XXL Nutrition

Log bob k

Zware training weer, zo te lezen wordt het nu echt pittig?

Strong lifts Bob!
Grappig detail is dat jouw Light-Squat-dag mijn Heavy-day is :roflol:

Damn die squat..:eek:
Ik zou graag terug beginnen met deze baasoefening, maar helaas hebben we zelfs geen squatrek meer in onze gym :(

• Topic Starter Topic Starter
Zware training weer, zo te lezen wordt het nu echt pittig?

Ja ik zit nu weer een stukje boven mijn stronglifts pr's van november dus ik ben benieuwd hoeveel krachtgains er nog in zitten. Nog nergens gefaald tot nu toe, maar ik denk dat overhead press er het eerst aan gaat.

Strong lifts Bob!
Grappig detail is dat jouw Light-Squat-dag mijn Heavy-day is :roflol:

Thanks bro. Achja, jij wordt geteisterd door blessures dus dat is niet eerlijk.

Damn die squat..:eek:
Ik zou graag terug beginnen met deze baasoefening, maar helaas hebben we zelfs geen squatrek meer in onze gym :(

Neem zelf je squatrack mee .. :D

Nee dat is klote man, maar kan je niet ergens anders uit squatten? uit een bench of dip bars? Of cleanen en frontsquatten?

--------------------------

Het weekend rustig aan gedaan met voeding, zo'n 3200 kcal per dag. Zaterdag weer eens uit geweest en 2 biertjes gedronken, dat was lang geleden :P

--------------------------
Planning voor vanavond:

Opwarmen

Crosstrainer, RC work, Facepulls, stretches, dislocations

Main lifts

Squat
5x 75
5x 95
5x 112,5
5x 132,5
5x 150

Bench press
5x 52,5
5x 65
5x 77,5
5x 90
5x 102,5

Pendlay row
5x 52,5
5x 65
5x 77,5
5x 90
5x 102,5

Assistance

w. Chins
3x8x+5

w. Situps
4x10x+14

w. Hypers
2x10x+15

Conc. curls
3x12x 10

Laatst bewerkt:
Heb er echt al over zitten nadenken om er zelf ééntje te lassen met een vriend van mij, helaas geen geschikte plek om het neer te zetten :(
Vroeger gebruikte we de bench bar en plaatste we deze aan een pullup/dip machien.
Het probleem is dat je voor dit systeem wel een spotter nodig hebt.

Heb er echt al over zitten nadenken om er zelf ééntje te lassen met een vriend van mij, helaas geen geschikte plek om het neer te zetten :(
Vroeger gebruikte we de bench bar en plaatste we deze aan een pullup/dip machien.
Het probleem is dat je voor dit systeem wel een spotter nodig hebt.

Helemaal geen plaats of beperkte plek? Want zo'n ding kan je aardig compact maken natuurlijk. Als je een ontwerpje nodig hebt ben ik toevallig heel handig met 3D tekenpakketten ;)

Ja dat soort systemen zijn altijd k*t, maarja alles beter dan niks..

Succes vanavond Bob!

Mooi topic. Ik ga in januari aan Stronglifts 5x5 beginnen en vind het mooi om te zien dat je er succes mee hebt gehad. Ben nu herstellende van een overbelaste onderrug en ga met de kerst op wintersport en daarna dus 5x5. Afgelopen jaar 5/3/1 gedaan met verschillende assistance. Ik begin maar wel met de lege stang zoals het programma voorschrijft, ben bang om snel weer te stallen zoals bij 5/3/1 en wil mn rug ook goed laten herstellen.

Ik blijf je volgen, en vanaf januari ga ik hier ook maar mn stronglifts log bijhouden.

Mooi topic. Ik ga in januari aan Stronglifts 5x5 beginnen en vind het mooi om te zien dat je er succes mee hebt gehad. Ben nu herstellende van een overbelaste onderrug en ga met de kerst op wintersport en daarna dus 5x5. Afgelopen jaar 5/3/1 gedaan met verschillende assistance. Ik begin maar wel met de lege stang zoals het programma voorschrijft, ben bang om snel weer te stallen zoals bij 5/3/1 en wil mn rug ook goed laten herstellen.

Ik blijf je volgen, en vanaf januari ga ik hier ook maar mn stronglifts log bijhouden.

Thanks Peer, ik ben blij dat het topic positief beoordeeld wordt ;) Goede keuze. Lekker uitrusten en dan langzaam opbouwen. Beginnen met een lege stang is wel extreem maar dat moet je zelf inschatten natuurlijk. Misschien kan je de eerste paar trainingen wat grotere stappen maken dan 2,5 kg. Hoe beviel 5/3/1? Succes en ik zal je tegen die tijd ook wel ff volgen!

Ahhhhh fack, balen man! Ik hoop voor je dat het mee zal vallen en dat je over niet al te lange tijd weer kan squatten!

Ik had ook scheurtje in de lies/heup meer dan 1,5 maand geleden. Is nu weer redelijk hersteld en ga deze week weer squatten hoop ik. Ik hoop voor je dat het meevalt, maar smolov is ook leuk, en op je bench valt zeker nog wat te halen toch!

Ahhhhh fack, balen man! Ik hoop voor je dat het mee zal vallen en dat je over niet al te lange tijd weer kan squatten!

Ik hoop het ook, maar ik ga wel uit van 2 weken totale rust en weer 6 weken opbouwen

Ik had ook scheurtje in de lies/heup meer dan 1,5 maand geleden. Is nu weer redelijk hersteld en ga deze week weer squatten hoop ik. Ik hoop voor je dat het meevalt, maar smolov is ook leuk, en op je bench valt zeker nog wat te halen toch!

Was dat ook een spierscheurtje? Ik hoop het ook man, baal zo hard. Smolov is inderdaad ook wel weer een mooie uitdaging die nu goed van pas komt. Ja precies :)

Ah dat is echt verrot man!..... on the upside je hebt toch al huge benen, dus wat mer UB zou geen kwaad kunnen.

Wat gebeurde er precies?

Ah dat is echt verrot man!..... on the upside je hebt toch al huge benen, dus wat mer UB zou geen kwaad kunnen.

Wat gebeurde er precies?

Yup..

Haha ja, zo probeer ik het ook te bekijken. Dit hersteld waarschijnlijk gewoon weer 100%, en nu kan ik me de komende tijd richten op mijn UB door middel van Smolov jr bench.

Das zeker balen man, maar het kenmerkt je wel dat je meteen omschakeld en een nieuwe uitdaging aanpakt :thumbup:
Idd hopen dat je blessure meevalt en dat je weer snel onder de stang kan staan.

Wat gebeurde er precies?

Sorry, je vraag had ik over heen gelezen. wat er gebeurde:

Ik kwam vol motivatie naar de gym want de 5x150 squat stond op het programma, dat was echt mijn einddoel van 2012 en de 3x150 ging easy dus dat moest lukken. Ik heb eerst 3 minuten op de crosstrainer gestaan om op te warmen en het bloed een beetje rond te pompen. Ik kreeg ook al snel een pomp in mijn ass. Vervolgens heb ik wat face pulls gedaan en kwam er een squatrack vrij dus heb ik die snel gepakt. Eerste opwarmsetje van 8x40 gedaan, voelde sterk en soepel. Even rust gepakt en toen tweede setje met 75 kg, die voerde ik wat explosiever uit om mijn CNS optimaal te laten functioneren en bij de 5e rep hoorde ik een zachte knak en voelde ik pijn in mijn linker quadriceps, op dat moment viel de pijn nog reuze mee. Toen 90 kg er aan gehangen en bij de eerste rep voelde ik meteen dat het niet goed zat, flinke pijn precies op één plek en krachtverlies. Ik ben toen meteen gestopt en een zak ijs gaan halen. 15 minuten gekoeld met dat ijs in mijn handdoek en toen nog wat UB werk gedaan.

---------- Post toegevoegd Tue 18 Dec 2012 om 09:27 ----------

Das zeker balen man, maar het kenmerkt je wel dat je meteen omschakeld en een nieuwe uitdaging aanpakt :thumbup:
Idd hopen dat je blessure meevalt en dat je weer snel onder de stang kan staan.

Achja, er bestaan veel ergere blessures dus als het bij zo'n klein iets blijft in mijn hele sportleven dan ben ik een gelukkig man. Er zijn ook mensen met verlambe benen die zichzelf nog kunnen uitdagen dus wat zeur ik nou:D

Ik hoop ook dat ik in 10 weken weer op volle kracht ben!

Sterkte met herstel en :thumbup: voor je positieve houding om er het beste van te maken!

Thanks Peer, ik ben blij dat het topic positief beoordeeld wordt ;) Goede keuze. Lekker uitrusten en dan langzaam opbouwen. Beginnen met een lege stang is wel extreem maar dat moet je zelf inschatten natuurlijk. Misschien kan je de eerste paar trainingen wat grotere stappen maken dan 2,5 kg.

Lege stang is idd redelijk extreem maar binnen de eerste 12 weken zit ik bij alle lifts weer op de huidige gewichten en mn Squat en Bench voelen qua techniek nog niet helemaal goed. Zou kunnen dat ik de eerste paar trainingen wat grotere stappen maak idd, moet maar ff kijken hoe het dan voelt.

5/3/1/ is goed bevallen! Ik wist in het begin totaal niet waar ik mee bezig was en dan is 5/3/1 lekker simpel en een goede manier om een basis te leggen. Het laat ook veel keuzevrijheid wat assistance betreft.
Ik begon alleen op een gegeven moment te stallen vooral bij mn Bench en Deadlift en de deload die dan aangegeven wordt is duidelijk gericht op mensen die al 150kg Benchen, dan is 10% eraf wel zinnig. Bij mij was dat toen van 50 naar 45 en had weinig nut.
De verhouding tussen laag volume krachtsets op de grote lifts en hoger volume op de assistance vond ik ook wel heel lekker.

Lelijk van je quads man! Maar komt met voldoende rust zeker weer goed, tot die tijd lekker UB focus idd, doe ik nu door mn rug ook en ook al is de reden k*t kan het wel tot wat lekkere UB gains leiden. En je benen die worden zomaar niet dun..

Terug
Naar boven