XXL Nutrition

Log bob k

Sorry, je vraag had ik over heen gelezen. wat er gebeurde:

Ik kwam vol motivatie naar de gym want de 5x150 squat stond op het programma, dat was echt mijn einddoel van 2012 en de 3x150 ging easy dus dat moest lukken. Ik heb eerst 3 minuten op de crosstrainer gestaan om op te warmen en het bloed een beetje rond te pompen. Ik kreeg ook al snel een pomp in mijn ass. Vervolgens heb ik wat face pulls gedaan en kwam er een squatrack vrij dus heb ik die snel gepakt. Eerste opwarmsetje van 8x40 gedaan, voelde sterk en soepel. Even rust gepakt en toen tweede setje met 75 kg, die voerde ik wat explosiever uit om mijn CNS optimaal te laten functioneren en bij de 5e rep hoorde ik een zachte knak en voelde ik pijn in mijn linker quadriceps, op dat moment viel de pijn nog reuze mee. Toen 90 kg er aan gehangen en bij de eerste rep voelde ik meteen dat het niet goed zat, flinke pijn precies op één plek en krachtverlies. Ik ben toen meteen gestopt en een zak ijs gaan halen. 15 minuten gekoeld met dat ijs in mijn handdoek en toen nog wat UB werk gedaan.

Hmm wel raar dat op nog relatief laag gewicht gebeurde......

Maar anyway succes met smolov! ben wel erg benieuwd hoe effectief dat nou is.

Toen 90 kg er aan gehangen en bij de eerste rep voelde ik meteen dat het niet goed zat, flinke pijn precies op één plek en krachtverlies. Ik ben toen meteen gestopt en een zak ijs gaan halen. 15 minuten gekoeld met dat ijs in mijn handdoek en toen nog wat UB werk gedaan.

stare.jpg

Ik was als een p*ssy naar huis gegaan, jij knalt nog even wat UB erdoor :roflol:

Hij is dan ook niet voor niets Captain Upperbody! :D

• Topic Starter Topic Starter
Zo, weer even een aankloot-training gehad. In grote lijnen:

Face pulls
3x12x21
Bankdrukken
25x20
15x40
4x5x75
Overhead curls
3x15x25
Barbell curls
2x20x20
Cable curls
3x15x15
Preacher curls
3x15x27,5
1x30x17,5
Machine curls
2x15x25
Calf presses
2x30x35 buurn

Genoeg gay shit gedaan, i'm out. Volgende week weer ekte ekte trainingen

---------- Post toegevoegd Wed 19 Dec 2012 om 23:50 ----------

stare.jpg

Ik was als een p*ssy naar huis gegaan, jij knalt nog even wat UB erdoor :roflol:

Hahahahah, ja als ik mn been stil hield was er weinig aan de hand :D

Hij is dan ook niet voor niets Captain Upperbody! :D

Damn right, and will be for at least 10 weeks!

Hmm wel raar dat op nog relatief laag gewicht gebeurde......

Maar anyway succes met smolov! ben wel erg benieuwd hoe effectief dat nou is.

Tja, weer een les geleerd. NIET explosief liften in je warming up ;) ik ook!

-

Laatst bewerkt:
Schema zie er goed uit bro, misschien ook iets voor mij om m'n bench eens fatsoenlijk te krijgen.
Ik heb ook wel eens een gay-day (deload-training) tussen schema's door, dus dat vergeven we je :D
Idd succes morgen bij de fysio, zo te horen zit je daar wel goed als deze eventueel zijn sportfysiologie heeft gedaan.
Dat scheelt toch wel met de eventuele aanpak dan een reguliere fysio met 1001 saaie oefeningen.

Schema zie er goed uit bro, misschien ook iets voor mij om m'n bench eens fatsoenlijk te krijgen.
Ik heb ook wel eens een gay-day (deload-training) tussen schema's door, dus dat vergeven we je :D
Idd succes morgen bij de fysio, zo te horen zit je daar wel goed als deze eventueel zijn sportfysiologie heeft gedaan.
Dat scheelt toch wel met de eventuele aanpak dan een reguliere fysio met 1001 saaie oefeningen.

Zou kunnen! Nu kan je mooi toekijken of het voor mij effectief is.

Haha dit was niet echt deload voor mn biceps, die zijn aardig beurs nu, ik doe normaal gesproken erg weinig biceps werk.

Thanks, dat denk ik ook. En ik kom er eigenlijk ook voornamelijk voor de diagnose, ik wil de ernst van de blessure en geschatte hersteltijd en advies weten, echt behandelen doe ik het liefst gewoon zelf (Fysio is duur :( )

Vandaag is de pijn weer stukken minder trouwens, van 6/10 tijdens belasten naar 4/10, dus ik heb goede hoop. Vanmorgen heb ik voorzichtig weer trap gelopen. Ik neem ook extra omega 3/6 caps voor herstel, 8 per dag.

Haha ok dan heb ik niks gezegd ;)
Fysio zit toch in het basispakket (aantal behandelingen) ?
Beter dat de pijn minder wordt dat is op zich een goed teken, misschien nog een week rust erbij en dan langzamerhand weer belasten zoals je al in de planning had.

Haha ok dan heb ik niks gezegd ;)
Fysio zit toch in het basispakket (aantal behandelingen) ?
Beter dat de pijn minder wordt dat is op zich een goed teken, misschien nog een week rust erbij en dan langzamerhand weer belasten zoals je al in de planning had.

De eerste 20 behandelingen moet je sowieso al zelf betalen (zo'n 800 euro) en daarna wordt alleen vergoed als het een chronische klacht betreft. Oftewel, je moet alles zelf betalen. En dat op kracht komen lukt me zelf ook wel ;) Als de fysio het goedkeurt begin ik volgende week weer met een lege stang, en dan weer langzaam opbouwen.

De eerste 20 behandelingen moet je sowieso al zelf betalen (zo'n 800 euro) en daarna wordt alleen vergoed als het een chronische klacht betreft. Oftewel, je moet alles zelf betalen. En dat op kracht komen lukt me zelf ook wel ;) Als de fysio het goedkeurt begin ik volgende week weer met een lege stang, en dan weer langzaam opbouwen.

Misschien toch handig gezien je "sportieve levensstijl" om van een basisverzekering over te gaan op een iets beter pakket, want dan krijg je bij mijn zorgverzekering bijvoorbeeld al 12 behandelingen gratis.
Ik kan natuurlijk niet in je portemenee kijken, maar een ing. verdient dacht ik toch redelijk (al is een vriendin natuurlijk wel weer een dure hobby) :D

Dit klopt niet. Je moet de eerste 20 behandelingen (wordt afgetrokken van je aanvullende verzekering) mits je een chronische code hebt; lees operatie etc.

Dit is dus niet het geval bij jou, je hebt waarschijnlijk gewoon 7-9 behandelingen vanuit je basis verzekering. Laat ff een echo maken van die quadriceps, geeft vaak net wat meer inzicht over mate van schade.

Zou kunnen! Nu kan je mooi toekijken of het voor mij effectief is.

Haha dit was niet echt deload voor mn biceps, die zijn aardig beurs nu, ik doe normaal gesproken erg weinig biceps werk.

Thanks, dat denk ik ook. En ik kom er eigenlijk ook voornamelijk voor de diagnose, ik wil de ernst van de blessure en geschatte hersteltijd en advies weten, echt behandelen doe ik het liefst gewoon zelf (Fysio is duur :( )

Vandaag is de pijn weer stukken minder trouwens, van 6/10 tijdens belasten naar 4/10, dus ik heb goede hoop. Vanmorgen heb ik voorzichtig weer trap gelopen. Ik neem ook extra omega 3/6 caps voor herstel, 8 per dag.

Guttegut toch, geld voor eten, sportschool sups, uitgaan allemaal geen probleem, maar 30 euro voor je gezondheid uitgeven is te duur (of 40 voor manuele therapie). Word hier altijd zo simpel van. :rolleyes:

Misschien toch handig gezien je "sportieve levensstijl" om van een basisverzekering over te gaan op een iets beter pakket, want dan krijg je bij mijn zorgverzekering bijvoorbeeld al 12 behandelingen gratis.
Ik kan natuurlijk niet in je portemenee kijken, maar een ing. verdient dacht ik toch redelijk (al is een vriendin natuurlijk wel weer een dure hobby) :D

Misschien wel, al heb ik er nog nooit gebruik van gemaakt, ik ben nou eenmaal niet iemand die snel naar de dokter gaat. Je bedoeld je eerste 12 worden vergoed? Gaan die ook niet van je eigen risico af? Ik moet me er maar eens wat meer in verdiepen..

Ik verdien wel prima, alleen ik heb de laatste tijd erg veel onvoorziene kosten gehad (aanrijding met auto en dat soort geouwehoer) en ik heb inderdaad twee dure hobby's: eten en een vriendin ;)

Dit klopt niet. Je moet de eerste 20 behandelingen (wordt afgetrokken van je aanvullende verzekering) mits je een chronische code hebt; lees operatie etc.

Dit is dus niet het geval bij jou, je hebt waarschijnlijk gewoon 7-9 behandelingen vanuit je basis verzekering. Laat ff een echo maken van die quadriceps, geeft vaak net wat meer inzicht over mate van schade.

Oh, goed dat je het zegt, ik ga het even nakijken dan! Die echo moet ik om vragen bij de fysio of huisarts of zal de fysio daar zelf mee komen?

---------- Post toegevoegd Thu 20 Dec 2012 om 12:27 ----------

Guttegut toch, geld voor eten, sportschool sups, uitgaan allemaal geen probleem, maar 30 euro voor je gezondheid uitgeven is te duur (of 40 voor manuele therapie). Word hier altijd zo simpel van. :rolleyes:

Ik snap je mening maar mijn situatie ligt wat genuanceerder.

Ik sta op het moment in het rood dus probeer elke cent te besparen. Daarnaast heb ik aan sups de laatste 4 maanden welgeteld 28 euro uitgegeven. Mijn sportschool kost me 180 euro in het jaar. Dus relatief is dat dus even een kostenpost die ik liever beperkt hou. Als ik het over had dan had het me natuurlijk niks uitgemaakt

Wanneer blijkt dat ik echt behandeling MOET ondergaan zal ik dat ook echt wel doen.

Laatst bewerkt:
Een beetje paramedische centrum/fysio praktijk heeft een echo staan. Dus dan kan de fysio/manueel mits geschoold zelf die echo even maken.

Een beetje paramedische centrum/fysio praktijk heeft een echo staan. Dus dan kan de fysio/manueel mits geschoold zelf die echo even maken.
Zo vaak is dat nog niet het geval hoor, dingen zijn stervens duur. :D
Mijn praktijk deelt er 1 met een bevriende praktijk. :thumbup:

Zo vaak is dat nog niet het geval hoor, dingen zijn stervens duur. :D
Mijn praktijk deelt er 1 met een bevriende praktijk. :thumbup:

haha dat is waar... laat ik het zo zeggen; een fatsoenlijke praktijk hoort er tegenwoordig wel een tot zijn beschikking te hebben;):)

haha dat is waar... laat ik het zo zeggen; een fatsoenlijke praktijk hoort er tegenwoordig wel een tot zijn beschikking te hebben;):)

Wat ik ook weleens doe is mensen naar een centrum specifiek voor echo's doorsturen hier in de buurt. Gasten daar doen niks anders en zijn er dus wat meer bedreven in dan wij die dat toch niet dagelijks doen.
Ieder zijn vak hè? ;)

Dag trouwe volgers.

Vanmorgen ben ik dus bij de fysio geweest. De pijn is voor 95% weg maar even een check is wel zo verstandig. Traplopen ging vanmorgen ook weer pijnloos.

Eerst heb ik uitgelegd wat er gebeurd is en wat ik voelde, toen heeft ze wat gevoeld en gekeken of ik weer goed kracht kon zetten etc. Daarna heeft ze de spier behandeld d.m.v. dry needling. Nu voelt mn quadriceps weer flink beurs haha. Het advies wat ze me meegegeven heeft is goed rekken na de training en dat ik langzaam weer kan opbouwen. Ik vroeg aan welke gewichten ik moest denken als mijn normale max 150 kg is op de squat, ze zei dat 70% van het werkgewicht wel kon. Nou ga ik dat niet doen, ik begin wel even met lichaamsgewicht en dan per training 10 a 20 kg erbij, wanneer ik pijn voel weer een stap terug. In januari ga ik nog een keer terug voor een check en hopelijk laatste behandeling. Voor de fysio's die meelezen; wat vinden jullie van deze aanpak en wat vinden jullie van dry needling?

---------------------------

Planning voor vanavond:

-Schouders opwarmen
-Maxen op bench press
-Squat rustig aan proberen, en licht rekken.
-Chins en leg raises

Dat is goed nieuws, Bob! Luister naar je lichaam en bouw rustig op, dan ben je zo weer terug op niveau!

Terug
Naar boven