AndroidHealthClinic

Log bob k

Visolie van albert heijn huismerk momenteel, maar alle merken die ongeveer die concentratie hebben werken even goed. Heb je pijnlijke gewrichten dan? En hoeveel neem je? Thanks voor het compliment:D

Ja ik heb al jaren slechte knieën. Ik neem 2 softgels per dag, wel extra hoog gedoseerd 500 EPA & 250 DHA per gel.

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik heb al jaren slechte knieën. Ik neem 2 softgels per dag, wel extra hoog gedoseerd 500 EPA & 250 DHA per gel.

Klote is dat he, ik ook al zo'n 4 jaar. Maar ik ben ook te eigenwijs om ervoor naar de fysio te gaan :P Hmm, dus jij merkt geen verschil met of zonder? Probeer anders eens een weekje met 4 caps. En glucosamine 1000 maakt bij mij ook echt verschil na een paar weken.

Das klote man, heb je wel een diagnose?

Ik twijfelde nog over glucosamine, maar ik zal binnenkort toch maar ff proberen, ben wel benieuwd. Is het overigens niet erg om 2x meer dan de aanbevolen inname te nemen met visolie?

Das klote man, heb je wel een diagnose?

Ik twijfelde nog over glucosamine, maar ik zal binnenkort toch maar ff proberen, ben wel benieuwd. Is het overigens niet erg om 2x meer dan de aanbevolen inname te nemen met visolie?

Eerst was het volgens de huisarts een 'chronisch' ontstoken patella-pees (knieschijfpees, onder de knieschijf) maar nu heb ik meer pijn achter de knieschijf in plaats van er onder.

Je eet toch ook twee keer de dagelijks aanbevolen hoeveelheid aan kcal? ;) Nee bij iets als olie zou ik me daar geen zorgen over maken. Het is ten slotte ook niet erg om twee keer per week vette vis te eten, en daar zit wel meer dan 4 gram vet in.

hmm sounds familiar.... misschien toch eens langs de doc gaan :P

Training gisteren:

opwarmen

crosstrainer 3 minuten
RC opwarmen
face pulls 3x12x17
dislocations

main lifts

Squat
5x72,5
5x90
5x107,5
5x107,5 Voelde best zwaar, zat er niet lekker in.

Overhead press
5x40
5x50
5x57,5
5x65 Laatste rep ging maar net.

Deadlift
5x110
5x132,5
5x152,5 Voelde al zwaar, en ik keek er tegen op om dat nog een keer te doen met nog eens 22,5 kg extra..
5x175 Pittig, maar acceptabele vorm. Dit was ook mijn PR van Stronglifts op 3 november, en dat was zonder een 5x152,5 kg set ervoor (alleen opgewarmd met wat doubles en singles)

Assistance:

Seated side raises
3x12x8
CGBP
3x8x70
Decline situps (op lat pulldown)
3x10x12
Calf presses 3x15x100

Had nog zin om meer te doen maar het leek me verstandig te laten. Vrijdag weer een pittige training en vandaag ga ik weer naar teakwondo wat ook niet echt herstelbevorderend is. Overigens is dit de laatste keer, ik ben door alle pech rondom mijn vader een tijdje niet geweest en omdat ik naast mijn werk weer wil gaan studeren heb ik besloten te stoppen met teakwondo. Mijn hart ligt toch bij de krachtsport en ik ben niet gemaakt voor teakwondo.

-----------------------------------------------------------

hmm sounds familiar.... misschien toch eens langs de doc gaan :P

Hmm, misschien wel :P maar ik moet eigenlijk ook nieuwe steunzolen hebben (zijn al 8 jaar oud en versleten), dus dat komt eerst. Misschien ligt het wel daar aan. En ik heb het niet zo op huisartsen :P

Nette training man, volume draaien op de DL is idd pittig ook al zijn het "maar" 5 reps per set.
Netjes dat je naast je werk ook nog weer gaat studeren, is dit via het werk geregeld of heb je zelf initiatief genomen om verder te leren ?
Hoe is het met je vader, is hij al weer gesetteld ?

Nette training man, volume draaien op de DL is idd pittig ook al zijn het "maar" 5 reps per set.
Netjes dat je naast je werk ook nog weer gaat studeren, is dit via het werk geregeld of heb je zelf initiatief genomen om verder te leren ?
Hoe is het met je vader, is hij al weer gesetteld ?

Thanks man. Ja inderdaad, moet je eens een 20 rep max gaan deadliften dan ga je helemaal stuk :D heb mijn longen nog nooit zo voelen branden als toen

Dat is inderdaad via het werk geregeld, ik ben nu nog jong en heb geen kids enzo, over 10 jaar kan ik dat echt niet meer doen dus moet ik nu de kans aangrijpen. Ik heb dus gewoon mijn werkgever voorgelegd dat ik nog stevig wil bijleren en dat willen ze wel financieren.

Mijn pa zit nog midden in het papierwerk van de verzekeringen etc, dus dat duurt nog wel even helaas, maar hij heeft weer eigen onderdak gelukkig.

mooie overhead druk je daar

Thanks Rob!

Ik heb trouwens wel eens in jouw log gekeken maar zie daar geen workouts staan haha, staan die in afbeeldingen via tinypic ofzo? Want dan kan ik ze hier niet zien :D (o.a. Tinypic is geblokkeerd)

:D ja, ik post alles op tinypic ... maar moet inderdaad iets anders gaan zoeken.
Hoor meer en meer mensen zeggen dat ze de plaatjes niet meer kunnen zien

Kan hem ook gewoon copy/pasten heb ik net gemerkt :roflol:
Zit ik al die moeite te doen :roflol:

Klote van je knie man, miss toch ff fysio voordat het erger wordt? Wel heel goed van je met die RC opwarmen en face-pulls etc.., is belangrijk voor gezonde schouders :thumbs:

Training gisteren:
Hmm, misschien wel :P maar ik moet eigenlijk ook nieuwe steunzolen hebben (zijn al 8 jaar oud en versleten), dus dat komt eerst. Misschien ligt het wel daar aan. En ik heb het niet zo op huisartsen :P

Zou kunnen idd, die dingen hebben bij mij echt het verschil gemaakt tussen wel en niet kunnen sporten.

Nette training trouwens :)

Heavy training man, netjes! Ik ben van mening dat bij krachttraining, een tweede sport ernaast niet echt productief werkt. Dat zie ik ook om heen (tenzij je ballet gaat doen :D) Merk je trouwens dat die schouder opwarm oefeningen baat hebben?

5x175 DL, sterk man!

Klote van je knie man, miss toch ff fysio voordat het erger wordt? Wel heel goed van je met die RC opwarmen en face-pulls etc.., is belangrijk voor gezonde schouders :thumbs:

Achja is niks nieuws he, heb er de laatste week weer veel minder last van dankzij die omega 3/6 caps. Eerst nieuwe steunzolen haha (begin volgend jaar), en als het dan niet minder wordt maar even naar de sportfysio. Ja inderdaad, dat weet jij helaas maar al te goed! Ik moet zeggen dat het me echt goed bevalt. Nog bedankt voor al je tips maat, ik ga die sleeper stretches ook even toevoegen vanavond!

Zou kunnen idd, die dingen hebben bij mij echt het verschil gemaakt tussen wel en niet kunnen sporten.

Nette training trouwens :)

Okay, dan ga ik daar echt achter aan! Thanks :)

Heavy training man, netjes! Ik ben van mening dat bij krachttraining, een tweede sport ernaast niet echt productief werkt. Dat zie ik ook om heen (tenzij je ballet gaat doen :D) Merk je trouwens dat die schouder opwarm oefeningen baat hebben?

Thanks man! Nee het heeft bijna nooit voordelen voor de krachttraining zelf. Wel vaak voor algehele gezondheid enzo. Maar gisteren met teakwondo weer mijn voet kapot getrapt dus ik loop vandaag weer mank, zal weer fijn zijn met squatten, zo zie je maar :P Misschien inderdaad ballet proberen..

Ja absoluut! mijn schouders voelen veel sterker en soepeler, schouderblad roteert beter, heb geen pijntjes meer, schouder kraakt minder, echt super. Bankdrukken en overhead pressen voelt ook confortabeler. Die 5 minuten kan ik iedereen aanraden!

Thanks!

Zou je misschien kunnen posten hoe die 5 minuten schouder warming up er precies uit ziet? Mijne zijn ook nogal krakerig en blessure gevoelig namelijk.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Zou je misschien kunnen posten hoe die 5 minuten schouder warming up er precies uit ziet? Mijne zijn ook nogal krakerig en blessure gevoelig namelijk.

Natuurlijk!

Ik begin over het algemeen met 3 minuten op de crosstrainer (weerstand 130) zodat het zweet me al uit begint te breken.

Dan doe ik rotator cuff oefeningen met cable of dumbbells, 3 setjes van 10-12 reps met weinig rust, niet te zwaar, moet niet verzuren. De oefeningen die ik doe zijn bijvoorbeeld staand met bovenarmen horizontaal, ellebogen 90 graden en dan dumbbells van 3 kg in de handen, onderarmen van verticaal laten zakken tot stretch en dan weer omhoog. Ditzelfde kan ook liggend met de bovenarm langs het lichaam, of met cables.

Vervolgens face pulls, touw pakken met onderhandse grip, vanaf ooghoogte laten komen, lichaam rechtop houden, armen uithangen en dan helemaal naar achter trekken en je schouderbladen naar elkaar toe trekken, tot mijn handen voorbij mijn oren komen, ook het touw zo ver mogelijk uit elkaar trekken wanneer je hem bij je hoofd hebt. Het touw komt ongeveer op voorhoofdhoogte bij mij.

Dan schoulder dislocations met handdoek (of stok als je flexibel genoeg bent)

Klaar. Ik doe dit vaak tussen de squat setjes door.

Terug
Naar boven