Fitness Seller

Log bob k

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb het 2 maanden geleden wel een tijdje gedaan, je merkt wel dat je schouder flexibeler wordt.

Alleen voor gezondere schouders, moet rear delt altijd worden getraind. Beter het zekere voor het onzekere nemen. Veel schouderproblemen vloeien ook vloort uit een schouder disbalans. Dat zij mijn fysiotherapeut destijds ook wat betreft mijn schouder immobiliteit. Ik zou dus zeker toevoegen! Ik heb het laatste tijd wel verwaarloosd, dus snel weer oppakken :)

Okay, ga ik doen dan. Thanks bro

Teakwondo training gisteren ging niet lekker, liep me alleen maar te ergeren aan mezelf. Deels omdat we pantsers om moesten in plaats van op kussens trappen, waar ik gewoon nog erg slecht in ben, en deels omdat ik denk ik aardig aan een deload toe ben, ik merk dat mijn concentratie, evenwicht en motivatie voor teakwondo minder begint te worden. Ik zal vanzelf een keer stall-en en daardoor op oefeningen moeten deloaden, dus dat reguleert zichzelf wel, maar sowieso ben ik dan nog minimaal een week verder.

Komende week is het herfstvakantie voor de kinders en heb ik geen TW training. Ik denk ook dat ik voortaan niet meer op de dinsdag (wedstrijdtraining) maar op de donderdag (techniek training) mee ga doen.

Merk je dat je met teakwando verminderde herstel hebt? Btw, squat, doe je die onder parallel? Want ik kan net niet parallel squatten i.v.m. fleibiliteit. Ik denk dat mijn hamstrings niet voldoende zullen ontwikkelen; een leg curl als assistance?

Merk je dat je met teakwando verminderde herstel hebt? Btw, squat, doe je die onder parallel? Want ik kan net niet parallel squatten i.v.m. fleibiliteit. Ik denk dat mijn hamstrings niet voldoende zullen ontwikkelen; een leg curl als assistance?

Nee dat valt wel mee, andersom merk ik het wel, dus nu ik zwaarder squat dat mn TW trainingen minder worden. Ja ik doe m'n werksets ruim onder parallel maar niet full, ik laat mijn vorm trouwens ook regelmatig bekritiseren. Mwoah, kan, maar zwaar deadliften of SLDL is ook prima. Als ik regelmatig leg curls doe merk ik dat mijn deads en squats minder worden qua vorm, maar kan persoonlijk zijn :p

Hoe diep kom je dan? En wat merk je als je dieper probeert te squatten?

Nee dat valt wel mee, andersom merk ik het wel, dus nu ik zwaarder squat dat mn TW trainingen minder worden. Ja ik doe m'n werksets ruim onder parallel maar niet full, ik laat mijn vorm trouwens ook regelmatig bekritiseren. Mwoah, kan, maar zwaar deadliften of SLDL is ook prima. Als ik regelmatig leg curls doe merk ik dat mijn deads en squats minder worden qua vorm, maar kan persoonlijk zijn :p

Hoe diep kom je dan? En wat merk je als je dieper probeert te squatten?

Ik heb een jaar niet kunnen squatten, vanwege knie en liespijn. Op een gegeven moment gaat mijn onderrug bollen en dat zorgt voor de pijn. Ik doe nu prayer squats voor flexibiliteit. Het helpt wel, maar niet voldoende. Hoop ook dat 3 keer in de week squatten, niet oude kwalen terugbrengt :p

Hoop ook dat 3 keer in de week squatten, niet oude kwalen terugbrengt :p

Daar heb ik nu wel last van. Ik squat nu 4 weken volgens 5x5 en m'n bovenbeen heup blessure die me een paar jaar geleden maanden speelde komt aanzienlijk opzetten.

Training vandaag ging weer heerlijk!

Squats
12x40
5x80
2x110
1x120
5x5x122,5. Gingen goed, natuurlijk zwaar maar met prima vorm. Tussen de setjes door verschillende schouder stretches gedaan.

Overhead press
8x40
5x50
5x5x62,5 tegen falen aan, maar toch alle reps WEER gehaald! Vorm begint wel te lijden, dus wat meer backlean enzo.

Deadlift
8x40
5x80
3x110
5x150 lightweight baby!

Nog een setje No Money's gedaan of hoe die oefening ook heet, en toen was het 11 uur en moest ik wegwezen :(

Pfffff sterk kerel!

sterk man

Ik heb een jaar niet kunnen squatten, vanwege knie en liespijn. Op een gegeven moment gaat mijn onderrug bollen en dat zorgt voor de pijn. Ik doe nu prayer squats voor flexibiliteit. Het helpt wel, maar niet voldoende. Hoop ook dat 3 keer in de week squatten, niet oude kwalen terugbrengt :p

Hmm dat sucks, en je weet niet precies waardoor dat komt dan? Onbalans/iets wat afknelt ofzo? Dat is inderdaad even afwachten. Ik merk geen verschil nu ik 3 keer per week squat met mijn 'kwalen' (chronisch geirriteerde knieschijfpezen en platvoeten) en de rugblessures die ik ooit gehad heb zijn weg en blijven weg.

---------- Post toegevoegd Thu 11 Oct 2012 om 10:49 ----------

Daar heb ik nu wel last van. Ik squat nu 4 weken volgens 5x5 en m'n bovenbeen heup blessure die me een paar jaar geleden maanden speelde komt aanzienlijk opzetten.

Wat was de oorzaak van je blessure?

---------- Post toegevoegd Thu 11 Oct 2012 om 10:53 ----------

Dank!

--------------------------

Morgen SQ 125, BP 97,5, PLR 97,5

isthisreallife.jpg

Damn bijna 5x5x100 BP :eek:
Wat is PLR?

Klopt, mijn lies had ook met disbalans te maken. Heb ik nog steeds eigenlijk vanaf 80kg begint het pijn te doen, vanwege de druk. Wordt afwachten, zoals je zegt.

---------- Post toegevoegd Thu 11 Oct 2012 om 12:59 ----------

Ah, pendlay row. Ik dacht dat je de barbell row versie deed, wou er nog naar vragen. Is pendlay verplicht bij stronglifts?

Harde prestaties man. Bigup!

Pas wel op met die backlean op de OHP, zeker met zulke gewichten. Je knijpt dan die wervels op elkaar in je onderrug he? Kan je behoorlijk last van krijgen.

Damn bijna 5x5x100 BP :eek:
Wat is PLR?

Klopt, mijn lies had ook met disbalans te maken. Heb ik nog steeds eigenlijk vanaf 80kg begint het pijn te doen, vanwege de druk. Wordt afwachten, zoals je zegt.

Ah, pendlay row. Ik dacht dat je de barbell row versie deed, wou er nog naar vragen. Is pendlay verplicht bij stronglifts?

Yeaa duurt niet lang meer!

Klote van je lies, misschien als je langzaam opbouwt dat je geen of minder last krijgt.

Yes, pendlay row ;) Niks is verplicht, maar de laatste versie is inderdaad met de pendlay row. Zou dat ook doen, is een oefening waar je goed zwaar mee kan gaan zonder dat je onderrug een beperkende factor is, en ik vind het een goede evenwichtige belasting geven voor alle spieren in de rug. BOR (of een andere row) kan je goed als assistance doen, hoger in reps.

[/COLOR]

Wat was de oorzaak van je blessure?

/QUOTE]

ik squat nu meer zoals rippetoe voordoet, en dat is een stuk dieper dan ik deed. m'n hele heup/bovenbeen is geirriteerd.
ik ben dus bang dat ik na 4 weken al moet gaan afhaken. mag morgen niet squaten van de fysio.

Harde prestaties man. Bigup!

Pas wel op met die backlean op de OHP, zeker met zulke gewichten. Je knijpt dan die wervels op elkaar in je onderrug he? Kan je behoorlijk last van krijgen.

Thanks man! Doe ik, backlean is alleen wat mijn heupen toelaten, mijn core blijft fixed. Meer backlean kan ik nog vanuit mijn knieen toelaten, maar dan beschouw ik een lift niet meer als 'geldig'.

ik squat nu meer zoals rippetoe voordoet, en dat is een stuk dieper dan ik deed. m'n hele heup/bovenbeen is geirriteerd.
ik ben dus bang dat ik na 4 weken al moet gaan afhaken. mag morgen niet squaten van de fysio.

hmm dat is minder, maarja als je ineens 3x per week gaat squatten en ook nog eens op een andere manier dan je eerst deed moet je ook voorzichtig zijn. Ben je wel laag genoeg begonnen?

Laatst bewerkt:
Ik haal de afgelopen dagen mijn doel qua kcal en eiwitten niet, dus ik ga mijn voedingspatroon wat aanpassen.

Als voorbeeld mijn voeding eergisteren:
2 boterhammen in de auto met een blikje enery drink, 1 meuslireep en een pak chocomelk puur tussendoor, 3 boterhammen in de pauze, 2 in de auto met een stuk fruit, (boterhammen met light smeerkaas/vegetarische paté) thuis pasta met quorn en light cheddar kaas en later op de avond pannenkoeken met kwark.

Totaal ongeveer 3700 kcal (has 4000 moeten zijn), 170 gr eiwit (had 200 mogen zijn), 470 gram KH en ongeveer 95 gr vet.

Wat ik wil gaan proberen:

Ontbijt: In de auto whey brownies + halve liter chocomelk (900 kcal, 50 gr eiwit)
Lunch: Maaltijdsalade met pasta, eieren etc + halve liter chocomelk (900 kcal, 50 gr eiwit)
Tussendoortje: in de auto een stuk fruit (60 kcal)
Vroege avondmeal: pasta met quorn / pita’s met cheddar kaas (740 kcal, 30 gr eiwit
Late avondmeal: Pannekoeken/pizza + kwark (1400 kcal, 75 gr eiwit)

Totaal 4000 kcal, 205 gr eiwit

----------------------------------------

Ik zou vanavond gaan trainen ipv morgenvroeg, maar dat heb ik voor deze week toch weer om moeten draaien omdat m'n meisje niet lekker is dus die wil verzorgd worden. Maar die 14 uur later trainen gaat het verschil niet maken :)

Wel lekker leven zo als ecto zeg ben jelly
Chocolade melk etc....
Pannenkoeken

:o:(

Wel lekker leven zo als ecto zeg ben jelly
Chocolade melk etc....
Pannenkoeken

:o:(

Tja, maar om aan die 4000 kcal te komen moet ik wel :(

Reageer jij slecht op teveel koolhydraten dan? Want als je chocomelk na je maaltijd doet valt het allemaal wel mee met de GI enzo.

Training vanmorgen:

Squat 5x5x125 done! Laatste reps gingen wel langzaam, techniek was prima.
Bench press 5x5x97,5 met faal dus spot op de allerlaatste (!) rep, volgende training weer proberen dus. Ik was pissed.
Pendlay row 5x5x97,5 extra rust tussen sets genomen om netter uit te kunnen voeren.
Assistance: klokov presses 15x20, CGBP 15x40 met direct erna snatch grip bench press 10x40, 2 maal. Dips tot faal (16x)+ 8 negatieven. RC oefeningen met cables en wat stretches.

Jammer van de bench press, verder lekkere training.

Voeding ongeveer 3800 kcal.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven