AndroidHealthClinic

Log bob k

Hoe is het met je been nu kerel? Beurse gevoel al plaatsgemaakt voor een heerlijk gevoel van herstel? :D

Hoorde toevallig van de week van een patient dat ik blijkbaar 1 van de weinige therapeuten in de omgeving van Dordrecht ben die dry needling doet. :D

• Topic Starter Topic Starter
Even de afgelopen trainingen in het kort (alleen werksetjes) :

-------------
Training vrijdag:

Main lift:
Bench press 8x4x95 -voelde zwaar

Assistance:
Barbell curl 3x10x37,5
Squat 10x20 10x30 10x40 10x50 zonder pijn, bob blij
------------

Training zaterdag:

Main lift:
Bench press 10x3x102,5 -ook pittig, goed pumped

Assistance:
Face pulls 3x10x24,5
Calf presses 3x15x65

Feelsgoodbro.jpg
------------

---------- Post toegevoegd Sun 30 Dec 2012 om 20:11 ----------

Vandaag wat spierpijn in biceps, en ellebooggewricht voelt wat beurs. Maar i love it, heb zin in de komende week. Alles van deze week +5 kg

Hey bob k, ik heb ook een abo genomen op uw log. Ik ben zelf ook Smolov Jr aan het volgen. Mijn 1RM bench is wel maar 100kg. Vandaag net dag 4 gedaan. Terwijl de vorige dagen best easy waren was de 10x3 (85kg) wel pittig. Rond set 7-8 begon de ik de pijn/vermoeidheid in de borst goed te voelen. Maar als je voldoende rust neemt dan lukten die laatste sets ook nog wel. Ik vraag me wel af hoe ik volgende week 10x3 met 90kg ga moeten doen, maar dat zien we dan nog wel. :) Hoe is uw 8x4 en 10x3 dag gegaan?

Leuk man, log je ook? Het volume is inderdaad wel nice. Haha dat heb ik ook! Als het nu al met moeite ging, kan je dan in 1 week zo maar sterker worden? Laten we hopen :D 8x4 en 10x3 voelden eigenlijk even zwaar. Het regelmatig benchen zorgt er wel voor dat je de hele dag aan benchen denkt haha.

Strong bench. Moet ik ook eens wat meer aandacht aan geven. Even je log doorspitten! :)

Hoe is het met je been nu kerel? Beurse gevoel al plaatsgemaakt voor een heerlijk gevoel van herstel? :D

Hoorde toevallig van de week van een patient dat ik blijkbaar 1 van de weinige therapeuten in de omgeving van Dordrecht ben die dry needling doet. :D

Goed! Squatten met 50 kg ging pijnloos, dus komende training 80 a 100 proberen. Ik heb geen pijn meer dus hopelijk snel weer op kracht, al ben ik wel erg voorzichtig nog. Beursheid duurde 2 dagen maar.

Ah oke, ja ik ga komend jaar wat vaker me laten behandelen dmv dry needling, ik ben benieuwd wat het voor me doet.

---------- Post toegevoegd Sun 30 Dec 2012 om 20:38 ----------

Strong bench. Moet ik ook eens wat meer aandacht aan geven. Even je log doorspitten! :)

Dat was ook mijn idee haha, hopen op een 130 over een paar weken!

DryNeedling is idd een mooi middel, ik laat elke 8 weken ongeveer mijn gluteus en diepe rotatoren + psoas behandelen. Ideaal.

Leuk man, log je ook? Het volume is inderdaad wel nice. Haha dat heb ik ook! Als het nu al met moeite ging, kan je dan in 1 week zo maar sterker worden? Laten we hopen :D 8x4 en 10x3 voelden eigenlijk even zwaar. Het regelmatig benchen zorgt er wel voor dat je de hele dag aan benchen denkt haha.
Geen log, misschien iets voor in de toekomst.

Ik hoop dat ik tegen volgende week sterker ben geworden. Want failen is vrij vervelend aangezien ik thuis train, alleen... :D

Mooie bench press.
Hoe diep laat je de stang zakken?

DryNeedling is idd een mooi middel, ik laat elke 8 weken ongeveer mijn gluteus en diepe rotatoren + psoas behandelen. Ideaal.

Ik zit ook te denken aan een maandelijkse behandeling als onderhoud, waarom de keuze voor die spieren? Kan je niet simpel gezegd alles laten behandelen?

Geen log, misschien iets voor in de toekomst.

Ik hoop dat ik tegen volgende week sterker ben geworden. Want failen is vrij vervelend aangezien ik thuis train, alleen... :D

Okee. Haha ja inderdaad, ook geen spotstangen?

Mooie bench press.
Hoe diep laat je de stang zakken?

Thanks. Haha is dat een serieuze vraag? Gewoon tot hij mijn borst aantikt, alles wat minder diep is dat is een partial :p

Ja zonder dollen, bij mij in de sportschool zie je 50% tot 15 cm erboven
40% stukkie erboven en de rest aantikken.
Heb je tips voor mij, want wanneer ik borst aantik krijg ik last van me pols(houd hem wel recht tov onderarm)

Ja zonder dollen, bij mij in de sportschool zie je 50% tot 15 cm erboven
40% stukkie erboven en de rest aantikken.
Heb je tips voor mij, want wanneer ik borst aantik krijg ik last van me pols(houd hem wel recht tov onderarm)

Hier bencht iedereen best wel goed eigenlijk :p hmm wat bedoel je net recht ten opzichte van je onderarm? Iets laten buigen kan misschien wel beter voelen, je zal een beetje moeten proberen, meer kan ik helaas niet adviseren. Je kan polsbraces aanschaffen, maar heb hier geen ervaring mee.

Fijne jaarwisseling kerel!

Thanks, jij ook kerel!

---------- Post toegevoegd Mon 31 Dec 2012 om 19:18 ----------

Training vanmiddag zonder warming up details:

Main lift:
Bench 6x6x90 -ging best easy

Assistance:
Squat rehab 10x20 8x50 6x80 6x100 zonder pijn, was wel weer wennen.
Chins 2x8
DB Rows 2x10x40

Ik zit ook te denken aan een maandelijkse behandeling als onderhoud, waarom de keuze voor die spieren? Kan je niet simpel gezegd alles laten behandelen?

Daar heb ik vrijwel altijd triggerpoints zitten. Dus vandaar. Heel soms laat ik me triceps ook doen. Maar dat was het wel zo ongeveer. De rest heb ik goed onder controle dmv foamrollen etc.

Daar heb ik vrijwel altijd triggerpoints zitten. Dus vandaar. Heel soms laat ik me triceps ook doen. Maar dat was het wel zo ongeveer. De rest heb ik goed onder controle dmv foamrollen etc.

Hoe weet je waar je triggerpoints zitten? Laat je die opzoeken of voel je die zelf? Voorkomt foam rolling trigger points? Ik ben nogal een leek op dat gebied.

Hier bencht iedereen best wel goed eigenlijk :p hmm wat bedoel je net recht ten opzichte van je onderarm? Iets laten buigen kan misschien wel beter voelen, je zal een beetje moeten proberen, meer kan ik helaas niet adviseren. Je kan polsbraces aanschaffen, maar heb hier geen ervaring mee.

Probeer zo'n recht mogelijke lijn te houden van arm tot stang
Maar in ieder geval bedankt en trainse

Okee. Haha ja inderdaad, ook geen spotstangen?

Ik heb deze staan. Er zijn spotstangen maar bij het benchen heb ik er weinig aan. Ofwel zet je ze op een stand die net te hoog is, waardoor je dus niet tot je borst kan laten zakken. Ofwel (1 stand lager) zet je de stangen op een hoogte waarbij deze net geen steun geven wanneer je failt.

Hoe weet je waar je triggerpoints zitten? Laat je die opzoeken of voel je die zelf? Voorkomt foam rolling trigger points? Ik ben nogal een leek op dat gebied.

Hey, sommige trigger points kan je idd zelf voelen als een pijnlijke verharding in de spier liefst met (kenmerkende) uitstralende pijn. Ook is de spier dan verkort, in de heupen en schouders merk je dit aan de rotaties vaak het gemakkelijkst. Veel topsporters laten zich preventief behandelen idd, hou er wel rekening mee dat de spier in kwestie tot max een week hersteltijd nodig heeft, dus niet 2 dagen voor een wedstrijd alles laten doen.
Ik zelf needle altijd mensen die echt al klachten hebben, slechts een enkele sporter die ik soms preventief zie voor kleine ongemakken...

Wat dienase zegt;)

Ik heb deze staan. Er zijn spotstangen maar bij het benchen heb ik er weinig aan. Ofwel zet je ze op een stand die net te hoog is, waardoor je dus niet tot je borst kan laten zakken. Ofwel (1 stand lager) zet je de stangen op een hoogte waarbij deze net geen steun geven wanneer je failt.

Mooi rack! Als je geen stand tussen die twee niet-optimale standen hebt dan kan je dit misschien oplossen met dunne latjes boven op je spotstangen of een plaat hout onder je bankje. Het gaat er alleen om dat je er onder uit kan kruipen bij een fail natuurlijk.

Hey, sommige trigger points kan je idd zelf voelen als een pijnlijke verharding in de spier liefst met (kenmerkende) uitstralende pijn. Ook is de spier dan verkort, in de heupen en schouders merk je dit aan de rotaties vaak het gemakkelijkst. Veel topsporters laten zich preventief behandelen idd, hou er wel rekening mee dat de spier in kwestie tot max een week hersteltijd nodig heeft, dus niet 2 dagen voor een wedstrijd alles laten doen.
Ik zelf needle altijd mensen die echt al klachten hebben, slechts een enkele sporter die ik soms preventief zie voor kleine ongemakken...

Ik probeer regelmatig te voelen of ik die trigger points kan vinden maar dat lukt me nooit, terwijl een ander het wel lukt. Hoe kan je dit aan de rotaties merken? Bestaan hier testjes voor of moet je dit gewoon merken met rekken, en is dit een duidelijk of minimaal verschil? Ik ga ook met de fysio hier over praten, of regelmatige bezoeken verstandig zijn en hoe dit aan te pakken. Ik heb schijnbaar gewoon 9 volledig vergoedde bezoeken in mijn zorgpakket (CZ Jongeren aanvullend) zitten, ook volgend jaar.

Ik ga ook ff kijken voor een tennisbal en foamroller.

Thanks voor de hulp!

:D

Terug
Naar boven