XXL Nutrition

Log bob k

Wel done klasse squat

Das wel balen als je net je laatste rep niet kan pakken, maar idd aankomende week weer proberen met
iets meer rust er tussen en dan gaat het vast lukken.
Ik zie dat je je voeding wat aangepast hebt i.v.m. het halen van je grammen eiwit, kijken hoe het bevalt.
Wel nieuwsgierig wat je bakt van die whey brownies :D

Beterschap aan je vrouwtje :)

Een recept voor de brownies zou leuk zijn!!

• Topic Starter Topic Starter

Thanks Hendrie!

Das wel balen als je net je laatste rep niet kan pakken, maar idd aankomende week weer proberen met
iets meer rust er tussen en dan gaat het vast lukken.
Ik zie dat je je voeding wat aangepast hebt i.v.m. het halen van je grammen eiwit, kijken hoe het bevalt.
Wel nieuwsgierig wat je bakt van die whey brownies :D

Beterschap aan je vrouwtje :)

Dat denk ik inderdaad ook, en zeker in een avond training. Klopt ja, ga er woensdag pas mee beginnen helaas, tot dan nog even zoals ik het nu doe. Haha ja, even wat recepten proberen van hier, maar moet ook nog whey bestellen, doe het al een tijdje zonder whey.

Een recept voor de brownies zou leuk zijn!!

Als ik een geslaagd recept heb zal ik m posten!

Hoest met je fysiek goeie rebount gepakt?en hoe bevalt het strongman achtige trainen?

Hoest met je fysiek goeie rebount gepakt?en hoe bevalt het strongman achtige trainen?

Haha Hendrie, strongman is heel iets anders, maar krachtgericht trainen bevalt me goed! Ik vind het fijn dat ik elke training precies weet wat ik moet doen en dan zelf nog maar aanvullen als ik daar zin in heb, maar het niet per se moet als ik bijvoorbeeld minder tijd heb.

Rebound was inderdaad super, alleen na de rebound ben ik fysiek wel weer achter uit gegaan, later wel weer vooruit maar duurde ff.

Gisteren helaas wat minder kcals op (3300), wel meer eiwit dan normaal. Vandaag moet ik weer aan 4000 komen.

Training vanavond: SQ 5x5x127.5, OHP 5x5x65, DL 1x5x155. Assistance: pull ups parallel grip 3x tot falen, barbell curls 3x12, calf presses 3x12

Kom op vretuh:)

Training gisteren:

Squat
10x40
5x80
2x110
5x5x128 Paar tellen rust tussen elke rep, zo alle setjes doorlopen. Zwaar, maar te doen. Tussen de setjes door wat stretches voor schouders en rotator cuff warming up gedaan.

Overhead press
10x40
5x50
3x65, 4e rep faal.
2x65, 3 met spot
3x65, 2 met spot
2x65, 3 met spot
5x65 met leg drive
Al gefaald in het eerste setje dus, ben benieuwd wat er de volgende keer van terecht komt

Deadlift
8x40
5x80
3x120
2x140
5x155 Easy.

Geen assistance meer gedaan voor maximaal herstel voor het benchen woensdag. En eigenlijk ook gewoon weinig tijd ;) Voeding was ongeveer 4000 kcal.

Op beide presses dus gefaald voor de eerste keer, wanneer ik een tweede keer faal betekent dat een deload voor die oefening. Wanneer ik ga deloaden op BP dan deload ik ook de pendlay row en ga ik een paar trainingen meer assistance doen.

Still strong man! Is het wel goed voor herstel als je dicht tegen failure wordt geholpen door spotter? Trouwens, let jij meer op calorieën of macro's?

Still strong man! Is het wel goed voor herstel als je dicht tegen failure wordt geholpen door spotter? Trouwens, let jij meer op calorieën of macro's?

Thanks! Hmm vast niet, en eigenlijk mag het ook niet, ik zou gewoon de reps moeten proberen te maken en falen is falen, maar ach voor een beetje hypertrofie is het wel weer goed ;)

Caloriebehoefte halen is altijd de hoogste prioriteit voor mij, dus ik heb liever te weinig eiwitten dan te weinig kcal. Heel simpel; te weinig eiwitten is mogelijk minder groei, te weinig kcal is geen groei. Kies maar ;) En ik heb het geluk dat ik totaal niet gevoelig (in de zin van vet worden) ben voor koolhydraten dus dat ik gerust 60% uit carbs kan halen. En dat is maar goed ook als vegetariër om dat je moeilijker aan je eiwitten komt.

Als ik bijvoorbeeld aan het einde van de dag 3000 kcal heb gegeten en ik de keuze heb tussen een een pak magnetronpannekoeken en een bak kwark, dan ga ik voor het eerste omdat ik dan ten minste nog aan m'n 4000 kcal kom.

Ik let sowieso niet zo op EKV verhoudingen. Ik let op totale kcal en aantal gram eiwit, de rest kijk ik wel hoe het toevallig uit komt.

Vanavond: SQ 5x5x130, BP 5x5x97,5 (tweede poging), Pendlay row 5x5x100, evt assistance in de vorm van curls, extensions, rows en calf presses.

Ik ben benieuwd of het wat wordt want ik ben net als half nederland zo verkouden als wat, en ik voel me al zwak.

Gisteren zo'n 3600 kcal gegeten en vandaag ben ik ook al weer goed op weg. Vandaag V-energy en brownies als ontbijt (gewoon kant en klaar pak, 4 ei-eiwitten erbij voor betere verhoudingen, ga nog een BB waardig recept proberen maar heb nog geen whey) pasta salade als lunch (penne, zongedroogde tomaat op olie in stukjes, 2 eieren maat L) en tussendoor een litertje chocomelk puur.

Training gisteren:

Squat
10x50 + wat schouder stretches
5x80
3x110
2x120
5x5x130 -nice!

Bench press
20x20 + wat rotator cuff oefeningen
10x40
5x70
1x90
5x5x97.5 -waarvan bij het eerste setje een faal op de laatste rep, weer niet gehaald dus. Nu zou ik eigenlijk nog een training die 97,5 moeten proberen, maar ik merk gewoon dat ik de deload nodig heb omdat zowel kracht als techniek met dit gewicht niet meer voldoende is. Weet dus even niet wat ik ga doen, nu deloaden of nog een keer proberen.

Pendlay row
10x40
6x80
5x5x100 -vorm is nog net acceptabel, wordt bijna te veel cheat.

Assistance:

Cable triceps extensions + cable curls superset
18x28 15x28
15x35 10x35
16x35 15x28

Lat pulldown
20x35

Straight arm lat pulldown
10x35

Bent over side raises
14x12

Weinig energie maar lekkere pomp.
BW na training: 87.4 kg (ik lig op schema!)

Bijna 5x5x100 BP _o_

Ooooe 87kilo nice op na die 90

Nice gesquat. Ik zou gewoon nogmaals een benchpoging wagen, zit er echt wel in denk ik.
Trouwens, gebruik je nog een multivit? want volgens mij kom je niet elke dag echt aan je micronutrienten?

Yo Bob, als je alleen eerst setje faalt bij BP, waarom dan niet 95 de eerste set, daarna over op 97,5kg! (zie de eerste set dan als warming up ofzo, geen harde cheat)
Anyway, heerlijke gains gemaakt man, ook je SQ is hard kerel :thumbs:

ja, precies zoals je het zegt, biiiiijna 100 en nu moet ik deloaden : (

Nice gesquat. Ik zou gewoon nogmaals een benchpoging wagen, zit er echt wel in denk ik.
Trouwens, gebruik je nog een multivit? want volgens mij kom je niet elke dag echt aan je micronutrienten?

Thanks! Squat gaat lekker inderdaad. Oefening baart kunst :D Oke oke jullie hebben me overtuigd, ik ga nog een keer voor de 97,5!
Nee die gebruik ik niet, en dit klinkt heel raar maar ik lijk een allergie te hebben voor iets in vitaminepillen, elke keer als ik een paar dagen die dingen slik word ik ziek. Ik probeer wel dagelijks redelijk wat groenten en een appel of banaan te eten. (op pizza zitten ook groenten :D ) Ik zou inderdaad wel wat tekort kunnen komen..

Yo Bob, als je alleen eerst setje faalt bij BP, waarom dan niet 95 de eerste set, daarna over op 97,5kg! (zie de eerste set dan als warming up ofzo, geen harde cheat)
Anyway, heerlijke gains gemaakt man, ook je SQ is hard kerel :thumbs:

Ha John! Al een tijdje niks van je gehoord, hoe gaat t kerel? Gaat het trainen nog lekker? Ja ik ga het inderdaad nog een keer proberen, die 97,5. De setjes erna lukte het ook dus wellicht iets meer focus, meer rust, beter opwarmen, betere pre workout meal, en dan moet ie wel lukken! Thanks man, gaat idd lekker die squat.
--------------------------------

Planning voor vanavond:
SQ 5x5x132.5
OHP 5x5x65 (2e poging)
DL 1x5x160
Assistance; calf presses, chins, face pulls

Laatst bewerkt:
Met bench zou ik deloaden naar 90/92,5 en dan opbouwen weer, hopelijk in 1x naar 100 dan!

Met bench zou ik deloaden naar 90/92,5 en dan opbouwen weer, hopelijk in 1x naar 100 dan!

Ik moet volgens het schema na 3 keer failen deloaden op een oefening, ik heb nu 2 fails gehad en maandag poging 3, mocht ik hem dan ook niet halen dan ga ik deloaden. Ik twijfelde om nu al te deloaden maar ik ga toch nog een poging wagen. En ja na de deload sowieso door naar de 100!

Terug
Naar boven