XXL Nutrition

Log bob k

• Topic Starter Topic Starter
Lege stang is idd redelijk extreem maar binnen de eerste 12 weken zit ik bij alle lifts weer op de huidige gewichten en mn Squat en Bench voelen qua techniek nog niet helemaal goed. Zou kunnen dat ik de eerste paar trainingen wat grotere stappen maak idd, moet maar ff kijken hoe het dan voelt.

Dat is ook wel weer zo, en als je daardoor je techniek perfectioneert dan zijn die 12 weken echt geen tijd verdoen.

5/3/1/ is goed bevallen! (..)

Okee, mooi! Het enige wat mij tegen spreekt is dat ik alle grote lifts maar één keer per week doe, dus misschien kan ik nog een aangepaste versie vinden of zelf iets bedenken (Lekker hypocriet met mijn signature :P )

Lelijk van je quads man! Maar komt met voldoende rust zeker weer goed, tot die tijd lekker UB focus idd, doe ik nu door mn rug ook en ook al is de reden k*t kan het wel tot wat lekkere UB gains leiden. En je benen die worden zomaar niet dun..

Yup, even een tijdje de focus op UB, dat kan ook geen kwaad. En nu kan ik nieuwe broeken kopen weer even uitstellen hehe.

Dat is ook wel weer zo, en als je daardoor je techniek perfectioneert dan zijn die 12 weken echt geen tijd verdoen.

Precies, zo dacht ik ook. Het kost even tijd maar als ik daardoor langer gains kan maken is het me sowieso waard. Slechte techniek is ook wachten op blessures en daar heb ik ff geen zin meer in.

Okee, mooi! Het enige wat mij tegen spreekt is dat ik alle grote lifts maar één keer per week doe, dus misschien kan ik nog een aangepaste versie vinden of zelf iets bedenken (Lekker hypocriet met mijn signature :P )

Haha, idd, dan ben je net zo'n ADD-bodybuilder als in je sig. Wat je kunt doen is standaard 5/3/1 met Boring but Big als assistance. Dat is 3 oefeningen, 5x10. Normaal is de eerste van die 3 de grote lift van die dag, maar je kunt ook de andere UB of LB grote lift pakken. Of een andere van die 3 vervangen door een van de andere grote lifts.

Yup, even een tijdje de focus op UB, dat kan ook geen kwaad. En nu kan ik nieuwe broeken kopen weer even uitstellen hehe.

Als je 4 weken wilt focussen op armen, maar ook wel wat DL en Squat wil, is dit wel een leuke misschien:
http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/4_weeks_to_big_arms

Precies, zo dacht ik ook. Het kost even tijd maar als ik daardoor langer gains kan maken is het me sowieso waard. Slechte techniek is ook wachten op blessures en daar heb ik ff geen zin meer in.

Haha, idd, dan ben je net zo'n ADD-bodybuilder als in je sig. Wat je kunt doen is standaard 5/3/1 met Boring but Big als assistance. Dat is 3 oefeningen, 5x10. Normaal is de eerste van die 3 de grote lift van die dag, maar je kunt ook de andere UB of LB grote lift pakken. Of een andere van die 3 vervangen door een van de andere grote lifts.

Als je 4 weken wilt focussen op armen, maar ook wel wat DL en Squat wil, is dit wel een leuke misschien:
http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/4_weeks_to_big_arms

Hmm ik wil eigenlijk sowieso 2 a 3 keer per week blijven squatten, dus wellicht schroef ik zelf iets in elkaar, een mix van wendler, madcow, bob en een beetje van maggi:roflol: Dat schema is wel leuk, maar het is eigenlijk gewoon een 4 daags split, met een paar grote lifts en vooral veel volume op armen.

Komende 4 weken sowieso niet zwaar squatten, ik ga kijken of ik volgende week weer bodyweight squats kan toevoegen en de week erna met 40 kg oid.

--------------------------------

For what it's worth, nog de training van gisteren:

Crosstrainer, face pulls

Squat
8x40
5x70 - au in linker quad
1x90 - linker quad ****ed

15 minuten koelen met ijs

Bench press
20x20
15x40
5x70
5x80
5x90
5x102.5 - niet zo gemakkelijk zonder de voeten stevig op de grond, maar wel gedrukt, als mijn benen oke waren had ik hem makkelijk gedrukt

Rows lukten niet ivm been

Parallel grip lat pulldown
20x40
16x67
8x90
6x90
5x90

Decline cable flyes
20x15
12x21
10x21
8x21

Incline cable flyes
12x12.5
8x15
8x15

da was 'm. Woensdag maar een beetje armen en schouders doen en vrijdag bench 1RM testen, en maandag beginnen met Smolov jr bench.

---------- Post toegevoegd Tue 18 Dec 2012 om 11:58 ----------

Oja, ook nog incline dumbbell flyes, 3x20x14

beachboy training i know.

Nu maar even de beachboy uithangen als je been geblesseerd is. Captain Upperbody to the rescue! :trollfacex:

Every day is upper body day! :lifter:

Dat is echt balen man! beterschap ermee, hoop voor je dat je niet te lang er last van heb.

en respect dat je nog zo positief blijft! is ook wel beter dan ineens negatief thuis blijven hangen en niks doen.. blessure in quads ah no excuus for bob k :cool:

Lekker rust nemen man, en wees niet betreurd. Je benen lopen toch hartstikke voor! Lekker gebenched verder.

Btw, voel je het tijdens de training enkel bij je linkerquad?

Lekker rust nemen man, en wees niet betreurd. Je benen lopen toch hartstikke voor! Lekker gebenched verder.

Btw, voel je het tijdens de training enkel bij je linkerquad?

Ja qua massa, maar qua kracht mag het nog wel wat meer allemaal. Ach komt allemaal wel goed. Thanks!

Ja, mijn linker quad is geblesseerd, rechts is niks mis mee :)

---------- Post toegevoegd Tue 18 Dec 2012 om 16:32 ----------

Dat is echt balen man! beterschap ermee, hoop voor je dat je niet te lang er last van heb.

en respect dat je nog zo positief blijft! is ook wel beter dan ineens negatief thuis blijven hangen en niks doen.. blessure in quads ah no excuus for bob k :cool:

Thanks :) mja zal wel een week of 10 zijn. Natuurlijk! Zo hoort dat ;)

Ja, heb net je topic doorgelezen. Lijkt heel erg wat ik heb gehad, had beetje in het midden richting de buitenkant. Ik herkende meer de symptomen van een soort kramp erin, maar wel aanwezig tijdens dagelijkse bezigheden. Echt gewoon tijd niet meer squatten is beste idd, misschien wat pijnstillers en als niet verdwijnt naar de fysio/dokter. Meestal zegt de dokter toch rust en in sommige gevallen wordt je doorverwezen naar fysio, kun je beter daar gelijk heen gaan.

Vrijdagochtend 8 uur heb ik een afspraak bij de fysio, tot die tijd hou ik zoveel mogelijk rust met mijn been en vermijd ik belasting, alleen licht rekken zo ver dat geen pijn doet.

De pijn is al wat minder geworden maar een traptrede opstappen gaat nog steeds niet, en ik heb soms kleine ongecontroleerde spasmes rondom de pijnlijke plek.

--------------------------
Vanavond ga ik wat curls, abs en kuiten doen.

Aankomende vrijdag ga ik kijken wat mijn bench 1RM is wanneer ik mijn hakken niet goed in de grond kan duwen, ik gok dat dat 110 wordt. Maandag begin ik met Smolov, met dat gewicht als rekenbasis.

Smolov is dus 4x per week benchen, met wat assistance erbij en benen ontzien gaat dat er zo uit zien:

Maandag
Bench 6x6
Chins 2x8
Rows 2x8
Squat rehab

Dinsdag
-

Woensdag
Bench 7x5
Reverse cable flyes (rear delts)
Calves 5x8
Cable crunches 2x10

Donderdag
-

Vrijdag
Bench 8x4
Curls 3x10
Squat rehab

Zaterdag
Bench 10x3
Face pulls 4x10
Calves 3x15
Leg raises 2x10

Zondag
-

Op maandag schijnt benchen het minst belastend te zijn, dus dan heb ik chins en rows er bij gedaan. De rest van de week upper back, abs en biceps verdeeld en kuiten bewust 2x, hopen dat die wat bijtrekken. Squat rehab moet ik nog invullen, evt wat sldl erbij wanneer de fysio dat goedkeurt.

Gewichten voor bench press zijn als volgt op basis van een 1RM van 110 kg:

maandag Woensdag Vrijdag Zaterdag
Week 1 6x6 77 7x5 82,5 8x4 88 10x3 93,5
Week 2 6x6 82 7x5 87,5 8x4 93 10x3 98,5
Week 3 6x6 89,5 7x5 95 8x4 100,5 10x3 106

Laatst bewerkt:
Hopelijk komt alles vlug inorde met je been bro!

Succes met smolov, let wel op met je schouders ivm 4x per week benchen.

kom ik hier even niet, en hoppa, gelijk een blessure :p

-

Laatst bewerkt:
Ja, heb net je topic doorgelezen. Lijkt heel erg wat ik heb gehad, had beetje in het midden richting de buitenkant. Ik herkende meer de symptomen van een soort kramp erin, maar wel aanwezig tijdens dagelijkse bezigheden. Echt gewoon tijd niet meer squatten is beste idd, misschien wat pijnstillers en als niet verdwijnt naar de fysio/dokter. Meestal zegt de dokter toch rust en in sommige gevallen wordt je doorverwezen naar fysio, kun je beter daar gelijk heen gaan.

Hmm oke, omdat je zegt dat het voelde als kramp, had je dan niet een verrekking van spiervezels in plaats van scheur? Ik heb nog nooit zoiets gehad hoor dus ik weet het ook niet.

De pijn valt erg mee en is goed omheen te werken en nu weet ik wanneer ik iets forceer. Tja rust, maar dat wil ik niet, ik wil squatten verdomme :D

Hopelijk komt alles vlug inorde met je been bro!

Succes met smolov, let wel op met je schouders ivm 4x per week benchen.

Thanks bro! Dat hoop ik ook.

Inderdaad, dus veel upper back/rear delt work, goed opwarmen en genoeg omega3/6 olie supplementeren, en hopen dat ze het de 4 weken volhouden.

kom ik hier even niet, en hoppa, gelijk een blessure :p

Tja, shit happens ;) Herstellen en overtreffen!

Moest je maar niet weggaan bish:mad:

Ja, het is Rob z'n schuld :mad:

Ziet eruit als een goed schema, captain upperbody!

Succes bij de fysio vrijdag!

Haha, thanks! komt goed. Schijnt een goede te zijn die al veel krachtsporters onder handen heeft gehad.

anyone nog aanmerkingen?

Laatst bewerkt:
Ziet eruit als een goed schema, captain upperbody!

:roflol:

Every+Day+is+Upper+Body+Day+2.+how+the+****_9709cf_3906413.jpg

4× benchen wow
Ziet er interesting uit

4× benchen wow
Ziet er interesting uit

Dacht ik ook, en de resultaten variëren maar de meeste winnen wel 10 kg op hun 1RM bench. Dus ik hoop op een 1RM van 120 a 125 aan het einde van de cyclus

Dus 3 weken het programma volgen (4x per week benchen), dan een week deload (3x licht en low rep benchen) en dan de week erop mijn nieuwe 1RM testen.

-

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven