MuscleMeat

Log bob k

Jelly op je PR's, nice man!

Gelukkig niemand gewond, maar je pa is wel een pechvogel hoor, shit man....

• Topic Starter Topic Starter
Beste training bro, gratz met je PR op de squat.
Die vijf reps op de DL zijn ook gewoon bazig, ik red die nog niet eens één keer :o
Maareh.... je hoeft ons natuurlijk niet te informeren als je naar de wc gaat gozer

:D

Thanks bra.

Ik probeer ook maar zo volledig mogelijk te loggen :(

lullo :roflol:

feelsgoodman.jpg

Danku Hendrie

Thanks!

Gelukkig niemand gewond, maar je pa is wel een pechvogel hoor, shit man....

Klopt, dat is het belangrijkst idd, en ja, hopelijk komen er nou een paar pechvrije jaren om te herstellen.

-----------------------------

Het weekend druk geweest met spullen uit het huis halen en shit, en helaas voeding daardoor slecht op peil kunnen houden. Dat wordt deze week dus extra knallen om te compenseren. Ik overweeg ook een extra workout om armen eens extra aan te pakken.

Ik ben overigens begonnen met een creatine-NO-blend omdat ik die goedkoop aangeboden kreeg. Het is de oude versie van Storm (Universal). Creatine monohydraat doet nooit iets bij mij maar van creatine tri malaat merkte ik wel ooit een krachttoename. Ik ben benieuwd of ik er iets van ga merken, maar voor 17 euro kon ik de gok wel eens wagen. Als een van jullie trouwens interesse heeft, hij heeft nog wel wat potten staan die voor die prijs weg mogen.

Gisteren getraind, maar tot laat bezig geweest met andere shit dus ik was te laat en te dood om er nog wat fatsoenlijks van te maken. Alledrie de lifts niet gehaald. FML.

Training gisteren:

Squat
10x60
5x80
2x120

2x145 (fail op 3e rep)
2x145 (geen 3e rep geprobeerd)
2x145
2x145
1,5x145 (tweede rep was niet parallel)

Ik had echt geen kracht, dan maar 5 doubles dacht ik, en dat is zo-goed-als gelukt. Voor de andere twee oefeningen had ik nog maar 20 minuten over, fijn.

Bench press
20x20
5x50
3x80

5x90
4x90 (**** this)
4x90 (dit wordt niks, door naar pendlay row)

wat een k*tzooi, geen focus, geen kracht, geen tijd

Pendlay row
10x40
3x80

5x90
10x90 (wel genoeg kracht, geen tijd meer dus maar 2 setjes van 5 in 1 gedaan :D)

-

Wat een k*t training, ik had beter niet kunnen gaan. De volgende dag (vandaag) ook erg veel pijn aan mijn knieën en een algeheel overtraind gevoel.. Ik denk dat alles van de laatste tijd er in begint te hakken en ik helaas mijn trainingen daar even op aan moet passen.

Morgen zou ik 5x5x145 weer moeten proberen te squatten maar ik sla die een keer over. Voor doorbloeding doe ik 5x5x60 en dan doe ik vrijdag weer hopelijk goed hersteld de 145. Deadlift zou 5x180 moeten worden, misschien probeer ik die maar ik wacht even af hoe ik me voel, anders pak ik die 5x100

Training morgen wordt dus
SQ 5x5x60 een beetje warm trainen
OHP 5x5x60
DL 1x5x180 0f 1x5x100

Dat was dus deze keer 3x kak, maar idd doe je er beter aan om ff een rustpauze in te lasten op de squat.
Misschien is het wel een idee om 2x te gaan squatten in de week i.p.v. de 3x die je nu doet (of om de week 2x/3x) omdat het zo'n aanslag op je knieen begint te worden.
De training van morgen zal je vast goed doen als ik het zo zie.
Deze lullo moet vanavond ook weer squatten, maar dan met 80-85 KG :o

Jammer
Rustig aan doen woensdag, goed eten en herstellen vrijdag pak je ze allemaal

Klote van die k*t training bro moet wel zeggen dat stronglift mij steeds meer intereseerd en leuker lijkt

Dat was dus deze keer 3x kak, maar idd doe je er beter aan om ff een rustpauze in te lasten op de squat.
Misschien is het wel een idee om 2x te gaan squatten in de week i.p.v. de 3x die je nu doet (of om de week 2x/3x) omdat het zo'n aanslag op je knieen begint te worden.
De training van morgen zal je vast goed doen als ik het zo zie.
Deze lullo moet vanavond ook weer squatten, maar dan met 80-85 KG :o

Klopt. Ik ga ook het een en ander veranderen. Wordt vervolgd ;) Ja even een wat rustigere training is wel fijn.

Mwoah, dat lukt jou prima, toch?

Jammer
Rustig aan doen woensdag, goed eten en herstellen vrijdag pak je ze allemaal

Correct! Ik moet zeggen dat ik me vandaag alweer aardig hersteld voel.

Klote van die k*t training bro moet wel zeggen dat stronglift mij steeds meer intereseerd en leuker lijkt

Klopt man. Interessant is het zeker, je kan flink vooruitgaan op je lifts als je de laatste tijd niet een soortgelijk schema hebt gevolgd. En vooruitgaan op je lifts + genoeg voeding = gains.

Klopt. Ik ga ook het een en ander veranderen. Wordt vervolgd ;) Ja even een wat rustigere training is wel fijn.

Mwoah, dat lukt jou prima, toch?

Correct! Ik moet zeggen dat ik me vandaag alweer aardig hersteld voel.

Klopt man. Interessant is het zeker, je kan flink vooruitgaan op je lifts als je de laatste tijd niet een soortgelijk schema hebt gevolgd. En vooruitgaan op je lifts + genoeg voeding = gains.

Dus je kan ook sterker worden zonder genoeg voeding?

Dus je kan ook sterker worden zonder genoeg voeding?

Is dat een serieuze vraag? :D Ik wil er wel serieus op in gaan;

Het ligt eraan hoe je 'genoeg' definieert. Genoeg om je lichaam zijn functies te kunnen laten uitvoeren, dan ja. Je kan natuurlijk sterker worden ondanks dat je je voeding constant houdt en je gewicht als gevolg daarvan constant blijft. Je kan ook terwijl je spiermassa afneemt nog sterker worden maar dat is het minst waarschijnlijk.

Het is alleen het makkelijkst om sterker te worden als je meer eet dan je verbruikt en daardoor je massa toeneemt. Sterker worden is deels een neurologische aanpassing van het lichaam en deels groei van spieren en versterken van pezen/botten etc.

Even een korte evaluatie van de laatste periode:

September gestart met SL5x5 met de volgende geteste 5RMs:
SQ 5x115
BP 5x90
DL 5x160
MP 5x60
PLR 5x90

86 kg @ 10%

Doel: sterker worden in werksets, en massa bouwen.

Nu, 7 november, bijna 10 weken later:
SQ 5x5x142.5 (+27.5)
BP 5x5x95 (+5)
DL 1x5x175 (+15)
MP 5x5x65 (+5)
PLR 5x5x97,5 (+7.5)

88 kg @ 11%

Op squat zit ik aardig vast, deload zal volgende week moeten. Deadlift vorm was op 5x175 nog acceptabel maar zal bij 5x180 minder worden. Komt er op neer dat ik op alle oefeningen na volgende week een stap terug zit en het weer even duurt tot ik weer tegen max aan zit. Daarnaast merk ik dat ik met squats niet echt meer herstel, ik heb constant pijn in mijn knieen en spasmes en spierpijn in mijn quads.

Vul ik nu echter in de excel sheet van Stronglifts mijn 5RMs in, dan krijg ik bij squats, deadlifts en rows een waarschuwing dat ik met Stronglifts 3x5 moet beginnen. Aha! Wat ik al dacht, squats mogen/moeten in volume naar beneden. Op de website van Stronglifts staan een hoop voorbeelden van mensen wanneer ze overgaan op 3x5 en wanneer ze overgaan op Madcow oid. Gezien mijn stats vergeleken met die voorbeelden zou ik al aan een intermediate schema toe zijn, dus dat ga ik ook doen. Minder volume op maximaal gewicht met squats gaat me een hoop herstel schelen en mijn vooruitgang ten goede komen.

Volgende week start ik met BillStarr 5x5, een aangeraden vervolgprogramma (Madcow is vrijwel hetzelfde). Nog steeds 3 keer per week squatten, maar wel met ramped sets en woensdag light day. In plaats van verhogen per training verhoog je per week. Andere verschillen zijn 2x per week benchen en 1x overhead press en er is voorgeschreven assistance als weighted hypers, weighted situps, curls etc.

Laatst bewerkt:
Interessant
Op squat ben je goed vooruit gegaan zeg in een relatief korte periode van 10 weken

Interessant
Op squat ben je goed vooruit gegaan zeg in een relatief korte periode van 10 weken

Klopt, ik squatte al een tijd niet echt fatsoenlijk meer dus daar was het meeste te halen. En ik wilde ook de nadruk op squat hebben deze periode dus dat is gelukt. Over de rest klaag ik ook niet, als ik elke 10 weken 5% op mijn lifts kan winnen zit ik eind 2013 op een 5x120 bench bijvoorbeeld.

Overal heel goed en specifiek je squat, echt sterke vooruitgang bro :thumbs:
Zou nice zijn als je volgende keer je BP op de 5x5x100kg zou krijgen, heb je alles 100+ :D

Overal heel goed en specifiek je squat, echt sterke vooruitgang bro :thumbs:
Zou nice zijn als je volgende keer je BP op de 5x5x100kg zou krijgen, heb je alles 100+ :D

Thanks man :D

Haha bijna, Overhead Press zou dan ook nog 100+ moeten worden, en dat kan nog wel even duren :(

Is dat een serieuze vraag? :D Ik wil er wel serieus op in gaan;

Het ligt eraan hoe je 'genoeg' definieert. Genoeg om je lichaam zijn functies te kunnen laten uitvoeren, dan ja. Je kan natuurlijk sterker worden ondanks dat je je voeding constant houdt en je gewicht als gevolg daarvan constant blijft. Je kan ook terwijl je spiermassa afneemt nog sterker worden maar dat is het minst waarschijnlijk.

Het is alleen het makkelijkst om sterker te worden als je meer eet dan je verbruikt en daardoor je massa toeneemt. Sterker worden is deels een neurologische aanpassing van het lichaam en deels groei van spieren en versterken van pezen/botten etc.

Nee was serieus :D

Soms zie je van die schriele mensen die even 100kg wegdrukken, mind is dan blown. Ook formuleerde jij het zo dat ik dacht het ook zonder kon, maar goed bedankt voor je antwoord. Sowieso gewoon op trainingsdagen boven onderhoud.

---------- Post toegevoegd Wed 7 Nov 2012 om 16:08 ----------

Oh vet trouwens dat je Bill Star gaat doen, daar was ik ook in geïnteresseerd, misschien na mijn SL programma.

Ziek veel vooruitgang man, top!

Nee was serieus :D

Soms zie je van die schriele mensen die even 100kg wegdrukken, mind is dan blown. Ook formuleerde jij het zo dat ik dacht het ook zonder kon, maar goed bedankt voor je antwoord. Sowieso gewoon op trainingsdagen boven onderhoud.

Oh vet trouwens dat je Bill Star gaat doen, daar was ik ook in geïnteresseerd, misschien na mijn SL programma.

Haha, het antwoord is dus ja :D Ik ben niet zo weg van recomp, maar zo lang je gemiddelde niet onder je verbruik zit dan zal je prima sterker worden.

Oke nice, ik ben ook benieuwd wat het doet. Daarna ga ik me wagen aan Wendler 5/3/1 denk ik, maar dat zal nog even duren.

---------- Post toegevoegd Wed 7 Nov 2012 om 16:33 ----------

Ziek veel vooruitgang man, top!

Thanks bra!

Je stapt nu dus definitief van Stronglifts af? En dan billstarr en daana wendler?

Terug
Naar boven