van.

Als je diabetes en migraine wilt aanpakken kun je ook eens scherp kijken hoeveel suiker je eet op een dag. Dus niet calorieën tellen maar echt puur suiker.
En ben je wel echt 31%? Ik geloof er niks van.

Volgens de meneer die het gemeten heeft wel, schijnbaar erg verdeeld waardoor het niet opvalt ofzo. En ja klopt, ik eet al bijna geen suiker meer. :)

Zo gek is dat niet, op 1.82m zal die 30% vet over een veel groter oppervlakte verdeeld zijn dan iemand van pakweg 1.50m. Dus die meting kan wel degelijk accuraat zijn.

Zo gek is dat niet, op 1.82m zal die 30% vet over een veel groter oppervlakte verdeeld zijn dan iemand van pakweg 1.50m. Dus die meting kan wel degelijk accuraat zijn.

Ja precies, dat zei hij ook. Toch wel een voordeel, dat lang zijn :P

Dat klopt toch niet wat je zegt. Een percentage is een verhouding, daarom wordt er juist met percentages gewerkt.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven