XXL Nutrition

log + begin foto's

Hoezo? Geen safeties? Niemand die bereid is even te spotten?

Ga anders even op de smith machine ofz

inwendige bloeding a.k.a. blauwe plek? :D

• Topic Starter Topic Starter
Hoezo? Geen safeties? Niemand die bereid is even te spotten?

Heb nu een week vakantie, dus ik gain de middag trainen. Dan zijn er echt alleen oude mensen. Was vorige keer zelfs helemaal alleen.

---------- Toegevoegd om 08:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:33 ----------

Ga anders even op de smith machine ofz

Mischien een beter plan, door de schouder blessure krijg ik de stang niet zo lekker uit het rek.

---------- Toegevoegd om 08:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:34 ----------

inwendige bloeding a.k.a. blauwe plek? :D

Haha nee zo'n trut is het niet, iets met een vocht/bloed ophoging bij het gewricht. Na de Mitella moet hij een afspraak maken bij de chirurg. Vage shit.

Net terug van de training, kon gelukkig een maat vinden die wel eens mee wou voor de eerste keer.

benchpress 10x70,8x90,6x110,4x120, weer geprobeerd 140 te drukken maar dat eindigde in piepen als een meisje en een spotpartner die me redde.
incline benchpress 10x60, 8x70, 6x80, 4x100
fly's 10x14, 8x16, 6x18, 4x20
"Cable crossover" weet nog steeds niet hoe "mijn" versie heet. 10xlaagste gewicht, 8x die daarboven etc. Heb niet naar het gewicht gekeken vrees ik.

overhead extensions 16,18,20,26
Frenchpress Met de curlstang, 5kg per kant (onderarm deed zeer van de overhead extension. 4x10 gedaan.
Splitdown (4x10) 25kg. Licht en even vasthouden beneden.

Het is wel zonde dat al m'n power opgaat aan bankdrukken. Het is zo heerlijk buiten proportie zo. :(

Al met al kon de training er mee door.

wtf is splitdown?:scratch:

ah, op de gym noemen ze hem zo. Normaal gesproken heet hij vast press down.
Met een stang heet hij ook press down dus vandaar de split met de 2 touwen.

tricep-press-downs.jpg

Ok duidelijk!:)

Waarom ga je van 110 naar 120 en dan oppeens 140kg? Probeer anders eens 112, 126, 140 of bouw het netjes over een paar trainingen op vanaf 130+.

Waarom ga je van 110 naar 120 en dan oppeens 140kg? Probeer anders eens 112, 126, 140 of bouw het netjes over een paar trainingen op vanaf 130+.

Ja ik was veel te dapper, iets te veel gefocust op kg ipv progressie.
Een beetje PR geil, heb er van geleerd :) ik ga maar eens normaal doen.

Nice die incline doe ik je niet na:D

New follower :)

Ik durf bijna niet na die pic van Marcel in dezelfde pose maar vooruit ;), ik heb net 2 foto's gemaakt. Goed voor de progressie later.

Dit is dus na een maand of 5 (6 incl heel maart).

IMAG0078.jpg

De beentjes trainde ik niet zo heel vaak omdat ze nooit echt klein zijn geweest. Weet eigelijk niet waarom ze er zo uitzien terwijl ik 20kg squat :D

IMAG0076.jpg

---------- Toegevoegd om 08:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:23 ----------

Iemand enig idee van een vet% trouwens? Dit is net uit bed, nog niets gegeten.

Je geeft aan dat je af en toe last hebt van je onderarmen bij het trainen. Bij deathliften (+ alle andere trekoefeningen) moet je natuurlijk behoorlijk kneipen om de stang vast te houden. Het helpt behoorlijk om 2x in de week na je gebruikelijke schema je onderarmen te trainen. Met een brede stang, en je onderarmen steunend op je bovenbenen kun je om en om (hand naar binnenkant arm/hand omhoog drukken waar bij je polsen niet bewegen ) heel goed je onderarmen versterken. (weet de naam zo niet van deze oefeningen). Je zal vanzelf merken dat je bij de trek oefening minder last krijgt in je onderarmen. + Je onderarmen zie je het vaakste en het is natuurlijk nooit verkeerd dat deze extra groeien (bij normale training gebruik je ze natuurlijk ook)

Je geeft aan dat je af en toe last hebt van je onderarmen bij het trainen. Bij deathliften (+ alle andere trekoefeningen) moet je natuurlijk behoorlijk kneipen om de stang vast te houden. Het helpt behoorlijk om 2x in de week na je gebruikelijke schema je onderarmen te trainen. Met een brede stang, en je onderarmen steunend op je bovenbenen kun je om en om (hand naar binnenkant arm/hand omhoog drukken waar bij je polsen niet bewegen ) heel goed je onderarmen versterken. (weet de naam zo niet van deze oefeningen). Je zal vanzelf merken dat je bij de trek oefening minder last krijgt in je onderarmen. + Je onderarmen zie je het vaakste en het is natuurlijk nooit verkeerd dat deze extra groeien (bij normale training gebruik je ze natuurlijk ook)

Kijk dat klinkt nuttig, ik weet welke oefening je bedoeld. Dat zie ik sommige mensen wel eens doen inderdaad. Gaan we proberen, Thanks!

Ergens zo lang mogelijk aan hangen of plate pinches werken ook prima, komt ook meer overeen met het grip houden bij de oefeningen.

Nu we het toch over dingen vast houden hebben, morgen weer deadliften.
Is het de moeite waard om nu al met het relatief lichte gewicht al de hookgrip te oefenen?
Of is dat om niets je duimen naar de pauper helpen.

Hookgrip zou ik sowieso nu al oefenen, zodat bij de zwaardere gewichten je al helemaal gewend bent aan de manier waarop de stang vast te houden.

pulldown breed 10x55 8x60 6x75 4x80 (laatste was echt tandjes bijten)
seated rowing 10x50 8x55 6x60 4x65
pulldown closegrip 10x65 8x70 6x75 4x85

Geen deadlifts gedaan vandaag, last van de onder rug van dat pauper voetballen. Nu dus voorover op een bankje geleund en het gewicht links en rechts tot de borst optrekken. Ben de naam vergeten :). 10x24 8x26 6x28 4x30

Bicep curl met de bankdruk stang ben ik mee gestopt ivm de onderarm. In de cable cross machine (?) de stang van de pushdown's van onder gehangen. Geen idee hoe de oefening heet. 10-8-6-4.

Scot curl 5kg per kant en 2x10 gedaan, armen gingen kapot. Toen nog 2x10 op de bejaarde-machine een variant gedaan.
hammercurl 10x14 8x16 6x18 4x20 (voel de onderarmen niet.)

Iemand een leuk idee voor wat andere bicep oefeningen? Met een EZ bar of een olympische stang gaat alles kapot. Dumbbells gaat prima.

Terug
Naar boven